Anavex CTAD den 1. dec. 2022 TLD Alzheimer fase 2/3!!!
-
Dec 1 at 4:30pm: LB8 - Top Line Data of ANAVEX
2-73 (blarcamesine) Randomized, Double-blind, Multicenter, Placebo-controlled Phase 2b/3 in Patients with Early Alzheimer's Disease(AD) Stephen Macfarlane 1, Timo Grimmer 2, Terence O'brien 3, Edward Hammond 4, Walter Kaufmann 4, Emmanuel Fadiran 4, Christopher Missling 4 1Hammoncare - Melbourne (Australia), 2THU Munich - Munich (Germany), 3Monash University, Alfred Health - Melbourne (Australia), 4Anavex Life
https://www.ctad-alzheimer.com/final-program
NY TRÅD oktober 2022!!
Nedtællingen er startet!
-
Så smider vi lige denne ind i toppen, så kan man altid følge Avxl's pipeline https://www.anavex.com/therapeutic-candidates

-
Vi kan lige få denne med i trådstarten. https://www.anavex.com/post/data-review-by-the-independent-dsmb-reported-for-phase-2b-3-trial-of-anavex-2-73-for-ad

-
Anavex Præsentationen på CTAD er angivet som LATE BREAKING.
LATE BREAKING ORAL COMMUNICATIONS
4.30 p.m LB8 - Top Line Data of ANAVEX
2-73 (blarcamesine) Randomized, Double-blind, Multicenter, Placebo-controlled Phase 2b/3 in
Patients with Early Alzheimer's Disease (AD)Dette må alt andet lige give en forventning om positive data, når præsentationen fremhæves som "LATE BREAKING" - CTAD ønsker jo at tiltrække folk og vise at de er stedet, hvor man får det sidste banebrydende videnskab indenfor Alzheimer.
Anavex må på dette tidspunkt have en rigtig god ide om, hvor gode resultaterne er og CTAD skal have et vist kendskab for at accepterer det som en "LATE BREAKING".Omvendt - hvis Anavex skulle præsenterer dårlige resultater, ville de nok gøre det på en meget mindre og egen CC, hvor de så ville prøve at rede til der kan redes.
De ville næppe udstille deres fejlede forsøg på nok verdens største Alzheimer konference - og endda på en LATE BREAKING! -
Og her et link til CTAD https://www.ctad-alzheimer.com/files/files/Final oral communications October 14_0.pdf
Der er lidt uro omkring, at der ikke fra anavex er meldt noget ud via PM
-
Anavex Ville ikke være første gang at Anavex er bagefter med en PR.
Ofte har dygtige skribenter fundet ting frem, som Anavex først bagefter har offentliggjort - og en deltagelse på CTAD er nok ikke klassificeret som vital nyt, der skal meldes ud til markedet generelt.
Som det fremgår af nedenstående regel, så skal Anavex dog informerer CTAD om overordnede data, inden de offentliggøre en PR til markedet."Material information" exceptions: Publicly traded companies that determine that they must disclose general findings of a research study to be presented in order to satisfy US Securities and Exchange Commission (SEC) requirements must notify the conference organizer and provide a copy of their release and their distribution plans in advance. Such releases may include only general findings (not the full data to be presented at the meeting)
Det kan derfor meget vel tænkes, at vi i næste uge får TLD eller bare om primære og/eller sekundære endpoints er nået og så en henvisning til uddybende data på CTAD.
Så har de opfyldt deres forpligtigelse overfor SEC og samtidig skabt forventning til CTAD uden at røbe alle data. -
God morgen fra Thailand.
Det var herligt at vågne op til den gode nyhed!
Saa Stephen Macfarlane vil præsentere på CTAD, han arbejder jo ikke for Anavex men leder bla AD forsøgene på HammondCare i Australien.
Han flyver jo nok ikke over stillehavet for en 15 minutters præsentation hvis data er dårlige og gøre sig selv til grin!
Det er også godt at en der ikke arbejder for Anavex præsenterer, han vil helt sikket værre ærlig og noegteren og ingen vil værre i trivl om ægtheden i det han siger.Os der har været i AVXL siden Tasso startede den første tråd har virkelig været på en meget hård prøve i tålmodighed men nu er vi endelig ved en skillevej og jeg er meget optimistisk.
Vi krydser fingre for TLD næste uge!
https://www.dementiacentre.com/search-testing/143-meet-stephen-macfarlane-head-of-clinical-services
-
15 min. er godt nok ikke meget tid, men lad os håbe de bruger dem til at sætte dagsordnen!
Er det ikke normalt kutyme at Anavex udsender en PR på dagen for præsentation? Det lader umiddelbart ikke til de har for vane at udsende en PR inden. Et par eksempler..
-
-
well well, I think I approved 6-7 of you guys for the Facebook group last night. Prolific!
-
Anavex Michael Kronhouser fra Twitter videoen ansat hos Anavex.
En detalje fra ovennævnte Twitter video:
Dr. Michael Kronhouser blev ansat af Anavex umiddelbar efter denne video i april 2020. (Videoen er fra januar 2020) Han ses iøvrigt sammen hans daværende chef prof. Stephen Macfarlane, som jo skal fremlægge TLD på CTAD den 1. dec.!
Notable recent hire; Michael Kornhauser has joined the Anavex team as "Australian Clinical & Scientific Lead". From LinkedIn, it looks like as of March he left his position, "Associate Director, National Clinical Trials", at HammondCare. This move comes after having worked with blarcamesine across trials at Alfred Health and HammondCare since 2014. He comments on this work in a post after the initial PDD results:
Hans kommentar til effekten af 2-73:
"My team & I have been working with ANAVEX's lead compound (blarcamesine) since 2014. We have seen this compound time and again improve the lives people with Alzheimer's Disease. Now, in a phase 2 placebo controlled RCT, it has shown potential in the fight against Parkinson's Dementia too.
I am so proud to be part of only two clinical trial sites in Australia in this effort."
Prof. Macfarlane er en meget anset kapacitet og agere også som rådgiver på nationalt niveau for de australske sundhedsmyndigheder på især Alzheimer/demens området.
Som leder på Hammondcare har han også 1. håndskendskab til AD patienters videre forløb i OLE forsøgt, hvor de første patienter jo blev indrullet i Australien - og hvor flere nu er på 3. år efter de 48 uger i selve fase 2/3 forøget.Med ovennævnte i mente, vil jer mene, at han er den helt rette til at fremlægge kulminationen på 8 års arbejde med 2-73 og Anavex, og på den måde få del i æren for den store indsats han og hans institut har ydet og den chance de gav Anavex, som de allerførst.
Kan derfor også kun tolke dette som, at vi får endda meget gode resultater i AD fase 2/3 forsøget.
Var resultaterne dårlige ville Macfarlane nok sige til Missling - den ta' du bare selv! -
Anavex Regler for pr. af data før CTAD.
https://www.ctad-alzheimer.com/media
In some circumstances, publicly traded companies may be advised by legal counsel to disclose certain data to the public prior to the public release of the abstracts to comply with SEC requirements. In these situations, CTAD may review company requests on a case-by-case basis and grant an exception to its embargo rules as appropriate.
Med så mange involverede, forsker, ansatte, patienter og nu CTAD personale mm. (Insiderviden) og med potentiel banebrydende resultater i en så stor og kritisk indikation som Alzheimer, kan Anavex måske ikke få lov af myndighederne (SEC) til at holde resultaterne forseglet i de hele 6 uger til CTAD.
Som reglementet fra CTAD beskriver kan der også laves undtagelser, så resultaterne delvis er kommer ud til offentligheden inden den 1. december 2022.
Det kan faktisk godt være i CTAD`s store interesse og på den måde skabe endnu mere opmærksom for at deltage/ høre en første hånds uddybning af resultaterne fra forskerne bag selve forsøget og videnskaben.Mit bud er derfor, at vi nu i morgen mandag eller tirsdag som minimum får bekræftet om forsøget og resultaterne har nået målet (primære, sekundære endpoints og bivirkningsprofil) og så henviser til CTAD for uddybning.
Faren for insiderhandel eller mistanken herom kan simpelthen være for risikabelt for Anavex.
Tror ikke Anavex har brug for juridisk bøvl til at forplumre casen pga. en konference.- Men kan helt sikkert tage fejl:)
-
Jeg bliver meget overrasket over, hvis ikke vi ser topline data en af dagen og mest sandsynligt i dag.
Jeg ser ikke nogen garanti for noget inden data er frigivet.
Men husk topline data kan svigte, men alligevel gemme på noget brugbart.
Jeg er optimist, men også opmærksom på, at hovedreglen (99%) af alle AD forsøg fejler. Lad det blive en undtagelse med Blarcamesine.
Spændende dage forude !
-
Ja det vil være lidt underligt, hvis de ikke benytter lejligheden. Man må antage de er klar til at kunne give et toplinje resultat.
Jeg ved ikke om det gik ubemærket hen i fredags, men der var ingen markedsreaktion på nyheden om præsentation på CTAD. Jeg havde frygtet at vi ville gå ind i Q1, så jeg betragter det som en positiv nyhed. Efter sidste års udskydelse og mindre positive håndtering af RETT resultaterne vil det være ønskeligt, hvis Anavex sætter dagsordnen og aktivt kommunikerer omkring resultater og proces. De kunne som minimum starte med at fortælle at de deltager med en præsentation med CTAD.
-
Anavex Pr. for Late Breaking på CTAD!
Bekræfter deltagelse på CTAD, men endnu ingen offentliggørelse af resultater.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind