En forandret verden
-
Match...De virksomheder som har alvorlige problemer lige nu skyldes først og fremmest mangel på cashflow - ikke egenkapital. F.eks. tøjbranchen som står med gigantiske varelagre i hele værdikæden og gartnerier som kun kan se blomsterne visne. Læg hertil lønninger og øvrige omkostninger. Det kan en nok så sund balance ikke hjælpe meget på.
Der er også virksomheder, som udover de pt. har mistet størstedelen af deres salg, også må erkende, at det fremtidige salg kan de skyde en hvid pind efter. F.eks. virksomheder som er afhængige af turister.
-
Match Hvis man smadrer økonomien, så er der færre penge til sundhedsvæsnet, og så dør flere. Jeg tror ikke, at der er nogen, der sætter pris på et liv, som du skriver det. Det er vist blot strategien, der bliver kritiseret. WHO har siden januar sagt, at man skal teste, opspore, isolere og behandle. Hvorfor Danmark ikke har været i stand til at teste i stort antal (ligesom mange andre lande), får vi nok svar på i fremtiden.
-
Jeg er meget enig omkring Boeing.
Jeg forstår simpelthen ikke aktiekursen på det selskab.
Den er i mine øjne alt alt for dyr.Jeg får også lyst til og nævne:
Ikke at gøre noget er også at gøre noget, ligesom at være gået kontant også er en risiko, på samme måde som at forblive fuldt investeret. -
Den sociale uro er så småt begyndt i Italien.
I Siciliens største by, Palermo, har armoden ført til, at indbyggere gennem de sociale medier har arrangeret plyndringer af byens supermarkeder.
Desperation og fattigdom indtager Syditalien – mafiaen kan blive krisens vinder
Syditalienere begår kriminalitet for at få mad på bordet, mens de venter på økonomisk støtte.
nyheder.tv2.dk (nyheder.tv2.dk)
Og her taler vi om et forholdsvist rigt land i Europa.
Forestil jer nu hvordan senariet kommer til at se ud i de fattige lande.
Og mange fattige lande kæmper også i forvejen med en græshoppe plage af bibelske demensioner.
Locust crisis poses a danger to millions, forecasters warn
Experts fear swarms like those seen in Africa will become more common as tropical storms create favourable breeding conditions
the Guardian (www.theguardian.com)
Mange prøver at sammenligne denne krise med andre kriser. Det er helt klart en fejl. For verden har ikke set en krise som denne.
Det bliver historiens længste bearmarket. Så short eller kontant er det eneste sikre lige nu.
Weee
-
-
En forandret verden står der i overskriften. Det kunne tænkes, at det blev til en bedre verden. Vi kan konstatere, at luftforureningen falder drastisk, ikke blot i vores hovedstad, men så sandelig også andre steder. Folk kan faktisk dø af at leve i konstant forurenet luft.
Tænk hvis italienerne kom ud af denne krise med et andet syn på en samfundsorden. Et land med en ledelse, der satte sig for at skabe ordentlige sociale vilkår for de svageste.
Og tænk historisk: Hvad mon man ville have sagt i slutningen af 40'erne og 50'erne om Tysklands muligheder for igen at blive et velfungerende land, med et demokratisk og socialt fungerende statssystem efter nazismen? (Gælder til dels også DDR, hvor levevilkårene i 50' og til dels i 60' erne var bedre end i England).
Så lidt optimisme og positivisme omkring den udvikling, som i øvrigt velfungerende vestlige demokratier er i stand at præstere - er måske på sin plads nu.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind