Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

North Media udbetaler ekstraordinært udbytte på 4 kr.

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
34 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • T Offline
    T Offline
    TMSF
    wrote on sidst redigeret af

Niels 😄 Tak for info om Pakning/DP/location. Det kan selvfølgelig godt være, at med den kapacitet de har i DK inkl. Jylland, så er det ikke noget tidsmæssigt problem at komme rundt i Tyskland. Endnu mere spændende.

Thumbs up!

TMSF

PS Må dit kursmål holde!

1 Reply Last reply
    2
    • T Offline
      T Offline
      TMSF

Sea Limited og MercadoLibre er to af de nye spændende investeringer i NM's portefølje.

Jeg kender ikke disse to firmaer, men med blik for Amazons udvikling kunne det jo godt tænkes, at MercadoLibre er indkøbt med de super lange briller, og i håbet om en lignende fremtid. En slags safety first.

Respekt for, at NM har fundet 'gode' papirer de seneste år.

TMSF

1 Reply Last reply
      1
      • T Offline
        T Offline
        Trafictrader

North Media Update fra sidelinjen..

Nå nå så kom vi der op af 🙂

Enige i jeres andre skriverier om FA på selskabet 🙂 måske de har indset at vejen frem er mere information fra deres side og dette vist kun er begyndelsen til mere viden om hvad de har af ideer.

Dagens Handel ....
        Tja hvad skal jeg sige... Carnegie måske har sovet i timen og kommer først med nu.. nå ja hvis de mener det med så høj købsordre specielt sidst på eftermiddagen leveret af DDB 25000 stk. i en handel er der igen en storkøber der vil ind hurtigt... jeg gentager der vil komme flere toget køre nu 🙂

Den lægger an til et giga hop med det marked vi har for tiden.. så et godt råd her fra... hold fast og snup det udbytte, det peanuts i forhold til hvad der venter 🙂

1 Reply Last reply
        1
        • D Offline
          D Offline
          deleted-user

Nu fortjener os fra sidelinjen sgu' også en skål. Efter sådan en uge, så er det okay at være selvfed.
          Den er ramt lige i r....!

I mit stille sind, så ville jeg ønske der var flere (af disse) tråde herinde, hvor indsigt møder gevinst.
          Når man sidder som investor i et totalt underdrejet selskab og har smidt en overordentlig stor sum penge efter selskabet, så er det egentlig rart at andre sidder med samme følelser om "at det her er helt galt". Ikke fordi min mavefornemmelser tager fejl (aaah, okay det gør den måske en gang imellem), men mere fordi det gør indsigten langt mere indlysende og konstaterende.

Jeg læste i øvrigt seneste regnskab fra SIG (tidl. DLH) at de har investeret for 5 mio. kr. i North Media ud af deres værdi på små 80 mio. kr. De fik et lille plus i min bog som ellers stort set kun var fyldt med minusser 🙂

Nu går der Gaja i den, så der kommer ikke flere kloge ord fra mig i aften.

1 Reply Last reply
          4
          • O Offline
            O Offline
            Optimistus

Hej Niels, den skål er så velfortjent, har fulgt dine og andres indlæg om NM gennem længere tid, fedt at i giver indspark og informationer som man ville skulle bruge rigtig meget tid på, for at holde sig opdateret, fik købt positionen ind på den rigtige side af 50, så jeg tror også jeg deler den skål (-:

1 Reply Last reply
            1
            • T Offline
              T Offline
              Trafictrader

Hvor meget er North Medias aktiepotefølge så ikke steget juli/august ? .. Niels du må have svaret det jo lidt dit speciale 😉 tænker bare der jo rigeligt med likviditet på selskabets konto mht. udbytte og opjustering.

Ellers flot uge helt enig 🙂 så jeg siger også skål og lægger champagnen på køl.. 😉

1 Reply Last reply
              0
              • D Offline
                D Offline
                deleted-user

Jeg skal prøve at finde tid til det.

De tre som trækker meget op er Amazon, Genmab og Simcorp. Når de går op, så er der meget der går NM's vej 🙂

Hvis nogen falder over en P/E under 6 med et dividend yield på 5,5% på andre virksomheder så siger i lige til!

1 Reply Last reply
                3
                • D Offline
                  D Offline
                  deleted-user

En hurtig gennemgang viser at porteføljen er ca. 525 mio. kr. værd i dag inden åbning af dagens danske marked.
                  Jeg har rundet lidt ned på de nye poster indtil jeg har næste regnskab, hvor der bliver lidt mere sikkerhed omkring antal, da jeg jo ikke kender det nøjagtige købstidspunkt 😉

Stærkt drevet af Simcorp, DSV, Mastercard og så den nye Sea Limited.

1 Reply Last reply
                  3
                  • T Offline
                    T Offline
                    TMSF

Det er ikke helt skævt (med samme forbehold, som du skriver), i sidste uge regnede jeg mig frem til 513 mio. kr.

Og enig i din forrige kommentar: En P/E på under 6 og med det udbytte, er og bliver et fund!

Gerne flere af dem!

TMSF

1 Reply Last reply
                    2
                    • T Offline
                      T Offline
                      Trafictrader

hmmm.. nu sydbank også begyndt at købe lidt op... lige om lidt ser vi endnu en storkøber der vil ind 🙂 der nogle der leger lidt med tanken ifølge mine beregninger

1 Reply Last reply
                      1
                      • D Offline
                        D Offline
                        deleted-user

Hej alle der følger North Media A/S

Så fik jeg lidt tid til at lave en opgørelse af NM's værdipapirportefølje. Jeg burde måske have ventet til på mandag, hvor måneden går på hæld, men jeg får simpelthen ikke tid til det pga. andre gøremål 🙂

Da jeg tidligere har kunnet læse mig til, at der er lidt tvivl om porteføljen, så lister jeg den lige.

Amazon
                        Simcorp
                        Genmab
                        DSV
                        Ørsted
                        Novo Nordisk
                        Mastercard
                        Visa
                        Teradyne
                        Microsoft
                        Sea Limited
                        Mercadolibre
                        Facebook
                        Fundamental ABC
                        Fundamental ABD

Disse positioner havde en værdi af 533 mio. kr. pr. 28. august 2020.

North Media har altså en kontantbeholdning på ca. 708 mio. kr. ved likvidering af deres portefølje. Det er over halvdelen af selskabets værdi. Et forsigtigt skøn, hvis selskabet valgte at udbetale denne sum til aktionærerne ville det betyde at selskabet værdiansættes til ca. 625 mio. kr. med en P/E omkring 3 under forudsætning af at selskabet har samme indtjening som forventes pt.

Jeg ved godt, at jeg gentager mig selv nu, men hvis nogle vil udpege selskaber for mig med samme skæve værdiansættelse der udbetaler udbytte med et yield på ca. 5-6%, så gør det gerne, for så er jeg særdeles interesseret 🙂
                        Hvordan denne virksomhed går under radaren i dansk finanspresse er helt ubegribeligt.

1 Reply Last reply
                        8
                        • T Offline
                          T Offline
                          TMSF

Flot med 533 mio. kr. Tænk, hvad det beløb ikke ville have været uden de sidste måneders kraftige dollarfald.

Tankevækkende med den lave P/E.

Det sidste, du skriver, det med, at North Media går under radaren i dansk finanspresse - er spot on - og har altid undret mig.

Jeg tror, den del, har med at gøre, at NM tilbage i tiden med sine mange ugeaviser (Søndagsavisen og mange stærke, lokale i Storkøbenhavn) var en særdeles stor konkurrent til de etablerede mediehuses egne ugeaviser uanset, hvor i landet de blev udgivet.

Som storspiller på et presset marked - og dygtig konkurrent - havde de etablerede mediehuse absolut ingen interesse i at omtale især godt nyt om NM.

Politikens Hus, Berlingske og Dagbladet Børsen skøjtede (skøjter!!!) i særdeleshed henover alt om NM. Jyllands Posten var bedre - og havde det ikke været for mediaportalen MediaWatch, så kunne man ikke læse/finde meget om NM. Jo, på EuroInvestor, hvor flere gennem årene har agiteret for NM.

I dag, hvor NM er et helt andet sted og ikke selv udgiver aviser m.v., så burde interessen for koncernen fra de førnævntes redaktioner jo så være større, men det er som om, at jeg det, jeg vil kalde 'gammelt nag', hænger ved.

Eller også forstår redaktionerne sig bare ikke for virksomheder, der ikke lige er i den danske Top 5-10. Redaktionerne har deres darlings.

Det ville tjene redaktionerne og derved deres læsere/brugere at gå lidt i dybden med noget nyt og flere andre typer virksomheder, end de faktisk gør. Sorry to say ...

Heldigvis er NM selv begyndt at gøre meget mere for åbenhed ad flere kanaler, det hjælper vel med tiden.

Og så kan vi jo krydse fingre for, at NM kan fortsætte de gode takter, for så må der jo være en eller anden vågen journalist, der med tiden sætter sig ind i koncernen og kan fortælle, at her er altså en super solid og udbyttebetalende koncern, der i øvrigt har gang i flere spændende virksomheder - på vej.

TMSF

1 Reply Last reply
                          4
                          • T Offline
                            T Offline
                            Trafictrader

Nå nu begynder DDB at vælte aktier ud til kurs 75 .... meget spændende hvad det går ud på.. DNM er helt med på opkøb på dette niveau hvorfor mon ???

🙂

1 Reply Last reply
                            0
                            • T Offline
                              T Offline
                              TMSF

Formanden, Mads Dahl Andersen, sælger 50.000 stykker af sine aktier (pr. 31. december 2019 havde Mads Dahl Andersen 221.904 stk.) Lidt af en klump aktier.

TMSF

1 Reply Last reply
                              0
                              • D Offline
                                D Offline
                                deleted-user

Jeg takker for alle de dejlige swing-aktier.

Det skal i øvrigt være Mads vel undt, hvis han ønskede at hæve noget af hans bonus.
                                Hvorfor det skabte et fald er lidt underligt. Særligt når transaktionen var 1 til 1 med DNM i kurs 75, så giver det absolut ingen mening.

Kursen rykkede heller ikke før Børsen kom med meddelelsen.

1 Reply Last reply
                                2
                                • T Offline
                                  T Offline
                                  Trafictrader

North Media Update fra sidelinjen !

sikken en dag nu spidser spændingen virkelig til 🙂 .... Jeg tror sgu der nogen der virkelig vil ind, men har svært ved at komme ind med så store portioner som de ønsker i den daglige handel så der bliver lavet særaftaler med firmaet selv og købt via disse aftaler.

(altså køber henvender sig direkte og spørg om nogle fra bestyrelsen/ejerkredsen ikke vil sælge større portioner ) ..... det er det vi ser begyndelsen af her nu fordi aktien er blevet super stærk 🙂

Ved ikke hvad nordnetterne laver andet end at tjene småpenge..... kom nu ind i kampen og tænk lidt længere end til dagen af vejen 😉

Hvis i ikke er med skal i skynde jer næste uge er vi langt over kurs 80 🙂

1 Reply Last reply
                                  0
                                  • D Offline
                                    D Offline
                                    deleted-user

Jeg tror nu altså ikke der kører nogen særaftaler om køb og salg af aktier, men Mads Dahls salg var et køb fra DnB til en pris på 75 kr. stk. Jeg nåede ikke at se om der lå en skjult ordre på 50k stk. i kurs 75. Efter der var solgt 50k stk. lå der nemlig en ordre på 30k stk. i kurs 75.

Hvad angår prisen på kursen nu, så er det helt underdrejet. Der er helt åbenlyst nogen der har et ønske om at presse prisen ned. Morgan Stanley er endda endt i gråzonen med deres algoritme, for den er sat op til at acceptere handel med sig selv for at trykke prisen på kursen ned - særligt i lukkehandlen. Det er lige på kanten af god skik.

Hvem de andre sælgere er har jeg simpelthen ingen idé om, men det er nu ledelsen burde være lidt på forkant med at pleje deres aktionærer. Jeg fik lukket mine ultrakorte swings i går med fint resultat, og jeg er kørende igen i dag.

1 Reply Last reply
                                    2
                                    • P Offline
                                      P Offline
                                      Prof-Inv-DK

noget af en optur i aktien i dag...

er der noget nyt?

1 Reply Last reply
                                      0
                                      • D Offline
                                        D Offline
                                        deleted-user

Gårsdagens ryk bestod udelukkende af én køber som hele tiden blev slået tilbage af sælgere der af en eller anden grund holder kursen nede. Det er sandsynligvis fordi man selv vil ind man forsøger at presse prisen ned, ellers giver det slet ikke mening.

1 Reply Last reply
                                        1
                                        • T Offline
                                          T Offline
                                          TMSF

Mercadolibre, Sea og Microsoft har da været nogle gode bud på nye aktier i North Medias aktieportefølje. En hurtig hovedregning siger et plus på 15 mio. kr. i de tre aktier siden 31. oktober 2020. Det tegner til en aktieportefølje med en samlet værdi på tæt ved 570 mio. kr. Imponerende.

TMSF

1 Reply Last reply
                                          2

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

With your input, this post could be even better 💗

Tilmeld Log ind

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Debatforum
                                          • Seneste
                                          • Populære
                                          • Bruger