North Media: analyse og 2022-forventninger.
-
Jeg har 30.000 aktier i NM. Jeg holder til regnskabet udkommer i februar. Hvis der ikke er tegn på vækst i q4 i online eller hvis der ikke bliver forventet betydelig vækst i 2022 + at der ikke kommer er betydeligt opkøbsprogram, så sælger jeg mine aktier. Det bliver simpelten for langsomt for mig hvis der ikke sker mere nu
-
Man skal slet ikke kigge på Ofir når man køber aktien i NM. Det handler om hvor langsomt FK mister sin indkomst, hvor hurtigt Boligportal kan skalere op og om de vil bruge deres penge til aktietilbagekøb eller ej. Hvis de hverkenn leverer vækst i Boligportal eller forventning om betydelig vækst i Boligportal i 2022-23 og heller ikke aktietilbagekøb, men mere aktiehandel, så skal man være meget tålmodig for at beholde den
-
De har jo selv nedjusteret forventninger til lejemarkedet, så tror ikke den kommer til at give nogen positive overraskelser.
Fatter ikke folk stadig snakker om aktietilbagekøb. Richard Bunch er old school og der kommer ingen aktietilbagekøb så længe han er involveret i firmaet.
-
De kommer ikke til at få en større andel af lejemarkedet, det er andre indtægter som skal generere vækst. Ja men så kommer kursen ikke til at stige yderligere......
-
ja de skal komme med noget nu ellers så vil jeg bare lede et andet sted hen

-
mcd234 - North Media har altså allerede købt ca. 10% egne aktier - og aktietilbagekøb er en fast del af deres shareholder-value slide i deres præsentationer:
Du skriver: "Fatter ikke folk stadig snakker om aktietilbagekøb. Richard Bunch er old school og der kommer ingen aktietilbagekøb så længe han er involveret i firmaet."
Det er altså ikke korrekt - Bunch har jo i bestyrelsen netop stemt for købet af 10% samt godkendt aktietilbagekøbet som en fast del af selskabets præsentationer til investorer - man fortæller også analytikerne om den "fordel" for investorerne - sammen med det fine udbytte
-
mcd234 skriver: "Det er en value trap for at sige det ligeud" - har svært ved at se det - aktien er jo steget 197,4% over de sidste 3 år!
Det er i hvert fald ikke en "trap" i min portefølje...
I 2021 gav den vel ca. 38% i afkast - hertil kommer så udbytte på 5%, som jeg fik udbetalt... fantastisk case.
-
Når North Media stiger 197,4% over de sidste 3 år - så synes jeg faktisk markedet har belønnet North Media for deres turn-around og flotte udvikling i bl.a. deres digitale platformsvirksomheder (deres datterselskaber).
Ja, den er stadig billig - men vel også derfor at vi diskuterer den så meget...
Min holdning er, at på lang sigt vil de selskaber der som North Media har en dygtig ledelse skabe sammenhæng mellem drifts-resultaterne (overskuddet i selskabet / EBIT / EPS) og på den anden side aktiekursen for selskabet. På kort sigt kan der være et stort efterslæb. Det synes jeg, vi ser i North Media - men sålænge aktiekursen stille og roligt med 40-50% afkast om året indhenter drifts-resultatet, så er det super god aktie at købe, eje og beholde.
-
Spændende opkøb fra North Medias side - de har købt Boligmanager, som passer fint ind hos Boligportal.dk:
North Media-selskab køber hovedpart af Boligmanager for 12 mio kr
"Det passer perfekt til strategien om at styrke vores eksisterende virksomheder via opkøb," lyder det fra koncerndirektør.
(mediawatch.dk)
Boligportal, der er et datterselskab under North Media, overtager størstedelen af Boligmanager, som udvikler softwareløsninger til ejendomsadministration.
Selskabet køber 51 pct. af aktierne for 12 mio. kr., fremgår det af en meddelelse torsdag.
-
Ja et køb at forbedre deres produkter på ejendomsadministration. Markedet for ejendomsadministration er kæmpe stort og der er store synergier hvis man kan tiltrække kunder til ejendomsadministration. Det er helt klart det rigtige fokus, spørgsmålet er så hvordan vil resultaterne blive. Tror det bliver et langt sejt træk
-
Nemlig har også droppet print
-
Så kom årsrapporten. Javel, digital går fremad. Men resten ser sgu ikke for godt ud.
Nedjusteret EBIT for 2022 og ledelsen prøve at redde kursdykket imorgen ved at snakke dividende og lavere EBIT pga. investeringer.
Bliver det til noget? Måske, måske ikke. Lidt for meget risk efter min smag
-
-
God nyhed, at Netto er på gaden med en stor dagligvare-avis distribueret via FK Distribution... Netto har som bekendt testet en enkelt uge uden at lave tilbudsavis - men nu er de altså tilbage med avisen - det er positivt - og det virker nærmest som om, at de har flere tilbud med i avisen end de plejer...
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind