Danske bank igen, igen
-
Og kursreaktionen i dag er da slet ikke tosset. Jeg tænker, at tiden kunne være inde til, at bankerne igen fik lidt kursmæssig luft under vingerne.
Hvis ellers kursstigningerne fortsætter, er næste stop 103 kr. Bankaktionærer har også lov til at være positive!
-
Ved afslutning af amerikanske administrationer, så plejer man at prøve at "rydde bordet" så der ikke lægger for mange sager og venter på den nye præsident og hans hold.
Nu har Trump administrationen ladet Danske Bank ligge og stege lidt i usikkerheden, men nu er der ikke mere tid for Trump og hans ministre, så det er tid til at lukke og slukke.
Der kommer nok en afklaring i de følgende par uger efter mødet - enten et forlig eller at sagen går til doms (i næste administration) fordi man ikke har kunnet enes.
-
Danske Bank - Ser vi måske et trendbillede der sender aktien i en lille optrend kanal
-
Trendanalyse Danske Bank: https://www.proinvestor.com/r.php?u=boards/86754/Teknisk-analyse-af-Danske-Bank
-
Danske Bank - Jeg synes ikke at kunne analysere Rida Abu-Shumar analyse, kunne godt bruge en lidt mere klar mening om aktien, om den skal op eller ned.
Som jeg forstår analysen tages der alle forbehold, så jeg ser Rida Abu-Shumar´s bud som en klar 50/50,
eller er det bare er mig der ikke forstår? -
jamen det er jo essensen i teknisk analyse. I en flad udvikling er der 3 muligheder. den flade fortsætter eller også går den den ene vej eller også går det den anden vej.
Og når trenden er op er sandsynligheden for at det fortsætter ganske stor, altså indtil det vender.
der er keine hexerei.
Køb aktier der stiger og sælg dem der falder. Og der er tid nok til at bestemme sig.
Jeg har lige set på mit lille Nordnetdepot og mine alt for få Vestas-aktier. GAK på 41 kr. Engang havde jeg mere end 1000 stk. de fleste er solgt med pæn fortjeneste; men mens aktien steg! og den steg!
Learning by doing hedder det vist på moderne dansk. -
På jysk kalder vi det en vægelsindet analyse

Så kan man altid skrive, jeg fik ret
Jeg græder også en gang imellem, jeg ejede 14k Vestas, købt i snitkurs 30, desværre blev solgt alt for tidlig, -
Ridas redelige og simple analyse skitserer trenden og vigtige støtte- og modstandspunkter. Den kan man koble sammen med fundamentale forhold omkring aktien forud for en beslutning omkring køb- eller salg.
-
Eller 2000 stk Genmab til et snit på 61,50 kr. Dengang! Og da den så stod i 260 kr. var fristelsen for stor. Men sådan kan det jo gå i mage aktier.
Det ser ud til, at Danske Bank i dag har prøvet grænsen i 87,21 kr. af. Den holdt ikke helt, men det er dog positivt med et forsøg.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind