Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

North Media: analyse og 2022-forventninger.

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
111 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • H Offline
    H Offline
    henningmaria
    wrote on sidst redigeret af
    #21

    Det giver meget god mening det du skriver. Det forklarer også hvorfor de kun vil fokusere på at pakke for nord tyskland og i andre nærområder

    1 Reply Last reply
    5
    • L Offline
      L Offline
      Labredoor
      wrote on sidst redigeret af
      #22

      Den løsning, der beskrives i artiklen er en 10 cm bred Papirbanderole.

      Idet det bemærkes, at artiklen er fra marts 2021, så er det vist gået dårligt med den løsning. Man er rullet tilbage til det oprindelige efter klager fra kunder / eller udelukkende fortsat med det på test-stadiet.

      North Media er altså fortsat dem, der har en løsning, der også efter selskabets udsagn gør Deutsche Post glad.

      Når det så er sagt, er der fortsat den geografiske udfordring - der betyder, at det kan være for langsomt at køre indpakkede reklame-aviser fra Tilst til Munchen. Netop derfor har North Media også oplyst, at de forventer kun at kunne dække NordTyskland...

      Men DP-forretningen alene vil kunne udgøre 8-10% af omsætningen i FK-Distribution i 2022.

      1 Reply Last reply
      3
      • D Offline
        D Offline
        deleted-user
        wrote on sidst redigeret af
        #23

        Jeg kender ikke andre oplysninger end dem jeg graver frem fra tid til anden 🙂

        Det kunne dog være rart, hvis jeg ikke var nødsaget til det.

        1 Reply Last reply
        5
        • H Offline
          H Offline
          Hyst
          wrote on sidst redigeret af
          #24

          Det er nu NM politik ikke at fortælle meget! (smil)

          1 Reply Last reply
          2
          • H Offline
            H Offline
            henningmaria
            wrote on sidst redigeret af
            #25

            Jeg kan huske den adm dir i FK være meget påpasselig da han udtalte sig om DP til en præsentation. At de slet ikke fortæller noget er vel tegn på det ikke er noget der fokuseres på

            1 Reply Last reply
            2
            • L Offline
              L Offline
              Labredoor
              wrote on sidst redigeret af
              #26

              HenningsMariaah - det tror jeg ikke - FK har løbende og meget tæt dialog med DP. Der er helt klart fokus på at lukke mere forretning til FKs Packaging Technology.

              Ikke bare med salg til DP - men også salg til alle andre europæiske udbydere.

              NM ønsker blot at holde "hypen" nede - de er faktisk ekstremt konservative - modellen er at sandbagge og så efterfølgende at overraske med goe tal.

              1 Reply Last reply
              2
              • D Offline
                D Offline
                deleted-user
                wrote on sidst redigeret af
                #27

                Jeg synes det ville klæde en virksomhed, at dele den viden de har med markedet, når hovedaktionæren og den adm. direktør samtidig spiller med aktionærernes penge.
                Det er ikke rimeligt, at aktive investorer skal sidde og grave oplysninger frem om en virksomheds mulige salg. Og det er fuldkommen ligegyldigt, hvor stor en del af omsætningen det drejer sig om. Når man går ind i et nyt segment, så er der et uopfyldt potentiale.

                I enhver anden virksomhed har man lavet en model over det samlede salg for det potentielle nye segment, og fremført at vi har x% af det samlede tyske marked eksempelvis og der er xxx mio. kr. i potentiale i det samlede marked. Det er jo ikke noget nyt i forhold til hvad de gør med andre virksomheder.

                Det er ved at være en smule trættende. Du kalder det konservativt - jeg kalder det også manglende kurspåvirkende oplysninger til markedet...
                Jeg er i øvrigt uenig i at kalde det hype. Det er oplysninger til markedet der er vigtige for den lange investor. Specielt! når man har med en virksomhed at gøre der siver omsætning.

                1 Reply Last reply
                3
                • H Offline
                  H Offline
                  henningmaria
                  wrote on sidst redigeret af
                  #28

                  Udviklingen i Ofir og Boligportal beviser hvor ekstremt dygtige medarbejderne er i de respektive selskaber er. I henhold til Boligportal har man fremvist, hvad det potentielle market er for de nye indtægstrømme. Jrg kunne tænke mig at de fremover præsenterer omsætning for de enkelte indtægtsstrømme. Det samme for Ofir i henhold til målrettede kampagner og annoncer fordelt på offentlige og private kunder. I henhold til aktiebeholdningen, da er min kæde hoppet fuldstændig af. De taler om flexibilitet og uafhængighed. Det er vrøvl. De er langt forbi det, og den gearing som den post er tilagt er direkte negativ for eksisterende aktionærer. Større udbytte og aktietilbagekøb ville øge værdien og samt bevare en uafhængigt flexibelt selskab til opkøb af andre virkdomheder

                  1 Reply Last reply
                  2
                  • Helge_LarsenPI-redaktørH Offline
                    Helge_LarsenPI-redaktørH Offline
                    Helge_LarsenPI-redaktør
                    wrote on sidst redigeret af
                    #29

                    Kort videokommentar om vores debat omkring North Media:

                    Just a moment...

                    favicon

                    (www.proinvestor.com)

                    1 Reply Last reply
                    3
                    • D Offline
                      D Offline
                      deleted-user
                      wrote on sidst redigeret af
                      #30

                      Nu er jeg jo for nogle dage siden kommet med en bandbulle til aktie-porteføljen i NM. Skal jeg sige noget positivt, så er det at jeg jo bliver nødt til at følge de pågældende virksomheder, og derfor er jeg fra tid til anden eksponeret i de selskaber.
                      I dag er jeg eksponeret i:

                      Teradyne
                      Nvidia
                      Amazon
                      Genmab

                      Jeg gik ud af Microsoft i kurs $300 og har et vågent øje på Mercadolibre.

                      1 Reply Last reply
                      5
                      • D Offline
                        D Offline
                        deleted-user
                        wrote on sidst redigeret af
                        #31

                        I øvrigt er det meget sigende at to af deres største positioner - Amazon og Nvidia steg voldsomt i går, hvilket i dag bliver kvitteret med et minus i NM. Det er blot endnu en understregning om, at kursen på NM sammenholdt deres værdipapirporteføljens indre værdi slet ikke følges ad.

                        1 Reply Last reply
                        6
                        • P Offline
                          P Offline
                          Prof-Inv-DK
                          wrote on sidst redigeret af
                          #32

                          Ja, der er mange der tror der er en 1-til-1 sammenhæng mellem deres portefølje og North Medias aktiekurs. Det er der jo reelt ikke.

                          1 Reply Last reply
                          2
                          • D Offline
                            D Offline
                            deleted-user
                            wrote on sidst redigeret af
                            #33

                            Jeg ved ikke om der er linket til denne tidligere:
                            https://www.northmedia.dk/wp-content/uploads/2021/11/North-Media_BoligPortal-deep-dive_ABG_19Nov_public.pdf

                            Hvis man har bare lidt erfaring med udlejningsejendomme, så kan man godt se data når man zoomer ind. Hvis der er nogen i de nævnte brancher som ikke er særdeles interesseret i de data, så er de deciderede uprofessionelle.

                            1 Reply Last reply
                            3
                            • H Offline
                              H Offline
                              henningmaria
                              wrote on sidst redigeret af
                              #34

                              Hvordan kan det være at der for 3 dage siden var 25.000 jobopslag på Ofir og i dag er det 36.000

                              1 Reply Last reply
                              2
                              • D Offline
                                D Offline
                                deleted-user
                                wrote on sidst redigeret af
                                #35

                                Der er Deep Dive af Boligportal på HCA kl. 13 - direkte link her:

                                Siden blev ikke fundet - HC Andersen Capital

                                favicon

                                HC Andersen Capital (hcandersencapital.dk)

                                Det er nok det samme som der er blevet præsenteret i ABG-regi.

                                1 Reply Last reply
                                3
                                • D Offline
                                  D Offline
                                  deleted-user
                                  wrote on sidst redigeret af
                                  #36

                                  Hvis investorerne ikke har "forstået" alvoren, så bør de nok gøre det nu. Boligportal er exceptionel, og det varer ikke længe før det her bliver en raket af vækst.

                                  Jeg fik svar på det jeg gerne ville fra præsentationen, fordi jeg havde en formodning om, at de arbejder på flere data.
                                  De data der er på ejerboliger kan bruges på samme måde i deres algoritme og dem er de allerede i gang med at lege med.
                                  Hvad er det Skatteministeriet foreløbig har brugt på at udvikle komplet udueligt datamateriel - 1 mia. kr.? Og forventer at bruge over 3 mia. kr. Av 🙂

                                  I øvrigt var det rart at høre, at de kigger på andre lande nu, og det er vel også her væksten kommer meget snart. Før har de haft kortene tæt på kroppen, men nu åbner de op.

                                  1 Reply Last reply
                                  5
                                  • H Offline
                                    H Offline
                                    henningmaria
                                    wrote on sidst redigeret af
                                    #37

                                    Det er et fantastisk produkt de har udviklet. Det kan man klart og tydeligt se. Niels, vil der ikke være stor værdi for Boligportal at købe andre platforme, det være sig danske eller udenlandske, for at få integreret deres data ind i platformen, her tænker jeg specielt hvis man vil ekspandere til andre lande? 🙂

                                    1 Reply Last reply
                                    4
                                    • D Offline
                                      D Offline
                                      deleted-user
                                      wrote on sidst redigeret af
                                      #38

                                      Det de kræver er meget data om en given branche. Så svaret på dit spørgsmål er ja.

                                      Men jeg var faktisk lidt overrasket over hvor klart, svaret på mit spørgsmål var. Måske talte de lidt over sig - det var sådan set også meningen med mit spørgsmål - eller også er de bare åbne omkring hvad deres algoritme rent faktisk kan.

                                      Nu havde jeg jo set data og hvad de kan - og som jeg tidligere har beskrevet, så skal alle der har det mindste med udlejningsbranchen at gøre købe ind i Data Insights - ellers er de decideret uprofessionelle. Det tror jeg også står lysende klart for jer som ikke havde oplevet det før - håber jeg! 🙂

                                      At det kan skaleres - ja - jeg sad bare med armene i vejret. Det var lidt en af de her ligesom når ens sportshold scorer! 🙂
                                      Det kunne ikke afspejles på kursen, men det burde den, for hold op en maskine det kan udvikle sig til.

                                      1 Reply Last reply
                                      4
                                      • H Offline
                                        H Offline
                                        henningmaria
                                        wrote on sidst redigeret af
                                        #39

                                        Da de nu sidder med alt det der data, hvorfor kunne de så ikke også lave en produkt, hvor man kan sælge sine ejerboliger udenom en ejendomsmægler. Ville det ikke også være nærliggende?

                                        1 Reply Last reply
                                        3
                                        • D Offline
                                          D Offline
                                          deleted-user
                                          wrote on sidst redigeret af
                                          #40

                                          For dem som ikke lige nåede live-udgaven, kan man se den her:
                                          https://www.youtube.com/watch?v=N1W5cn75KMo

                                          Hold godt fast fra ca. 8 min -> 14 min.
                                          Man kan evt. lige pause, så man får et overblik over, hvor præcist et datagrundlag de arbejder med.
                                          Det er data der ikke er set i branchen før. Særligt i så omfangsrigt datagrundlag. Nu skal det "bare" launches til interessenterne. Men som jeg hele tiden har beskrevet - så burde det faktisk være interessenterne der ringer og skal have lavet de rigtige pakker som de kan navigere ud fra, for hvis der sidder et finansielt institut som ikke har dette værktøj når der skal laves risikovurdering på boliger, så skal man da gå langt udenom. Hvis de finansielle institutter ikke køber ind på disse data, så ender det med at ejendomsinvestorer bliver "klogere" end banker, realkreditinstitutter og ejendomsmæglerne. Det tror jeg ikke er i deres interesse 🙂

                                          1 Reply Last reply
                                          5

                                          Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

                                          Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

                                          With your input, this post could be even better 💗

                                          Tilmeld Log ind

                                          • Log ind

                                          • Har du ikke en konto? Tilmeld

                                          • Login or register to search.
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Debatforum
                                          • Seneste
                                          • Populære
                                          • Bruger