Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Lær at Day Trade med daglige aktie cases ...

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
375 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • NordicStockN Offline
    NordicStockN Offline
    NordicStock
    wrote on sidst redigeret af

Case 013:
    Land: USA
    Selskab: Levi's
    Ticker: LEVI
    Market Cap: Large Cap
    Sektor: Consumer Goods
    Aktie kurs nu: 17,75 USD

Hermed en update på Levi's.

Levi's har lige fremlagt deres Q2 2021/2022 regnskab, og har leveret en rekord omsætning for et 2. kvartal. Ligeledes har man leveret en rekord kvartals indtjening på 117 mUSD.

Man hæver også sit kvartals udbytte fra $0,10 til $0,12

Så nu er det tekniske købs-signal tilbage i Levi's, og efterårs-salget og julesalget rygtes, at blive været ekstra godt for Levi's i år. Selskabet har dog endnu ikke oplyst datoen for deres skæve Q3 2021/2022 kvartals-regnskab.

Den tekniske model ser god ud nu (Se herunder). Derfor begynder jeg at akkumulere en eller to små positioner.

104568_TA_US_Levis.jpg
    104568_FA_US_Levis.jpg

1 Reply Last reply
    5
    • NordicStockN Offline
      NordicStockN Offline
      NordicStock

Case 024:
      Land: Danmark
      Selskab: Rockwool
      Ticker: ROCK-B
      Sektor: Industrials
      Aktie kurs nu: 1665,00 kr

Hermed en teknisk update på Rockwool (B-aktien)

Siden September 2021 har det nærmest været 2 skridt ned og et skridt op for Rockwool aktien.

Men nu er der endelig blevet dannet et købs-signal igen.

I Rockwool's Q1 2022 regnskab, havde man en fantastisk omsætnings-vækst, som var det bedste 1. kvartals-regnskab nogensinde. Problemet var bare, at indtjeningen ikke kunne følge med, og man faldt i indtjening ned til 63 mEUR, imod 68 mEUR i samme kvartal året før.

Den positive nyhed er, at det i den grad også lader til at være indpriset i aktien. Derfor ser aktien (B-aktien) rigtigt attraktiv ud nu, hvor der er dannet en teknisk dobbeltbund, og der er stigende momentum i RSI og købs-signal i MACD.

Derfor mener jeg det er tid til at købe og/eller akkumulere i Rockwool aktien (B-aktien)

Q2 2022 regnskabet kommer 24. august

104570_TA_DK_Rockwool.jpg
      104570_FA_DK_Rockwool.jpg

1 Reply Last reply
      3
      • NordicStockN Offline
        NordicStockN Offline
        NordicStock

Her er Regnskabs oversigt og den tekniske model for Rockwool's B-aktie

104571_TA_DK_Rockwool.jpg
        104571_FA_DK_Rockwool.jpg

1 Reply Last reply
        3
        • G Offline
          G Offline
          Gabiboeskov

Hej NordicStock.
          Jeg er enormt taknemmelig for det arbejde du har lavet og er begyndt selv med hjælp af excel-arket, at indarbejde dine metoder i mine investerings overvejelser. Til det har jeg dog et par spørgsmål og ville gerne høre dine tanker.

1.) jeg har lagt mærke til at du typisk sælger før den blå MACD line krydser den røde og når RSI ligger højt, i stedet for stringent at sælge når de krydser hinanden. Det virker til at være lidt mere på fornemmelsen af, at en aktie er overkøbt som du sælger på, er dette korrekt forstået? (et eksempel kunne være KAHOOT d. 25/8/2021)

2.) Nu har jeg kigget en masse selvskaber igennem på excel-arket og kører selv med et 12 selvskabers rotations princip, lidt i samme stil som der køres her i tråden. Jeg har observeret at der er langt flere end 12 købe kandidater i blandt de 800 nordiske selvskaber på de fleste givne tidspunkter. Forsøger du da at vælge de 12 der ser mest attraktive ud? eller vælger du på anden vis?

3.) Du har nævnt at du har et stop-loss på 10%, dette er vel taget i betragtning til markedet, så aktien skal altså bevæge sig 10% under markedet (eller sektoren), har jeg forstået dette korrekt? Desuden er det stop-loss lidt elastisk i tråd med deres earnings, så hvis der leveres gode resultater er du lidt mere tilgivende for kurs dyk og vice versa med dårlige resultater. Er dette forstået korrekt?

På forhånd tak og beklager den lange klumme 🙂
          og super fedt at høre, at kampen mod cancer går godt!
          hilsen Gabi.

1 Reply Last reply
          4
          • NordicStockN Offline
            NordicStockN Offline
            NordicStock

Hej Gabi 🙂 1000 tak for de pæne ord 🙂

1.) SALG AF AKTIE: Udgangspunktet for at sælge en aktie, er en kombination af 2 ting:

• Når jeg får et salgs-signal i MACD, som er når blå linje krydser rød linje i nedadgående retning
              og/eller hvis RSI kommer op omkring 80, som er det man kalder overkøbt territorie.

2.) UDVALG AF AKTIER: Når jeg vælger cases til tråden her, kigger jeg lidt på nogle forskellige overordnede ting:

• Er der nogle generelle sektorer, der har fået unødvendigt mange kurs-klø.
            • Hvilke sektorer er rentefølsomme, nu hvor renterne er begyndt at stige.
            • Hvilke sektorer og/eller selskaber har for meget gæld. Det betyder rigtigt meget når renterne stiger.
            • Der er generelt 3 Nasdaq OMX sektorer, som har en mere stabil langsigtet opadgående tendens. Det er:
            • Det er TECHNOLOGY + HEALTHCARE + INDUSTRIALS. Det er ikke så tit, at jeg finder gode cases, blandt sektorer som CONSUMER GOODS + CONSUMER SERVICES + BANKS + TELECOM + UTILITIES + REAL ESTATE men det sker dog af og til.
            • Sidst med ikke mindst, så har jeg en stabil udbytte portefølje blandt nogle få FORSIKRINGS aktier. Det er selskaber som, Tryg + Gjensidige + Sampo + Aviva + Legal & General.
            • Ligeledes har jeg REIT 3 aktier, som er Sabra Healthcare, Omega Healthcare og MFA Financial. Disse 3 selskaber, har meget attraktive kvartals udbytter, som faktisk har nået et niveau, at de dækker samtlige af både mine og min konens månedlige regninger. Det er kedeligt, men rart specielt for min kone, som nyder et større økonomisk råderum, da vi begge er meget vilde med at rejse til nogle lidt mere spøjse steder. Vi har nu sammen rejst i præcis 93 forskellige lande i verden, og dækker hver rejse med et foto- album på maks. 20 fotos, som inspiration til andre, der ønsker at rejse til de lidt mere usædvanlige destinationer. Vores 3 seneste rejser var til Columbia, Serbien og Den Tyrkiske Nord-cypriotiske republik.

3.) STOP-LOSS: Det er ikke så tit det sker, at jeg må aktivere mit STOP-LOSS, men når det sker, så er det hvis det seneste regnskab og/eller den tekniske model, fortæller at en aktie-case, alligevel ikke var så god som jeg troede.

Skriv endelig hvis der flere spørgsmål, eller udvalgte aktie-cases hvor du gerne vil se, regnskabs-arket og/eller den tekniske model 🙂

Mvh. Nordic Stock

1 Reply Last reply
            8
            • NordicStockN Offline
              NordicStockN Offline
              NordicStock

Case 025:
              Land: Sverige
              Selskab: Swedbank
              Ticker: SWED-A
              Sektor: Banks
              Aktie kurs nu: 132,55 Sek

• Selskabet har lige aflagt deres Q2 2022 regnskab, og det var desværre en skuffelse.
              • Selskabet havde en faldende omsætningsvækst i Q2 2022 year-on-year på -3,6%.
              • Selskabet havde en faldende indtjeningsvækst i Q2 2022 year-on-year på -17,4%. ?

Den gode nyhed er dog, at det også lader til at være indpriset i aktie kursen, hvis vi vurderer det, ud fra den tekniske model.

• I den vedhæftede tekniske model er der stigende momentum i RSI. ??

• I den vedhæftede tekniske model er der købs-signal i MACD. ??

• Vi har fået en teknisk dobbeltbund. ??

• Kva Swedbanks meget attraktive udbytte politik, er det efter min mening en af de bedre bank aktier i Norden

• Læg venligst mærke til at det er A-aktien der er den mest likvide, så det er den der henvises til i den tekniske model.

• Jeg synes kva det store fald i aktie-kursen samt den tekniske model, at man bør endnu en portion aktier i selskabet. Diverse finanshuse forventer et udbytte for regnskabsår 2022 på 10,00 Sek og det svarer til en yield på 7,5%. Det er meget højt og svært at finde andre steder, og derfor kan det også være lidt et værn mod den høje inflation, når man får så højt et direkte afkast.

104607_FA_SE_Swedbank.jpg
              104607_TA_SE_Swedbank.jpg

1 Reply Last reply
              4
              • NordicStockN Offline
                NordicStockN Offline
                NordicStock

Case 025:
                Selskab: Swedbank
                Ticker: SWED-A
                Sektor: Banks
                Aktie kurs nu: 132,55 Sek

Det er tid til en update på Swedbank (A-aktien er den mest likvide)

Hvis man skal sige noget generelt om Swedbank, er det nok at deres profit-margin, er Nord Europas bedste blandt bank-aktier. Det har nogle solide aftale med Sveriges kæmpe store erhvervsliv, og de kontrakter tjener Swedbank virkelig mange penge på.

Hvis vi ser på Swedbank's seneste 2 regnskaber for Q1 og Q2 2022, så er de desværre ikke helt hvor de burde være. Man har i Q2 2022, haft en faldende indtjeningsevne både i Q1 og Q2 2022, sammenlignet med året før. Det er så også i den grad afspejlet i aktie kursen, som er faldet

Hvis man skal prøve at sammenligne mængden af Large Cap selskaber som er på den svenske børs så er det 106 Large Cap selskaber. Det er ret imponerende for en befolkning på kun 10,5 mio. mennesker

Til sammenligning, så har vi i Danmark har vi 40 Large Cap selskaber på Nasdaq OMX.

Ser vi på den vedhæftede regnskabs-oversigt på Swedbank, så er det en lidt typisk regnskabs-oversigt for en bank. Man har en ret lille omsætningsvækst, men man er så til gengæld virkelig dygtig til at øge bundlinjen. Og ud af det er der så historisk kommet nogle ret gode udbytte-udbetalinger (med undtagelse af Corona-perioden). Man har så også lige udbetalt et ekstra forsinket udbytte på 7,30 Sek, nu hvor vi ser ud til at Corona lakker mod enden og at vi går en eller anden form for normalitet i møde igen 🙂

Ser vi på den vedhæftede tekniske model for Swedbank, så har vi stigende momentum i RSI og købs-signal i MACD.

104610_FA_SE_Swedbank.jpg
                104610_TA_SE_Swedbank.jpg

1 Reply Last reply
                6
                • NordicStockN Offline
                  NordicStockN Offline
                  NordicStock

Case 002:
                  Selskab: Husqvarna
                  Ticker: HUSQ-B
                  Aktie kurs nu: 78,46 kr

Husqvarna er anden gang vi køber os ind i det selskab. Vi solgte aktien i kurs 129,60 sek.

Men nu er aktien faldet tilbage, og både det lige fremlagte Q2 2022 regnskab og den tekniske model ser rigtigt gode ud.

• Selskabet har lige rapporteret Q2 2022.
                  • Selskabet havde en stigende omsætningsvækst i Q2 2022 year-on-year på 8,1%.
                  • Selskabet havde en faldende indtjeningsvækst i Q2 2022 year-on-year på -29,2%.
                  • I den vedhæftede tekniske model er der stigende momentum i RSI.
                  • I den vedhæftede tekniske model er der købs-signal i MACD.
                  • Selskabet har historisk ikke været den hurtigste knallert på havnen, og det har sjældent været en god aktie at eje hvis man er til buy-and-hold. Men rent teknisk, i kombination med den seneste regnskabs-udvikling, er risk/reward god nu, hvis man er til et kortsigtet trade.

104611_TA_SE_Husqvarna.jpg
                  104611_FA_SE_Husqvarna.jpg

1 Reply Last reply
                  8
                  • NordicStockN Offline
                    NordicStockN Offline
                    NordicStock

Hedge forslag
                    Selskab: Omega Healthcare
                    Ticker: OHI
                    Sektor: Plejehjems REIT
                    Aktie kurs nu: 30,40 USD

Langt om længe er det vendt for vores REIT-aktien Omega Healthcare (Ticker: OHI)

Vi er desværre nede -18,8% på denne aktie

Men Omega Healthcare's regnskab for 1. kvartal 2022, gav en historisk rekord indtjening. Dog har man allerede nu meldt ud, at man midlertidigt sænker kvartals-udbyttet fra $0,67 til $0,44. Det giver dog stadig et direkte kvartals afkast på 1,5%, så stadig 6% årligt.

Omega Healthcare's Q2 2022 regnskab kommer 2. august 2022

Aktiekursen 27,30 er blevet testet intet mindre end 4 gange, og der er nu købs-signal i MACD og stigende momentum i RSI

Jeg akkumulerer derfor nu i Omega Healthcare.

104620_TA_US_OmegaHealthcare.jpg
                    104620_FA_US_OmegaHealthcare.jpg

1 Reply Last reply
                    4
                    • NordicStockN Offline
                      NordicStockN Offline
                      NordicStock

Case 004:
                      Selskab: CVS Health
                      Ticker: CVS
                      Sektor: Healthcare
                      Aktie kurs nu: 94,06 USD

God lørdag eftermiddag den 23. jul 2022. Det er imo tid til at genkøbe CVS Health (Ticker: CVS).

CVS leverende både rekord omsætning og rekord indtjening for et første kvartal i Q1 2022.

Rent teknisk, har vi lige lavet endnu en teknisk dobbelt bund og der stigende RSI og købs-signal i MACD.

==== kun til orientering =====

Handels historik sidst vi var inde i CVS Health:

24 jul. 2021 = Købt i kurs $83,27
                      21 okt. 2021 = Akkumuleret i kurs $86,03
                      09 nov. 2021 = Solgt i kurs $93,76

PS: Skulle aktien mod forventning falde under $90,00 bliver vi nød til at smide den, for så er der dannet en skulder-hoved-skulder formation ... og det er typisk et meget negativt teknisk signal.

104657_TA_US_CVS_Health.jpg
                      104657_FA_US_CVS_Health.jpg

1 Reply Last reply
                      5
                      • NordicStockN Offline
                        NordicStockN Offline
                        NordicStock

Case 001:
                        Selskab: TCM
                        Ticker: TCM
                        Market Cap: Mid Cap
                        Aktie kurs nu: 92,40 kr

Som noget nyt, vil der i hver af mine updates på et selskab, være en historik over debat-trådene på selve selskabet. Jeg henviser til tråd numrene historisk.

=========== TCM historik i denne tråd ============

Tråd 95419 24.jul 2021 - Køb kurs 152,50 kr
                        Tråd 96163 20.aug 2021 - Status på aktien
                        Tråd 96902 11.sep 2021 - Status på aktien
                        Tråd 97964 09.okt 2021 - Status på aktien
                        Tråd 97970 21.okt 2021 - akkumulering i kurs 156,00
                        Tråd 98359 06.nov 2021 - Status på aktien
                        Tråd 99743 28.dec 2021 - Status på aktien
                        Tråd 100844 07.feb 2022 - akkumulering i kurs 140,00
                        Tråd 104516 17.jul 2022 - akkumulering i kurs 78,10

• Selskabet kommer med deres Q2 2022 regnskab den 19.aug.

• Selskabet havde en stigende omsætningsvækst i Q1 2022 year-on-year på 0,1%.

• Selskabet havde en faldende indtjeningsvækst i Q1 2022 year-on-year på -36,8%.

• Selskabet har siden sin børsnotering i november 2017, ikke haft et eneste kvartal med en faldende omsætningsvækst i forhold til samme kvartal året før. Det er ikke så ofte man ser det.

• Til gengæld har indtjeningen været voldsomt svingende, og der er ingen tvivl om at specielt stigende inflation på råvarer, har kostet på indtjenings evnen for TCM i de seneste par kvartaler.

• Jeg synes IKKE man skal akkumulere i TCM aktien endnu. Jeg vil gerne lige se Q2 2022 regnskabet, for at få en fornemmelse af status på deres indtjenings evne lige pt.

104811_FA_DK_TCM.jpg
                        104811_TA_DK_TCM.jpg

1 Reply Last reply
                        9
                        • NordicStockN Offline
                          NordicStockN Offline
                          NordicStock

Case 001:
                          Selskab: Blackrock TCP Capital
                          Ticker: TCPC
                          Sektor: Investment company
                          Aktie kurs nu: 12,82 USD

Som noget nyt, vil der i hver af mine updates på et selskab, være en historik over debat-trådene på selve selskabet. Jeg henviser til tråd numrene historisk.

=========== TCP Capital historik i denne tråd ============

Tråd 95999 16.aug 2021 - Køb kurs 14,35 kr
                          Tråd 97261 24.sep 2021 - Status på aktien
                          Tråd 97671 08.okt 2021 - akkumulering kurs 14,31 kr
                          Tråd 99904 05.jan 2022 - akkumulering kurs 13,60 kr
                          Tråd 100659 02.feb 2022 - akkumulering kurs 13,65 kr

• Selskabet kommer med deres Q2 2022 regnskab den 3.aug.
                          • Man bruger ikke 'omsætning' i investeringsselskaber, men i stedet bruger man begrebet 'Net Asset Value' som er den samlede værdi af alle de investeringer man har foretaget.

Selskabet havde en stigende 'Net Asset Value' i Q1 2022 year-on-year på 5,3%.

• Selskabet havde en faldende indtjeningsvækst i Q1 2022 year-on-year på -64,9%. Den tekniske model indikerer, at investorerne tror, at indtjeningsvækst er kraftigt forbedret i Q2 2022.

Blackrock TCP Capital udbetaler $0,30 i udbytte per kvartal, svarende til et direkte afkast på 2,34% (årligt 9,4%). Det er yderst attraktivt, specielt i en tid med meget høj inflation.

Q2 2022 regnskabet kommer 3. august.

Derfor akkumulerer jeg endnu en gang i aktien inden Q2 2022 regnskabet ... men kun en mindre akkumulering. Bliver Q2 regnskabet godt, akkumulerer jeg igen, men med en større position.

104832_TA_US_TCPcapital.jpg
                          104832_FA_US_TCPcapital.jpg

1 Reply Last reply
                          8
                          • NordicStockN Offline
                            NordicStockN Offline
                            NordicStock

Case 021:
                            Land: Canada & USA & (duel listing med hoved listing i Canada)
                            Selskab: Barrick Gold
                            Ticker: $ABX (Canada ticker) & $GOLD (USA ticker)
                            Sektor: Materials
                            Aktie kurs nu: CDN 20,03 & USD 15,70

=========== Barrick Gold historik i denne tråd ============

Tråd 96469 29.aug 2021 - Køb kurs 25,56 CND / 20,24 USD
                            Tråd 99844 02.jan 2022 - Akk kurs 24,05 CND / 19,00 USD
                            Tråd 100316 20.jan 2022 - Akk kurs 25,22 CND / 20,25 USD
                            Tråd 101114 15.feb 2022 - Status kurs 26,24 CND / 20,54 USD
                            Tråd 101169 17.feb 2022 - Solgt kurs 28,21 CND / 23,23 USD

=========== Barrick Gold i denne tråd ============

Det er tid til at genkøbe Barrick Gold.

Som i kan se i udviklingen i guldprisen herunder, så er den faldet voldsomt tilbage, mod et tidligere støttepunkt omkring kurs 1704.

Men hvis man ser på indtjeningen i Barrick Gold, så leverede de rekord indtjening i Q4 2021 på 626 mUSD. I Q1 2022 er indtjeningen faldet en smule tilbage til 463 mUSD mod 507 mUSD i samme kvartal året før ... men det modsvarer ikke det kraftige fald i aktiekursen.

Den tekniske model, fortæller os at Barrick gold er oversolgt, og der er nu dannet et dobbeltbund, samt der er stigende momentum i RSI og der er kommet købs-signal i MACD

Gider i at like denne update, så jeg ved at i har læst den?

104847_FA_CA_BarrickGold.jpg
                            104847_TA_CA_BarrickGold.jpg

1 Reply Last reply
                            10
                            • NordicStockN Offline
                              NordicStockN Offline
                              NordicStock

Case 026:
                              Selskab: NTG
                              Ticker: NTG
                              Aktie kurs nu: 328,50 kr

=========== NTG historik i denne tråd ============

Tråd 104539 18.jul 2022 - Køb kurs 265,00 kr

=========== NTG historik i denne tråd ============

Siden vores køb af NTG aktien den 18. jul 2022, er den steget 24,0%. Teknisk er aktien nu overkøbt, og det er derfor tid til at sælge aktien og tage en ret godt gevinst på så kort tid (2 uger). Det er dog en aktie vi skal forberede os på at skulle ind i snart igen omkring kurs ca. 277-280 kr.

Gider i at like dette indlæg så jeg ved i har set det og får solgt?

PS: Til orientering, så kommer NTG's Q2 2022 regnskab den 12. august 2022.

104918_TA_DK_NTG.jpg

1 Reply Last reply
                              7
                              • NordicStockN Offline
                                NordicStockN Offline
                                NordicStock

Case 016:
                                Land: USA (Hoved listing i Israel)
                                Selskab: Teva Pharmaceutical
                                Ticker: TEVA
                                Aktie kurs nu: 10,99 USD

=========== Teva historik i denne tråd ============

Tråd 95802 08.aug 2021 - Køb kurs $ 10,01
                                Tråd 97280 25.sep 2021 - Status kurs $ 8,95
                                Tråd 97672 08.okt 2021 - Status kurs $ 10,00
                                Tråd 98011 23.okt 2021 - Status kurs $ 10,01
                                Tråd 100139 13.jan 2022 - Status kurs $ 9,21
                                Tråd 102409 25.mar 2022 - Status kurs $ 8,17

=========== Teva historik i denne tråd ============

Det er tid til at sælge Teva. Den tekniske model fortæller at aktien er overkøbt. Med et salg nu i kurs 10,99 får vi en gevinst på 9,8%

Jeg holder dog øje med Teva aktien, i tilfælde af at den falder tilbage, for at se om den så bliver købs-klar igen.

Gider i at like dette opslag, så jeg ved at i får solgt?

105131_TA_US_Teva.jpg

1 Reply Last reply
                                9
                                • NordicStockN Offline
                                  NordicStockN Offline
                                  NordicStock

Case 004:
                                  Selskab: CVS Health
                                  Ticker: CVS
                                  Aktie kurs nu: 104,16 USD

God onsdag eftermiddag den 10. aug. 2022. Det er tid til at sælge CVS Health (Ticker: CVS).

Rent teknisk, fortæller RSI os, at aktien er overkøbt. Derfor tager vi en gevinst på 10,7% efter at have haft aktien ca. 3 uger i denne omgang.

Gider i at like opslaget, så jeg ved at I får solgt?

=========== CVS Health historik i denne tråd ============

Tråd 95424 27.jul 2021 - Købt kurs $83,27
                                  Tråd 97988 21.okt 2021 - Akkumuleret kurs $86,03
                                  Tråd 98412 09.nov 2021 - Solgt kurs $93,76
                                  Tråd 104657 23.jul 2022 - Købt kurs $94,06

=========== CVS Health historik i denne tråd ============

105184_TA_US_CVS_Health.jpg

1 Reply Last reply
                                  7
                                  • NordicStockN Offline
                                    NordicStockN Offline
                                    NordicStock

Case 027:
                                    Selskab: Concentric
                                    Ticker: COIC
                                    Market Cap: Mid Cap
                                    Aktie kurs nu: 209,00 SEK

Concentric AB is a Sweden-based company, mainly active in
                                    designing, development, and manufacturing of hydraulic and
                                    engine applications for Agriculture Machinery, Construction
                                    equipment, Trucks and Industrial applications. Its products
                                    include oil pumps, transmission pumps, coolant pumps, water
                                    pumps, compressor pumps, variable flow oil, Licos friction
                                    clutches, belt drives, gear pumps and motors, electro-hydraulic steering units, hydraulic power packs, and other products.

The company manages its business in two product groups, namely engine products and hydraulic products and two geographical segments-Americas and Europe & (Rest of the world).

Se vedhæftede tekniske graf samt regnskabs-oversigten:

1.) Der er stigende momentum i RSI og et friskt købs-signal i MACD.

2.) Man har leveret et rekord regnskab i Q2 2022, hvor man vækster year-on-year med hele 115,9%.

3.) Indtjeningen vækster i Q2 2022 year-on-year med 57,6%.

105209_FA_SE_Concentric.jpg
                                    105209_TA_SE_Concentric.jpg

1 Reply Last reply
                                    7
                                    • NordicStockN Offline
                                      NordicStockN Offline
                                      NordicStock

God søndag aften 21. august.

Kun til orientering, så har jeg hørt teknisk analyse på alle selskaber de 4 ledende index i Norden (C25 i Danmark, S30 i Sverige, H25 i Finland og OBX25 i Norge).

... og konklusion er, at der en ret stor overvægt af salgs-signaler.

Så jeg tror man skal forberede sig på nogle volatile kommende måneder med 'downside' risiko.

1 Reply Last reply
                                      8
                                      • NordicStockN Offline
                                        NordicStockN Offline
                                        NordicStock

God eftermiddag onsdag 24. august,

Jeg har lige kørt den tekniske analyse igennem på samtlige selskaber i følgende index.

C25 i Danmark
                                        S30 i Sverige
                                        H25 i Finland
                                        OBX 25 i Norge
                                        DAX 40 i Tyskland

... og de eneste købs-signaler jeg får er i mine-udviklings selskaber, som primært er listet i Sverige og Finland. Så jeg holder øje med selskaberne, og der kommer snart et par nye cases, der enten kan købes ... og et enkelt af dem vi er investeret i, som skal sælges.

De selskaber som er tættest på at få købs-signal ... og som samtidig har voksende omsætning og indtjening i sammenlignlige kvartaler, er ... (MEN DE ER IKKE KØBSKLARE ENDNU)

Royal Unibrew
                                        Lundin Mining
                                        Biotage
                                        Boliden
                                        Metsä Board
                                        Store Enso
                                        UPM

Fællesnævneren for 4 af de ovenstående 7 selskaber, er at de er mine-selskaber. De er listet på Nasdaq OMX eller Oslo Børs, under den den sektor, der hedder MATERIALS. Og den anden fællesnævner for disse MATERIALS selskaber er, at de har haft det første tilbagefald efter Elliot Wave bølge 1. De er derfor snart klar til den store bølge 2 op. Men som sagt, vi er der IKKE endnu, men jeg holde øje med dem 2 gange om dagen.

1 Reply Last reply
                                        8
                                        • M Offline
                                          M Offline
                                          madcat365

elliot wave skriver du, kan du poste et chart måske 😉

1 Reply Last reply
                                          0

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

With your input, this post could be even better 💗

Tilmeld Log ind

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Debatforum
                                          • Seneste
                                          • Populære
                                          • Bruger