Anavex NY TRÅD!!!
-
Synes lige vi skal ha et negativt perspektiv fra en person på Ihub der generelt er ret negativ på 2-73:
BIOChecker4 post 310560
Right. TGD, who is revered by many, is just as likely as any other CEO to fudge the results if it serves his interests. Perhaps Missling is the rare straight shooter but the apparent cherry picking of data for public release while indefinitely withholding other data for no apparent reason, suggests he may not be. It also troubles me that for all that has been written about SR-1 over 40+ years, no biopharma company other than Anavex has ever aggressively pursued this approach. If it's all so obvious, simple and straightforward, why haven't others pursued the same approach? Are they all stupid? Are they blinded by the NIMBY syndrome? Is it just inertia to pursue failed approaches where the data say stop? Is there really a cabal out there determined to keep A 2-73 from the sick? If you're an investor who is taking Missling at his word and not asking the hard questions, you may be setting yourself up for an epic fail.
Det gir virkelig stof til eftertanke!!
-
Nu må vi ikke glemme at der er flere vidneudsagn om at det i det mindste virker på nogen !
At en CEO "cherry picking" data er jo alm. velkendt til en announcement. Men de er trods alt nået i mål med primary endpoint mv.
SIGMA1 er stadig hot og ikke mindre efter nogle relativt nye videnskablige artikler omkring dennes funktion.
Missling er måske ikke verdensmester men har har ikke solgt en eneste aktie i mange år.
Mine iagttagelse skal ikke tages til udsagn for at Anavex får succes. Men mange Ihub skribenter er helt væk eller har andre formål med indlæg end objektivt at se på selskabet.
-
Anavex Lille insider køb af kun 1000 aktier.
Peter Donhouser køber 1000 aktier til kurs 10,93.
Kan vel kun betragtes som symbolsk, men algoritmerne fra Wall Street bliver nok pr. automatik aktiveret, når bare nyheder om insider aktivitet registreres. -
Det ser ud til at virke den insider handel, stort set min eneste grønne aktie i dag, tror shots sælger lidt ud.
Ja enig Solsen, det var bare for at gi det fra en anden vinkel og sætte lidt fut i debatten.
Tror i at vi får noget i denne uge? Data/fuld indlemmelse i AZD??
-
ANVS har fremlagt deres foreløbige PD data fra et meget lille studie her til aften, se
https://finance.yahoo.com/news/annovis-bio-announces-positive-phase-203000110.html -
Anavex En lidt længere artikel om alzheimers
https://www.investors.com/news/technology/biogen-stock-and-aducanumab-what-this-alzheimers-treatment-means-for-biotech-stocks/?src=A00220 -
En af mine kammerater solgte hans AVXL for et stykke tid siden da han blev træt af at vente.
Han har købt ANVS og er en glad mand i dag og jeg er slet ikke misundelig (hmmm).ANVS har ikke ret mange udestående aktier og de mangler penge så jeg er ret sikker på at de snart lukker mange flere ud på market (diluting).
Tak Solsen for den gode artikel.
-
Anavex. ANVS oppe med ca. 200 % på et lille fase 2 forsøg med 14 AD og 14 PDD patienter inkl. placebo - 25 dages varighed.
MOA for ANVS har flere fællestræk med Anavex og ligger begge langt væk fra fedtfjernelses princippet som Biogen.ANVS sigter også efter at reducerer betændelsestilstanden omkring cellerne, MRNA m.m. der ellers vil forstyrre de normale mekanismer - håber der evt. er andre herinde der kan bidrage med mere på området.
Men en voldsom stigning på et mindre forsøg med ellers gode resultater.
Set i dette perspektiv afventer vi jo her i Anavex, Peer Reviewet resultater fra bl.a. PDD med 120 patienter af 14 ugers varighed.
Hvis disse resultater ligner det ANVS og som vores kære CEO har stillet os i udsigt også bekræftes, så har vi måske fået en forsmag på, hvad der venter os de næste uger/mdr.Har selv lidt ANVS pga. deres tiltalende tilgang og lidt lighed med Anavex, men mener stadig Anavex har en mere gennemarbejdet beskrivelse/forskning af effekten af 2-73 (MOA) og samtidig er ca. 3 år længere fremme.
Alt i alt giver det et reelt tiltrængt håb for AD og PD patienter og måske et vink med en vognstang til FDA, at de ikke behøver/skal godkende ubrugelig og farlig medicin, som fra Biogen - der er andre alternativer og innovative muligheder!
-
Jeg har fulgt ANVS et par måneder nu, så jeg ærgrer mig en anelse i øjeblikket. Vil nok bruge lidt tid på at se nærmere på ANVS data i weekenden. Mest af alt for at se om Anavex 2-73 påvirker nogle af de samme pathways, som ANVS har haft succes med (?).
Som tiden går bliver jeg mere og mere kritisk hvad angår Anavex. Der skal ikke gå mange måneder før jeg nok sælger min portion. Tiltroen til gode data falder, som tiden går. Havde Anavex signifikante resultater på deres primære endepunkt, har jeg efterhånden svært ved at forstå hvad der afholder dem fra at præsentere data. Tiden kan snart ikke være en faktor længere, hvis man antager at de bare har lidt travlt med at få data ud?
-
Anavex. Super Boersboe - ser frem til din analyse/sammenligning!
-
Føler på lignende måde, og søger trøst her:
https://www.analystratings.com/articles/the-non-executive-of-anavex-life-sciences-nasdaq-avxl-is-buying-shares/ -
Fra Ihub, meget dygtig poster Falconer 66a Post no 310974:
Probably not a competitor.
Quote:Falconer, please provide any assessment on the possible safety (risks) and efficacy of this competitors drug.
I scrutinized the information presented in the referenced website, attempting to answer these definitive questions:
- Does the drug reduce Alzheimer's symptoms?
- If it does, for what duration? Does it lose efficacy after a period of time?
- Is it safe (frequency of adverse events; side effects)?
- What is the drug's mechanism of action (MOA)? Specifically, chemically, how does actually it work?
Apparently, in the small number of people the drug has been given to, it does reduce Alzheimer's symptoms. Very promising.
But the trajectory of these symptomatic improvements was not provided. In a large, enduring trial, would they continue unabated during dosing? Many, perhaps most of the drugs treating CNS diseases tend to lose efficacy over time. Consequently, dosages have to be carefully titrated upward. The website presented no information on this most important question, leaving by default the perception that dosages would have to be continually increased, probably to some point where they were no longer effective.
In the very short time periods presented the drug appeared to be relatively safe. Few or no major adverse events. A proper, long-term trial will need to determine if this safety persists over longer treatment periods (which in clinical practice would be years, for the remaining duration of an Alzheimer's patient's lifetime).
But most importantly, just how the drug specifically works, "by inhibiting the neurotoxic proteins that kill nerve cells," is not touched upon. Does the drug somehow digest or degrade the neurotoxic proteins? Or, somehow, does it keep the neuron from synthesizing them? Or, does it prompt the cell to excrete them before they poison anything? Specifically, how might it accomplish any of these outcomes? The exact biochemistry of the drug needs to be known (if it can be).
Therefore, I don't see this drug as a competitor to blarcamesine (Anavex 2-73). We know our drug's MOA (favorable activation of the sigma-1 receptor protein), which explains how it therapeutically works (restoration of various health-sustaining homeostatic processes in the neuron, including efficacious protein-folding).
When they appear, let's compare the final double-blind clinical trials of both drugs. From everything I've seen, blarcamesine will win, hands down.
-
Altid vigtigt ALDRIG at gå i selvsving eller blive offer for group think, og i stedet bevare en sund skepsis, når der præsenteres resultater af mindre, tidlige forsøgsresultater, der tester forskellige behandlingsspor, og altid huske, - at trods det at en antagelse synes at dominere-, så findes der ofte flere forskellige, jf. link til nedenstående Alzheimer metastudie.
Prosephin har i flere år været anført som et muligt spor, der har vist gode resultater i dyreforsøg, og er nu af Annovis (ANVS-401) testet på en meget lille gruppe mennesker. Alene populationens størrelse (n=28) betyder dog at resultaterne bør tages med ALLE MULIGE former for forbehold.
Disclaimer: Jeg har selv en større position i AVXL (købt i 2017/2018) og en mindre position i ANVS (købt i januar 2021)
Alzheimer’s Disease and Its Potential Alternative Therapeutics
Alzheimer’s Disease (AD) is a chronic neurodegenerative disease that affects over 5 million individuals in the United States alone. Currently, there are only two ki..
OMICS International (www.omicsonline.org)
-
Kritiske kommentarer fra Evaluate ang. ANVS data, se
Disclaimer: Jeg har selv stadig en mindre position på 500 stk.
-
Anavex ANVS minder meget om Anavex da de i 2015 fremlagde deres Alzheimer fase 2A forsøg med 32 patienter med en 5 ugers varighed.
Den gang blev der som nu kritiseret og i høj grad spekuleret /manipuleret omkring resultaterne.
Forskellen var dog, at Anavex p-værdi omkring signifikans af resultaterne i forhold til placebo var bedre end ANVS`s p = 0,13 - dvs. 13 % usikkerhed omkring resultatet - FDA kræver max. p = 0,05 eller 5 % usikkerhed.
Netop dette er en af kritikpunkterne i linket fra ThorkildO1.
Mixet med både AD og PD patienter i samme forsøg, kunne også virke lidt rodet.Men kan som sagt godt lide deres tilgang, der minder lidt om Anavex`s vedr. inflammation som en af de ting man skal forsøge at afhjælpe i cellerne.
ANVS skal nu gennem hele møllen med at samle data sammen og diskussioner med FDA.
De får nok også 50 mill. $ ved nye aktier i denne uge.I forhold til Anavex har de dog langt igen - min. 3-4 år, inden de får indrullet og kørt et større fase 3 forsøg igennem.
CEOen i ANVS har tidligere solgt et selskab, så det er ikke utænkeligt, at de vælger en anden og kortere vej til en øget værdisætning til deres aktionærer.
Mener dog at den vej Anavex har valgt (foreløbig) på sigt vil skabe mange gange større værdi for os aktionærer ved at beholde guldet selv eller længere, inden de lader evt. partner kommer til.Nå spændende om Anavex får deres punkter igennem på dagens generalforsamlingen kl. 16.00 DK-tid.
Regner med at nogle fra IHUB kan referer fra mødet, når man nu ikke selv har mulighed for at deltage.
Er der nyheder, skal de jo komme som meddelelser til hele markedet - måske her kl. 13.00!Mit bedste bud kunne være fuld indrulning af Alzheimer, som bedst tænkelig. Hvis man evt. ville offentliggøre data fra PDD eller RETT ville man nok holde en selvstændig CC, hvor man kunne gennemgå resultaterne. Her ville en generalforsamling nok ikke være det rette sted.
Hovedpunktet med de ekstra potentielle 100 mill. aktier, ville ved vedtagelse kunne åbne op for evt. planerne Anavex måtte have til det videre forløb i casen.
Forventer som sagt at starte en ny tråd ved en evt. ny milepæl fra Anavex!!!
-
Anavex. Foreløbig fra generalforsamlingen.
Der er godt nok ikke sluppet meget ud fra GF.
Med forbehold fra andre fora:Over 99 % indrullet i AD - dvs. max 4 patienter mangler.
Bekræftelse - igen igen, at vi får PDD og RETT resultater inden udgangen af dette kvartal!
Fra en der åbenbart har talt med Clint fra PR-afdeling i Anavex:
The shareholders meeting was per the proxy statement. this was not a strategic business update. I spoke to Clint (vp corporate relations) last week..he clearly indicated that no news releases would be done at the share holders meeting. Missling does not mix one with the other were his words . Clint was also adamant that Rett and PDD data updates will be released before the end of q2. Without a direct quote..he was pretty telegraphing that all should be very please with the upcoming Rett and PDD data. Also full enrollment in AD should be released. All in all I think we well see a very positive move in AVXL progress..and a nice move in share price over the upcoming weeks. Strong Rett data could double or triple the share price.
- lover jo godt!
Endnu intet vedr. evt. tilslutning til de 100 mill. ekstra aktier.
Der må dog komme en udskrift fra GF fra Anavex senere i da eller i morgen vil jeg tro -
Der bliver ikke udstedt 100mill flere aktier men hvis forslaget gik igennem har han muligheden i baglommen så at sige.
Saa hvis en partner kommer ind på et tidspunkt kan de så få aktier som delvis betaling.
Jeg håber at vi kommer så langt en dag at de kan partner med en af de tunge firmaer som har penge/folk/spredning til få tingene sat i gang meget hurtigt.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind