Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Nyt samarbejde - stor upside i North Media

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
143 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • D Offline
    D Offline
    deleted-user
    wrote on sidst redigeret af

Investormødet ligger selvfølgelig i kalenderen 🙂
    Der er i øvrigt flere jeg skal følge her i dag.

Hvis man vil supplere for sit udbytte, så er det da bare med at slå til her til morgen, for jeg tror ikke det bliver billigere inden Goldman, Enskilda og diverse fonde vågner.
    Som altid synes jeg det er en skam alle de positioner der forsvinder ud af Danmark. Eneste håb er, at GS handler for en dansk fond.

1 Reply Last reply
    1
    • L Offline
      L Offline
      Labredoor

Jeg måler den fulde pakke hver uge. Og kan se at de sidste uger har haft en vægt lidt over det dobbelte af hvad den lå på i ugerne før. Det skal siges at ugerne før altså for tre-fire uger siden var meget lette på grund af covid19 situationen. Så det lader til at tingene er blevet lidt mere normale nu

1 Reply Last reply
      3
      • H Offline
        H Offline
        henningmaria

Jeg købte mange aktier i North Media til kurs 40. Det er den bedste investering jeg nogensinde har foretaget, set fra et risikojusteret perspektiv. Da jeg købte den vil jeg sige at man næsten fik deres drift gratis. Deres kapitalberedskab er 750 mio kr og nu er deres drift prissat til 1.250 mio. kr. Som er et PE På 6-6,5. Jeg vil sige at et PE på 10-12 vil være ok fair value, så trir kursen vil komme op til 145-155. Først da begynder den at være fair prissat

1 Reply Last reply
        3
        • D Offline
          D Offline
          deleted-user

Der havde sneget sig et E2024 ind i dagens præsentation da de præsenterede deres udbyttepolitik. Der stod også 5 kr.
          Jeg ved godt det er let for en investor der er inde med et GAK langt under dagens kurs, men set i lyset af dagens kurs sammenholdt med den udbyttepolitik, så burde kursen stadig være rigtig interessant for nye investorer.

Min egen valueportefølje føler jeg er ret godt sammensat, og der er ikke én af dem der når North Media til sokkeholderne hvad angår åbenhed og kvalitet på deres dividend yield så mange år frem i tiden.
          Igen - jeg ved godt det er svært at lave et entry, hvor der står +200% det seneste år i kursstigning, men her handler det om fakta og i øvrigt følger kursen egentlig "bare" trenden.

(dette er ikke en anbefaling - jeg har aktier i selskabet)

1 Reply Last reply
          0
          • D Offline
            D Offline
            deleted-user

Det er da trist at prissætte virksomheden til kurs 145-155 når jeg skal købe dine aktier om lidt i kurs 120 😉

Nej spøg til side. Virksomheden har været latterligt værdiansat. Hvordan flere investorer har misset det tog er helt ubegribeligt. De investeringsforeninger der sidder og overvåger smallcap der IKKE har North Media har jeg min egen mening om.

Dagens P/E er ca. 6,75 inkl. kapitalberedskab fratrukket egne aktier - så jeg kan ikke rigtig følge din udregning. Fratrukket kapitalberedskabet er P/E ca. 5 ved et overskud på 250 mio. kr. Nå, det skal ikke skille os ad - jeg tror vi er enige så langt om, at virksomheden stadig er klart undervalueret - og jeg synes det er en skam at sidde og følge dagens udvikling på børsen, hvor danskerne sælger med arme og ben og hvor udlandet køber med arme og ben - men det vil ikke være første gang at de kloge narrer de mindre kloge.

1 Reply Last reply
            2
            • H Offline
              H Offline
              henningmaria

Jeg har ombestemt mig Niels C :-). Du må vente til 145-155

1 Reply Last reply
              1
              • H Offline
                H Offline
                henningmaria

Så vidt som jeg kunne se guidede NM EBIT på 240. Giver vel et resultat på 200 efter skatt. Det er med det udgangspinkt jeg siger pe på 6-6,5

1 Reply Last reply
                2
                • D Offline
                  D Offline
                  deleted-user

Du har ret - det er også hvad mit Excel-ark fortæller mig - jeg tog den lige på gefühl før.

God påske.

1 Reply Last reply
                  3
                  • H Offline
                    H Offline
                    henningmaria

Jeg spurgte Kåre i dag hvorvidt de havde noget opkøb i kikkerten. Det svarede han ikke på, de kunne dog svare mig, at væksten i bostadsportal ikke var 60% i år men lavere, og at de ikke havde planer om opkøb af egne aktier.

1 Reply Last reply
                    2
                    • H Offline
                      H Offline
                      henningmaria

I går var Goldman Sachs Europe største køber og i dag er det JP Morgan Tyskland. Så ja det er udlændinge der primært køber alt den seneste tid. I starten af mars købte en tysk investetingsselskab over 100.000 aktier

1 Reply Last reply
                      3
                      • D Offline
                        D Offline
                        deleted-user

IEGG er stadig i markedet som køber.

Goldman og JP Morgan er aktive købere sammen med Enskilda (jeg tror det er lidt trading mellem Avanza uden at være sikker). Jeg håber inderligt amerikanerne køber for danske fonde!
                        En finsk fond har også meldt sig som ejer af 0,8% - eQ asset management.

Det er godnat så mange danskere der misser det buldrende tog og står af, men det er set før så mange gange før.

1 Reply Last reply
                        3
                        • T Offline
                          T Offline
                          TMSF

Interessant med tyske købere - det kunne jo tyde på yderligere engagement i Tyskland.

Flot uge for NM kurs 109 efter 5 kroner i udbytte.

Vent nu bare til der kommer en god nyhed eller to, så rykker NM.

1 Reply Last reply
                          2
                          • H Offline
                            H Offline
                            henningmaria

Kåre var tydelig i dag, at de har som mål at få aftale im de 2,3 mio husstande, som de så derfra som et referance projekt skal arbejde videre udfra. Det er fint nok

1 Reply Last reply
                            2
                            • T Offline
                              T Offline
                              TMSF

Ja, det er jo i omegnen af samme antal husstande i Tyskland på nuværende tidspunkt som i hele DK. Det kan kun blive spændende at følge.

TMSF

1 Reply Last reply
                              1
                              • L Offline
                                L Offline
                                Labredoor

North Medias administrerende
                                direktør Kåre Wiig kom i dag med en ny formulering omkring samarbejdet med deutsche post. Han sagde at de forventer, at det kan blive " et rigtig godt supplement til den eksisterende danske forretning".

Hvis det f.eks. kan tolkes som 10% eller 20 % oveni den nuværende omsætning på knapt 1 milliard, så giver det jo indtjeningsmæssigt en meget stor effekt, da EBIT-marginen på denne forretning må være kæmpestor - idet man allerede har afholdt alle investeringerne til software og hardware teknologi og lager haller/bygninger.

1 Reply Last reply
                                3
                                • D Offline
                                  D Offline
                                  deleted-user

Jeg har først haft tid til at omregne NM's værdipapirportefølje nu.

Pr. 1/4-21 er værdien 587 mio. kr. hvis der ikke er sket ændringer i beholdningen af den 31/1-21.

1 Reply Last reply
                                  3
                                  • H Offline
                                    H Offline
                                    henningmaria

Jeg kan se at ejendommene hos North Media er bogført til 240 mio kr, selvom deres kostpris er 375. Lån knyttet til ejendommene er 140 mio og de betaler 5 mio i renteomkostninger. I Danmark er markedet for investeringsejendomme meget stort. Niels C, har du en ide om hvad deres ejendomme eventuelt kan sælges for i en sale/lease back aftale, hvor de med køber havde indgået en 15-20 årig lejeaftale. Ville det måske kunne give 100 mio i gevinst på ejendommene, eller måske mere, og et samlet provenu efter indfrielse af lån på over 200 mio. kr. eller mere

1 Reply Last reply
                                    2
                                    • D Offline
                                      D Offline
                                      deleted-user

Værdi på erhvervsejendomme er umulige at gisne om hvis man ikke kender beskaffenheden på ejendommen. Men i forhold til værdireguleringer er der mig bekendt ikke sket ret meget de seneste år. Det bliver de nok nødt til at teste til det kommende 2022-regnskab.

Virksomheden går meget op i, at være uafhængig af banker og andre udefrakommende der kan påvirke virksomheden. Derfor anser jeg det for usandsynligt, at de vil begynde at frasælge deres ejendomme for at indgå lejekontrakter. Tænker man lidt på fremtiden, så kan det jo være at deres pakkeanlæg skal udvides, og at Tilst-lokationen kommer for langt væk fra deres primære kunde og skal længere sydpå - men det er naturligvis blot en gisning.

Bygningen på Klostermosevej i Helsingør må dog være delvist til salg, for aviserne har de frasolgt. Ejendommen er ikke belånt. Sælger de den skal der meldes ud på fondsbørsen da det påvirker resultatet direkte.

1 Reply Last reply
                                      6
                                      • T Offline
                                        T Offline
                                        TMSF

Har lige hørt NM's 10 minutters præsentation fra 31. marts igennem.

Kort tid til en stor koncern, men jeg synes, NM var meget klare i spyttet. Så jeg kan anbefale at lytte præsentationen igennem:

God klar tale om Deutsche Post iøvrigt!

TMSF

1 Reply Last reply
                                        1
                                        • T Offline
                                          T Offline
                                          TMSF

Dagens handler er i med 'XTX Markets SAS' som løbende omdrejningspunkt. Mange små/mindre handler (både køb og salg), hvor salgssiden hele tiden 0,5-0,6 kroner højere.

Ikke meget, men med tilstrækkelig mange handler og styk, så løber det jo også op.

TMSF

1 Reply Last reply
                                          1

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

With your input, this post could be even better 💗

Tilmeld Log ind

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Debatforum
                                          • Seneste
                                          • Populære
                                          • Bruger