North Media - stærk start på 2021 fortsætter i Q2
-
@Match - jeg synes det er OK at de har kontanterne stående i værdipapirer - det er langt bedre end ren cash. Det er ikke en gearet investering, da midlerne ikke er tilvejebragt ved hjælp af lån.
Så længe man er aktieinvestor, bør man kunne overskue at eje en portefølje af aktier.
Bl.a. som følge af værdien af porteføljen er North Media nok det selskab i Danmark med størst value og det højeste upside potentiale.
-
Et stærkt brand - Nemlig.com - der nu får adgang til opgangene. Mon ikke dette kan få andre store aktører til at vurdere og se potentialet i NM's BeKey ...
Flere af den slags nyheder fra North Media.
TMSF
-
Udviklingen fra morgenstunden i dag, fredag, kunne jeg ikke stå for, så jeg har købt op i morges.
Enten kommer der snart en positiv melding fra NM, eller også er nogle af algoritmehandlerne blevet fanget i et teknisk udbrud.
Men spændende med så heftig en kursudvikling på en fredag. -
Med den udvikling i kerneforretningen i henhold til effektiviseringer og den udvikling som selskabet har formået at skabe i vækstvirksomhederne er der ingen tvivl om, at der er tale om kanon dygtig ledelse. Kursen fremadrettet skal nok afspejle den sande værdi af selskabet.
-
Mit bud er at de laver et ebit eller drift overskud om du vil på 60 millioner alene i andet kvartal. Det vil sige at deres samlede overskud før skat/bundlinje bliver på 120 millioner kr. på et eneste kvartal. Det er jo vildt
-
Jeg er tilsyneladende blevet investing.com-retarderet...

Det vil i hvert fald ikke virke for mig - trendlinjen hopper konstant når jeg forsøger at tegne indikationer ind, så nu får du lige den gammeldags indtil jeg får sat mig ind i hvilke indstillinger jeg helt åbenlyst ikke fatter. Jeg beklager at mine salgspile er sat håbløst.Som du kan se har jeg det sidste år haft to observationsrunder omkring hvornår der dannes en købsside fordi den er gået under bunden.
Jeg har ikke haft grund til at afvige fra min lange trendlinje på noget tidspunkt i min investering af North Media, så - indrømmet - sidder jeg ikke og laver kortsigtede linjer. Dertil er den for forudsigelig.
-
Efter mine beregninger bliver EBIT ca. 70 mio. kr. da der var 1-2 forskydning af leverance hos FK fra 1. til 2. kvartal.
Derudover tror jeg Ofir kommer med et rekordregnskab.Alt efter hvordan det går med deres værdipapirer i dag og i morgen, så er der meget der tyder på, at den stiger med ca. 65 mio. kr. fra 1. kvartal, hvilket jo i sig selv er ganske imponerende.
Hvad der kan være årsag til en manglende (normalt ellers for slut-juni) opjustering er nok at Boligportal stadig omlægger til abonnement-ydelser.
Den opjustering kommer til gengæld senere på året når der kommer sikkerhed over de mange abonnenter de får på den nye platform.
Bekey kommer nok til at hæve deres anlægsudgifter, da de får en markedsføringskanal til opgange via Nemlig.com
-
Ja 70 mio.kr bliver det i hvert fald. Tror også der kommer en oppjustering, men tror ikke kursen for alvor stiger før der kommer høj vækst i North Media Online og der indgås aftale med DP om 2 mio husstande. Det vil ske i H2. Tror kursen måske kommer op i 120-125 til regnskab
-
Jeg skal nok lige lave en opdatering på værdipapirerne i morgen eller over morgen, så vi har det mere rigtige tal.
Forudsat selvfølgelig at der ikke er sket ændringer i porteføljen naturligvis. -
Update fra sidelinjen

Hvis man lige tager et kig på trendlinjen og lige fordyber sig lidt i det så vil jeg sige man er meget tæt på at kunne komme med på vognen inden det for sent....
PS: der bliver købt godt ind når vi rammer 120
Vi ses der oppe

-
North Media's værdipapirportefølje har pr. dags dato en værdi på ca. 644 mio. kr. forudsat at der ikke er handlet i den siden 30/4 2021. Det er ca. 65 mio. kr. år til dato.
-
Tegner vi (nogenlunde) ens?

I øvrigt tror jeg ikke der går ret længe før den rammer 120 (igen), og så tænker jeg ikke vi finder et lavere niveau før oktober medmindre FA (boostere kan være boligportal og/eller opkøb) vil det anderledes.
-
Der er ingen tvivl om, at det at North Media har postuleret en tilbagegang i deres 2023 plan i FK Distribution samt det faktum at North Media Online ikke endnu har vist markant vækst, er det som gør at kursen har svært ved at komme længere op. Jeg tror dog på, at den indtjeningsfremgang som FK har formået at vise i q1 trods omsætningstilbagegang + det faktum, at North Media har udtalt at der kun ef tale om en periodeforskydning, vil blive modtaget meget positivt senere på året. Det er meget vigtigt for værdien at omsætningstilbagegangen ikke bliver så stor for FK. Derfor ville en aftale med Deutche Post senere i pr om 2 mio husstande også være meget god for NM. Derudover håber jeg at North Media Online kan vise 25% vækst senere på året efter lancering af nye produkter på som giver nye indtægtsstrømme og melde positivt ud omkring denne forretning. Hvis dette kan lade sig gøre. Så vil vi have en samlet slow grower virksomhed med helt ok indtjeningsvækst fremover. Dette vil for alvor være godt for kursen. Hvis bare de så også kunne øge udbyttet en smule end det udmeldte i 2023 planen ville det være meget tilfredsstillende.
-
At North Medias aktieportefølje ikke bliver indregnet overhovedet af markedet er dagens handel et klart udtryk for. Uden at have opdateret den, så kan jeg godt konkludere at den er i ATH med to fede streger under efter Amazon's raket i går. Q3 er i hvert fald startet godt for deres værdipapirer!

-
Der ligger en analyse af q2 inde på north medias hjemmeside. Den er ikke pæn. -5% vækst i FK og 1% vækst i boligportal
-
ABG har lavet en fejl.
Jeg tror de har brugt tallet fra den 30/4-2021, som er den seneste opgørelse i Q1-regnskabet.
Der er i øvrigt lidt spændende læsning omkring Bekey og Nemlig.com's samarbejde i Finans i dag. Levering til låste opgange er steget med 50% på en måned pga. dette samarbejde!!! Det er lidt vildt. Og det må være lidt af en øjenåbner for de virksomheder der kan drage nytte af Bekey. Alle må være selvskrevet til et samarbejde medmindre de vil udkonkurreres.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind