Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

On-line link til den amerikanske 10 årige rente?

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
46 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • NordicStockN Offline
    NordicStockN Offline
    NordicStock
    wrote on sidst redigeret af

@bgadk,

Biden har foreslået markant flere skatte-stigninger. i linket herunder fra Bloomberg News, kan du læse dem alle. Virksomheds-beskatningen hæves fra 21% til 28%. Den kan altså mærkes på indtjeningen.

Hvis du f.eks ser CNBC eller Bloomberg, så opgør de oftest Revenue og EPS. Og EPS er indtjening efter skat. Så når Biden vil hæve skatten så markant, som kommer indtjening efter skat/EPS til at falde.

Bloomberg - Are you a robot?

favicon

(www.bloomberg.com)

Personligt har jeg ikke være så negativ amerikanske aktier, siden finanskrisen. Men nu må vi se om jeg får ret, men jeg holder fast i at amerikanske aktier kommer til at få et ordenlig en på lampen inden længe. Så må i jo mobbe mig alt det i vel hvis det ikke sker 🙂

1 Reply Last reply
    2
    • bgadkB Offline
      bgadkB Offline
      bgadk

Hej NordicStock,
      jeg har ikke hørt om plejehjems REIT's før.
      Vil du sende mig symbolerne på dem du har, og eventuelt lidt kommentarer over hvorfor du valgte disse to, fremfor andre plejehjems REIT's?
      Enig i at de nok er temmelig sikre REIT's. Ældre bliver der stadig flere af, og de fleste ældre i USA har godt med penge.

Med hensyn til Europa, bør du se på eksport virksomheder, som nævnt tidligere. Det europæiske hjemmemarked bliver nedtrykt i lang tid med den nuværende europæiske økonomiske politik, og der vil kun være eksport virksomhederne til at trække læsset.

Når det kommer til USA, så vil jeg svare dig lidt mere udførligt i et særskilt indlæg.

1 Reply Last reply
      1
      • bgadkB Offline
        bgadkB Offline
        bgadk

Med en vedtaget Corona Economic emergency lov, som sender 1900 mia. USD ud i samfundet i år (ca. 10% af BNP) så kommer der gang i økonomien.
        Når vi ser ud over 2021, så er Bidens administration allerede i gang med at forberede en investeringspakke til de næste par år, som kommer op til 4000 mia USD.
        Den er selvfølgelig ikke vedtaget endnu (endsige fremlagt), men at der kommer en "Build Back Better" pakke på en eller anden måde, regner jeg for overvejende sandsynligt. Spørgsmålet er nærmere hvor stor, og i hvilke sektorer.

Hvad baserer du din forudsigelse om økonomisk deroute på?

Når du nævner Carter, hvilke fejl mener du at han gjorde i økonomisk politik?

Økonomisk klarede USA sig fint i de år, og der blev skabt mange jobs i hans periode, hvis du sammenligner med andre præsident perioder.
        Hen imod slutningen var økonomien præget af "The Volker Recession" som skyldes at FED satte renten meget højt op, for at få kontrol på den inflation som Nixon havde sat i gang, da USA gik væk fra guldfoden.

Du må meget gerne forklare mig hvordan Carters periode var "Rædsels år", og hvilke fejl han begik?

Og du må også meget gerne forklare hvilke forslag som Biden kommer med, som er en gentagelse af Carters "fejl"?

1 Reply Last reply
        3
        • bgadkB Offline
          bgadkB Offline
          bgadk

Jeg tror ikke Biden kan få samlet et flertal for at hæve selskabsskatten tilbage til de 28% som den var før Trump. Dertil er hans flertal for spinkelt i Senatet.

Men modsat forslaget om højere indkomstskat til dem som tjener over 400000 USD, så vil stigningen i selskabsskatten give et ganske pænt provenu.

Hvorfor så stille forslaget, hvis han ikke sandsynligvis ikke kan få flertal for det?

Fordi så er hans ryg klar, når det kommer til finansieringen af infrastruktur pakkerne. "Jeg foreslog en finansiering, men det ville I ikke"...
          Og dermed så er det resulterende Statsunderskud ikke længere hans "problem" rent politisk.

Hvad nu hvis han rent faktisk KAN få sat selskabsskatten op?

Ja, det vil give et hug til de amerikanske aktier - ingen tvivl om det. Men til gengæld vil effekten på real økonomien være minimal. Lavere selskabsskat har en lav "fiscal multiplier", og giver ikke ret meget realøkonomisk i forhold til hvor meget det koster på budgettet.
          Så hvis pengene fra en højere selskabsskat bruges på offentlige investeringer (som har en høj "fiscal multiplier"), så vil det netto give en massiv støtte til den amerikanske økonomi. Og der er grænser for hvor meget aktierne kan lide, under en boomende økonomi.
          Aktiemarkedet og real økonomien er ikke det samme, men der er på den anden side grænser for hvor langt de kan bevæge sig væk fra hinanden. En korrektion på grund af højere selskabsskat vil være en købsmulighed.

Men igen, jeg tror ikke at Biden kan samle stemmerne i Senatet for en selskabsskatte stigning, og at infrastruktur pakkerne bliver gennemført ufinansieret, ligesom Trumps skattelettelser. Mere kul på til økonomien.....

Og USA har travlt og skal op i fart, hvis de skal "fange" Kina. Fuld damp på alle kedler og fuld fart frem!!

1 Reply Last reply
          1
          • NordicStockN Offline
            NordicStockN Offline
            NordicStock

Hej bgadk,

Jeg takker rigtigt meget for dine gode pointer og forklaringer ... de har sendt mig lidt i tænkeboks. Og det er jo altid sundt 🙂

Mht. Carters president periode, så tror jeg alligevel jeg vil holde mig fra at skrive lange politiske skriverier, for det kommer der ikke noget godt ud af, og det er jo trods alt et aktie-forum. Jeg synes i forvejen politik fylder for meget alle steder og er blevet alt for hadsk. Så er det okay vi springer den over? ... og beklager at jeg selv bragte det op.

1 Reply Last reply
            2
            • bgadkB Offline
              bgadkB Offline
              bgadk

Fint at gå i tænkeboks. Hvis ikke rationel debat, kan få folk til at overveje deres udsagn og holdninger, så er demokratiet bare en måde at organisere magtkampe på.

Man kan godt være politisk uenig og have hver sine standpunkter.

Helt i orden.

Hvad man ikke kan i et demokrati, er at have hver sine egne fakta.

Så når man skriver "fejltagelser" og "rædselsår", henvist til økonomien, så bliver man altså nødt til at bakke det op med fakta.
              Eller også må man erkende at man har taget fejl og man bare "mener noget", uden at det har nogen basis i virkeligheden.

Beklager jeg måske en gang imellem bliver lidt "spids" i debatten, men det er en del af min overbevisning om, at vores fælles beslutninger og debat bør være baseret på fakta og at holdninger har godt af at blive præsenteret med deres modsætninger.

Ellers sidder folk bare i to eller flere lejre og råber af hinanden. Og ethvert kneb bliver gyldigt for at løbe med sejren.
              Hvis man studerer historien, så fører en sådan situation et meget mørkt sted hen.

Så hellere en til tider lidt spids debat. Med al respekt for fakta selvfølgelig.

1 Reply Last reply
              4
              • bgadkB Offline
                bgadkB Offline
                bgadk

Her lige et par data punkter:

https://www.thebalance.com/president-jimmy-carter-s-economic-policies-4586571

BNP vækst i USA fra 1960 til dato. Carter var præsident fra 1977 til 1981.

92068_Fred_GDP.png

1 Reply Last reply
                1
                • bgadkB Offline
                  bgadkB Offline
                  bgadk

Grafikken kom ikke med i første omgang.
                  Prøver igen.

92069_Fred_GDP.png

1 Reply Last reply
                  0
                  • bgadkB Offline
                    bgadkB Offline
                    bgadk

Stadig ikke...

92070_Fred_GDP.png

1 Reply Last reply
                    1
                    • bgadkB Offline
                      bgadkB Offline
                      bgadk

Tredje gang var lykkens gang...

1 Reply Last reply
                      0
                      • P Offline
                        P Offline
                        Pappano

Stigende renter på trods af beroligende signaler fra FED mødet i går:

Access Denied

favicon

(www.cnbc.com)

1 Reply Last reply
                        0

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

With your input, this post could be even better 💗

Tilmeld Log ind

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.
                        • First post
                          Last post
                        0
                        • Debatforum
                        • Seneste
                        • Populære
                        • Bruger