Tsakos - Den bør stige til det doble...
-
Ansvaret for Helge Ingstad-kollisjonen skal fordeles neste høst
https://www.tu.no/artikler/ansvaret-for-helge-ingstad-kollisjonen-skal-fordeles-neste-host/475088
Etter kollisjonen opprettet rederiet til «Sola TS» et såkalt begrensningsfond for Bergen tingrett. Fondet skal i hovedsak dekke tingsskade og er på 400 millioner kroner. Summen er den maksimale rederiet må betale for skadene på fregatten. -
En meget stort part er sandsynligvis fra forsikringen og påvirker derfor ikke selskabet nævneværdig...
-
TSAKOS ENERGY N/SH (NYSE:TNP) Downgraded by Zacks Investment Research to "Strong Sell"
https://rivertonroll.com/news/2019/12/26/tsakos-energy-n-sh-nysetnp-downgraded-by-zacks-investment-research-to-strong-sell.htmlKan ikke helt se i rapporten hvorfor er nedgradert til strong sell? Virker som en interessant aksje.
-
Jeg har aldrig rigtig fundet ud af hvad "Zacks Investment Research" bygger deres vurderinger på.
Gns kurs mål jf Bloomberg er 6,53
-
MountainDew Zacks er baseret paa algoritmer. Det er stoej, der bare skal ignoreres, hvis du spoerger mig.
Jeg kan ikke lide $TNP, fordi den foelger en cyklus, som jeg ikke forstaar. Spot-raterne lever deres eget liv ligesom prisen paa diverse raavarer. Derfor flukturerer udbyttet ogsaa op og ned hele tiden; se vedhaeftede fra deres aarsrapport. Men jeg anerkender, at flere rederier er/var ekstremt billige. Den mere risiko-villige investor har/havde mulighed for at blive beloennet.

-
Under alle omstændigheder udbetaler TEN udbytte i medgang og modgang. Det har mange rederier ikke været i stand til i svære tider.
-
Helge Det er korrekt, men hvis det er succes-kriteriet, saa ville jeg i stedet tage et kig paa de vedhaeftede virksomheder inden for transport-sektoren eller danske DSV Panalpina. Mange af dem har ikke bare betalt udbytte hvert aar, men har ogsaa haevet udbyttet hvert aar.

-
Det er ikke succeskriteriet for mig. Det er blot en konstatering, når jeg ser på tanksektoren og de enkelte selskaber

Mine udbytteaktier har først og fremmest været i laksesektoren i efterhånden mange år. I de kommende nok også med godt supplement fra LPG og tank.
-
Tak for hintet omkring ansvarsbegrænsningen - jeg kan godt se at I har en meget velbegrundet pointe deri.
Det virker imidlertid ikke som om markedet er enig og dermed har vi årsagen til den lave prissætning. Usikkerhed er altid "gift" for kursen, hvilket i særdeleshed understreges her.
Er der nogen som har forstand på hvor lang en erstatningssag kommer til at tage? Normalt så trækker sådanne ud i evigheder.
-
Helge hvilke aktier er du gået ind i?
-
Hvis det er aktuel shipping kan du se det her:
Hvis det er mine generelle meget lange porteføljer ligger de her:
-
"New Rules on Cleaner Marine Fuel Start Tomorrow. Winners Are Already Popping Up".
-
Jeg regnet lige på den k/i 0,36 plus de merværdier som der er i skibsværdierne pga de store Stigninger der har været. Der var forventning om salg af skibe i Q4 - dette er rykket til Q1
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind