ANAVEX NY TRÅD SEPTEMBER 2021!
-
Anavex MM denne voucher er betinget af en markedsgodkendelse fra FDA i RETT.
Denne voucher kan så anvendes til at fremme eller skyde genvej for andre ting i Anavex's pipeline hos FDA - eller sælges til anden side, som så overtager rettighederne til en hurtigere ekspedition/genvej hos FDA.
Prisen fra tidligere handler mellem selskaber har ligget på 50 - 150 mill. $ eller mere.Bliver RETT ikke godkendt er denne voucher intet værd, men omvendt ville FDA nok ikke tildele denne sjælden udstedte voucher, hvis ikke de så en reel mulighed for at selskabet kunne få den tildelt på baggrund af de opnåede resultater hidtil.
-
Tasso, okay. Læste bare i dit klip fra Q3 at han siger har HAR en. De er så altså kun lovet en, har p.t en ½ so to speak. Fint nok, så var jeg ikke forkert på den, en sådan ting er sgu vigtig at have med i sit samlede investeringsbillede.
Tak
-
Til evt. nye investore her på proinvestor: https://seekingalpha.com/article/4452448-anavex-life-sciences-still-room-to-run Til dem som lige vil opdateres på hele casen, så kan man lige læse denne fra en small cap analyst
Mvh
Torben -
Anavex Hermed MayoMobiles indlæg på Ihub.
Skarpe iagttagelser fra Cantor konf:
Anavex Life Sciences Corp (AVXL): Cantor Healthcare Conference 2021 (Few...
MayoMobile: Cantor Healthcare Conference 2021 (Few days late for those who have been unable to tune in.) - Efficacy with strong biomarker response = key facto...
InvestorsHub (investorshub.advfn.com)
Glem kursen og lad os tro på casen

-
Anavex. Missling på dagens Fragile X panel.
-
Anavex Paneldiskussionen vedr. Fragile X
Det var ikke så meget Missling fik sagt under diskussionen, men han fik da sagt, at resultaterne fra de prækliniske studier var fænomenale - hvilket også fremgik af den Peer Review der blev udgivet på baggrund af disse studier.
Han bekræftede også, at et klinisk forsøg er under planlægning (fase 3) - og at der fra en anden deltager blev sagt, at der heldigvis er en relativ stor patientgruppe og et godt netværk, som gerne vil deltage i kliniske forsøg.Det fremgik også hvor svært det var bare at få uafhængige laboratorier til at lave prækliniske forsøg - især universitets laboratorier ville have en andel af kagen, hvis de skulle gå ind i et projekt.
Der blev f.eks. nævnt, at man var i forhandling med et universitet for at lave prækliniske forsøg i hele 18 mdr. - uden at komme til enighed - fordi universitetet ville have procenter/penge ud af det!
De endte med at finde et udenlandsk laboratorie, som ville påtage sig opgaven.Tænker her på, hvor besværlig vejen må have været for Anavex, for at få hul på RETT området.
Det giver også en bedre forståelse af, hvorfor selv mindre forsøg i især sjældne indikationer tager så forholdsvis lang tid at få op at stå og kørt igennem.Næste nyhed må gerne være udmelding fra FDA vedr. RETT og Parkinson eller resultater fra 3-71 - ellers må vi bare erkende, at aktiekursen nok vil sive med resten af markedet.
Tør dog ikke trade, da en evt. udmelding fra FDA, som f.eks. BTD i RETT og/eller Parkinson, nemt kan give 50-100 % på kursen. -
Anavex Der var en som tog godt 143000 aktier i et hug efter luk igår. Tænker ikke Anavex sælger udenfor lukketid, at det var en klump af de nye. Uanset, nogen er ret interesseret i en pris af 17,95.
Bare nu markedet ikke korrigere nedad, så vi skal starte længere nede når de gode nyheder forhåbentlig snart tikker ind.Pøj pøj til os
-
-
Der her er meget interessant og sikkert overset af de fleste:
boi568 Friday, 10/01/21 11:21:19 PM
Re: georgejjl post# 331738 0
Post # of 331745Slide 8 notes that there is data from ~700 study participants, 3 indications, 6 trials. That sounds about right. Then it goes on to say that Anavex also has Real World Evidence Data from ~7000 patients. I must have missed that PR.
So where are those 7000 patients coming from? What indications? Well, on Slide 39 we get a partial answer: the RWE is from 7000 AD patients. Patients, not study subjects.
I can only think of one possibility here, although I invite your speculation. Where is 2-73 legally available to AD patients? Right -- only Australia, under compassionate use. Anavex has not reported any revenues, let alone any profits, from 2-73 in Australia, so my best guess is that the drug has been made freely available under compassionate use at or about at cost. The patients benefit from 2-73, and Anavex must be able to be gathering some information -- at least safety information -- through this program. BTW, the number of AD patients in Australia is presently estimated at about 450,000, not all of whom would qualify under compassionate use.
This information has been in the slide deck for at least a month or two, but it has not gotten the attention it deserves.
-
Anavex. Disse 7000 patienter har ikke noget med Anavex at gøre som sådan!
Ved tidligere fremlægning af resultater for fase 2b forsøget i Alzheimer med 2-73 efter 2-3 år, brugte Anavex oplysninger fra en national (US) database, hvor man lå inde med statistik over mange tusinde menneske med Alzheimer og deres sygdomsforløb. Her kunne Anavex så finde en placebogruppe, der havde samme forudsætninger, som de patienter Anavex havde i deres forsøg - alder, køn, graden af demens m.m.
Denne database, havde på dette tidspunkt (for ca. +1 år siden), kunne data for en 2 årig periode og Anavex havde jo data for hele 3 år for de ca. 21 patienter i fase 2 forsøget.Ud fra dette kunne man synliggøre, hvor stor effekt 2-73 har i et sammenligneligt menneske.
Er overbevist om, at det er dette Anavex henviser til - man kan simpelthen se at skidtet virker ifht. en meget stor RW placebogruppe, som ikke er så heldige, at være i behandling med 2-73!
Tilsvarende ville man kunne bruge sammen mulighed for sammenligning i de andre indikationer, såfremt der forelægger en database i disse.I den ideelle verden behøvede man ikke have (lidt uetiske, når ved, at man giver syge mennesker noget der ikke virker) placebogrupper i de forskellige forsøg, hvis man i de forskellige indikationer, havde en stor og anerkendt RW database, der kunne udgør placebogruppen for alle biotekselskabers forsøg.
-
Undskylder, i min uvidenhed troede jeg også at det var Anavex men Tasso har ret, det er hele data basen de hentyder til.
For at skite emne, håber at der kommer nyheder i næste uge.
Vi må også håbe at Missling vil hyre flere folk så vi kan få tingene til at ske hurtigere over hele linjen, er nogen frustreret over alle de forsinkelser.
Paa Yahoo Finance står der at der er 20 fuldtids ansatte men ved ikke hvornår den har blevet opdateret sidst. Lad os sige 10 personer mere, det vil vel koste 1-1.5 mill $ om året ekstra, de penge skulle ikke værre noget problem for dem vil jeg mene.
-
Anavex Kort opfølgning fra sidste uges Fragile X panel.
https://www.fraxa.org/making-drug-development-efficient-through-community-based-collaboration/
Vi er officiel lovet 6 nyheder + 2 x FDA udmelding på RETT og Parkinson - udover de uforudsete.
Dvs. 8 PR i de sidste 12 uger i år, der hver især kan have en relativ stor påvirkning på aktiekursen og casen.Spændende om familien skal have store eller små julegaver i år:)
-
Anavex Tak Tasso1.
Vi har været pænt tålmodige og alle de nyheder skal vi nok se før vi tror på at de kommer i 2021.
At man snart har været et år om at analysere det succesfulde PDD forsøg er mig en gåde.
Jeg er nu stadig fortrøstningsfuld og spændt på fremtiden.
Der må snart komme hul igennem til fda så vi kan få lidt nyheder herfra.
FragileX forsøget må vi også snart se igangsat.
Avatar burde jo komme meget snart, men IHUB folkene er også lidt usikre på om det holder.
Pøj pøj til alle de kommende måneder

-
Ja, jeg synes ikke der kommer meget nyt fra Anavex. Har svært ved at se de kan melde så mange nyheder ud inden årsskiftet, når de som regel tager >6 måneder om at komme med selv mindre pip fra deres studier. Forskning tager tid; og jeg kan godt vente. Finder det bare problematisk at de ikke overholder deadlines. Så er det bedre at undlade sådanne udmeldinger. Det må Missling lige få styr på.
Man kan ikke andet end at spekulere på hvorfor nyhederne er så længe undervejs. Især når der foregår meget lidt PR fra Anavex' side oven i hatten.
Fingers crossed.
-
Ja det kræver tålmodighed men jeg tror stadig på at vi bliver belønnet en dag!
ANVS har lige givet data fra deres Parkinsons fase 2 forsøg og market var ikke positiv da den faldt 13% i går. Saa vidt jeg kan se er deres resultater ikke konkluderende men de vil have et møde med FDA om flere forsøg og et Alzheimers forsøg.
Det viser med stor tydelighed at Anavex ikke er alene på området og mange firmaer prøver at finde en god medicin da der jo som bekendt er rigtigt mange penge at tjene på det, så vi må håbe at der snart sker noget og folk begynder at tro på at Anavex har en medicin der virker. Som der er i oejeblikket tror W.S. ikke rigtigt på AVXL eller vil kursen værre meget højere.
-
Anavex SAVA starter 2 fase 3 forsøg - og falder!
Er ikke den store tilhænger af SAVA, især ikke efter div. beskyldninger om fiflen med resultater og ublu milepæle til ledelsen.
Ikke det stå mindre har FDA givet grønt lys til 2 fase 3 forsøg i AD - 750p/52 uger og 1000p/78 uger.
Med indrulning i ca. 2 år + selve forsøget, samt analyse af resultater, så er vi nok 3-4 år ude med en evt. markedsgodkendelse.- eller ca. 2-3 år efter Anavex´s tidsplan.
Selvom jeg som sagt ikke den store fan af SAVA, virker det manipuleret at de efter et plus på 7 % i premarkedet, nu er nede i - 6 %.
Denne nyhed er jo samtidig et svar fra FDA, at de nok ikke tror på de beskyldninger der har været af SAVA.Det jeg vil frem til er, at markedet er fuldstændig styret af større spillere - tidevandskræfterne - og en del af spillet, hvor selv gode nyheder ofte kommer til kort.
Missling har i løbet af årene, i den grad forvansket betydningen af soon!
soon kan betyde alt fra, om nogle uger eller et helt år!
Dette er næsten det eneste jeg kan udsætte på ham, i hans stilling som CEO, at han ikke overholder sine deadlines!
Ellers synes jeg Anavex har gjort meget rigtigt, både resultatmæssig, men også den måde man har håndteret økonomien/finansieringen på.
Tvivler også på, at vi får alle 8 Pr. inden den 31. december 2021, men får vi bare de fleste og med lige så positive udmeldinger, går det nok også.
Kan vi bare holde gryden i kog, indtil evt. godkendelser i f.eks. RETT mm. - er det fint med mig - bare skidtet virker!!Har faktisk et lille dilemma/ luksus problem!
Fik oprettet hele 4 aktiesparekontoer til familien, mens Anavex lå lavt i starten af året, der skal der jo betales 17 % skat af pr. 31/12 2021!
Kunne vi vente med at få de helt store stigninger til efter 1. januar 2022, kan man således udskyde skatten til 2023!
Det gode er, at det ikke altid behøver at være helt træls, når kursen går den forkerte vej. -
Sagde han ikke engang, at han også arbejdede for aktionærene, syntes ikke der kommer noget særligt beroligende ud fra deres PR afdeling, og det igennem hele rutsjeturen ned under 17$...
nååå kigger på kursen i næste uge, og ser om vi er nede i 15$ eller om noget indsidder køb/news kan holde hånden under kursen.....Det sgu lidt fessen at se på

Og nej der er ingen bund i BIO .... -
Anavex Første pige under 18 har afsluttet forsøg og ekstension i RETT.
Hun er nu forsat under behandlingen under SAS protokollen, som Anavex fik tildelt af myndighederne i Australien i både Alzheimer og RETT.
Der ikke egentlige meldinger om, hvorvidt hun har haft gavn af behandlingen med 2-73, men kan se at andre har spurgt efter det i hendes FB-tråd - det ser dog ud til, at hun har det relativt godt, men kender ikke hendes udgangspunkt.- jeg følger hende nu.
Fra Facebook den 6. okt. 2021:
Yesterday Annelise became the first child in the world to complete the Anavex 2-73 drug trial for Rett Syndrome. Annelise completed a 12 week double blind trial and a 48 week Open label. To say Annelise was proud of herself is an understatement. These smiles were taken after I told Annelise her team were off to pharmacy to collect her script.
Annelise now has access to
the drug.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind