Tom Hougaard: Gevinst i 95% af alle handler
-
Backtest:
Jeg har kun ll dages data i min ETX.
Jeg har backtestet strategien med følgende kriterier:Den første 10 min candle stick bestemmer retningen, er den grøn skal vi op, rød ned.
Der købes/sælges det sekund den nye candle starter.
Jeg har altså målt fra luk 1. candle og til den højeste/laveste pris i candle nr. 2
Konklusion:
Ingen dage var den målte afstand under 10 Pip.
Kun 1 dag var afstanden 10 Pip.
Den højeste gevinst var 36 Pip.Gennemsnitligt er der målt 20,72 Pip.
Kunne være spændende at se havs testen viser på 100 og 1000 dage.
Men 20 Pip i snit skulle gøre det muligt at tage 10 hver dag.
-
dd på dow lavet 43 Pip og 420 kr.
-
Koster 1 Pip, stadig gode odds....
Men lidt kort periode at lave statistik på. -
Blev stoppet ud på mit 10 Pip Stop Loss...
-
OK har lige kigge grundigt på 10 min charten.
Kunne du forklare hvor dit Entry ligger?
For hvis man køber straks efter den 1. 10 min candle lukker, hvilket var på 16442.
Så var den højeste top efter denne på 16447. Altså en gevinst på 5 Pip.
Glæder mig til at høre et udbydende svar.
-
UNDSKYLD...
Jeg fik vist lige kigget på DOW cahrten da jeg kontrollerede.PS: det kan ikke anbefales at handle i sommerhuset i overskyet vejr (dårlig forbindelse) på mobilt bredbånd =O(
-
Germany 30 - Daily Rolling Buy 10.00 9.652.900.000 9.668.100.000 152.00 152.00 16-05-2014
Germany 30 - Daily Rolling Buy 10.00 9.745.600.000 9.793.900.000 483.00 483.00 15-05-2014
Germany 30 - Daily Rolling sell 10.00 9.768.400.000 9.754.400.000 140.00 140.00 14-05-2014
Germany 30 - Daily Rolling Sell 10.00 9.747.900.000 9.738.100.000 98.00 98.00 13-05-2014
Germany 30 - Daily Rolling Sell 10.00 9.600.400.000 9.587.100.000 133.00 133.00 12-05-2014jeg er bare helt klar til at gå på med real money nu :)))
men tror nok bare man er mere forsigtig når det gælder real money, men det kommer an på en prøve..!!
-
Backtest DAX 11 dage:
Jeg har backtestet strategien med følgende kriterier:
Den første 10 min candle stick bestemmer retningen, er den grøn skal vi op, rød ned.
Der købes/sælges det sekund den nye candle starter.
Jeg har altså målt fra luk 1. candle og til den højeste/laveste pris i candle nr. 2
Konklusion:
Laveste gevinst -3 Pip altså tab.
Højeste gevinst +47 Pip.Gennemsnit gevinst 12,2 Pip.
Statistikken er lavet på en meget kort tidsramme, kvaliteten kan derfor være tvivlsom.
Men den viser dog tydeligt at oddsene er væsentigt bedre på DOW end de er på DAX
PS: forklare måske hvorfor jeg blev kørt over idag =O)
-
Efter hvad jeg læser i "High performance trading" af Steve Ward.
En bog som Tom H anbefaler.Så påvirkes ens psykologi alt efter hvor mange penge du har på spil.
Så man burde jo nok starte småt ud med 10 kr/pip eller noget og så gradvis øge indsatsen som man bliver komfortabel...Du kan google dig til bogen i gratis PDF format. Den første du får fat i mangler nok de første 8 strategier, men søg lidt videre så ligger den komplette bog derude..
God fornøjelse og del gerne nyttige links m.m.
-
Ja og det er real money...
-
Det er jeg ikke det mindste i tvivl om, det at tabe penge er værre end vinde. !! Så det gælder om at have en god psyke..!
Ja, jeg vil ikke lægge ud med 1000 pr point, men nok lidt mindre... hvis systemet virker på sigt, er der jo tid nok til at tjene lidt lommepenge

-
Tjaaa jeg har saa min egen mening omkring privates day trading, men den er meget lig med denne artikel.... der findes en del flere paa nettet og dels har jeg gennem en aareraekke haft folk til at analysere samme..... for hoej leverage er gift for alle isaer private, man skal ikke alde sig forgoejle her...... det er om man saa maa sige farligt for dine penge.....
Here's What Day Traders Don't Understand
Blodget shares insights on day trading, addressing common misconceptions among traders.
Business Insider (www.businessinsider.com)
-
Præcis!
Blev lige distraheret og straffet. -
BIG SHARKS go belly up too.... AIG trading unit - UBS Warburg - Credit Swiss - Barings Bank - Lehman Brothers - all due to trading - some are still here - some are gone forever.
Trading is indeed a zero sum game, but it is a zero sum game for everyone. No one has a recipe for tomorrow - we are all faced with the same odds.
I worked for many years as a broker. Amongst the worst traders were the ones who worked in the industry.
The difference between a big bank and little me is that the big bank has DEEP pockets and they can wait. I may not have that luxury.
Information won't buy you profits. Skill and money management will. There is no good or bad traders - there are just trained and untrained.....
I gave a speech at CBS, and I showed a picture of Tiger Woods, Andre Agassi, Serena Williams, and Mozart, and I asked:
are they talented? Or do they work hard?
Without putting percentages on it, most of the students said these people were born with a talent.
So I told them the story behind each individual. ALL OF THEM had parents who pushed them beyond what a normal parent would do. Mozart practised 6 hours a day at the age of 3. Tiger Woods got a coach at age 4. Serena hit tennis balls at age 2. Andre's father built a tennis court in the back yard.
Talent? I don't dispute we can have some advantages, but I prefer to think that there is justice in the allocation of wealth, and those who achieve it worked hard and took plenty of chances.
I am sorry I write in English. My Danish is fine, but my keyboard doesn't have AE OE and AA.
Tom Hougaard
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind