Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

North Media: analyse og 2022-forventninger.

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
111 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • M Offline
    M Offline
    mcd234
    wrote on sidst redigeret af
    #80

    Han har solgt hele sin position, derfor han ikke skriver mere

    1 Reply Last reply
    2
    • H Offline
      H Offline
      Hyst
      wrote on sidst redigeret af
      #81

      Nå så du kender du ham?

      1 Reply Last reply
      1
      • L Offline
        L Offline
        Labredoor
        wrote on sidst redigeret af
        #82

        Nej han har stadig positionen. Han debattere bare nu på FB

        1 Reply Last reply
        3
        • H Offline
          H Offline
          henningmaria
          wrote on sidst redigeret af
          #83

          Jeg har 30.000 aktier i NM. Jeg holder til regnskabet udkommer i februar. Hvis der ikke er tegn på vækst i q4 i online eller hvis der ikke bliver forventet betydelig vækst i 2022 + at der ikke kommer er betydeligt opkøbsprogram, så sælger jeg mine aktier. Det bliver simpelten for langsomt for mig hvis der ikke sker mere nu

          1 Reply Last reply
          1
          • M Offline
            M Offline
            mcd234
            wrote on sidst redigeret af
            #84

            De har allerede udmeldt lavere EBIT for 2022 regnskabet. Derudover skal man nok forvente Ofir har klaret sig godt, problemet er bare at det er en meget lille del af forretningen og cyklisk af natur

            1 Reply Last reply
            2
            • M Offline
              M Offline
              mcd234
              wrote on sidst redigeret af
              #85

              Der manglede et "vel"

              1 Reply Last reply
              0
              • H Offline
                H Offline
                henningmaria
                wrote on sidst redigeret af
                #86

                Man skal slet ikke kigge på Ofir når man køber aktien i NM. Det handler om hvor langsomt FK mister sin indkomst, hvor hurtigt Boligportal kan skalere op og om de vil bruge deres penge til aktietilbagekøb eller ej. Hvis de hverkenn leverer vækst i Boligportal eller forventning om betydelig vækst i Boligportal i 2022-23 og heller ikke aktietilbagekøb, men mere aktiehandel, så skal man være meget tålmodig for at beholde den

                1 Reply Last reply
                1
                • M Offline
                  M Offline
                  mcd234
                  wrote on sidst redigeret af
                  #87

                  De har jo selv nedjusteret forventninger til lejemarkedet, så tror ikke den kommer til at give nogen positive overraskelser.

                  Fatter ikke folk stadig snakker om aktietilbagekøb. Richard Bunch er old school og der kommer ingen aktietilbagekøb så længe han er involveret i firmaet.

                  1 Reply Last reply
                  2
                  • H Offline
                    H Offline
                    henningmaria
                    wrote on sidst redigeret af
                    #88

                    De kommer ikke til at få en større andel af lejemarkedet, det er andre indtægter som skal generere vækst. Ja men så kommer kursen ikke til at stige yderligere......

                    1 Reply Last reply
                    2
                    • M Offline
                      M Offline
                      mcd234
                      wrote on sidst redigeret af
                      #89

                      Der skal positive overraskelser til hvis kursen skal rykke sig. Og det kræver lidt fantasi at forestille sig nu

                      Det er en value trap for at sige det ligeud

                      1 Reply Last reply
                      2
                      • H Offline
                        H Offline
                        henningmaria
                        wrote on sidst redigeret af
                        #90

                        ja de skal komme med noget nu ellers så vil jeg bare lede et andet sted hen 🙂

                        1 Reply Last reply
                        2
                        • M Offline
                          M Offline
                          mcd234
                          wrote on sidst redigeret af
                          #91

                          Lad os se. Personligt er har jeg ingen holdning til NM ift. køb/sælg/hold, men følger dem og så må vi se

                          1 Reply Last reply
                          1
                          • L Offline
                            L Offline
                            Labredoor
                            wrote on sidst redigeret af
                            #92

                            mcd234 - North Media har altså allerede købt ca. 10% egne aktier - og aktietilbagekøb er en fast del af deres shareholder-value slide i deres præsentationer:

                            Du skriver: "Fatter ikke folk stadig snakker om aktietilbagekøb. Richard Bunch er old school og der kommer ingen aktietilbagekøb så længe han er involveret i firmaet."

                            Det er altså ikke korrekt - Bunch har jo i bestyrelsen netop stemt for købet af 10% samt godkendt aktietilbagekøbet som en fast del af selskabets præsentationer til investorer - man fortæller også analytikerne om den "fordel" for investorerne - sammen med det fine udbytte

                            1 Reply Last reply
                            1
                            • L Offline
                              L Offline
                              Labredoor
                              wrote on sidst redigeret af
                              #93

                              mcd234 skriver: "Det er en value trap for at sige det ligeud" - har svært ved at se det - aktien er jo steget 197,4% over de sidste 3 år!

                              Det er i hvert fald ikke en "trap" i min portefølje...

                              I 2021 gav den vel ca. 38% i afkast - hertil kommer så udbytte på 5%, som jeg fik udbetalt... fantastisk case.

                              1 Reply Last reply
                              2
                              • M Offline
                                M Offline
                                mcd234
                                wrote on sidst redigeret af
                                #94

                                Ja, rigtigt at afkast i seneste periode har været flot. Men så kan man jo vende den om og spørge hvorfor markedet ikke belønner en af de billigste aktier i Dk

                                1 Reply Last reply
                                3
                                • L Offline
                                  L Offline
                                  Labredoor
                                  wrote on sidst redigeret af
                                  #95

                                  Når North Media stiger 197,4% over de sidste 3 år - så synes jeg faktisk markedet har belønnet North Media for deres turn-around og flotte udvikling i bl.a. deres digitale platformsvirksomheder (deres datterselskaber).

                                  Ja, den er stadig billig - men vel også derfor at vi diskuterer den så meget...

                                  Min holdning er, at på lang sigt vil de selskaber der som North Media har en dygtig ledelse skabe sammenhæng mellem drifts-resultaterne (overskuddet i selskabet / EBIT / EPS) og på den anden side aktiekursen for selskabet. På kort sigt kan der være et stort efterslæb. Det synes jeg, vi ser i North Media - men sålænge aktiekursen stille og roligt med 40-50% afkast om året indhenter drifts-resultatet, så er det super god aktie at købe, eje og beholde.

                                  1 Reply Last reply
                                  3
                                  • L Offline
                                    L Offline
                                    Labredoor
                                    wrote on sidst redigeret af
                                    #96

                                    Spændende opkøb fra North Medias side - de har købt Boligmanager, som passer fint ind hos Boligportal.dk:

                                    Link Preview Image
                                    North Media-selskab køber hovedpart af Boligmanager for 12 mio kr

                                    "Det passer perfekt til strategien om at styrke vores eksisterende virksomheder via opkøb," lyder det fra koncerndirektør.

                                    favicon

                                    (mediawatch.dk)

                                    Boligportal, der er et datterselskab under North Media, overtager størstedelen af Boligmanager, som udvikler softwareløsninger til ejendomsadministration.

                                    Selskabet køber 51 pct. af aktierne for 12 mio. kr., fremgår det af en meddelelse torsdag.

                                    1 Reply Last reply
                                    2
                                    • H Offline
                                      H Offline
                                      henningmaria
                                      wrote on sidst redigeret af
                                      #97

                                      Ja et køb at forbedre deres produkter på ejendomsadministration. Markedet for ejendomsadministration er kæmpe stort og der er store synergier hvis man kan tiltrække kunder til ejendomsadministration. Det er helt klart det rigtige fokus, spørgsmålet er så hvordan vil resultaterne blive. Tror det bliver et langt sejt træk

                                      1 Reply Last reply
                                      2
                                      • M Offline
                                        M Offline
                                        mcd234
                                        wrote on sidst redigeret af
                                        #98

                                        Nu går det da for alvor ned af bakke for NM. Lidl og Superbrugsen har droppet print. Netto tester printfri uge næste uge. Lejedelen er nedafgående pga. boligmarkedet. Aktieporteføljen følger et surt marked

                                        Ser sgu skidt ud.

                                        1 Reply Last reply
                                        3
                                        • H Offline
                                          H Offline
                                          henningmaria
                                          wrote on sidst redigeret af
                                          #99

                                          Nemlig har også droppet print

                                          1 Reply Last reply
                                          3

                                          Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

                                          Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

                                          With your input, this post could be even better 💗

                                          Tilmeld Log ind

                                          • Log ind

                                          • Har du ikke en konto? Tilmeld

                                          • Login or register to search.
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Debatforum
                                          • Seneste
                                          • Populære
                                          • Bruger