ANAVEX NY TRÅD JULI - PRÆVENTIV BEHANDLING AF ALZHEIMER!!!
-
Anavex. Så kom Peer Review artiklen om Fragile X
Anavex Life Sciences Corp (AVXL): Anavex Life Sciences Announces Publicati...
georgejjl: Anavex Life Sciences Announces Publication of Foundational Data for ANAVEX®2-73 in FXS (Autism) Wed. 25 Aug 2021, 1:00pm Results Highlight R...
InvestorsHub (investorshub.advfn.com)
Håber snart vi ser et forsøg igangsat.
-
Anavex Ja og utrolig nok ingen reaktion fra markedet?
Der er ingen omsætning i aktien og kursen er endda gået i negativ!!!Kan end ikke finde nogen PR fra Anavex på dette - ikke engang på Yahoo Finance??
Fint at Missling går stille med dørene - forståeligt, når man ser hvad SAVA udsættes for pt, men han behøver da ikke ligefrem at gemme sådan en vigtig nyhed væk!
Måske en PR i morgen?Fagmagasinet NATURE hører til en af de fornemste og meste anerkendte steder, hvor man kan få udgivet afhandlinger.
Iflg. flere drømmer enhver forsker om, at få udgivet deres arbejde i bl.a. dette medie.
Det skulle også være svært at få godkendt udgivelser i det hele taget, pga. den høje standard.Men hele puslespillet falder på plads efterhånden - brik for brik.
Alle forskningsresultater passer sammen og understøtter hinanden på tværs af alle de indikationer Anavex tester 2-73 i.
Prækliniske resultater kan omsættes til kliniske resultater, fordi MOA med aktivering af Sigma-1 receptorerne er ensartet i både pattedyr og mennesker.Måske stjæler SAVA bare al opmærksomhed lige nu for denne sektor.
Vi skal have kompetente og anerkendte analytikere på banen, for at belyse casen for uvidende investorer.
Er dog sikker på, at BP i området godt kan se det billede, der begynder at tegne sig for Anavex og deres videnskabelige tilgang.Tålmodighed - vi skal nok køre dette i mål!
Skidtet virker!!
-
Anavex
Er desværre (meget) travlt beskæftiget i øjeblikket, men følger naturligvis stadigvæk med herinde. Kunne dog ikke dy mig for en kommentar oven på udgivelsen i Nature. Det er helt klart et skulderklap, og en indikation af, at Anavex kan være på vej i den rigtige retning. MEN - og nu gentager jeg mig selv - det er et præklinisk studie, og man kan IKKE omsætte prækliniske data til kliniske resultater. Beklager, Tasso. Den går ikke, også selvom MOA er den samme i pattedyr. Nuvel vi er pattedyr, men selv om MOA er den samme, så er alt omkring MOA ikke nødvendigvis den samme. Menneske-hjernens struktur er endog meget forskellig fra en mus. Det er bare at pille hjernen ud på en mus. Man behøver ikke engang mikroskop for at se tydelige forskelle mellem muse-hjerne og menneskehjerne; og her taler vi ikke om størrelsen men selve kompositionen af hjernen. Desuden er forsøgsdyr ofte ikke "wildtype", men genetisk ret ens. Man har så at sige indavlet rotter og mus, så de bliver så genetisk identiske som muligt. Det har man gjort for at reducere den biologiske varians, så vi ikke skal bruge 100 dyr hver gang vi skal køre et forsøg. Desuden får alle dyrene ens føde, har ens døgnrytme etc. etc. etc. Alle faktorer spiller potentielt ind, hvilket gør det farligt at sætte lighedstegn ml. prækliniske og kliniske resultater.
Vi skæver jo så alligevel til prækliniske studier for at få en ide om, hvad vi måske kan finde i os mennesker. Og noget tyder jo på, at kliniske data viser en effekt af medicinen.Kort sagt: Ja, Nature er flot og absolut et af de bedste steder man kan præsentere sine data. Ingen tvivl. Men det er et dyre-studie, og jeg ville absolut IKKE pantsætte huset for at smide pengene på Anavex fordi man ser en tydelig effekt i mus. Men ja, casen er ikke forringet efter en Nature publikation.
PS: Apropos genetik. Man har benyttet sig af knockout mus i forsøget. Det er normal kutyme, men når man knockouter et gen, så ved vi reelt ikke hvilke andre gener som bliver opreguleret. Så selvom medicinen virker i disse mus og på fragilt-X, så er det ikke sikkert den virker i andre indikationer.
-
Anavex Fint du kom på banen Boersboe!
Alt det du skriver er sikkert helt korrekt - er jo ikke selv inde for fagområdet.
Derfor er det vigtigt at få din faglig kompetance ind i casen.
Håber du har mulighed for at give os din vurdering af Peer Reviewet?Det vi dog i praksis har set er dog, at Anavex netop har kunnet omsætte prækliniske resultater til tilsvarende kliniske resultater, med reelle og livsforberende virkning i patienter, hvor der ikke tidligere var nogen behandlingsmulighed.
Det er dette faktum der gør, at jeg er investerer i Anavex! -
Okay vi kan konkludere at der er forskel på mus og mænd.
Det er stadig meget bedre at ha noget publiceret i Nature end et sagsanlæg fra et anerkendt advokat firma i New York. Det burde market reagere på når den synker ind.
Er spædt på om Missling kommer med en udmelding i dag.
Den Nature rapport skriver Bla andet i sin konklusion:
Furthermore, clinical efficacy was demonstrated in a placebo-controlled Phase 2 study in Rett syndrome (NCT03758924) and previously in a smaller PK cohort of patients with this neurodevelopmental disorder39, as well as significant cognitive improvements in a Phase 2 trial in Parkinson's disease dementia (NCT03774459). Late-stage clinical studies of blarcamesine in adult and pediatric patients with Rett syndrome (NCT03941444, NCT04304482) and Alzheimer's disease (NCT02756858, NCT03790709) are currently ongoing. Continued findings from these clinical studies with blarcamesine, combined with the presented data strengthens the rationale for potentially a dependable and effective treatment strategy for FXS and other neurological disorders targeting the S1R with blarcamesine.
-
Så kom den officielle. Men åh nej, han siger intriguing:-). Nå, vi må se, det må give på kursen
-
Anavex Life Sciences Announces Publication of Foundational Data for ANAVEX
2-73 (blarcamesine) in Fragile X Syndrome (Autism)Lidt fra rapporten:
"We look forward to initiating a double-blind, placebo-controlled Phase 2/3 ANAVEX
2-73 study in Fragile X Syndrome," said Christopher U Missling, PhD, President and Chief Executive Officer of Anavex. "We are intrigued about the clear preclinical data providing potential to expand the therapeutic profile of ANAVEX
2-73 into the largest portion of addressable market of autism spectrum disorder, Fragile X Syndrome. This is further evidence of the potential of ANAVEX
2-73 as a platform technology of precision medicine." -
Anavex. Flad fornemmelse.
Det må være en flad fornemmelse, efter disse 15-17 forsker har brugt uger eller måneder på et Peer Review, der efter deres mening formodentlig må have en eller anden værdi, må se at markedet egentlig er bedøvende ligeglade!
Vi skal måske endda være glade for, hvis aktienholder sig i plus i dag???
Måske er MOA i mus og mænds hjerner så forskellige, som Boersboe antyder, at en sådan forskning egentlig er fuldstændig irrelevant!Der er måske blevet brugt ufattelig ressourcer på forskning, som er total ubrugeligt?
Måske skulle man skippe al præklinsk forskning i CNS området og tage chancen og gå direkte i kliniske forsøg.- evt. lige stikke musene et par piller og se om de falder døden om inden.
Nej - selvfølgelig er der en sammenhæng!
Vi skal bare have nogle kompentente analytikere frem til at oversætte dette tunge stof til os alm. dødelige! -
Der er en på Ihub som har kigget på resultaterne:
TempePhil Thursday, 08/26/21 09:51:31 AM
Re: None 0
Post # of 327609Here's A2-73s murine treatment score for FragileX Syndrome:
This is the 30000 foot, view of the results of the Murine Fragile X study. I like to evaluate efficacy by how far does a drug returns the afflicted back to normal. This will be given as a percentage, with 100% being the afflicted was returned to complete normalcy. Oh yes, the afflicted in this case were, of course, mice.
The efficacy (% of normal) was based on these three tests:
1) Hyperactivity - Open Field Test................100%
2) Fear Freezing Response - Fear Conditioning.....100%
3) Perseverance and Anxiety - Marble Burying......50%Also shown above is the percentage that each was improved, compared to normalcy. Hyperactivity and Freezing were totally returned to normal, while "Marble Burying" returned half way to normal.
Weighting each of the three equally, an overall efficacy score would be:
For these three tests, the mice on A-73 returned 83.3% back to normal!The primary biomarker was BDNF(brain-derived neurotropic factor). BDNF levels effect cognitive and sensorimotor deficits.
BDNF returned 93% back to normal!I am not sure why two other biomarkers were included (pGSK3B and Rac1) as they did not show much change. Maybe they were just included to show they were not affected. If anyone has insight here, please post. The previous (unreviewed) manuscript (posted by TTT?) showed pAkt and pERK. I think these two were excluded because BDNF is already a function of them.
CONCLUSIONS:
It is clear why Fragile X expert, Dr.Hagerman, is very enthusiastic about getting A2-73 trials going for humans, with a hopeful improvements of 83.3%! As quoted in the article "...this neurodevelopment disorder continues to have an unmet therapeutic need.".
The efficacy numbers are amazingly good. The biomarker improvement supports and validates the efficacy.
This study adds to the growing body of evidence, validating A2-73 as a powerful new drug.The usual caveats exist, this is a murine study(not humans), there were not a lot of mice used, there were limited efficacy tests, etc.
-
Hi Tasso. Jeg er 100% sikker på, at hovedforfatterne og medforfatterne til Nature artiklen er enormt tilfredse og glade for at have fået publiceret en artikel i et high rated tidskrift. Bortset fra Missling og måske et par af de andre forfattere (som kan have en økonomisk interesse i den reaktion artiklen udløser på aktiekursen), så tror jeg, at de mere ser på den betydning som en sådan publikation kan have for deres karriere inden for forskningsverdenen, hvor den afgørende faktor for en glorværdig karriere netop er deres publiceringer og hvor ofte disse senere bliver citeret i diverse tidsskrifter. På forskernes vegne tror jeg således, du er (lidt) for pessimistisk. Mht. os som investorer, så tror jeg (ligesom du?) at en eller flere af de analytikere, der følger AVXL nok snart skal give positiv lyd fra sig. Se bare dagens nyhed vedr. reaktionen på CRTX' resultater fra i mandags.
-
Det er bare sket så mange gange før. Gode nyheder og shorterne tager købelysten fra markedsdeltagerne.
Måske ikke kun shorterne, men sikkert også de institutionelle investorer, der pt akkumulerer og snart runder 40% ejerskab.
Enten skal vi have helt afgørende gode nyheder eller også skal de store investorer flytte AVXL op i det fortjente niveau.
Hvornår det sker ved ingen.
Jeg har er par gæt - partnerskab, udlicensering, PDD peer review og/eller mulighed for ansøgning om approval på nu kendte data, Avatar-data ....
-
Ja, det er træls at se på. Ser dog at 50% af mine bioteks vendte fra plus til minus på en lille time. Altså en overordnet markedsretning. Han skulle nok have sagt: we are exited about the intriguing results.... Nå, folk er nok ikke til sjov i dag. Vi må vente yderligere.
Pøj pøj til os
-
Her lidt om det vi tidligere har skrevet om. At bakterier i kroppen kan have en sammenhæng med sygdomme, herunder alz. Umiddelbart jo ingen relevans til dagens pr, og så alligevel. Vi ved det ikke endnu. Her fra CRTX igår: https://finance.yahoo.com/news/cortexyme-presents-data-demonstrating-evidence-120000034.html
-
Anavex
Har desværre ikke haft tid til at dykke ned i artiklen for alvor; men kan fornemme en vis frustration herinde

Nu er det nemt at sige når US børsen er åben, men jeg havde faktisk ikke regnet med, at den artikel i Nature ville rykke meget ved kursen. Med ét ben i hver lejr - ét i klinikken og ét i det prækliniske - så kender jeg til de begrænsninger der findes i begge dele. Der er en grund til at vi har begge dele, men man skal bare være bevidst om hvilke konklusioner man kan drage på baggrund af de forskellige studier og metoder. Og det ville faktisk undre mig, hvis nogle analytikere hæver kurs-target på baggrund af den her artikel. Jeg har meget lidt indsigt i aktieverdenen sammenlignet med flere herinde, men fra et videnskabeligt synspunkt er der ikke holdepunkter for at man skal købe aktier i Anavex med arme og ben. Skal jeg tage udgangspunkt i det jeg har læst i artiklen, så vil jeg give anbefalingen "hold" (jo jo, lidt lidt aktie-lingo har man vel tillagt sig).
Der skal kliniske studier til før det bør rykke på kursen. Et stort randomiseret studie. Det undrede mig eksempelvis at PDD studiets resultater ikke rykkede mere ved kursen. Dengang var jeg anelse skuffet, må jeg erkende.
Jeg har ikke solgt en eneste anavex aktie endnu. Faktisk havde jeg råd til at købe 70 mere forleden... ikke en formue; men det kan det vel blive til

-
Promising Results of Preclinical Study of ANAVEX®2-73
Anavex Life Sciences announced today that preclinical data of the ANAVEX®2-73 (blarcamesine) study in Fragile X syndrome were published in the journal, Scientific Reports.
FRAXA Research Foundation - Finding a Cure for Fragile X Syndrome (www.fraxa.org)
-
Anavex er faktisk en del længere fremme end hvad flere tror.
Jeg mener, at PDD data var utroligt stærke og undrer også mig som boersboe, at kursen ikke steg mere end vi har set.
Men da PDD data kom solgte ANXL også selv et ganske betydeligt antal aktier og kvalte hermed stigningerne.
Jeg tror på, at de der akkumulerer og shorterne har fælles interesse i at holde kursen nede. Det vil de lykkes med indtil det er åbentlyst for alle at ANXL vil blive en succes.
Det sidste anser jeg for meget sandsynligt. Ikke pga museforsøg, men mest af alt pga de forsøg vi allerede har set data på. Vi har set god effekt og bivirkninger, der er overordentlig overkommelige - en meget vigtig parameter.
Senere har vi set videnskablige resultater fra andre kilder, der bekræfter at SIGMA1 receptoren kan være vejen til succes i CNS sygdomme. Ikke blot i AD, PDD etc, men også meget overraskende Rett, Fragile X, autisme etc.
De meget omfangsrige dataindsamlinger på alle pts i behandling ser ud til at øge sandsynligheden for succes. Nogle pts vil kunne få rigtig god effekt, mens andre ikke får megen effekt af behandlingen. Netop det forhold er forudsætningen for, at godkendelser af Blarcamesine er meget sandsynlig i de grupper der er effekt i - selv om en evt første analyse af samtlige pts ikke viser signifikans.
Misslings tiltagende selvsikre udsagn om, at ANXL er i en transformativ fase i 2021 styrker også min tro på selskabet.
Jeg er nok mere risikovillig end de fleste, men jeg tror meget på casen - ikke nødvendigvis tro på succes i alt, men mindre kan også gøre det - specielt med den værdiansættelse vi ser nu.
Jeg sælger ikke en eneste aktie før AD forsøget har readout.
-
Anavex 100 % enig i dine betragtninger Solsen!
Vi skal have en godtaget markedsansøgning og efterfølgende markedsgodkendelse i RETT fra FDA, så får vi en seriøs afspejling i kursen og senere når 2-73 kommer på markedet, måske også muligheden for hurtig at udvide salget til andre relaterede indikationer.
Dvs. at patienter med Fragil X, autisme mm. burde kunne få adgang til 2-73, før der ligger en særskilt godkendelse i disse indikationer.
Uanset må denne sidste Peer Review have positiv indflydelse på de beslutninger og hvilke retningslinjer FDA giver Anavex i det videre forløb.
Presset fra FRAXA kan måske også skubbe lidt til processen med FDA.
FRAXA varetager jo primært interesser for børn og unge patienter - dette burde i sig selv give en højere prioritering hos FDA - især når der ikke er nogen alternativ behandling.Tak for linket Budweis!
Promising Results of Preclinical Study of ANAVEX®2-73
Anavex Life Sciences announced today that preclinical data of the ANAVEX®2-73 (blarcamesine) study in Fragile X syndrome were published in the journal, Scientific Reports.
FRAXA Research Foundation - Finding a Cure for Fragile X Syndrome (www.fraxa.org)
"We look forward to initiating a double-blind, placebo-controlled Phase 2/3 ANAVEX
2-73 study in Fragile X syndrome""The next phase for Anavex will be Phase 2 double-blind, placebo-controlled study. There are good indications that the results from the next phase will also be promising for both Fragile X syndrome and Autism."
FRAXA ser også mulighed for en effekt af 2-73 i autisme generelt og de vil forsætte samarbejdet med Anavex.
MM - Missling brugte også ordet "clear", udover "intrigued" i beskrivelsen af resultaterne - måske blev dette opfattet uklart af markedet:)
Vi må se - måske får vi en forsinket reaktion, som ved CRTX.
Vi havde jo en relativ lille omsætning af Anavex aktier - tror SAVA hev os med ned i faldet i dag. -
Anavex-tråd: Biogen's New Alzheimer's Drug Beyond Reach for Many Patients
Doctors say insurers' reluctance to pay for the controversial medication, Aduhelm, results in patients being put on waiting lists https://www.wsj.com/articles/biogens-new-alzheimers-drug-beyond-reach-for-many-patients-11630077741?mod=e2tw -
Meget fin artikel om Anavex igen i Seeking Alpha.
Skribenten har aktier i Anavex og regner med ca 75% chance for godkendelser i RETT og PDD.
Pga af lav patient antal i fase 2a i Alz toer skribenten ikke at give ods på hvad chancerne er der, men er rimelig positiv. -
Det er en mega god artikel. Dejligt med noget for og imod i samme skriv. Tak for den Kyed
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind