Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Lær at Day Trade med daglige aktie cases ...

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
375 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • Helge_LarsenPI-redaktørH Offline
    Helge_LarsenPI-redaktørH Offline
    Helge_LarsenPI-redaktør
    wrote on sidst redigeret af

Tak for analyse NordicStock

Questerre Energy har været i stand til, via et godt cashfloew fra deres eksisterende brønde pga et høje priser på olie/gas, at nedbringe gælden betragteligt. Desværre er der samtidigt kraftigt decline som betyder mindre produktionresultat.

For at få øget produktionen igen skal der bores nye brønde. Det er så spørgsmålet om hvorvidt finansieringen af dette kan ske uden en emission. Det kræver i hvert fald, at olie/gaspriserne forsat vil være på min. det nuværende niveau.

De fleste tålmodige investorer i aktien ser umiddelbart ikke så meget på den nuværende produktion i Vestcanada.

De har derimoe købt ind på et eventuelt fremtidigt eventyr med miljøvenlig udvinding fra selskabets lokalområder af skifergas/olie i samt brintproduktion. Foreløbig er det stadig "fugle på taget" - som det har været siden 2005.

Investeringsmæssigt kan aktien i perioder med gode nyheder og deraf øget hype på social aktiemedier i Norge og Canada være god til daytrading samt swingtrading af kortere varighed. Det gælder dog at holde tungen lige i munden. Der er megen volatilitet med hidsige stigninger og fald.

Som tålmodige investor er man nok bedst tjent med at sidde med en lille beholdning og vente på at politikerne i Quebec træffer langsigtede solide beslutniger for tilladelse til miljøvenlig udvinding af skifergas/olie. I takt med sandsynligheden for dette øges kan man evt. øge beholdningen af aktier i selskabet.

1 Reply Last reply
    2
    • NordicStockN Offline
      NordicStockN Offline
      NordicStock

1000 tak for analysen Helge 🙂

Jeg er helt enig i at den nok ikke lige pt. er til de tålmodige investorer, men den ligner et godt kortsigtet sving-trade lige nu. Men det er en af de aktier, der godt kan gøre mig lidt nervøs, alene grundet dens sektor. Men jeg smider lidt penge efter den ... de tjener dælme mange penge lige nu, så et kort teknisk sving-trade skal prøves. 🙂

1 Reply Last reply
      1
      • NordicStockN Offline
        NordicStockN Offline
        NordicStock

Case 018:
        Land: USA
        Selskab: Blackrock TCP Capital
        Ticker: TCPC
        Market Cap: Large Cap
        Sektor: Finans
        Aktie kurs nu: $ 14,35

• Blackrock TCP Capital er et investeringsselskab, der ejer aktier og andre investeringer i en masse andre aktiv-klasser. Det er derudover en udmærket udbytteaktie, hvor man får en fint kvartals-udbytte på $0,30 i kvartalet (en kvartals-yield på ca. 2,1%). Det er en attraktiv yield, hvis man er bekymret for både rentestigninger, og at dele af den inflation vi ser, ikke er helt så midlertidig, som mange går og håber på.

• I et aktie investerings selskab, bruger man ikke begrebet "omsætning", men man taler i stedet om det der kaldes "Net Asset Value", som er værdien af de af de investeringer, som selskabet laver i andre asset klasser.

Bare til orientering, så foregår skat og udbyttebetalinger etc. som i et fuldstændigt normalt aktieselskab på jeres danske årsopgørelse. Så der ikke noget besværligt ved det.

• I Q2 2021 steg værdien af TCP Capital's investerede assets med +16,4% i forhold til samme kvartal i 2020.

• I Q2 2021 steg værdien af TCP Capital's overskuddet i de investerede assets med +18,3% i forhold til samme kvartal i 2020.

• I Q2 2021 var overskuddet i TCP Capital et rekord overskud.

• I den vedhæftede tekniske model er der stigende momentum i RSI.

• I den vedhæftede tekniske model er der lige blevet dannet et købs-signal i MACD.

95999_TA_US_TCPcapital.jpg
        95999_FA_US_TCPcapital.jpg

1 Reply Last reply
        2
        • C Offline
          C Offline
          ClausT

Hej NordicStock

Fra din indledning ville du maksimalt være inde i 10 aktier samtidig. Når en blev solgt, ville der komme et nyt investeringsforslag. På nu værende tidspunkt er der 18 cases, men jeg kan ikke se du er gået ud af nogen.

Har du skiftet taktik eller har jeg bare misforstået det?

Mvh Claus

1 Reply Last reply
          0
          • NordicStockN Offline
            NordicStockN Offline
            NordicStock

Hej Claus,

Det var tanken at det kun skulle være 10 selskaber, men jeg ved ikke rigtigt om, der egenligt er andre end madcat365 der bruger tråden.

Så jeg lægger egenligt kun de cases op, jeg synes der ser interessante ud i kombinationen af regnskaber og teknik, og så synes jeg som udgangspunkt, at man maks bør være i 10 selskaber, som man så selv kan vælge. Men det er jo ikke noget jeg bestemmer 🙂

Og jeg lægger selvfølgelig modellerne op, når der kommer salgs-signal i den tekniske model.

Har du valgt at købe dig i nogle af de her cases? 🙂

1 Reply Last reply
            3
            • L Offline
              L Offline
              Littau

Jeg følger og køre en portefølje på den.

1 Reply Last reply
              1
              • C Offline
                C Offline
                ClausT

Hej NordicStock

Jeg er gået ind i 8 af dem med stop loss på 10%. Jeg bruger Tradingview til at holde øje med dem rent teknisk.

Jeg kigger på momentum i RSI og når kurverne krydser i MACD og har en god ide om hvornår der skal købes. Det er straks værre med hvornår der skal sælges, "lidt" negativt udfald i RSI/MACD skal ikke nødvendigvis bevirke et salg, men hvor går grænsen.

/Claus

1 Reply Last reply
                0
                • S Offline
                  S Offline
                  Simonster

Hej NordicStock,

Jeg har ikke købt noget endnu, men følger med og checker alle aktierne, som du kommer med.

Jeg følger allerede en strategi, men det kan godt være, jeg kommer til at købe nogle af dine forslat.

Tak for indsatsen!

1 Reply Last reply
                  1
                  • NordicStockN Offline
                    NordicStockN Offline
                    NordicStock

@ClausT,

Jeg sælger ca. i 90% af tilfældene hvis krydset kommer i MACD. Det er kun hvis der er noget i regnskabet, der gør at jeg giver et selskab lidt ekstra snor.

Men jeg skriver herinde hvis jeg sælger, og jeg ligger en opdateret teknisk model op her, der viser hvorfor jeg sælger.

1 Reply Last reply
                    4
                    • NordicStockN Offline
                      NordicStockN Offline
                      NordicStock

Hej Littau 🙂

Godt at høre at du er med 🙂

1 Reply Last reply
                      0
                      • B Offline
                        B Offline
                        Bankens

Hej NS

Tak jeg følger levende med og er glad for at du bruger så meget tid på at dele dine køb og viden med os - måske du giver et pip når du sælger?

1 Reply Last reply
                        0
                        • C Offline
                          C Offline
                          ClausT

Hej NordicStock

Tak for informationen, jeg vil holde øje med dine salg og tilsvarende modeller.

Den eneste af de 8 jeg har, som måske er tæt på grænsen i dag, er "TCM Group". Tænker de næste dage vil sige hvor den er på vej hen.

/Claus

1 Reply Last reply
                          0
                          • NordicStockN Offline
                            NordicStockN Offline
                            NordicStock

Hej Bankens,

Ja, der vil blive skrevet her i tråden, når der sælges og hvorfor, samt en opdateret teknisk model og/eller en regnskabs-opdatering.

1 Reply Last reply
                            2
                            • N Offline
                              N Offline
                              Noob

Hej NordicStock
                              Stor respekt for dit arbejde. Som nybegynder følger man med, og hopper ind i nogle af dine cases. Igen stor tak. Forsøger at lære. Spændt på hvornår man skal ud.

1 Reply Last reply
                              2
                              • NordicStockN Offline
                                NordicStockN Offline
                                NordicStock

Tak Noob fordi du er med. Der kommer opdaterede modeller når man skal ud 🙂

1 Reply Last reply
                                0
                                • NordicStockN Offline
                                  NordicStockN Offline
                                  NordicStock

God tirsdag formiddag 17. august.

Herunder en status rapport på nogle af de 18 selskaber i tråden, hvor der måske er lidt nervøsitet:

Case 001 TCM: Det er nok det selskab jeg har været mest nervøs for, men det har rettet sig rigtigt pænt, og er i nu i kurs 158,00 dkr. og derfor også i plus 3,6% siden anbefaling.

Case 002 Husqvarna: Aktien har vendt snuden nedad, og vi er gået fra et fint plus, til et beskedent minus på -1,6% i aktien. På den gode side, så falder RSI i modellen hurtigere end selve aktie-kursen, og det betyder at Husqvarna aktien burde være oversolgt omkring ca. 115,00 sek ... hvorefter den burde begynde at stige igen. Det er trods alt et solidt vækst-selskab, og specielt deres Construction Division i Q1 og Q2 2021, og nu forventer man at deres Garden Division kommer med gode tal for specielt Q3 2021.

Case 008 Scandi Standard: Aktien har vendt snuden nedad, og det ser ud som om vi måske skal teste kurs ca. 56,50 sek igen, som er vores tekniske tripple-bund. Det er en aktie, som jeg virkelig ikke håber vi skal ud af, da det er færdiglavede fødevarer med gode distributions-kanaler i Norden. Og det gode ved fødevarer er, at det er det mindst følsomme område hvis/når vi ser stigende inflation.

Case 009 Kraft Heinz: Det er både en turn-around case, hvor Warren Buffet og Charlie Mungers Berkshire Hathaway har købt sig ind, og så er det også en 'genåbnings-case' efter Corona da mange af deres produkter, er noget man ser på café og restaurant borde (ketchup, mayonnaise etc.).
                                  Jeg købte faktisk lidt flere aktier i selskabet i går.

Case 017 Questerre Energy: Den holder sig på kurs Nok 1,23 og det er nok den mest spekulative aktie i porteføljen, men deres Q2 2021 regnskab var så mega godt med et kæmpe overskud, at risk/reward skal prøves imo.

Skriv hvis der er andre cases vi lige skal vende?

1 Reply Last reply
                                  1
                                  • NordicStockN Offline
                                    NordicStockN Offline
                                    NordicStock

Update på Case 015 - SOM BØR SÆLGES NU:
                                    Land: Tyskland
                                    Selskab: Evotec
                                    Ticker: EVT
                                    Market Cap: Mid Cap
                                    Sektor: Healthcare

Aktie kurs køb: 36,36 EUR
                                    Aktie kurs nu: 41,61 EUR

Som man kan se i RSI i den vedhæftede model, er Evotec aktien ret overkøbt nu. Jeg sælger ... men holder øje med om man skal ind igen på et lavere niveau.

Se venligst opdateret teknisk model.

96068_TA_GE_Evotec.jpg

1 Reply Last reply
                                    9
                                    • NordicStockN Offline
                                      NordicStockN Offline
                                      NordicStock

Tak fordi i 'Liker' så jeg ved at i har set indlægget. 🙂

1 Reply Last reply
                                      7
                                      • NordicStockN Offline
                                        NordicStockN Offline
                                        NordicStock

En lille interessant update fra Dr. Michael Burry (kendt fra filmen "The Big Short").

I hans seneste SEC Filing, har han bl.a. købt CVS Health (case: 004) og Kraft Heinz (case: 009) som er 2 af vores cases i denne tråd.

Derudover har han valgt at shorte hele Cathy Woods's ARK Invest portefølje.

Hvis i ønsker at se hele hans seneste SEC Filing så er der en gennemgang her:

Det er altid interessant, hvad han har at sige samt hvad han gør. For der er mange der lytter til ham ....

1 Reply Last reply
                                        6
                                        • NordicStockN Offline
                                          NordicStockN Offline
                                          NordicStock

Torsdag 19. august.

Av, lidt hård dag for porteføljen!

Case 012: Michelin er et af de selskaber, der snart skal sælges .... Hvis den ligger omkring de 145 Euro i morgen ved børs åbning, bliver den solgt. Det kan godt være det ender med at blive en lille gevinst. Jeg opdaterer dog lige den tekniske model i morgen hvis jeg sælger den, så I kan se hvorfor.

1 Reply Last reply
                                          6

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

With your input, this post could be even better 💗

Tilmeld Log ind

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Debatforum
                                          • Seneste
                                          • Populære
                                          • Bruger