Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

ANAVEX NY TRÅD SEPTEMBER 2021!

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
132 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • D Offline
    D Offline
    deleted-user
    wrote on sidst redigeret af

Ny tråd - da flere begivenheder stærkt indikerer, at der snart vil blive skrevet et nyt kapitel i udviklingen af ANAVEX casen!

Anavex opgraderet på NASDAQ til højeste status Global Select Market.

https://ih.advfn.com/stock-market/NASDAQ/anavex-life-sciences-AVXL/stock-news/86140466/anavex-life-sciences-announces-uplisting-to-the-na

Anavex vil nu dukke op på hos flere aktører i markedet og samtidig med NASDAQ`s blåstempling blive mere legitimt at investerer i for mere seriøse og større investorer, fonde m.m.

Ny WEBSIDE!

Link Preview Image
    Anavex Life Sciences | Advancing Therapies for Alzheimer’s and Parkinson's Disease

Anavex Life Sciences (Nasdaq: AVXL) is a biopharmaceutical leader advancing targeted CNS therapies through innovative therapeutic discovery and development.

favicon

Anavex Life Sciences (www.anavex.com)

Med den sprit nye webside, illustrerer Anavex at det de har gang i, er opbygningen af en helt ny og innovativ platform for behandling af mange forskellige CNS indikationer i alle aldersgrupper.

Targeting CNS Conditions utilizing genomic biomarkers to develop therapeutics for people of all ages.

Welcome to Anavex Life Sciences Corp. Our SIGMACEPTOR™ Discovery Platform produces therapeutic candidates designed to activate SIGMAR1, a novel pathway designed to target chronic central nervous system (CNS) conditions with genomic precision.

m.m.!

Alt dette vidner om, at Anavex er klar til at tage næste skridt i udviklingen hen til at blive kommerciel på CNS områder, hvor der hidtil ikke har været nogen brugbar behandling.

Husk Webcast i dag kl. 16.40 DK-tid!

https://wsw.com/webcast/cantor12/avxl.ob/2514820

1 Reply Last reply
    9
    • K Offline
      K Offline
      Kyed01

Anavex Life Sciences Announces Participation at 5th Pharma Pricing, Reimbursement & Market Access 2021 September 29 th at 2:40 pm ET.

https://www.globenewswire.com/news-release/2021/09/27/2303708/29248/en/Anavex-Life-Sciences-Announces-Participation-at-5th-Pharma-Pricing-Reimbursement-Market-Access-2021.html

1 Reply Last reply
      3
      • H Offline
        H Offline
        Hyst

Kort varsel!

1 Reply Last reply
        3
        • SolsenS Offline
          SolsenS Offline
          Solsen

Anavex Cantor konference.

Ikke meget nyt men stadig en selvsikker CEO

Missling sagde, at PDD forsøget bar fuldt finansieret af Michael J Fox faundation.

Flere forsøg planlægges endeligt lige nu. FragileX, undisclosed og PDD.

3-71 read out snart og det de havde set indtil nu var godt.

Store forventninger til 3-71 i frontotemporal dementia.

Hvis data fra Rett forsøgene falder godt ud søges approval på Rett.

Lidt af det jeg fik fat på og kun at PDD forsøget var fuldt finansieret af andre var nyt for mig.

Intet nyt om planerne omkring mere finansiering.

Vi skal stadig væbne os med tålmodighed. Men jeg tror vi bliver belønnet.

1 Reply Last reply
          6
          • D Offline
            D Offline
            deleted-user

Anavex Udmærket webcast

Missling kom fint ud med en del af budskabet, især omkring den upstream effekt 2-73 har og potentiel vil have på mange CNS indikationer.
            Han fik også fint forklaret og synliggjort, at man arbejder helt ned på MRNA, gen-niveau for at finde sammenfald og virkemåden af 2-73.
            Der blev brugt meget tid på RETT, men han kunne godt have gjort lidt mere ud af, hvor gode resultaterne var i RETT, men også i det man har set i det seneste Parkinson forsøg.

Det var tydeligt, at han var meget positivt på det han har set i deres forsøg, men også tilbageholdende med de store armbevægelser.

Det var ikke i dag vi fik mere viden om, hvad de potentielle nye 150 mill. $ skal bruges til!
            Vi får nok en udmelding som et lyn fra en klar himmel i en PR. på et tidspunkt.
            Men alt kører som det skal!

Beklager det korte varsel Hyst 🙂 - men ville bare være lidt på forkant som følge af de sidste udmeldinger vi har fået.
            Min fornemmelse er, at vi sidder på en mindre vulkan, som kan gå i udbrud lige om lidt!

1 Reply Last reply
            6
            • SolsenS Offline
              SolsenS Offline
              Solsen

Anavex Cantor konference

Efter at have studeret den nye hjemmeside hos Anavex bliver jeg lidt i tvivl.

Det var nok det nye fase 2 Parkinson forsøg Michael J Fox faundation
              finansierer. De planlægger også fase 3 PDD.

Big Data kan være lige om hjørnet og fase 1 frontotemporal dementia.

Håber du har ret Tasso1 omkring vi står foran vigtige nyheder fra Anavex 🙂

1 Reply Last reply
              6
              • H Offline
                H Offline
                Hyst

Tænkte mere på Anavex's kortfristede udmelding: (smil)

Anavex Life Sciences Announces Participation at 5th Pharma Pricing, Reimbursement & Market Access 2021 September 29 th at 2:40 pm ET.

Måske har jeg bare overset en tidligere udmelding .

Og ja, vulkaner er jo i udbrud for tiden, så Anavex må gerne fulge trop.

1 Reply Last reply
                3
                • K Offline
                  K Offline
                  Kyed01

Det var en fin konference med Missling og Charles Duncan som jo er begejstret for Anavex, noget anderledes end de sædvanlige slides.

Som jeg kan forstå det er det ikke umuligt at 2-73 og 3-71 kan bruges sammen da de virker lidt forskelligt? Ja okay det sagde han ikke noget om men jeg lader tankerne flyve.

Jeg skal nok lige se den igen i morgen for at få det hele med, man er jo ikke 25 mere.

Kursen siver nu men som sagt intet konkret nyt.

1 Reply Last reply
                  3
                  • BudweisB Offline
                    BudweisB Offline
                    Budweis

Enig. Det var en udemærket webcast. En god bekræftigelse af casen. Jeg er i Anavex for den langsigtede case og jeg blev igen bekræftet i, at casen folder sig ud måned for måned.

1 Reply Last reply
                    4
                    • TDT123T Offline
                      TDT123T Offline
                      TDT123

He he Hyst, det er et noget fes'en vulkanudbrud vi ser hos vores kære anavex...

97340_961E3BB4_9336_40EC_B7D1_0DE37D2DFE58.jpeg

1 Reply Last reply
                      2
                      • D Offline
                        D Offline
                        deleted-user

Anavex Det slående er den manglende interesse fra markedet?

Trods webcast, blåstempling fra NASDAQ og nyheden muligheden for at ville hente ekstra 150 mill. $ til udvikling af casen, så er der kun en sølle omsætning på 12 mill. $ hidtil i dag??

Ser man på SAVA med lidt omstridte resultater fra et åbent forsøg med 50 patienter i AD i sidste uge.
                        De har ingen placebo forsøg, ingen fase 3 forsøg, ingen Peer reviews, arbejder alene i AD og alvorlige insider anklager om svindel med tidlige data.
                        Der har der hidtil i dag været omsat for hele 640 mill. $ - over 50 gang omsætningen i Anavex?

Wall Street penge styrer spillet her endnu - tror og håber dog snart vi vil se mere og mere fokus på den grundige, veldokumenterede og effektfulde forskning Anavex står for.

1 Reply Last reply
                        9
                        • TDT123T Offline
                          TDT123T Offline
                          TDT123

Præcis min tanke tasso1 også derfra mit link, det næste spøgelses agtigt....
                          Men jeg hænge bare ved, 19$ er stadigvæk laaaaaamgt over 2-3$ som vi roede rundt i meget længe, for ikke så længe siden..

Mvh

Torben

1 Reply Last reply
                          3
                          • M Offline
                            M Offline
                            Makingmoney

Anevex Ingen tvivl om at det ER en form for blåstempling at rykke "op". Det ændrer bare ikke på at faktuelt, lige nu, er det fundamentale det samme. Det gør det altså ikke.
                            Hvis vi nu sammenligner med herhjemme, ja så er det altså ikke noget der rykker på kursen at gå fra smallcap til midcap, bare som eksempel. Til gengæld kan det være at vi er heldige at nyheden kom sammen med meldingen om at Missling vil udstede nye aktier (at en eventuel + kursvirkning gik op med den normalt - ved emssioner). Jeg ved godt at i helst vil tolke alt positivt, tænker at alt det gode, som pengene fra de nye skal gå til, vil give stigninger. Det vil det da også, men markedet vil jo godt lige se HVAD det er han har gang i den lille CEO. Om det pengene skal gå til giver afkast.
                            Vi er alle utålmodige, for vi har f..... ventet længe. Vi må altså bare vente længere.

I øvrigt en forbandet stor forbedring af hjemmesiden de har fået sat op, hold da op. De er nu også så sikre (som man kan være) at de forsøger at få menigmand til at være mere med på hvad mekanismen de arbejder med går ud på. ja ja, så er der lige den lille gimmick, med letter from CEO. det er jo ikke andet end hensigtserklæringer, som vi jo kender i forvejen.

Jeg håber jo, som i andre, at vi kommer hele vejen. Kunne godt tænke mig at prøve at være et rigt s... Mere seriøst er jeg jo selv i farezonen, idet jeg har den GEN variation som alle med AH har. Ikke alle der har den får AH, men alle har den. Derfor må Missling gerne træde i karakter. Holde igen med PR, indtil han har noget med kød på. Der er jo ingen tvivl om at vi har et kæmpe kursefterslæb, hvis det der ligger i kortene holder vand. Det vil jo så til gengæld give en eksplosion på dagen, som ikke engang det vi har set i SAVA og andre kan matche. DET er jeg overbevist om. Jeg vil til gengæld, hvis dagen kommer, sørge for at tage yderligere gevinst. I dette game her er intet sikkert. Skulle der komme dårligt nyt, ja så kender jeg allerede ordlyden, en ordlyd jeg har set mange gange, både i egne biotek beholdninger, samt i dem jeg har fulgt på sidelinjen. ALLE de gode resulateter, som dette eller hint selskab har fremlagt, ja de gælder kun til det gældende fase 3. Ordlyden er aldrig negativ, men holdes i positive vendinger hele vejen. Jeg har f. eks i overskrifter aldrig set misses all endpoints, selvom det faktuelt er det der var sket. Næh, de vil evaluere yderligere på data, og vende tilbage osv osv. Dette bare for at sige at det er virksomheder, hvor alle ansatte skal leve af det pipelinen den frembringer af cashflow (af alle slags) fra nyheder. Det vil derfor være menneskeligt at holde gryden i kog så længe som muligt.

Pøj pøj til os

Morten
                            PS: KYED, er jeg så heldig at du vil sende mig en mail på [email protected] jeg skal spørge om noget angående dit andet hjem SMILEY som de andre er ligeglade med. Håber det !

1 Reply Last reply
                            4
                            • H Offline
                              H Offline
                              Hyst

Måske en stavefejl forvirrer dig noget!?

1 Reply Last reply
                              1
                              • K Offline
                                K Offline
                                Kyed01

Gode betragtninger MM, en god del skepsis er en god ting, vi er IKKE i mål før noget er godkendt, det skal man værre helt klar over før man smider alle sparepengene efter AVXL men jeg vil stadig holde på at vi er næsten sikker på at i det mindste RETT går igennem pga Orphan drug klassificering. Bare det hjælper lidt og der ikke er bi-virkninger af betydning skal den nok gå igennem.

Ovenstående gør en investering i Anavex noget mindre risiko fyldt set med mine briller, en godkendelse der kan vel godt retfærdiggøre en kurs på ca 30-40 afhængig af hvor mange udestående aktier der er.

MM: Jeg har sendt dig en email.

PS: Jeg har kun et hjem og det er i Thailand da jeg ikke er et rigt s... endnu.

1 Reply Last reply
                                3
                                • D Offline
                                  D Offline
                                  deleted-user

Anavex Opdateringer på status forsøg.

Pr. 28. sep. 2021:

https://clinicaltrials.gov/ct2/results?term=Anavex+Life+Sciences&Search=Search

Fase 1 forsøget med 3-71 i FD ventes færdig i oktober 2021.
                                  Fase 2/3 forsøget med 2-73 er endelig markeret som Aktiv og not recruiting - afsluttet som planlagt i juni 2022.

Det mest interessante er nok ændringer i RETT fase 2/3 med 2-73 for børn 5-17 år ( før 5-18 år 😞

• er udskudt til maj 2022, dvs. ca. 6 mdr.

Men mest bemærkelsesværdig er den store ændring til langt flere målepunkter i både sekundære og andre ekstra områder, som f.eks det relative ny opdagede sammenhæng mellem virkning og DNA/RNA mm.

Grøn er ny og rød et den slettede tekst.

https://clinicaltrials.gov/ct2/history/NCT04304482?úA=7&B=8&C=merged#StudyPageTop

Dette er næsten et helt nyt designet forsøg!
                                  Noget der kun kan være sket efter aftale med FDA, som synes at være interesseret i, at se et meget større spektre af den mulige effekt af 2-73 i disse unge piger.

Er dette så negativt eller positivt?

Kan evt. tolkes negativt, da man er usikker på effekten og derfor forsøger at udvide muligheden for at finde et eller andet positivt.

Eller

har Anavex og FDA, udefra det første RETT forsøg, samt de åbne kørende forsøg i alle 3 RETT arme, set så mange gode ting, at FDA gerne vil have et endnu mere fyldigt og grundigt forsøg, så de med evt. gode resultatet, kan tildele Anavex en relativ hurtig markedsgodkendelse i de yngre piger, uden at skulle ud i et langvarig fase 3 forsøg.
                                  Huske Anavex fik jo tildelt Fast Track mm. af netop FDA, hvor disse tildelinger netop ligger op til øget dialog mellem FDA og Anavex, for at fremskynde processerne.
                                  Vi snakker her om børn med en uhelbredelig sygdom, så FDA vil være helt sikket, før de giver grønt lys, men ønsker heller ikke at det skal trækkes unødvendig langt ud.

Nu er jeg jo belastet af en meget stor aktiebeholdning, men efter min bedste overbevisning er det præcist dette vi ser ske lige her!!

1 Reply Last reply
                                  7
                                  • T Offline
                                    T Offline
                                    Thorkild01

Dine antagelser lyder plausible, og jeg håber, du har ret. Det undrer mig dog, at Anavex (Misling) ikke har informeret om det meget positive udfald af en sådan kontakt med FDA. Jeg kender ikke de eksakte regler ang. information til markedet om sådanne kontakter, men flere andre biotech selskaber, jeg har eller har haft i min portefolio har informeret markedet om sådanne møder/brevveksling med FDA (uanset om resultatet kan opfattes værende positiv eller negativ).

1 Reply Last reply
                                    4
                                    • M Offline
                                      M Offline
                                      Makingmoney

Thorkild, det er det jeg mente med at han er farlig (kan være) ham. Han kan ikke vælge mellem gode og dårlige nyheder. Han skal komme med den slags, uanset, idet det jo i høj grad kan være kurspåvirkende. MEN, han vil vel beskytte sig selv. Jo mindre man siger, jo mindre kan man knaldes for, det er nok hans modus.
                                      Vi skal så huske at det kun er Tasso`s gæt, det er jo ikke sikkert der har været nogen samtaler.
                                      Nå, nok om det. Vi kommer sgu til at vente længe på at kunne deltage i "Hellerup ugen" i Skagen.....

VH
                                      MM

1 Reply Last reply
                                      3
                                      • D Offline
                                        D Offline
                                        deleted-user

Anavex. Missling har i flere omgange udtalt, at de er i løbende dialog med FDA.
                                        F.eks fra Q3 her i august:

Q: is AVATAR study large enough? Any additional information?

• A: in dialogue with agency, have multiple FDA indications (orphan and fast track), also have voucher. Will update regulatory information when possible. Keeping exact high dose undisclosed at this time to prevent possible unblinking due to tight knit patient population.

Anavex og FDA har bl.a. også haft dialog omkring MRNA, som ny biomarkører.
                                        Er også overbevist om, at den nu efterfølgende analyse for hele DNA og RNA pakken, som vi nu venter på bliver udleveret til FDA og skal indgå i den samlede vurdering af Parkinson fase 2 og RETT US - er et udtryk for en tæt dialog med FDA.

Skulle dette falde positivt ud og FDA tilslutter sig Anavex`s fremlagte resultater, så håber jeg og tror, at FDA giver Anavex en lettere og hurtigere vej til en markedsgodkendelse - og evt. BTD eller AA i RETT og/eller Parkinson.

1 Reply Last reply
                                        7
                                        • M Offline
                                          M Offline
                                          Makingmoney

Tasso, den voucher, er det en af dem som kan sælges?. Det mindes jeg ikke at have set dem modtage. Inde i mit hoved ville de snart KUNNE få en, hvis de ventede resulater er gode nok.

1 Reply Last reply
                                          3

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

With your input, this post could be even better 💗

Tilmeld Log ind

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Debatforum
                                          • Seneste
                                          • Populære
                                          • Bruger