Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

North Media - stærk start på 2021 fortsætter i Q2

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
140 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • D Offline
    D Offline
    deleted-user
    wrote on sidst redigeret af

De har over 100 mio. kr. i kontanter pt. og for lidt over 200 mio. kr. i egne aktier.?

1 Reply Last reply
    3
    • D Offline
      D Offline
      deleted-user

Så fik amerikanerne endnu engang lov til at styre kursen ned. Det er godt nok sket mange gange i år, men de får jo lov til det, så længe danskerne sidder med hænderne i låret.

1 Reply Last reply
      0
      • M Offline
        M Offline
        mcd234

Check interview med Ophelia. Der siger CFO'en at de holder pengene i banken såfremt de rigtige muligheder opstår. Så jeg tvivler stærkt på at de likvider bliver udbetalt.

Derudover tror jeg det er vigtigere for RB at se sit livsværk fortsætte end at udbetale cash til ham selv og aktionærer

1 Reply Last reply
        4
        • M Offline
          M Offline
          mcd234

FK: Den er en god cash cow

Boligportal: Har en god andel og jeg er imponeret over deres lejekontrakt service samt 3. parts service. Det bliver altafgørende tror jeg. Ellers kan man jo bare annonce sin lejebolig på facebook

Ofir: Har jeg ikke meget fidus til. Igennem 20 år på arbejdsmarkedet har jeg kun brugt jobindex. Ikke en eneste gang har jeg brugt Ofir, vidste ikke engang det var en jobportal før jeg undersøgte NM. Måske har I andre erfaringer

Bekey: Efter at se interview må jeg indrømme at deres opgangsmodul er skide smart. Det er dog nemt at kopiere, så det skal bredes ud hurtigt, men vha. gratis installation sker det forhåbentlig hurtigt. Forstod at de allerede er på 50% af samtlige mulige opgange, det er et højt tal

1 Reply Last reply
          1
          • M Offline
            M Offline
            mcd234

Hvad mener du? Kan du uddybe?

1 Reply Last reply
            0
            • T Offline
              T Offline
              TMSF

Lille fald, men slet ingen omsætning. Kunne også have været 3 % i plus.

1 Reply Last reply
              1
              • M Offline
                M Offline
                mcd234

Nå ja, ok, små sving har ingen betydning. I mine øjne er denne aktie ihvertfald 10-20% undervurderet. Men jeg kan jo have regnet galt

1 Reply Last reply
                2
                • T Offline
                  T Offline
                  Trafictrader

denne aktie laver du 100 % hvis du er lang 😉 se et år tilbage og se 1 år frem.... sikker vinder 🙂

1 Reply Last reply
                  1
                  • H Offline
                    H Offline
                    henningmaria

Jeg satser på 50% frem til 31.12.2021

1 Reply Last reply
                    2
                    • D Offline
                      D Offline
                      deleted-user

Det er bare en måde at styre kursen på i en illikvid aktie. Typisk lille salgsordre når andre køber og skubbe kursen ned ved luk.

Amerikanerne har kontrolleret kursen rimelig strengt her i kurslejet 110-125, så jeg tænker de får de aktier de gerne vil have inden vi fortsætter op 🙂

Jeg piver heller ikke over det, for det er ret gennemskueligt at sætte swings både ultrakort og mellemlange. Men derfor kan jeg godt undre mig over, at der ikke er flere købere i den som gør det lidt sværere for udenlandske fonde. Stort set ingen danske fonde interesserer sig for denne aktie selvom det på papiret vel er en af de helt klart mest åbenlyse at have.

1 Reply Last reply
                      3
                      • H Offline
                        H Offline
                        henningmaria

Købsorderne kommer om 3 mdr da de kann se væksten i boligportal og ofir og at omsætningsfaldet i FK er holdt op

1 Reply Last reply
                        1
                        • T Offline
                          T Offline
                          Trafictrader

120... køb og vi rykker... det er hvad vi venter på 😉

1 Reply Last reply
                          1
                          • M Offline
                            M Offline
                            mcd234

Hvorfor vil de skubbe kursen ned ved luk? Er det fordi de shorter eller fordi de vil skabe pessimisme omkring den?

Kender ikke dette fænomen

1 Reply Last reply
                            0
                            • T Offline
                              T Offline
                              Trafictrader

det må niels svarer på ... men det er ikke tidspunkt at være ude af aktien nu.... small cap aktier kan ikke shortes... offentligt men derfor kan nogle sagtens lave numre...

1 Reply Last reply
                              0
                              • M Offline
                                M Offline
                                mcd234

Er bestemt ikke på vej ud. FK er super stabil dog nedadgående. Boligportal og Bekey har bestemt potentiale. Tror august resultatet kommer til at overraske, især med med de små butiksåbninger igen. CFO siger selv at fysiske blade er livsnødvendigt for de små butikker

1 Reply Last reply
                                1
                                • D Offline
                                  D Offline
                                  deleted-user

Hvis man sidder og akkumulerer en stor post, så er det altid en god idé at skubbe prisen ned hvis der blot skal få aktier til. Lad os sige du sælger 101 stk. til de to første rækker i budrækken i kurs 115->114 som får en anden robot til at sætte 400 stk. i udbud til kurs 114, så har du her akkumuleret helt gratis. Gør du det tilpas mange gange og særligt i lukkehandlen hvor du selv tilpasser kursen i et illikvidt papir, så har du som regel muligheden dagen efter til at akkumulere billigere.

I NM's tilfælde sidder de amerikanske banker og "styrer" showet. Det er ganske klart hvad de har gang i, og det kan man også se på de større ejere der dukker op. At det er danskerne der betaler gildet er desværre ikke så unormalt. Personligt synes jeg det er lidt en skam, men det er ligesom en del af gamet.

Jeg vil lige skynde mig at sige, at det ikke har en døjt med manipulation at gøre. Det er helt standard måde at akkumulere på. Og så længe der er sælgere til at køre showet, så gør man selvfølgelig det for at købe så billigt som muligt. Det samme sker jo den anden vej, når tilfredsheden til ens position, så kan en køber købe små chunks på vej op som får kursen til at stige.

Personligt synes jeg det er forkert/dårligt at gøre det i lukkehandlen, da man deler sin strategi lidt for åbenlyst. For når det ligesom bliver åbenlyst hver dag, så kan sådan en som mig som gerne tager en ultrakort position jo bare sidde og trade efter det. Det er ret let...

1 Reply Last reply
                                  2
                                  • D Offline
                                    D Offline
                                    deleted-user

Du kan jo se, hvordan det skal gøres ved at kigge på dagens handelslog 😉

Jeg undrer mig faktisk over at der ikke er tricket nogen S/L's.

1 Reply Last reply
                                    0
                                    • M Offline
                                      M Offline
                                      mcd234

Er det fordi robotten sætter 400 stk. i udbud til kurs 114 pga. nogen har sat stop-loss op eller hvordan skal det forstås?

Der kan jo kun komme i udbud hvis nogen vil sælge til den rpsi

1 Reply Last reply
                                      0
                                      • D Offline
                                        D Offline
                                        deleted-user

Jeg tror ikke, at jeg kan forklare det bedre, men hvis du kan akkumulere flere aktier billigere ved at skubbe kursen ned med meget få aktier, så vil der helt automatisk dukke nye sælgere op løbende.

1 Reply Last reply
                                        0
                                        • H Offline
                                          H Offline
                                          henningmaria

Jeg kan se at bolig.dk (lejebolig) også sælger data til ejendomsinvestorer og analyseafdelinger, baseret på de data de genererer fra formidling af lejeboliger mellem lejere og udljere. Dog har de ikke specielt meget vækst i 2020, idet deres bruttoavance falder fra 13 mio. kr. til 8 mio. kr. Dermed er Boligportal meget meget større med bruttoavance på 55 mio. kr. i 2020 og driftsresultat på 28 mio. kr.

Ville det på nogen måde være et fornuftigt køb for Boligportal at købe Bolig.dk?

1 Reply Last reply
                                          0

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

With your input, this post could be even better 💗

Tilmeld Log ind

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Debatforum
                                          • Seneste
                                          • Populære
                                          • Bruger