Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Lær at Day Trade med daglige aktie cases ...

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
375 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • M Offline
    M Offline
    madcat365
    wrote on sidst redigeret af

Hejsa NordicStock

takker for dine charts og svar - meget uddybende. Men kender godt de dilemmaer der jo hele tiden opstår, når ens aktier ikke længere går ens vej...Det er nok derfor jeg så godt kan li tekn. analyse. Man kan holde følelserne helt væk, og nøjes med at handle på på det chartet fortæller. Og hvis man ikke er alt for forelsket i en aktie, kan det såmænd godt lade sig gøre.
    Herregud bare fordi aktiemarkedet lige midlertidig handler en af dine gode aktier ned efter en lille stigning, så du nu har tabt penge på lige den handel, så vil den hurtigt rette sig igen, bare vent og se. Det har jeg sørme gjort en del gange, faktisk så mange gange så jeg ikke gør det ret meget mere. Er den ikke i optrend sælger jeg den. Holder den nok på kandidat bænken til observation. Tror godt det kan betale sig at være tro mod ens egen strategi, men hvor er det svært og der findes bare så mange gode undskyldninger for at beholde. Det er altid nemmere at købe en aktier - så får man en ny chance til at tjene penge. Hvis man realiserer et tab, ja så ryger det ned på tabskontoen right away. Og det kan vi jo ikke li, så hellere lige vente....og 4 dage senere har man fordoblet tabet....Så jeg er ret sikker på at at din metode med at time markedet er bedre en time in markedet, så jeg har benyttet dine tips og gode råd og er meget godt tilfreds so far. Igen tak for info og dine gode råd
    /Lars

1 Reply Last reply
    2
    • NordicStockN Offline
      NordicStockN Offline
      NordicStock

God onsdag formiddag den 11. august.

Som jeg har skrevet før, så skal jeg stå på mål for de her anbefalinger, så her er afkastet på de enkelte cases fra case 001 til case 016.

5,1% Elkem
      4,5% Evotec
      4,2% Hannon Armstrong
      3,6% TCM
      3,2% Michelin
      3,1% Compugroup Medical
      2,1% Austevoll Seafood
      1,4% Trelleborg
      1,3% Husqvarna
      0,9% Teva
      0,7% Boeing
      0,6% JM
      0,0% CVS Health
      -0,2% Scandi Standard
      -3,5% Levi's
      -5,2% Kraft Heinz

Om ovenstående er tilfredsstillende, er lidt tvivlsomt, men nu hvor folk kommer tilbage fra ferie, tror jeg vi vil se lidt mere aktion i selve aktie-markedet.

De to "problembørn" Levi's og Kraft Heinz, ser gode ud på regnskaberne og der skal ret lidt til før de går i teknisk "køb" igen, så de får lige nogle dage mere i porteføljen for at se hvor vi lander rent kursmæssigt med de to.

1 Reply Last reply
      3
      • NordicStockN Offline
        NordicStockN Offline
        NordicStock

Case 017:
        Land: Norge (Selskabet er dog fra Canada)
        Selskab: Questerre Energy
        Ticker: QEC
        Sektor: Oil & Gas
        Aktie kurs nu: 1,29 NOK

Questerre Energy er en gammel kending, hvis man har fulgt Helge Larsen. Det er skiffer gas udvinding, specielt omkring Saskatchewan provincen i Canada.

Aktien har glemt i nogle år, men i Q1 2021, blev selskabet overskudsgivende igen, efter ret mange kvartaler med store underskud. Nu er Questerre Energy så ude med deres Q2 2021 regnskab, og de er tilbage med et overskud i Q2 2021, som jeg mener de ikke har leveret før (se vedhæftede regnskabs oversigt. Oven i hatten er man oppe på en profitmargin på 40,8% og det er højt for den branche.

Så risk/reward i den tekniske model, siger at man skal løbe med på den case indtil, aktien bliver for dyr igen. Upside ser ret attraktiv ud.

De sædvanlige 2 grafer vedhæftet. En regnskabs-oversigt og den tekniske model.

PS: Gad vide om vi kunne lokke Helge Larsen til at give hans vurdering af casen? 🙂

95903_TA_NO_QuesterreEnergy.jpg
        95903_FA_NO_QuesterreEnergy.jpg
        95903_FA_NO_Questerre.jpg
        95903_TA_NO_Questerre.jpg

1 Reply Last reply
        6
        • NordicStockN Offline
          NordicStockN Offline
          NordicStock

God Fredag eftermiddag den 13. august efter børsluk i Europa.

Vi tager et afkast-status på selskaberne per dags dato den 13. August:

13,9% Evotec
          6,2% Elkem
          4,8% Compugroup Medical
          4,6% Austevoll Seafood
          4,4% Michelin
          3,0% TCM
          2,9% Hannon Armstrong
          2,9% Trelleborg
          2,3% JM
          2,1% Scandi Standard
          2,0% CVS Health
          1,1% Husqvarna
          1,1% Boeing
          -0,2% Levi's
          -1,1% Teva
          -3,9% Kraft Heinz
          -5,4% Questerre Energy

Om ovenstående er tilfredsstillende, er lidt tvivlsomt, men vi er i et pænt plus..

TCM kan godt risikere at blive solgt i næste uge. Den viser noget svaghedstegn, og jeg frygter faktisk lidt en profit warning fra dem grundet mulig stigende inflation der rammer de materialer de bruger til at lave køkkener.

Questerre Energy som lige er kommet ind i porteføljen er i stor risiko, for at bliver solgt allerede mandag eller tirsdag i næste uge, hvis ikke den retter sig.

1 Reply Last reply
          5
          • NordicStockN Offline
            NordicStockN Offline
            NordicStock

God lørdag morgen,

Lige en opdatering på Case017: Questerre Energy.

Ligeså hurtigt som der blev solgt ud efter froskot i går fredags, ligeså hurtigt kom køberne ind, så den case er intakt.

1 Reply Last reply
            2
            • NordicStockN Offline
              NordicStockN Offline
              NordicStock

Case 009: Kraft Heinz,

Også lige en update på denne case efter den lukkede i et fint plus i går fredags.

Købs-signalet er tilbage i MACD, og momentum er igen positivt i MACD.

95985_TA_US_KraftHeinz.jpg
              95985_FA_US_KraftHeinz.jpg

1 Reply Last reply
              2
              • M Offline
                M Offline
                madcat365

Det er superflot i forhold til benchmark

1 Reply Last reply
                1
                • Helge_LarsenPI-redaktørH Offline
                  Helge_LarsenPI-redaktørH Offline
                  Helge_LarsenPI-redaktør

Tak for analyse NordicStock

Questerre Energy har været i stand til, via et godt cashfloew fra deres eksisterende brønde pga et høje priser på olie/gas, at nedbringe gælden betragteligt. Desværre er der samtidigt kraftigt decline som betyder mindre produktionresultat.

For at få øget produktionen igen skal der bores nye brønde. Det er så spørgsmålet om hvorvidt finansieringen af dette kan ske uden en emission. Det kræver i hvert fald, at olie/gaspriserne forsat vil være på min. det nuværende niveau.

De fleste tålmodige investorer i aktien ser umiddelbart ikke så meget på den nuværende produktion i Vestcanada.

De har derimoe købt ind på et eventuelt fremtidigt eventyr med miljøvenlig udvinding fra selskabets lokalområder af skifergas/olie i samt brintproduktion. Foreløbig er det stadig "fugle på taget" - som det har været siden 2005.

Investeringsmæssigt kan aktien i perioder med gode nyheder og deraf øget hype på social aktiemedier i Norge og Canada være god til daytrading samt swingtrading af kortere varighed. Det gælder dog at holde tungen lige i munden. Der er megen volatilitet med hidsige stigninger og fald.

Som tålmodige investor er man nok bedst tjent med at sidde med en lille beholdning og vente på at politikerne i Quebec træffer langsigtede solide beslutniger for tilladelse til miljøvenlig udvinding af skifergas/olie. I takt med sandsynligheden for dette øges kan man evt. øge beholdningen af aktier i selskabet.

1 Reply Last reply
                  2
                  • NordicStockN Offline
                    NordicStockN Offline
                    NordicStock

1000 tak for analysen Helge 🙂

Jeg er helt enig i at den nok ikke lige pt. er til de tålmodige investorer, men den ligner et godt kortsigtet sving-trade lige nu. Men det er en af de aktier, der godt kan gøre mig lidt nervøs, alene grundet dens sektor. Men jeg smider lidt penge efter den ... de tjener dælme mange penge lige nu, så et kort teknisk sving-trade skal prøves. 🙂

1 Reply Last reply
                    1
                    • NordicStockN Offline
                      NordicStockN Offline
                      NordicStock

Case 018:
                      Land: USA
                      Selskab: Blackrock TCP Capital
                      Ticker: TCPC
                      Market Cap: Large Cap
                      Sektor: Finans
                      Aktie kurs nu: $ 14,35

• Blackrock TCP Capital er et investeringsselskab, der ejer aktier og andre investeringer i en masse andre aktiv-klasser. Det er derudover en udmærket udbytteaktie, hvor man får en fint kvartals-udbytte på $0,30 i kvartalet (en kvartals-yield på ca. 2,1%). Det er en attraktiv yield, hvis man er bekymret for både rentestigninger, og at dele af den inflation vi ser, ikke er helt så midlertidig, som mange går og håber på.

• I et aktie investerings selskab, bruger man ikke begrebet "omsætning", men man taler i stedet om det der kaldes "Net Asset Value", som er værdien af de af de investeringer, som selskabet laver i andre asset klasser.

Bare til orientering, så foregår skat og udbyttebetalinger etc. som i et fuldstændigt normalt aktieselskab på jeres danske årsopgørelse. Så der ikke noget besværligt ved det.

• I Q2 2021 steg værdien af TCP Capital's investerede assets med +16,4% i forhold til samme kvartal i 2020.

• I Q2 2021 steg værdien af TCP Capital's overskuddet i de investerede assets med +18,3% i forhold til samme kvartal i 2020.

• I Q2 2021 var overskuddet i TCP Capital et rekord overskud.

• I den vedhæftede tekniske model er der stigende momentum i RSI.

• I den vedhæftede tekniske model er der lige blevet dannet et købs-signal i MACD.

95999_TA_US_TCPcapital.jpg
                      95999_FA_US_TCPcapital.jpg

1 Reply Last reply
                      2
                      • C Offline
                        C Offline
                        ClausT

Hej NordicStock

Fra din indledning ville du maksimalt være inde i 10 aktier samtidig. Når en blev solgt, ville der komme et nyt investeringsforslag. På nu værende tidspunkt er der 18 cases, men jeg kan ikke se du er gået ud af nogen.

Har du skiftet taktik eller har jeg bare misforstået det?

Mvh Claus

1 Reply Last reply
                        0
                        • NordicStockN Offline
                          NordicStockN Offline
                          NordicStock

Hej Claus,

Det var tanken at det kun skulle være 10 selskaber, men jeg ved ikke rigtigt om, der egenligt er andre end madcat365 der bruger tråden.

Så jeg lægger egenligt kun de cases op, jeg synes der ser interessante ud i kombinationen af regnskaber og teknik, og så synes jeg som udgangspunkt, at man maks bør være i 10 selskaber, som man så selv kan vælge. Men det er jo ikke noget jeg bestemmer 🙂

Og jeg lægger selvfølgelig modellerne op, når der kommer salgs-signal i den tekniske model.

Har du valgt at købe dig i nogle af de her cases? 🙂

1 Reply Last reply
                          3
                          • L Offline
                            L Offline
                            Littau

Jeg følger og køre en portefølje på den.

1 Reply Last reply
                            1
                            • C Offline
                              C Offline
                              ClausT

Hej NordicStock

Jeg er gået ind i 8 af dem med stop loss på 10%. Jeg bruger Tradingview til at holde øje med dem rent teknisk.

Jeg kigger på momentum i RSI og når kurverne krydser i MACD og har en god ide om hvornår der skal købes. Det er straks værre med hvornår der skal sælges, "lidt" negativt udfald i RSI/MACD skal ikke nødvendigvis bevirke et salg, men hvor går grænsen.

/Claus

1 Reply Last reply
                              0
                              • S Offline
                                S Offline
                                Simonster

Hej NordicStock,

Jeg har ikke købt noget endnu, men følger med og checker alle aktierne, som du kommer med.

Jeg følger allerede en strategi, men det kan godt være, jeg kommer til at købe nogle af dine forslat.

Tak for indsatsen!

1 Reply Last reply
                                1
                                • NordicStockN Offline
                                  NordicStockN Offline
                                  NordicStock

@ClausT,

Jeg sælger ca. i 90% af tilfældene hvis krydset kommer i MACD. Det er kun hvis der er noget i regnskabet, der gør at jeg giver et selskab lidt ekstra snor.

Men jeg skriver herinde hvis jeg sælger, og jeg ligger en opdateret teknisk model op her, der viser hvorfor jeg sælger.

1 Reply Last reply
                                  4
                                  • NordicStockN Offline
                                    NordicStockN Offline
                                    NordicStock

Hej Littau 🙂

Godt at høre at du er med 🙂

1 Reply Last reply
                                    0
                                    • B Offline
                                      B Offline
                                      Bankens

Hej NS

Tak jeg følger levende med og er glad for at du bruger så meget tid på at dele dine køb og viden med os - måske du giver et pip når du sælger?

1 Reply Last reply
                                      0
                                      • C Offline
                                        C Offline
                                        ClausT

Hej NordicStock

Tak for informationen, jeg vil holde øje med dine salg og tilsvarende modeller.

Den eneste af de 8 jeg har, som måske er tæt på grænsen i dag, er "TCM Group". Tænker de næste dage vil sige hvor den er på vej hen.

/Claus

1 Reply Last reply
                                        0
                                        • NordicStockN Offline
                                          NordicStockN Offline
                                          NordicStock

Hej Bankens,

Ja, der vil blive skrevet her i tråden, når der sælges og hvorfor, samt en opdateret teknisk model og/eller en regnskabs-opdatering.

1 Reply Last reply
                                          2

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

With your input, this post could be even better 💗

Tilmeld Log ind

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Debatforum
                                          • Seneste
                                          • Populære
                                          • Bruger