Analyse på North Media
-
henningmaria: Modtaget og tak. Altså ca. 0,58 øre per pakning, som jeg lige læser dit svar.
Det er da i hvert fald bedre end 0,35 øre, som jeg regnede mig frem til.
Det vil lune, hvis den udviddede aftale med DP går hjem for 2022.
-
Spørgsmålet er så, hvad er overskudsgraden på forretningen med pakning for Deutche Post. Det ved vi ikke, og jeg tror den er høj
-
Ved fuld udrulning i Nordtyskland (2,5 mio. pakninger per uge), så må det begynde at kunne mærkes på bundlinjen. Dækningsbidraget alene fra DP er hurtigt højere end i BoligPortal, Bekey eller Lead Supply.
Kunne være så fint at få den del afklaret.
-
Jeg det er jeg enig i
-
Udrulningsplan - er blevet fremlagt af Deutsche Post:
Her fremgår selvfølgelig jeres områder i Nordtyskland - men også Münster og Köln - hvem er det, som står for disse områder?
Det ved kåre ikke! Han har set grafen. Han kender ikke andre, der kan indpakke i papir. NM har et patenteret system til banderole-indpakning.
Kåre ved at der seks andre spillere indenfor trykkeri og lignende. Men han kender ikke deres forretningsmodel og ved ikke hvad de kan levere.
Leverer du til andre områder end Nordtyskland? Her bliver Kåre noget lang i spyttet og svarer "jeg kan kun sige, at vi kun har en aftale om at levere til 480.000 husstande" - Jeg kan jo ikke sige andet end det vi har meldt til børsen. -
Prof-Inv-DK: Stor stor tak for info fra CC. Det er dælen interessant!
Ergo:
NMs papirwrap (nok selve den tekniske del mere end papiret i sig selv, så jeg læser din tekst) ER altså patenteret! Det er cool!
Seks andre leverandører i spil.
Det sidste med hans svar, er jo lidt sjovt, kryptisk m.v.
Lad os håbe, Deter muligt at bore lidt mere i de øvrige områder uden for det, vi andre kalder Nordtyskland.
Stort stor tak for den fyldige information!
TMSF
-
Det lyder jo nærmest som om, at de aktive aktionærer kommer til undsætning hvis man ikke har styr på, at der pakkes med ens eget patent!!! Det er mildest talt ikke imponerende!
Det lyder dybest set som om Deutsche Post (tror) de har taget r.... på North Media og lavet en lille aftale i Nordtyskland og hugget resten af aftalen til resten af Tyskland... Seriøst - det lyder sådan. Hvordan det tilpasser sig når man i årevis har brugt mio. €€€ på at få deres CO2 nedtryk ned og så stjæle patentet bliver spændende at følge. Det lyder fuldkommen vanvittigt hvis det er tilfældet!!! Jeg vil kalde det et urealistisk scenarie.
Det FK Distribution har udviklet og pakket bør være patenteret og bruges det i pakkeomfang, så siger jeg held og lykke til dem som bruger det i EU uden deres vilje. Det bliver dyrt...
Det kan også være at den patenterede løsning ikke har en reel værdi, før den bliver præsenteret. Og det er faktisk reelt nok. Så ville jeg nok svare anderledes som ansvarlig dog...
-
Mon ikke der vil komme en god løsning på det videre samarbejde med DP. De gør et meger godt stykke arbejde i NM
-
Jeg regnede værdipapirporteføljen ud efter luk i går:
Den er oppe på 692 mio. kr.
-
Ja men det er noget lort at direktør i FK har solgt 20.000 aktier i fredags
-
Tak for det svar

-
North Media - Præsentation af Q2 kvartalsregnskabet
Mandag kl. 13:00
-
Set fra handlemønstre er vi ved at lave venstre skuldre ifølge hoved og skuldre formation... det er sådan set der vi er
... forsigtigt gæt er venstre skuldre er toppet og hoved bliver i intervallet 142 - 162 hvorefter tilbage i 142 højre skuldre... nøjagtigt som tidliger igennem hele trendlinjen 1 år tilbage
.... Det er hvad de algoritmerne som de udenlandske investorer styre efter kig selv efter på grafen 
-
Trafictrader:
Jeg er helt enig - min linje siger dog kurs 140-155 på kort sigt. Den har jo konsekvent skæve skuldre det seneste års tid, og der er intet fundamentalt der indikerer en mere lige linje - særligt ikke efter Q2's usædvanlige lige linje.
Det eneste mærkelige for mig er, at danskerne sælger så voldsomt ud i forhold til at den er et stærkt køb fra både USA, svensk, tysk og finsk side. Det er et lidt besynderligt handelsmønster i Danmarks klart mest undervurderede aktie (målt på nøgletal). -
Også en sjat og lidt til

Inkl. friværdi i ejendomme, så ligger NM på aktionærvenlige 830 mio kr.
-
TMSF:
Inklusiv deres likvide midler så tæt på 1 mia.
Én ting jeg har glemt at hæfte mig ved er deres ordvalg fra den pressemeddelelse omkring Salling Group (som er FK Distributions klart største kunde). De bemærker, at det ingen betydning har for 2021 SAMT ambitionerne for 2022-2023. Man må derfor formode, at den nye kontrakt indeholder nogenlunde samme omsætning som den nuværende.
For Last Mile, så har værdiansættelsen nu elimineret større risici i 3½ år frem. Om papir-reklamer var på vej ud og at NejTak kunne blive erstattet af JaTak. Det er jo faktisk nogle risici som tidligere indgik i værdiansættelsen, som nu skal afbødes ganske betragteligt - hvilket vi må konstatere markedet overhovedet ikke har gjort.Ud fra den betragtning og alle de andre betragtninger her i tråden, så fastholder jeg, at North Media er Danmarks klart mest undervurderede aktie og det er mig helt ubegribeligt at der ikke er langt mere dansk fokus på dette papir. Man kan ikke sige ande, end at vi da gør hvad vi kan her i tråden for at få danskerne til at vågne op!

-
Der mangler bare lige den der 'kick ass'-meddelelse, der vil få aktiekursen til at poppe ...
Den må komme.
-
@Niels - er du med på inv.præsentation af North Media her kl. 13? (se Teams link ovenfor).
-
Jeg har tilmeldt. Jeg har godt nok et møde ind over, men jeg håber at være effektiv og når det hele.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind