NY Tom Hougaard/daytrading tråd
-
Ja, det var også det jeg tænkte og efter en uge hvor jeg egentlig ikke havde forstået SÅ meget af hans snak om " now the order hits the bids" osv. Da begyndte jeg og handle på E minien sådan lidt for sjov og doblede min konto fra 3K USD til 6K USD på 8-9 handelsdage. Dog gav jeg det hele tilbage efter en uges tid og faktisk var det netop det John Grady advarede mod at man lige pludselig blev kørt over hvis man ikke passe på. Jeg var som tidligere fortalt også blevet lidt for grådig/ivrig og begyndte og dobl op når handlen ikke gid den rigtige vej. Det straffede mig ligepludslig hvor jeg var kort med 6-8 lot og den løb lang 16 point. Det man kalder at blive "hit by a train" og ja der røg 2500 USD på 5 min. og jeg var paralyseret. Anyway, det skal bare ikke ske igen. Men hvem siger at jeg skulle kunne handle superprofitable efter 7 mdr selvstudie og 2 ugers futures handlen 3 timer om dagen...
-
Hej Flowtrader
Tak for din invitation
- jeg er klar til at netværke HVIS vi er en 3 - 4 personer, som har følgende fælles interesser: (US eminis + us open + Order flow). I første omgang er mit ønske simpel viden deling omkring setups og erfaring med order flow generelt. I første omgang kunne vi måske starte en separat tråd, der alene handlede om at daytrade eminis vha order flow ??, Hvad syntes i ?Jigsaw har lige åbnet et Trading Room hvor de handler ES 2 - 3 gange om ugen, har du prøvet det ??
Hvis du er profitabel efter 7 måneder er det meget flot - det er almindelig kendt at 90% af alle tradere taber penge det første år. Der er også mange, der mener at tager 10000 timer . hvilket ikke er helt ved siden af efter min mening. Et af mine store forbilleder Don Miller udgav en bog for nogle måneder siden af den fremgår at han brugte 5 år på at blive profitabel - i dag tjener han MEGET store penge
ved at trade. Hvis nogen er interesseret i at se ham trade så søg på youtube efter "Trading after dark", der ligger 6 episoder, hvor han viser sin Trading stil. -
chat lyder som en god ide

-
Ninjatrader er gratis sålænge du IKKE trader rigtige penge. Jigsaw er $399 i anskaffelse, så absolut en rimelig pris set i forhold til udbytte.
Jeg kender ingen der udbyder gratis order flow.
Hvis du skal bruge værktøjet skal du også have et real time datafeed, der viser tick data (order data) ellers er værktøjet intet værd. Hvis du bruger ninjatrader kan du bruge Kinetick de charger $55 pr måned + Exchange - såvidt jeg husker er cme som dækker us eminis dvs SP500 (ES) NASDAQ (NQ) og Dow (YM) ca $30 pr måned. Jeg er dog ikke helt sikkert - jeg vil anbefale dig at skrive til [email protected] for at få de rigtige priser.
Med andre ord det koster ca $80 pr måned + en anskaffelse på $399 for at komme i gang - herefter kan du øve dig via ninjatraders indbygge SIM Konto. -
Hvis du kan finde fra et andet land der kan lave en konto til dig, så er ThinkOrSwim gratis. De er vidst også de eneste der har TS history. Man skal bare smide lidt penge i kontoen og så er alt gratis, men igen man kan som dansker ikke lave en konto desværre.
-
God idé 4Profit. Jeg åbner en chat her på PI til formålet.
-
Daytraderchat her. Skal blot genoplives.
-
Hej Viking og andre,
Først og fremmest er det ret suverænt at møde en ligesindet udi Jigsaw/Ninjatrader.
Bortset fra det kan vi to sagtens dele viden med andre intereserede. Også i relation til som handler på orderflow og priceaction. Og det er jo sådan set ligemeget om det er på jigasaw ninja eller Xtrader eller anden orderbog /level2 profil de kigger på. Jeg har set at der også findes browser baserede orderbog handelsplatforme. Der ved jeg at der sidder store marketmakers på sådanne systemer.Jeg har ihvert tilfælde indset at være en en succesfuld handler ikke nødvendigvis behøver at sidde med en bestemt broker/handelsplatform/teknologietc. dvs. ninjatrader/jigsaw er ikke specielt nødvendigt for at lykkedes.
Apropos Etx platformen, den er helt sikkert cool nok - bare se på Tom Hougaard.
Jeg oplever selv efter et lille år udi i trading verdenen at nok ikke er forkert at sige trading er 20% teknik og 80% psykologi.
En anden kliche der også er kommet til mig her på det sidste er at vi er forskellige mennesker allesammen og vi skal finde vores egen måde at handle på. Det vil sige, hvilken handelsteknik passer til MIN egen psyke og tekniske mentale og økonomiske formåen.
Hvis vi ikke ved det og har gjort os tanker om dette, er der meget større sansynlighed for at vi fejler. Og ender i B-bogen hos en grådig broker...God weekend til alle.
Ps. Jeg ser frem til at vi finder ud af at får opstartet netværket udi Daytrading. En chat ville være et godt dagligt udgangspunkt , bortset fra at jeg pt. knokler medmit firma og realistisk først vil begynde og daytrade seriøst efter sommerferien. Men hvad med og mødes engang hver anden tredie uge og holde et lille oplæg for hinanden på skift hvor vi forklarer hinanden om vores supersetup.!
-
Spændende tråd. Er der nogen her, der har prøvet Tom Hougaards trading room?
-
Min kammerat har prøvet den med stor succes/profit
-
Hej Pete
du skriver at du har sendt mig en PM.
Men hvor skulle jeg modtage den??? -
Altså i min indbox??
Jeg har været hele denne tråd igennem og der er den ikke.
Ellers er du velkommen til at sende til
[email protected] -
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind