Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

North Media - stærk start på 2021 fortsætter i Q2

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
140 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • P Offline
    P Offline
    Prof-Inv-DK
    wrote on sidst redigeret af

Mit bud er at de laver et ebit eller drift overskud om du vil på 60 millioner alene i andet kvartal. Det vil sige at deres samlede overskud før skat/bundlinje bliver på 120 millioner kr. på et eneste kvartal. Det er jo vildt

1 Reply Last reply
    3
    • D Offline
      D Offline
      deleted-user

Jeg er tilsyneladende blevet investing.com-retarderet... 🙂
      Det vil i hvert fald ikke virke for mig - trendlinjen hopper konstant når jeg forsøger at tegne indikationer ind, så nu får du lige den gammeldags indtil jeg får sat mig ind i hvilke indstillinger jeg helt åbenlyst ikke fatter. Jeg beklager at mine salgspile er sat håbløst.

Som du kan se har jeg det sidste år haft to observationsrunder omkring hvornår der dannes en købsside fordi den er gået under bunden.
      Jeg har ikke haft grund til at afvige fra min lange trendlinje på noget tidspunkt i min investering af North Media, så - indrømmet - sidder jeg ikke og laver kortsigtede linjer. Dertil er den for forudsigelig.

94744_chart_NM.jpg

1 Reply Last reply
      3
      • D Offline
        D Offline
        deleted-user

Efter mine beregninger bliver EBIT ca. 70 mio. kr. da der var 1-2 forskydning af leverance hos FK fra 1. til 2. kvartal.
        Derudover tror jeg Ofir kommer med et rekordregnskab.

Alt efter hvordan det går med deres værdipapirer i dag og i morgen, så er der meget der tyder på, at den stiger med ca. 65 mio. kr. fra 1. kvartal, hvilket jo i sig selv er ganske imponerende.

Hvad der kan være årsag til en manglende (normalt ellers for slut-juni) opjustering er nok at Boligportal stadig omlægger til abonnement-ydelser.

Den opjustering kommer til gengæld senere på året når der kommer sikkerhed over de mange abonnenter de får på den nye platform.

Bekey kommer nok til at hæve deres anlægsudgifter, da de får en markedsføringskanal til opgange via Nemlig.com

1 Reply Last reply
        4
        • H Offline
          H Offline
          henningmaria

Ja 70 mio.kr bliver det i hvert fald. Tror også der kommer en oppjustering, men tror ikke kursen for alvor stiger før der kommer høj vækst i North Media Online og der indgås aftale med DP om 2 mio husstande. Det vil ske i H2. Tror kursen måske kommer op i 120-125 til regnskab

1 Reply Last reply
          4
          • D Offline
            D Offline
            deleted-user

Jeg skal nok lige lave en opdatering på værdipapirerne i morgen eller over morgen, så vi har det mere rigtige tal.
            Forudsat selvfølgelig at der ikke er sket ændringer i porteføljen naturligvis.

1 Reply Last reply
            5
            • T Offline
              T Offline
              Trafictrader

Update fra sidelinjen 🙂

Hvis man lige tager et kig på trendlinjen og lige fordyber sig lidt i det så vil jeg sige man er meget tæt på at kunne komme med på vognen inden det for sent....

PS: der bliver købt godt ind når vi rammer 120

Vi ses der oppe 😉

1 Reply Last reply
              1
              • D Offline
                D Offline
                deleted-user

North Media's værdipapirportefølje har pr. dags dato en værdi på ca. 644 mio. kr. forudsat at der ikke er handlet i den siden 30/4 2021. Det er ca. 65 mio. kr. år til dato.

1 Reply Last reply
                8
                • D Offline
                  D Offline
                  deleted-user

Tegner vi (nogenlunde) ens? 🙂

I øvrigt tror jeg ikke der går ret længe før den rammer 120 (igen), og så tænker jeg ikke vi finder et lavere niveau før oktober medmindre FA (boostere kan være boligportal og/eller opkøb) vil det anderledes.

1 Reply Last reply
                  2
                  • H Offline
                    H Offline
                    henningmaria

Der er ingen tvivl om, at det at North Media har postuleret en tilbagegang i deres 2023 plan i FK Distribution samt det faktum at North Media Online ikke endnu har vist markant vækst, er det som gør at kursen har svært ved at komme længere op. Jeg tror dog på, at den indtjeningsfremgang som FK har formået at vise i q1 trods omsætningstilbagegang + det faktum, at North Media har udtalt at der kun ef tale om en periodeforskydning, vil blive modtaget meget positivt senere på året. Det er meget vigtigt for værdien at omsætningstilbagegangen ikke bliver så stor for FK. Derfor ville en aftale med Deutche Post senere i pr om 2 mio husstande også være meget god for NM. Derudover håber jeg at North Media Online kan vise 25% vækst senere på året efter lancering af nye produkter på som giver nye indtægtsstrømme og melde positivt ud omkring denne forretning. Hvis dette kan lade sig gøre. Så vil vi have en samlet slow grower virksomhed med helt ok indtjeningsvækst fremover. Dette vil for alvor være godt for kursen. Hvis bare de så også kunne øge udbyttet en smule end det udmeldte i 2023 planen ville det være meget tilfredsstillende.

1 Reply Last reply
                    3
                    • D Offline
                      D Offline
                      deleted-user

At North Medias aktieportefølje ikke bliver indregnet overhovedet af markedet er dagens handel et klart udtryk for. Uden at have opdateret den, så kan jeg godt konkludere at den er i ATH med to fede streger under efter Amazon's raket i går. Q3 er i hvert fald startet godt for deres værdipapirer! 🙂

1 Reply Last reply
                      2
                      • H Offline
                        H Offline
                        henningmaria

Der ligger en analyse af q2 inde på north medias hjemmeside. Den er ikke pæn. -5% vækst i FK og 1% vækst i boligportal

1 Reply Last reply
                        2
                        • L Offline
                          L Offline
                          Labredoor

Der er da en stor fejl i den analyse fra ABG Sundal?

De har da regnet afkastet på værdipapir-porteføljen?

Er det bare mig eller?

De tjener vel 60-65M DKK i Q2....

1 Reply Last reply
                          2
                          • L Offline
                            L Offline
                            Labredoor

Var det ikke Niels der havde lavet en beregning af afkastet?

1 Reply Last reply
                            1
                            • D Offline
                              D Offline
                              deleted-user

ABG har lavet en fejl.

Jeg tror de har brugt tallet fra den 30/4-2021, som er den seneste opgørelse i Q1-regnskabet.

Der er i øvrigt lidt spændende læsning omkring Bekey og Nemlig.com's samarbejde i Finans i dag. Levering til låste opgange er steget med 50% på en måned pga. dette samarbejde!!! Det er lidt vildt. Og det må være lidt af en øjenåbner for de virksomheder der kan drage nytte af Bekey. Alle må være selvskrevet til et samarbejde medmindre de vil udkonkurreres.

1 Reply Last reply
                              4
                              • FieF Offline
                                FieF Offline
                                Fie

Jeg fandt dette om North Medias:

Solid performance i North Medias aktieportefølje
                                NUVÆRENDE KURS: 110,60 DKK KURSMÅL: 103-156 DKK
                                Om North Media
                                North Medias væsentligste driftsmæssige aktivitet er omdeling af ugeaviser og tilbudsaviser via FK Distribution. Derudover har selskabet online-aktiviteterne BoligPortal, Ofir og Lead Supply, digitale adgangsløsninger (Bekey), investering i aktier samt ejendomsbesiddelse.

Solid performance i aktiebeholdningen
                                Forud for regnskabsaflæggelsen af andet kvartal 2021 forventer ABG Sundal Collier i en ny analyse, at North Medias andet kvartal er påvirket af COVID-19 nedlukninger i april og maj. ABG Sundal Collier estimerer, at forretningsområderne FK Distribution, BoligPortal, Bekey og Ofir leverer en vækst på henholdsvis -5%, 1%, -10% og 50% i kvartalet. Samlet set ventes North Medias organiske vækst at være -4% i kvartalet. Til gengæld estimerer ABG Sundal Collier, at North Media leverer et afkast på ca. DKK 31 mio. i kvartalet på selskabets værdipapirer. Porteføljen indeholder bl.a. aktier som Genmab, DSV, Novo Nordisk, SEA, Nvidia og PayPal, der samlet set er oppe 5-6% i kvartalet. North Media aflægger regnskab for andet kvartal den 18. august.

ABG Sundal Collier ser kurspotentiale på 17% til midtpunkt i kursinterval
                                ABG Sundal Collier foretager ingen estimatændringer til North Media og fastholder kursmålet på intervallet DKK 103-156 per aktie. Ud fra fredagens lukkekurs i DKK 110,60 indebærer det et kurspotentiale på 17% til midtpunktet i kursintervallet.

1 Reply Last reply
                                2
                                • H Offline
                                  H Offline
                                  henningmaria

Utrolig spændende at Nemlig.com melder ud om stor vækst i dagligvareleveringer via Bekey

1 Reply Last reply
                                  3
                                  • L Offline
                                    L Offline
                                    Labredoor

Noget nyt i north media?

1 Reply Last reply
                                    0
                                    • M Offline
                                      M Offline
                                      mcd234

Opjustering idag. Ikke den store overraskelse. Afventer stadig om samarbejdet med Deutsche Post bliver udvidet. Ville være fantastisk at få last mile til at blive last mileS.

For 2 uger siden så jeg bybillede reklame for Boligportal. Så North Media tager det enten seriøst eller er ved at gå i offensiven => hvilket er godt for et område hvor moat er netværkseffekt

1 Reply Last reply
                                      0

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

With your input, this post could be even better 💗

Tilmeld Log ind

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.
                                      • First post
                                        Last post
                                      0
                                      • Debatforum
                                      • Seneste
                                      • Populære
                                      • Bruger