Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Anavex og CNS

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
615 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • E Offline
    E Offline
    elssan
    wrote on sidst redigeret af

Link Preview Image
    Anavex Life Sciences Corp (AVXL): If we have some charts to look at w...

123tom: If we have some charts to look at we can see it easier. I find there are maybe 2 or 3 different looks at the charts, by measuring from different...

favicon

InvestorsHub (investorshub.advfn.com)

1 Reply Last reply
    0
    • TDT123T Offline
      TDT123T Offline
      TDT123

Short er et ok instrument, som er med til at holde aktiemarkederne i et realistisk niveau, Så ingen aktier bare får lov til at flyve op, kun pga lykkeriddere og aktionærer som ikke kender det fundamentale i det de investere i.

Desværre bruges det ikke altid efter hensigten/reglerne, og kan betyder at yngre og nystartet virksomheder, specielt selskaber uden sorte tal på bundlinjen, eller udviklingsvirksomheder som arbejder med ny teknik/Bio
      Som kan have brug for at hente yderligere penge i marked, næsten altid bliver short drengenes ynglings legeplads.

Der er selvfølgelig også selskaber som bevist er ufine i kanten, og trækker på investors uvidenhed, og kan trækker deres såkaldte teknik/bio forsøg i langdrag, bare for at drive en forretning, som aldrig kommer til at levere et færdigt produkt...

Jeg shorter aldrig selv, men instrumentet er som sådan ok, hvis det holder sig inden for de gældende regler. Der er lidt mange historier om ufine metoder i brug af instrumentet. Fingerprint Card, er vist et meget godt nordisk eksempel.

1 Reply Last reply
      0
      • D Offline
        D Offline
        deleted-user

Anavex - lidt mere 3-71 eller også kaldt AF710B.

Elssan - mener 3-71 er mere potent på alle områder end 2-73, men pga. af den kraftfulde virkning kan være lidt svære at doserer - evt. bivirkninger.
        Men når man nu skal øge chancen for at få noget på markedet hurtigst muligt kan en sjælden indikation uden nogen form for mulig behandling, som FTD være en udmærket genvej.
        Er det først på markedet, kan læger i et vist omfang give det til patienter for andre indikationer.
        Opfatter lidt casen som en totrins raket, hvor 2-73 først kommer på markedet og i et vist antal år, hvor efter 3-71 så langsomt overtager på sigt.

Fra marts 2019.

AF710B treatment, even at advanced stages of the pathology, displayed remarkable beneficial effects. This drug, in experimental conditions, demonstrated possible "disease-modifying" properties as pathology was frankly diminished and cognition improved after a month of "wash-out" period

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6409318/

TDT er helt enig i at short er en vigtig mekanisme for at holde snor i urealistiske værdisætninger af aktieselskaber.
        Men fakta er, som du også skriver, at det ofte bliver brugt destruktivt overfor som f.eks mindre biotek selskaber.
        Dette kan resulterer i at livsvigtig forskning går tabt eller forsinkes pga. ren grådighed.
        Omvendt er der selvfølgelig også brodne kar mellem ledelser, der bevidst malker aktionærer med falsk information - her skal der straffes meget hårdt.
        Især SEC - myndighederne har her en udfordring, men mener generelt at hedge fonde m.m. har alt for let spil til at manipulerer markedet ustraffet, uden at tilfører noget som helst produktivt end penge i lommen på en finansiel elite. Som minimum skal reglerne for for at shorte derfor strammes op/ reguleres og i nogen situationer måske helt forbydes.

1 Reply Last reply
        2
        • TDT123T Offline
          TDT123T Offline
          TDT123

Vi er fuldstændig enige...

1 Reply Last reply
          1
          • TDT123T Offline
            TDT123T Offline
            TDT123

Ticker: PTI så den vist ved at være købsklar igen 1.3 er en fin pris/ smider 50% her og gemmer lidt krudt, hvis nu den skal i 1,1-1,2

Håber i har det super fint....
            Vil lige nævne mit super guldkorn ENPH anbefalet af Allin2much og Icet / fik solgt lidt fra i 60ish $ købt fra 2,5$ Penge hjemme flere gange plus rigtig Nice gevinst, og holder en fast position til 120$ ???? ( ikke Bio, energi sektoren ) en super turnaround historie ( lidt som Vestas man fik købt i gak 28 dkr.)

Jeg kan mærke, der snart ske noget interessant i Avxl, vores allesammens kæledække...

1 Reply Last reply
            0
            • D Offline
              D Offline
              deleted-user

Avxl - virtuel konference 4. juni - Alzheimer/mikrobiologi.

Ser ud til at Anavex er sikker på sammenhæng mellem mave/tarmflora og positiv virkning af 2-73 i Alzheimer.
              ( Patienter i Alzheimer fase 2/3 forsøget afgiver også afføringsprøve ved start og slut )

Har de allerede første data fra fase 2/3 forsøget??

• Assess the mechanism of action of the drug from 2020 phase 2b/3 clinical data from 450!!

Er der nyt skal der komme en pr. på dette i næste uge!

Linking gut-microbiota biomarkers with improved clinical response in Alzheimer's patients treated with ANAVEX2-73
              • Discover the correlations between the gut microbiota and response to the drug in Alzheimer's patients.
              • Assess the mechanism of action of the drug from 2020 phase 2b/3 clinical data from 450
              Alzheimer's patients.
              • Analyze the genomic biomarkers used in the study to determine efficacy and apply to your own
              discovery pipeline.
              • Understand how and why the high levels of two specific microbial families improve ANAVEX2-73
              response in Alzheimer's patients. Christopher Missling - CEO - Anavex

Link Preview Image
              Kisaco Research

favicon

Kisaco Research (www.kisacoresearch.com)

PTI - en super trading aktie, de burde snart være klar med opstart af deres fase 3 EU i løbet af de næste måneder.
              ENPH - havde dem fra kurs ca. 18 $, men solgte for tidligt.
              Vestas - købte heldig for kr. 25.000 i ca. kurs kr. 25 - halvdelen er solgt løbende.

1 Reply Last reply
              2
              • D Offline
                D Offline
                deleted-user

AVXL - Grønt lys for forsøg i Alzheimer UK og Canada!

Alzheimer fase 2/3 forsøget udvides til Canada og UK.

• uden indsigelser.
                  Et eller andet må Anavex have kunnet fremvise - god bivirkningsprofil og måske et kig i bl.a ekstension data m.m.?
                  Anavex forventer en hurtigere indrulning af de i alt 450 patienter - varighed 48 uger.
                  Det bliver noget nemmere at få en evt. markedet godkendelse i de respektive lande, når dele af forsøget foregår i huset.
                  Større udbredelse af kendskabet til Anavex og 2-73 styrker casen.

Just a moment...

favicon

(ih.advfn.com)

1 Reply Last reply
                1
                • K Offline
                  K Offline
                  Kikl

Hej Tasso. Tak for opdatering:-)
                  Er datoen for offentliggørelse af resultatet af fase 2 Parkinson meldt ud? Eller hedder det bare midt i 2020?
                  Er godt nok spændt på om der kan påvises positiv effekt i parkinson symptomer efter et 14 ugers forsøg...

1 Reply Last reply
                  1
                  • D Offline
                    D Offline
                    deleted-user

AVXL - Hej Kiki - der er ikke meldt andet ud end midt 2020 - selv Anavex ved ikke hvornår de eksterne forskere er klar med resultaterne.
                    Vi ved kun, at sidste patient seneste var færdigbehandlet 4. maj - herefter er der en 14 dages buffertid, inden man åbner forsøget for data.
                    Da flere endpoints består af relative simple spørgeskemaer, skal disse værdier blot puttes ind i klargjort skemaer, grafer m.m.
                    Så i min optik burde man relativ hurtig kunne få et overblik over om forsøget har nået vigtige endpoints og kunne evt. offentliggøre dette.
                    Anavex har dog også inkluderet sammenhæng mellem virkning og mave/tarmflora, DNA m.m. - og dette kan måske tage lidt længere at udrede.
                    Men i princippet kunne vi se resultater/delresultater fra nu af og max 5-6 uger frem.

• mit bud er inden udgangen af juni.

Resultaterne for Parkinson bliver vitale på den korte bane - mit bud:

Signifikante positive resultater: kurs 8-12 $

Blandende resultater: kurs 3,0 - 4,5 $

Ikke signifikante eller uden virkning: 1,0-1,5$

Så man skal gøre op med sig selv, hvor meget man er villig til evt. at tabe.
                    Tror af mange årsager, at det bliver nr. 1 - og at det blot bliver starten på en spændende rejse til at revolutionerer behandlingen indenfor CNS.

1 Reply Last reply
                    2
                    • D Offline
                      D Offline
                      deleted-user

AVXL - Værdisætning af markedet.

Inden for de sidste 14 dage er Anavex kommet med 2 gode nyheder:
                      De har efter en langvarig godkendelses proces formået at få grønt lys til at teste et nyt stof ( 3-71 ) i klinisk forsøg ( FTD ).
                      De har opnået at få grønt lys fra 2 forskellige nationale sundhedsmyndigheder ( Canada og UK ), med uændret protokol, at starte fase 2/3 forsøg i Alzheimer.
                      Afgørende fase 2 resultater i Parkinson er lige om hjørnet + meget mere!

Dette honorere markedet med et fald fra 4,07 til 3,91 $???

Ved ikke hvor logikken er henne i dette.
                      De 7,3 mill. shortede aktier spiller nok en væsentlig rolle, men ellers virker værdisætningen helt absurd efter min ubetydelig mening!

1 Reply Last reply
                      2
                      • M Offline
                        M Offline
                        Makingmoney

Tasso. Først endnu en tak for dine flotte opfølgninger på PR, samt indhentning af info diverse steder. Jeg besluttede for en måneds tid siden at reducerer min risiko, og solgte i perioden 20-26/5 ud, har nu lidt under ½ delen tilbage af min oprindelige portion, men stadig mange. Mit snit var forholdsvis lavt, så kunne som TDT lave en pæn skilling. Jeg kan derfor ikke tage ansvar for faldet igår 🙂 ligesom min portion, om end stor, vist ikke kan påvirke markedet.
                        Jeg måtte indse at jeg måske (igen) var blevet "forelsket" i en aktie, havde mistet lidt af min sunde fornuft i drømme om en sød fremtid, betalt af Hr. Missling.
                        Nu vil jeg afvente fase 2 resultater fra Parkinson. Er de gode er jeg overbevist om at vi har en vinder her, og vil fylde på i instrumentet (et VILDT mærkeligt ord om en aktie) igen. Så er det ligemeget om jeg skal give 12 dollar stykket.

God lang weekend til jer
                        Morten

1 Reply Last reply
                        2
                        • D Offline
                          D Offline
                          deleted-user

AVXL - Opdatering af pipeline juni 2020.

Ny overskrift, hvor Anavex tillader sig nu at bruge ordet Significant om mulig potentiale.
                          ( Kan man tillade sig at begynde at bruge dette udtryk, så lang henne i udviklingen, selvom man også skriver potentiel - hvis man ikke tro på/har set at skidtet virker? )

Anavex Expanding Pipeline:
                          Potential for Significant
                          Value Creation Near and Long Term

favicon

(www.anavex.com)

Rigtig meget afhænger af de nært forstående ( få uger ) resultater fra Parkinson fase 2 forsøget.
                          Stort set hele deres precision tilgang og MOA ( Mecanisme of action - virkemåden ) af 2-73 danner grundlaget for forsøgene i Alzheimer og RETT. - min. 6-7 års forskning!

Grunden til at jeg tror på, at Parkinson falder positivt ud er bl.a., at det primære endpoint CDR også blev anvendt i AD.
                          ( Primary Endpoint 'CDR Continuity of Attention' of PDD ANAVEX®2-73 Ph2 Study:
                          Confirmed Beneficial Effect in Previous Ph2a AD Study )
                          Resulataterne fra CDR, som også blev målt i det mindre Alzheimer fase 2 forsøg var trods relative få patienter ( 21 patienter ), signifikante!
                          På mange andre områder har de kunnet eftervise MOA - der har heller ikke været resultater, som har modsagt deres precision tilgang.
                          Resulaterne fra det første lille RETT forsøg ( 6 patienter ), var ligeledes signifikante. På alle områder har man kunnet eftervise den prekliniske forskning - og igen intet har endnu har kunnet modbevise den.

Men når det nu er sagt, er Alzheimer og Parkinson nok noget af det sværeste at finde en behandling mod og utallige milliarder $ er smidt i værdiløs forskning fra mange BP, som alle troede at de måske havde en løsning.
                          Så MM har fuld forståelse for, at man skal sikre sig mod at begrænse evt. tab, hvis det ikke skulle lykkes for Anavex at knække koden.

CNS og High Risk hænger ofte sammen!

1 Reply Last reply
                          3
                          • M Offline
                            M Offline
                            Makingmoney

Tasso. Jeg har lige sagt til en god ven at jeg tror der kommer noget fra dem i dag ang. PD. Det er jo sygt at sige, men jeg har aldrig haft den følelse før. Jeg købte i går ind til pensionerne, har ellers et princip om ikke at have de samme aktier i både pension og frie midler.
                            Man kan lægge meget i formuleringerne, ofte selvfølgelig farvet af ens holdning til aktien og FA. Der har du, det skal siges, altid udmærket dig ved at være yderst neutral, men stadig skarp. Jeg håber du får ret i din "konklusion" denne gang, for det ER et stærkt ord. Det jeg altid trøster mig med når jeg vakler i troen er at Hr. Missling selv har over 1 mill. Dette selvom jeg aldrig fandt ud af hvor han havde hovedstolen fra (ikke de de drypkøb han foretog med 375 stk af gangen). Det ville være rart at vide hvor hårdt mod kogepladen hans hånd er trykket. Vi må krydse fingre, for det er der som du skriver, også brug for i disse indikationer UHA

VH
                            MM

1 Reply Last reply
                            2
                            • D Offline
                              D Offline
                              deleted-user

AVXL - status video RETT org.

RETT org. har lagt en ny statusvideo op for RETT forsøgene generelt.
                              Ved ca. 14. min fortæller lægen, at al indrulning af RETT patinter stort set stoppede globalt!
                              Undtagen for Anavex!!, der inden udformningen af protokolen, sammen med RETT org. afholdt møder, hvor man inviterede forældre/plejepersonale for at imødekomme deres udfordringer ved deltagelse af et forsøg.
                              Anavex har derfor fra starten udformet protokolen, så RETT patienterne ikke blev udsat for en unødvendig belastning.( IT, tele. mm. )
                              Anavex har således pga. Corona nemt kunne tilpasse sig den nye situation.

Vidner igen om den innovative tilgang Anavex helt fra starten har haft ved udformningen i ikke kun RETT, men også i alle andre forsøg.
                              Der nævnes også at RETT US næsten er fuld indrullet.

Quote:
                              ...but for enrolling new participants, that really universally went on hold. And that is because of the inherent risks of going to the hospital to have those visits, balanced against the benefit of these trial drugs.

So one notable exception to this was the Anavex trial, which they have both telehealth and home nursing visits built into their protocol, and that was designed from the very start. So this resulted in a smooth transition for them, to be able to continue those visits in a remote manner or with home nursing. And I just want to highlight that this opportune trial design really stemmed from Rettsyndrome.org's commitment to helping to guide industry to develop more patient centered trials. Rettsyndrome.org had facilitated a parent round table with Anavex as really an advisory meeting so that the company could hear directly from families about what are the challenges associated with participating in a clinical trial when your family has Rett syndrome. What makes it easier? What makes it really hard? And therefore, so they design their clinical trial with that information in mind.

1 Reply Last reply
                              1
                              • K Offline
                                K Offline
                                Kyed01

Zacks har opgraderet AVXL til køb, de siger at der en en god chance for at de kommer til at tjene gode penge i fremtiden.
                                https://finance.yahoo.com/news/anavex-life-sciences-avxl-moves-160004020.html

1 Reply Last reply
                                1
                                • TDT123T Offline
                                  TDT123T Offline
                                  TDT123

Dejligt med fokus på casen, de var dog upgradet allerede til #1 i maj af ZACKS. https://www.zacks.com/stock/news/923407/anavex-life-sciences-avxl-upgraded-to-strong-buy-heres-why?art_rec=quote-stock_overview-zacks_news-ID05-txt-923407 .... Anavex Life Sciences (AVXL - Free Report) appears an attractive pick, as it has been recently upgraded to a Zacks Rank #1 (Strong Buy). An upward trend in earnings estimates -- one of the most powerful forces impacting stock prices -- has triggered this rating change.
                                  A company's changing earnings picture is at the core of the Zacks rating. The system tracks the Zacks Consensus Estimate -- the consensus measure of EPS estimates from the sell-side analysts covering the stock -- for the current and following years.

1 Reply Last reply
                                  0
                                  • TDT123T Offline
                                    TDT123T Offline
                                    TDT123

http://shortsqueeze.com/?symbol=Avxl&submit=Short+Quote
                                    Men short faldet med 11%

84692_Short_Interest_Stock_Short_Selling_Data__Shorts__Stocks_Short_Squeeze.png
                                    84692_avxl__Volumebot.png

1 Reply Last reply
                                    0
                                    • D Offline
                                      D Offline
                                      deleted-user

AVXL - 50 % flere RETT patienter indrullet i US!

Sådan Anavex!

Anavex har trods Corona formået at få fuldindrullet RETT US + 50 %!!
                                      ( Se evt. mit tidligere indlæg )
                                      Man har indrullet 50 % flere end de oprindelige 21 patienter - dvs. + 32 patienter nu!
                                      Dvs. om 7 uger er sidste patient færdig behandlet omkring 1 august.
                                      Tilæg så ca. 2 mdr. dataudredning - dvs. resultater omkring 1. oktober 2020.

ClinicalTrials.gov

favicon

(clinicaltrials.gov)

Men spørgsmålet er så, hvorfor de har ventet med at annoncere 100 % indrulning og hvorfor de har indrullet 50 % flere end nødvendigt?
                                      Der kan ihverfald ikke har været bivirkninger, der har afskrækket de sårbare patienter i denne Coronatid.
                                      Mit bud: Flere patienter - mere signifikante positive resultater!
                                      Alternativt har man ikke set en ønsket virkning og har derfor forsøgt at øge antallet af patienter, for at se et eller andet brugbart - alt er muligt!
                                      Ser dog ud til, at markedet tro mere på det første.
                                      Mon ikke også snart RETT AUS med 32 patienter også snart er min. 100 % indrullet?

Link Preview Image
                                      Anavex Life Sciences Announces Exceeding of Enrollment Target for the ANAVEX®2-73 (blarcamesine) U.S. Phase 2 Rett Syndrome Clinical Trial

NEW YORK, June 16, 2020 (GLOBE NEWSWIRE) -- Anavex Life Sciences Corp. (“Anavex” or the “Company”) (Nasdaq: AVXL), a clinical-stage biopharmaceutical...

favicon

GlobeNewswire News Room (www.globenewswire.com)

1 Reply Last reply
                                      1
                                      • D Offline
                                        D Offline
                                        deleted-user

Anavex - omtale i fagmagasin.

The journal called this research the first genome-wide effort to find biomarkers in drug responses to AD.

Significant biomarkers found in ANAVEX2-73 were shown to have an important effect on clinical outcomes at one year (57 weeks) and again at more than three years (148 weeks). Researchers believe the study provides a template for the use of big data in precision medicine studies of new therapies for neurological disorders.

http://ddn-news.com/index.php?newsarticle=14285

Omsætning af handel for første gang over 1 mill. aktier i lang tid - marts/april.

1. maj 2020 blev sidste PD patient færdigbehandlet + 2. mdr. min. forventelig behandlingstid af data, giver mulighed for pr. af resultater den 4. juli ( Independent Day )
                                          12 handelsdage!

Inden da skulle det ikke overraske mig, hvis man fik pr. om fuld indrulning af RETT AUS og første patient i fase 2/3 RETT for unge mellem 5-18 år.

Kunne give god basis for en mulig optur frem til de altafgørende resultater i Parkinson.

En spændende kommende tid!!

1 Reply Last reply
                                        3
                                        • K Offline
                                          K Offline
                                          Kyed01

Nu forstår jeg ikke meget af det de skriver om men det lyder meget opmuntrende, ikke mindst for de stakkels mennesker der lider af denne uhyggelige sygdom

1 Reply Last reply
                                          0

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

With your input, this post could be even better 💗

Tilmeld Log ind

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Debatforum
                                          • Seneste
                                          • Populære
                                          • Bruger