Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Tom Hougaard: Gevinst i 95% af alle handler

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
101 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • T Offline
    T Offline
    TomH
    wrote on sidst redigeret af

JA, forklar hr Kamstrup..... 🙂

1 Reply Last reply
    0
    • Carlo_SeestC Offline
      Carlo_SeestC Offline
      Carlo_Seest

Blev stoppet ud på mit 10 Pip Stop Loss...

1 Reply Last reply
      0
      • Carlo_SeestC Offline
        Carlo_SeestC Offline
        Carlo_Seest

OK har lige kigge grundigt på 10 min charten.

Kunne du forklare hvor dit Entry ligger?

For hvis man køber straks efter den 1. 10 min candle lukker, hvilket var på 16442.

Så var den højeste top efter denne på 16447. Altså en gevinst på 5 Pip.

Glæder mig til at høre et udbydende svar.

1 Reply Last reply
        0
        • Carlo_SeestC Offline
          Carlo_SeestC Offline
          Carlo_Seest

UNDSKYLD...
          Jeg fik vist lige kigget på DOW cahrten da jeg kontrollerede.

PS: det kan ikke anbefales at handle i sommerhuset i overskyet vejr (dårlig forbindelse) på mobilt bredbånd =O(

1 Reply Last reply
          0
          • K Offline
            K Offline
            kamstrup

Germany 30 - Daily Rolling Buy 10.00 9.652.900.000 9.668.100.000 152.00 152.00 16-05-2014
            Germany 30 - Daily Rolling Buy 10.00 9.745.600.000 9.793.900.000 483.00 483.00 15-05-2014
            Germany 30 - Daily Rolling sell 10.00 9.768.400.000 9.754.400.000 140.00 140.00 14-05-2014
            Germany 30 - Daily Rolling Sell 10.00 9.747.900.000 9.738.100.000 98.00 98.00 13-05-2014
            Germany 30 - Daily Rolling Sell 10.00 9.600.400.000 9.587.100.000 133.00 133.00 12-05-2014

jeg er bare helt klar til at gå på med real money nu :)))

men tror nok bare man er mere forsigtig når det gælder real money, men det kommer an på en prøve..!!

1 Reply Last reply
            1
            • Carlo_SeestC Offline
              Carlo_SeestC Offline
              Carlo_Seest

Backtest DAX 11 dage:

Jeg har backtestet strategien med følgende kriterier:

Den første 10 min candle stick bestemmer retningen, er den grøn skal vi op, rød ned.

Der købes/sælges det sekund den nye candle starter.

Jeg har altså målt fra luk 1. candle og til den højeste/laveste pris i candle nr. 2

Konklusion:

Laveste gevinst -3 Pip altså tab.
              Højeste gevinst +47 Pip.

Gennemsnit gevinst 12,2 Pip.

Statistikken er lavet på en meget kort tidsramme, kvaliteten kan derfor være tvivlsom.

Men den viser dog tydeligt at oddsene er væsentigt bedre på DOW end de er på DAX

PS: forklare måske hvorfor jeg blev kørt over idag =O)

1 Reply Last reply
              0
              • M Offline
                M Offline
                morten91

Tester du strategien på DOW igen i dag? 🙂

1 Reply Last reply
                1
                • Carlo_SeestC Offline
                  Carlo_SeestC Offline
                  Carlo_Seest

Efter hvad jeg læser i "High performance trading" af Steve Ward.
                  En bog som Tom H anbefaler.

Så påvirkes ens psykologi alt efter hvor mange penge du har på spil.
                  Så man burde jo nok starte småt ud med 10 kr/pip eller noget og så gradvis øge indsatsen som man bliver komfortabel...

Du kan google dig til bogen i gratis PDF format. Den første du får fat i mangler nok de første 8 strategier, men søg lidt videre så ligger den komplette bog derude..

God fornøjelse og del gerne nyttige links m.m.

1 Reply Last reply
                  2
                  • Carlo_SeestC Offline
                    Carlo_SeestC Offline
                    Carlo_Seest

Ja og det er real money...

1 Reply Last reply
                    2
                    • K Offline
                      K Offline
                      kamstrup

Det er jeg ikke det mindste i tvivl om, det at tabe penge er værre end vinde. !! Så det gælder om at have en god psyke..!

Ja, jeg vil ikke lægge ud med 1000 pr point, men nok lidt mindre... hvis systemet virker på sigt, er der jo tid nok til at tjene lidt lommepenge 🙂

1 Reply Last reply
                      2
                      • M Offline
                        M Offline
                        morten91

Tester også med real money, men dog ikke mange kr. pr. Pip 🙂

1 Reply Last reply
                        2
                        • pete44.5P Offline
                          pete44.5P Offline
                          pete44.5

Tjaaa jeg har saa min egen mening omkring privates day trading, men den er meget lig med denne artikel.... der findes en del flere paa nettet og dels har jeg gennem en aareraekke haft folk til at analysere samme..... for hoej leverage er gift for alle isaer private, man skal ikke alde sig forgoejle her...... det er om man saa maa sige farligt for dine penge.....

Link Preview Image
                          Here's What Day Traders Don't Understand

Blodget shares insights on day trading, addressing common misconceptions among traders.

favicon

Business Insider (www.businessinsider.com)

1 Reply Last reply
                          1
                          • M Offline
                            M Offline
                            morten91

10 pips - profit.
                            Men det er utrolig vigtigt at holde sig til strategien. Jeg var heldig at slippe med skrækken, men hvis man ikke holder en stram disciplin, så straffer det helt sikkert en.

1 Reply Last reply
                            2
                            • Carlo_SeestC Offline
                              Carlo_SeestC Offline
                              Carlo_Seest

Præcis!
                              Blev lige distraheret og straffet.

1 Reply Last reply
                              1
                              • T Offline
                                T Offline
                                TomH

BIG SHARKS go belly up too.... AIG trading unit - UBS Warburg - Credit Swiss - Barings Bank - Lehman Brothers - all due to trading - some are still here - some are gone forever.

Trading is indeed a zero sum game, but it is a zero sum game for everyone. No one has a recipe for tomorrow - we are all faced with the same odds.

I worked for many years as a broker. Amongst the worst traders were the ones who worked in the industry.

The difference between a big bank and little me is that the big bank has DEEP pockets and they can wait. I may not have that luxury.

Information won't buy you profits. Skill and money management will. There is no good or bad traders - there are just trained and untrained.....

I gave a speech at CBS, and I showed a picture of Tiger Woods, Andre Agassi, Serena Williams, and Mozart, and I asked:

are they talented? Or do they work hard?

Without putting percentages on it, most of the students said these people were born with a talent.

So I told them the story behind each individual. ALL OF THEM had parents who pushed them beyond what a normal parent would do. Mozart practised 6 hours a day at the age of 3. Tiger Woods got a coach at age 4. Serena hit tennis balls at age 2. Andre's father built a tennis court in the back yard.

Talent? I don't dispute we can have some advantages, but I prefer to think that there is justice in the allocation of wealth, and those who achieve it worked hard and took plenty of chances.

I am sorry I write in English. My Danish is fine, but my keyboard doesn't have AE OE and AA.

Tom Hougaard

1 Reply Last reply
                                1
                                • K Offline
                                  K Offline
                                  kamstrup

talent findes ikke, det hele kommer kun an på øvelse og atter øvelse...!! talent har vi alle, hvis vi øver os nok.. 😉

1 Reply Last reply
                                  1
                                  • pete44.5P Offline
                                    pete44.5P Offline
                                    pete44.5

forkert kamstrup, og Tom for den sags skyld ogsaa........ taber en professionel trader penge bliver han fyret...........

Tom handler med stor leverage og har arbejdet hos en broker, saa ved Tom ogsaa hvor mange private som taber penge paa gearede handler.......

De dygtigste tradere sidder heller ikke hos bankerne, de sidder i hedgefonde

1 Reply Last reply
                                    1
                                    • F Offline
                                      F Offline
                                      Flowtrader

Hej Alle 😉
                                      Jeg har selv været igang med at studere Daytrading et lille år nu og kan læse ud fra tråden her at der her er nogle ret spændende mennesker som har samme gejst og interesse i emnet som mig selv... Hvis en af jer eller flere har lyst til at mødes og diskutere emnet over en øl eller lign syntes jeg det kunne være smadder spændende.
                                      Min historie er at jeg tradede lidt sidste sommer på ETX platformen og det gik da også nogenlunde. Dog ikke nogen videre indtægt. Et par gode perioder med indtægt men det endte hver gang med at det tjente blev leveret tilbage til markedet. Jeg blev typisk for sjusket og selvsikker og dermed overhandlede og svigtede strategien og mine regler.
                                      Det vil sige at jeg nok heller ikke havde SÅ mange regler - jeg var simpelthen for uvidende. Efter et havlt års studiet 3 timer hverdag besluttede jeg mig for et setup hvor tapereading skulle være det bærende element. Jeg købte en pc med 2 store skærme og instalerede Ninjatrader med Jigsaw DOM profil på. Oprettede en broker konto i USA og startede med at handle CME futures, primært ES mini kontrakter. Jeg kørte med klatten og fordoblede en 3000 USD konto på 10 handels dage, bare ved og handle en time om dagen.
                                      BANG - en eftermiddag blev jeg kørt over og gav det hele tilbage og mere til på 10 minutter. Næsten 2700 USD på ti minutter. Efterfølgende begyndte jeg at "revenchtrade" - hævnhandle på dansk... eller hvad ?? Anyway det bevirkede at resten af kontoen røg de efterfølgende dag.
                                      Jeg var stadig høj over at have fordoblet kontoen med stor lethed og var ikke særlig sur over at hve givet pengene tilbage til markedet. Det vil sige at jeg måske ikke havde lært min lektie, suk.

Det viste sig tydeligt efter 14 dage hvor jeg skød endnu 9000 USD ind på kontoen og faktisk handlede dem væk på en uges tid. NU vågnede jeg endelig op fra min selvglæde over at tro jeg var den nye Tom Hougaard. Tilbage til tegnebrættet og studere og analysere hvad jeg gjorde galt.

Hvis i vil høre mere giv lyd - og som sagt ville det for som bor i københavn være fedt og høre fra nogle som har lyst til at lave et netværk. På længere sigt kunne målet evt. være at lave en trader kontor.

Bedste hilsner
                                      Peter T.

1 Reply Last reply
                                      3
                                      • Helge_LarsenPI-redaktørH Offline
                                        Helge_LarsenPI-redaktørH Offline
                                        Helge_LarsenPI-redaktør

Hej Peter,

Tak fordi du deler dine erfaringer med os. Tror du sagtens kan bruge det spæde netværk, vi er ved at etablere i denne tråd. Hvis du sender en mailadresse i PB, så skal jeg nok hjælpe med at formidle yderligere kontakt og evt. møde IRL.

Fortsat god weekend.

Med venlig hilsen

Helge

1 Reply Last reply
                                        0
                                        • Carlo_SeestC Offline
                                          Carlo_SeestC Offline
                                          Carlo_Seest

Jeg vil meget gerne høre mere....

1 Reply Last reply
                                          0

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

With your input, this post could be even better 💗

Tilmeld Log ind

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Debatforum
                                          • Seneste
                                          • Populære
                                          • Bruger