On-line link til den amerikanske 10 årige rente?
-
Hej bgadk,
Jeg takker rigtigt meget for dine gode pointer og forklaringer ... de har sendt mig lidt i tænkeboks. Og det er jo altid sundt

Mht. Carters president periode, så tror jeg alligevel jeg vil holde mig fra at skrive lange politiske skriverier, for det kommer der ikke noget godt ud af, og det er jo trods alt et aktie-forum. Jeg synes i forvejen politik fylder for meget alle steder og er blevet alt for hadsk. Så er det okay vi springer den over? ... og beklager at jeg selv bragte det op.
-
Fint at gå i tænkeboks. Hvis ikke rationel debat, kan få folk til at overveje deres udsagn og holdninger, så er demokratiet bare en måde at organisere magtkampe på.
Man kan godt være politisk uenig og have hver sine standpunkter.
Helt i orden.
Hvad man ikke kan i et demokrati, er at have hver sine egne fakta.
Så når man skriver "fejltagelser" og "rædselsår", henvist til økonomien, så bliver man altså nødt til at bakke det op med fakta.
Eller også må man erkende at man har taget fejl og man bare "mener noget", uden at det har nogen basis i virkeligheden.Beklager jeg måske en gang imellem bliver lidt "spids" i debatten, men det er en del af min overbevisning om, at vores fælles beslutninger og debat bør være baseret på fakta og at holdninger har godt af at blive præsenteret med deres modsætninger.
Ellers sidder folk bare i to eller flere lejre og råber af hinanden. Og ethvert kneb bliver gyldigt for at løbe med sejren.
Hvis man studerer historien, så fører en sådan situation et meget mørkt sted hen.Så hellere en til tider lidt spids debat. Med al respekt for fakta selvfølgelig.
-
Her lige et par data punkter:
https://www.thebalance.com/president-jimmy-carter-s-economic-policies-4586571
BNP vækst i USA fra 1960 til dato. Carter var præsident fra 1977 til 1981.

-
Stigende renter på trods af beroligende signaler fra FED mødet i går:
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind