Analyse på North Media
-
Mon ikke der vil komme en god løsning på det videre samarbejde med DP. De gør et meger godt stykke arbejde i NM
-
Jeg regnede værdipapirporteføljen ud efter luk i går:
Den er oppe på 692 mio. kr.
-
Ja men det er noget lort at direktør i FK har solgt 20.000 aktier i fredags
-
Tak for det svar

-
North Media - Præsentation af Q2 kvartalsregnskabet
Mandag kl. 13:00
-
Set fra handlemønstre er vi ved at lave venstre skuldre ifølge hoved og skuldre formation... det er sådan set der vi er
... forsigtigt gæt er venstre skuldre er toppet og hoved bliver i intervallet 142 - 162 hvorefter tilbage i 142 højre skuldre... nøjagtigt som tidliger igennem hele trendlinjen 1 år tilbage
.... Det er hvad de algoritmerne som de udenlandske investorer styre efter kig selv efter på grafen 
-
Trafictrader:
Jeg er helt enig - min linje siger dog kurs 140-155 på kort sigt. Den har jo konsekvent skæve skuldre det seneste års tid, og der er intet fundamentalt der indikerer en mere lige linje - særligt ikke efter Q2's usædvanlige lige linje.
Det eneste mærkelige for mig er, at danskerne sælger så voldsomt ud i forhold til at den er et stærkt køb fra både USA, svensk, tysk og finsk side. Det er et lidt besynderligt handelsmønster i Danmarks klart mest undervurderede aktie (målt på nøgletal). -
Også en sjat og lidt til

Inkl. friværdi i ejendomme, så ligger NM på aktionærvenlige 830 mio kr.
-
TMSF:
Inklusiv deres likvide midler så tæt på 1 mia.
Én ting jeg har glemt at hæfte mig ved er deres ordvalg fra den pressemeddelelse omkring Salling Group (som er FK Distributions klart største kunde). De bemærker, at det ingen betydning har for 2021 SAMT ambitionerne for 2022-2023. Man må derfor formode, at den nye kontrakt indeholder nogenlunde samme omsætning som den nuværende.
For Last Mile, så har værdiansættelsen nu elimineret større risici i 3½ år frem. Om papir-reklamer var på vej ud og at NejTak kunne blive erstattet af JaTak. Det er jo faktisk nogle risici som tidligere indgik i værdiansættelsen, som nu skal afbødes ganske betragteligt - hvilket vi må konstatere markedet overhovedet ikke har gjort.Ud fra den betragtning og alle de andre betragtninger her i tråden, så fastholder jeg, at North Media er Danmarks klart mest undervurderede aktie og det er mig helt ubegribeligt at der ikke er langt mere dansk fokus på dette papir. Man kan ikke sige ande, end at vi da gør hvad vi kan her i tråden for at få danskerne til at vågne op!

-
Der mangler bare lige den der 'kick ass'-meddelelse, der vil få aktiekursen til at poppe ...
Den må komme.
-
@Niels - er du med på inv.præsentation af North Media her kl. 13? (se Teams link ovenfor).
-
Jeg har tilmeldt. Jeg har godt nok et møde ind over, men jeg håber at være effektiv og når det hele.
-
ka i høre noget i preæsentationen. Jeg kan ikke høre noget
-
Det var vist det man kalder en sludder for en sladder

Norge melder sig som største køber i dag. Det er helt ekstremt så mange danskere der sælger til udlandet.
-
Der kom ikke noget specifikt uden det at de årlige 3% omsætningsvækst de guider i last mile skal komme fra Deutche Post frem til 2023, og at de håber den nye platform kan skabe nye omsætningsstrømme i Boligportal. Det er som så det som de kigger frem imod. Så de kommende 2-3 år ser det ikke ud som der bliver noget voldsomt nyt. Kåre sagde også de har ikke travlt med opkøb, så....
-
Meget uinteressant præsentation faktisk i dag. Den retorik får i hvert fald ikke aktien til at stige
-
Nu bliver et halvårsregnskab jo ofte ret uinteressant når man ikke har noget nyt under solen og har opjusteret for 10 dage siden. Men de gled lidt for let af på det papirwrap-patent. For det VAR netop papir-wrappet der er patenteret. Som jo så bliver brugt til 5 mio. husstande i Tyskland allerede. Det er da lidt besynderligt, at de ikke har mere styr på det - uanset om det så er peanuts, så er FK værdiansat ekstremt lavt, så enhver omsætning eller potentiel omsætning valueres særdeles højt.
Jeg er mere skuffet over de danske investorer som sælger i så stort et antal ud af landet. Den kommende kursstigning får udlandet så mere glæde af i deres swing.
-
Hermed Opdateret aug. analyse - north media.
https://www.aptocapital.com/wp-content/uploads/2021/08/Analyse-North-Media-August2021.pdf
-
NielsC: Jamen, bliver det samme (NMs) wrap også brugt i de øvrige delstater, som ifølge kortet er påbegyndt omdeling med papirwarp? Det svar, synes jeg, pt ikke er givet klokkeklart?
Men funny, såfremt Kåre Wigh ikke kender indholdet i patentet.
TMSF
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind