Dette er OGSÅ .. en annonce
-
Jeg tænker det blot som de influensers der lovpriser et produkt, men glemmer at fortælle de har fået 25k for at lovprise det. Har aldrig skænket det nogen tanke med en henvisning til betaling, anet end jeg evt kan ærger mig.
Men jeg vil heller vide den artikel er der end ikke vide det. For det kan måske være årsagen til bevægelse i en givende aktie
-
Det er ikke ulovligt med "døde links". Stort set alle medier bruger det ved delinger på sociale medier. Prøv f.eks at følge disse på Facebook og Twitter.
Her på Proinvestor er det bare et irritationsmoment, at den slags slipper igennem fra ØU´s Flashnyheder.
Deres teknikker er på sagen igen. Så må vi se om det lykkedes denne gang.
-
Vi har ikke indlæg med "annoncørbetalt" indhold. Vi har Ritzau Finansnyheder og Flash-News fra ØU.
-
Helt enig troldmanden.
-
Jeg kan desværre ikke genfinde de "gamle" link. Men her indledningsvis:
mvh
-
TheNote...Jeg foreslå, at du eventuelt selv foretager anmeldelse af forhold du mener er ulovlige. Du kan f.eks. starte med at kontakte udgiveren af Økonomisk Ugebrev og tage den der fra.
-
Når jeg går ind på et dødt link på et utal af medier står der en opfordring til at tegne et abonnement for at få adgang til artiklen.
Forbrugerombudsmanden må være ved at drukne i sager pga den praksis medierne har haft i årevis.

-
Der er altid en kommerciel hensigt bag en overskrift og link på en nyhed, artikel og analyse. Hensigten er flere klik, læsere og abonnementer. Det gælder på samtlige medier uanset om de er på tryk, på nettet eller TV.
-
"Enhver form for annoncørbetalt indhold i redaktionelle medier skal indeholde en klar og entydig
tilkendegivelse heraf. Modtageren skal uden hindring kunne adskille reklamebudskaber fra uafhængigt
redaktionelt indhold og se, at der er tale om en reklame, også selv om indholdet ikke er udformet som et
traditionelt reklamebudskab".https://danskemedier.dk/wp-content/uploads/vejledning-til-annoncoerbetalt-indhold.pdf
-
Bent, Det er svært at være uenig med dig.

-
Og der mener jeg ikke et sådan link som vi her taler om er "reklamebudskab".
Det er en reel artiklen der ligger bag betalingsmur. Dem er der viiiildt mange af som tidligere nævnt der bliver linket til fra div sider.
Det er jo IKKE sådan at PI får xx kroner per abb der konverteres via de links. Var det tilfælde kan vi snakke om det
-
Børsen:
Coloplast overrasker med bedre omsætning og indtjening end forventet: Aktien stiger
Coloplast kan fremvise en højere omsætning og driftsindtjening, end analytikerne havde regnet med, viser regnskabet for første kvartal af det forskudte regnskabsår 2020/21 Opdateret 12.46 Medikokoncer
borsen.dk (borsen.dk)
Finansavisen:
Politiken:
Det begyndte som et chatprogram til et falleret spil, nu er
Corona har gjort platformen Slack mere populær end nogensinde før, og nu er den solgt for et svimlende milliardbeløb. Det begyndte med et dødsdømt spil, der nu er blevet til fremtidens arbejdsværktøj.
Politiken - Den levende avis (politiken.dk)
Økonomisk Ugebrev:
https://ugebrev.dk/formue/netcompany-leverer-stadig-den-efterspurgte-vaekst/
PS: Slut herfra.
-
Kære Helge.
Du glemmer du er på et socialt medie hvor annoncen henviser til ekstern leverandør og sammenblandingen af redaktionel stof og annonce er umiskendelig.
At du på trods af advisering og konkret lov-angivelse kommer med sådan et svar er overraskende.
Slut herfra.
mvh
-
Jeg synes personligt, at reglerne er meget entydige og ikke burde kunne misforstås af kommercielle virksomheder/erhvervsdrivende.
"Hvorfor, hvornår og hvordan skal du markere et opslag som sponsoreret indhold"?
-
Er det også brud på loven, når en analytiker udarbejder en "betalt aktieanalyse" af det aktieselskab, som han modtager honorar fra i forbindelse med en konkret analyse uden at angiv af, at analysen er "sponseret/honorarbetalt".
Kan Lau Svenssen eksempelvis
udarbejde en redaktionel analyse d.d. for GomSpace i Euroinvestor, hvis han normalt modtager analysehonorar af ledelsen i GomSpace uden at angive, at han sideløbende arbejder med "honorar-betalte" analyser for GomSpace.Gomspace er steget ca. 10% i dag.
Her er jeg i tvivl?
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind