Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

bgadk og ande

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
213 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • bgadkB Offline
    bgadkB Offline
    bgadk
    wrote on sidst redigeret af
    #67

    I parentes skal jeg nævne at jeg er bosat i Mexico, og der HAR Danmark en dobbeltbeskatningsaftale.
    Så efter den så er jeg skattepligtig i det land jeg bor mest, uanset hvor indtægterne kommer fra.
    Jeg er effektivt dansk skattefri, men skal betale Mexicansk indkomst og kapitalvindingsskat af mine indtægter, uanset om de kommer fra Danmark eller Mexico.

    1 Reply Last reply
    1
    • S Offline
      S Offline
      Skidtmads
      wrote on sidst redigeret af
      #68

      jamen, jow!!! Det var ikke det svar, jeg ventede, og det efterlader myriader af spørgsmål. Men jeg forstår, at det er en svær kommunikation at gennemføre på et delvist offentligt forum.
      Der ER givetvis områder, der er behæftet med så mange kontra-regulerende regler, at det hele bliver obskurt og ulogisk. Det er en af de danske skattesystemers største fejl. Vi laver love, der skal imødegå love, som har vist sig inkomplette, hvorfor vi laver nogle undtagelser, der viser sig svære at håndhæve; men så laver vi lidt nye regler bla.bla.
      Det lyder, som om du er landet midt i det ragnarock.

      1 Reply Last reply
      1
      • T Offline
        T Offline
        TOPspiller
        wrote on sidst redigeret af
        #69

        USA ikke vil have fred :).... Det han siger er, vi vil have lov at bombe dem uden modstand. Jo hurtigere Ukraine Kapitulere jo hurtigere kommer der fred...

        Det er også en måde at se på det 🙂

        Men ja håber heller ikke Putin føler at Ruslands eksistens er truet. For så har han/de lov at bruge atomvåben.

        1 Reply Last reply
        1
        • H Offline
          H Offline
          Hyst
          wrote on sidst redigeret af
          #70

          Nej, det var ikke hvad Gorbachev husker, men derimod de noter Stepanov-Mamaladze tog fra møderne.
          Hvad Baker huskede 14 år senere, efter Ruslands besættelse af Krim er vist påvirket af disse begivenhederne.

          1 Reply Last reply
          0
          • bgadkB Offline
            bgadkB Offline
            bgadk
            wrote on sidst redigeret af
            #71

            Ruslands eksistens kan aldrig være i truet, så længe kampene foregår på fremmed jord...

            Hvis han gerne vil undgå at russiske soldater dør, så skal han bare trække dem tilbage. Inden for Ruslands grænser er der ingen som skyder på dem...

            Derfor er hans trusler om atomvåben også fuldstændig tomme.

            1 Reply Last reply
            2
            • bgadkB Offline
              bgadkB Offline
              bgadk
              wrote on sidst redigeret af
              #72

              Begge har ret til deres hukommelse. Under alle omstændigheder så er alle enige om at der ikke eksisterer nogen traktat. Den eneste traktat som eksisterer, er den hvor Rusland garanterer Ukraines territoriale integritet....

              Hvad der bliver sagt mundligt under en forhandling kan man ikke regne med bagefter i al fremtid.
              Det er derfor lange traktater eksisterer, og at de underskrives og ratificeres.

              Det ved Rusland også godt, men derfor kan de jo prøve at bruge nogle personlige noter til propaganda formål.

              Det samme gælder med den danske melding efter 2. verdenskrig, at Danmark nu godt selv kunne overtage ansvaret for Bornholm.
              Det mener russerne at det betyder at Danmark traktatmæssigt til evig tid er forpligtet til ikke at stationere udenlandske soldater på øen.
              Det er altså også noget sludder.

              1 Reply Last reply
              2
              • SolsenS Offline
                SolsenS Offline
                Solsen
                wrote on sidst redigeret af
                #73

                Senest truer Putin landsforrædere med at de vil blive spyttet ud som insekter.

                USA vil bruge russiske borgere til at vælte styret påstår han.

                Nu ramler det for manden og varsler udrensninger og vold imod borgerne.

                Mon det holder ?

                1 Reply Last reply
                4
                • bgadkB Offline
                  bgadkB Offline
                  bgadk
                  wrote on sidst redigeret af
                  #74

                  Ja, stolen vakler under Putin. Denne slags historier viser hans problemer:

                  Link Preview Image
                  Russia's state TV hit by stream of resignations

                  Marina Ovsyannikova's protest highlighted a growing number of journalists leaving their jobs at Kremlin-run TV channels.

                  favicon

                  (www.bbc.com)

                  Link Preview Image
                  Olga Smirnova: Ballerina leaves Russia for Netherlands after denouncing war

                  Olga Smirnova defects after saying she was "against this war with every fibre of my soul".

                  favicon

                  (www.bbc.com)

                  Istanbul er fyldt af russerne som flygter fra Putins Rusland. Det er et de få ikke russisk allierede lande (som dermed kunne tænkes at ville udlevere russere til Rusland) som ikke kræver visa af russerne og som samtidig stadig har flyforbindelser.
                  Slagordet er der "Putin vandt - vi tabte. Derfor rejser vi".

                  Det i sig selv kommer ikke til at vælte ham. Diaspora er sjældent særlig magtfulde, hvilket er derfor Navalny foretrækker en fangekoloni i Sibirien til at sidde frit i Tyskland eller USA.

                  Den slags langsom udsivning af Ruslands talentmasse, og demoraliseringen af dem som bliver tilbage, er på lang sigt et større problem.

                  1 Reply Last reply
                  1
                  • H Offline
                    H Offline
                    Hyst
                    wrote on sidst redigeret af
                    #75

                    Med USA's historiske aktiviteter på de område er reaktionen fra en der er opvokset i Sovjet tiden ikke så mærkelig.

                    Og landsforædere dræbes jo i krig - Ukraine gjorde det vist ved deres egne forhandlere - men det har jeg ikke helt styr på.

                    I Danmark dræbte man også landsforrædere både i krigen men også efter krigen.

                    1 Reply Last reply
                    0
                    • SolsenS Offline
                      SolsenS Offline
                      Solsen
                      wrote on sidst redigeret af
                      #76

                      Et tweet om de unges flugt fra Rusland før krigen:
                      https://www.linkedin.com/posts/lars-christensen-422793_løber-rusland-snart-tør-for-unge-mænd-det-activity-6907572779240046592-TL-G

                      1 Reply Last reply
                      1
                      • 0 Offline
                        0 Offline
                        007
                        wrote on sidst redigeret af
                        #77

                        Verdensbanken erkender nu, at mad og energi bliver knap.

                        Nu må Venezuela se at komme ind på markedet.

                        reuters.com

                        favicon

                        (www.reuters.com)

                        1 Reply Last reply
                        2
                        • bgadkB Offline
                          bgadkB Offline
                          bgadk
                          wrote on sidst redigeret af
                          #78

                          Følgende er en interessant diskussion på forskellen mellem de strategiske koncepter: "Flexible response" i forhold "Escalation dominance". Diskussionen er fokuseret på USA's atomare strategi, men gælder også for andre konflikter uden atomvåben.

                          Link Preview Image
                          Escalation Dominance in America's Oldest New Nuclear Strategy

                          There actually is some kind of Escalation Control Cabinet in the underground spaces beneath the Pentagon, but no one in the building thinks it holds the

                          favicon

                          War on the Rocks (warontherocks.com)

                          I den nuværende konflikt mener jeg at med den russiske hærs stadig større problemer i Ukraine, og de stadig færre muligheder for Putin for at eskalere krigen til et højere niveau, at USA/Vesten nu har opnået fuld ikke atomar "escalation dominance" i konflikten.

                          Endnu et eksempel: At Biden nu kalder Putin for en krigsforbryder, er en trussel om at stille ham for en dommer i Haag. Endnu en ting som Putin skal forhandle væk, hvis han vil have fred.
                          Et ikke-militært trin til som lægger yderligere pres på Putin. Hvilke skridt har Putin som kan lægge retur tryk på Biden? Ingenting...
                          Escalation dominance in action.

                          1 Reply Last reply
                          2
                          • bgadkB Offline
                            bgadkB Offline
                            bgadk
                            wrote on sidst redigeret af
                            #79

                            Ja, på den måde er Putins udmelding helt i tråd med almindelig krigs logik.
                            Hans problem er at tingene siver ud af hans hænder som sand. Jo, hårdere han griber fast, jo mere løber der ud mellem fingrene.
                            Til sidst sidder han tilbage med en lille og fast kerne. Ligesom Lukasjenko i Hviderusland.

                            Det er ikke et godt sted at være i fremtiden.

                            Hvis man fra Vesten åbner for unge folk som flygter fra Putin, og ikke lader dem vansmægte i Istanbul, så står Putin i samme situation som med østtyskland efter krigen. Han bliver nødt til at bygge en mur, ellers tømmes landet for alle bortset fra de mest trofaste.

                            PS. I den mexicanske presse er der allerede historier med russerne som er fløjet til Mexico, for derefter at stille sig i kø med de mange millioner af centralamerikanere som prøver at få asyl i USA. Modsat dem fra central amerika, så FÅR de asyl i USA....

                            1 Reply Last reply
                            1
                            • doodhaD Offline
                              doodhaD Offline
                              doodha
                              wrote on sidst redigeret af
                              #80

                              Her er en fin analyse med gode pointer - og skræmmende perspektiver:

                              Link Preview Image
                              Uanset hvordan det går med krigen i Ukraine, har Putin tabt

                              Prisen for at vinde krigen mod Ukraine og holde landet besat er blevet så høj, at Rusland ikke har råd. Putin har nu kun ringe handlemuligheder, men hvilken form nederlaget vil tage, er et åbent spørgsmål, skriver den franske sikkerhedspolitiske tænker Jean-Baptiste Jeangène Vilmer

                              favicon

                              Information (www.information.dk)

                              (Såvidt jeg kan se, kan den læses uden abonnement.)

                              1 Reply Last reply
                              4
                              • H Offline
                                H Offline
                                Hyst
                                wrote on sidst redigeret af
                                #81

                                Rusland finder materiel i hvert hjørne af landet, tidligere stationeret på Japansk besatte øer:
                                https://www.theguardian.com/world/2021/dec/02/russia-sends-defence-missiles-to-pacific-islands-claimed-by-japan

                                Nu er de ud til at være på vej til Vladivostok og bliver nok læsset på deres jernbane til Ukraine.

                                Link Preview Image
                                | 毎日新聞

                                favicon

                                毎日新聞 (mainichi.jp)

                                1 Reply Last reply
                                3
                                • H Offline
                                  H Offline
                                  Hyst
                                  wrote on sidst redigeret af
                                  #82

                                  Så bliver det interessant om det bliver en taberaftale som efter første eller anden verdenskrig.

                                  1 Reply Last reply
                                  0
                                  • bgadkB Offline
                                    bgadkB Offline
                                    bgadk
                                    wrote on sidst redigeret af
                                    #83

                                    Selvom det er anti-skibs missiler så kan de også bruges mod landmål. Det er dog nogle forholdsvis dyre missiler til at bruge til det formål. Så ja, de må være pressede, når de på den måde leder med lys og lygte efter yderligere præcisions ammunition overalt i det store land.

                                    1 Reply Last reply
                                    1
                                    • bgadkB Offline
                                      bgadkB Offline
                                      bgadk
                                      wrote on sidst redigeret af
                                      #84

                                      Nej, det sikrer atomvåbene mod. Rusland skal nok få et eller andet ud af deres angreb. Sandsynligvis det vi drøftede tidligere i tråden. Men efter sigende så er Putin slet ikke færdig med krig endnu.
                                      Det er ikke kun Oniks missilerne fra Kurilerne som er på vej til Ukraine. Tropper fra alle mulige andre dele af det store land er også på vej. Det er bare "2. sorterings" enheder, som nok vil få det endnu sværere. Snart kommer det vel også ekstra indkaldelser af værnepligtige.

                                      Desværre er Putin ikke klar til fred endnu, sådan som jeg forudsagde.

                                      1 Reply Last reply
                                      4
                                      • 0 Offline
                                        0 Offline
                                        007
                                        wrote on sidst redigeret af
                                        #85

                                        Det er godt set!

                                        Jeg forudsiger, det kommer til en konfrontation mellem Nato og Rusland: Nato vil sikre luftrummet over Ukraine i slutningen af denne måned eller i første halvdel af April.

                                        I år => "sell in april and go away"

                                        1 Reply Last reply
                                        0
                                        • S Offline
                                          S Offline
                                          Skidtmads
                                          wrote on sidst redigeret af
                                          #86

                                          Putin er færdig! Men han er for stolt til at sige stop. Verden frygter hans næste trin. Manden er gal - og har ingen udgang på sin tåbelige adfærd...

                                          1 Reply Last reply
                                          2

                                          Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

                                          Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

                                          With your input, this post could be even better 💗

                                          Tilmeld Log ind

                                          • Log ind

                                          • Har du ikke en konto? Tilmeld

                                          • Login or register to search.
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Debatforum
                                          • Seneste
                                          • Populære
                                          • Bruger