Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Gætteleg: Vestas lukkekurs efter regnskab på tirsdag

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
46 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • doodhaD Offline
    doodhaD Offline
    doodha
    wrote on sidst redigeret af

Ja, jeg har altså svært ved at forstå, at nogle kan føle sig snydt, fordi denne mindre Emission er rettet mod institutionelle og professionelle investorer - og ikke også til private.

Helt principielt kan jeg selvfølgelig godt se det. Og hvis det havde været en større Emission (som da Vestas slugte NEG Micon), skulle vi andre da klart have haft buddet også. Men herregud, der er tale om en Emission som forøger aktiekapitalen med 10%.

Skulle vi have været gennem en Emission med t-retter og hele muletjavsen, havde det jo taget en måned. Nu er det klaret på under 24 timer. Og vi kan straks komme videre...

Efter det relativt flotte regnskab og emissionen står Vestas for mig at se stærkere end meget længe.

Og jeg forstår slet ikke, at der er nogle som sælger nu - heller ikke selv om de føler sig snydt af ikke at være budt med til emissionen.

Selvfølgelig er der spørgsmålet om korrektionen:

1. Blev det ved en lille 5%-korrektion (også kaldet krusning) - således at bunden allerede er nået; og vi tager endnu en stafet med et par måneders stigning?... Eller:
    2. Er det en egentlig fuldblods +10%-korrektion som nu blot holder midtvejs-pause?

Jeg tror, det er det første - og også derfor er der alt mulig grund til at holde sine Vestas-aktier.

1 Reply Last reply
    1
    • MIFM Offline
      MIFM Offline
      MIF

Klart de fik fik de 10% 700 mio under prisen og nu
      Har de allerede tjent 400 mio på det i kursstigni g første dag

Det er sku da vildt!

MIF

1 Reply Last reply
      0
      • MIFM Offline
        MIFM Offline
        MIF

Vestas for sidste gang vi aktionærer skal vide hvem der
        Fik de 10% til røverpris og det skal ske nu uanset om 5%
        Er overskredet!

MIF

1 Reply Last reply
        1
        • M Offline
          M Offline
          mccarthy

Hej doodha.
          Blot en tanke. Med den Volatilitet der hersker omkring Vestas så får alle jo ret i deres kursmål hvis præmissen er: hvad er kursen fra regnskansaflæggelse og 14 dage frem. På selve dagen svingede aktien ganske meget og at Cykling fik hæderen er for min skyld Ok, men der var da andre kandidater der 'ramte' om ikke bulls eye så tæt på. Min konklusion af regnskabet er at der stadig udestår 3 gode regnskaber af lødig kvaliet før vi bør godskrive Vestas som et selskab hvor troværdigheden er i hævd; jeg er altså med på koret der ikke forstår bevisførelsen for at kursen skal jobbes op i 250-300.
          Det er ikke en kritik at 'nu skal vi gætte kurs', men er der rettidig omhu?
          Der er jo et væld af +'sitive triggere for vindindustrien, men fokus for Vestas aktionære bør ligge i hvilken troværdighed man tillægger den ny ledelse i Vestas. Mit gæt - og det er et gæt - er at Vestas med V16X - forudsat at møllen holder de udstukne testspecifikationer - er en vinder i Nordsø eventyret. Og i årsregnskabet der er ikke sagt en dadel omkring V16X, så vi har noget udestående. Jeg havde, som vanlig, stukket piben for langt ud, og ment at der ville komme 'test' ordre i størelse af 5-10 stykker, dog fra så mange parkudviklere at Vestas fandt at det var rentabelt at opbyge en produktion. De relativ få ordre der er indgået omkring testopstilling af V16X er vist det der sker og derfra er det BIG-BANG.
          Uden for emne; DONGs nylige fraslag i off-shore skal vel tolkes som en trimning af udestående lån, men samtidig et strategiskifte fra enn-leverandør strategi til 2 eller flere. Det er uhørt og på kanten af gængs moral at Siemens har bundet sig så hård til at være solitær leverandør til DONG. Dette var ikke godkendt i U.S.A. og andre statssamfund, men den går i E.U. Igen ser jeg G.S. PFA m.m. som er de nye investorer som en garant for at DONG kommer tilbage på sporet.

1 Reply Last reply
          0
          • M Offline
            M Offline
            mccarthy

Godt indlæg og jeg er vel enig. I mit optik er alt ifølge, det som Vestas ny ledelse har fortalt.
            Dog kan selv jeg undres over en børsmeddelelse omkring at Vestas får +'sitiv C.F. uden at man samtidig ikke udelukker en målrettet Emission. Som småinvestor har man jo kun den troværdighed man tolker i et selskabs udmeldelse og her var det indirekte budskabet : Ingen aktieudvidelse. Og det gir i min bog en ridse i lakken omkring troværdighed.
            Jeg har stadig en solid tillid til Vestas ny ledelse, men afventer udmelding omkring hvilke investorer der er i emissionen og hvad der sker når JV træder i kraft.
            Lad mig også rose de Vestas aktionærer der her på denne site orker, gider og standhaftigt vedbliver med at rejse spørgsmål af alle afskygninger omkring Vestas gøren og laden. Jeg er sikker på at det bliver noteret og optages velligt i de rette kredse.

1 Reply Last reply
            0
            • MIFM Offline
              MIFM Offline
              MIF

Storaktionærmeddelse efter luk i dag?

De skal vel fortælle hvem der købte de 10% Miffen
              Nægter at tro mange er om det! Max 2 investorer men
              Håber på 1 for det vil rykke kursen 20-30% opad min.

MIF

1 Reply Last reply
              0
              • MIFM Offline
                MIFM Offline
                MIF

Underligt aktiesalg af de 10 % giver ingen mening
                Overhovedet hvis de er solgt til mange investorer for vi
                Så ingen 5% meddelser! Måske 2 investorer købte
                4,99 % af dem og bankerne resten?

Ellers meget mystisk forløb

MIF

1 Reply Last reply
                0

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

With your input, this post could be even better 💗

Tilmeld Log ind

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.
                • First post
                  Last post
                0
                • Debatforum
                • Seneste
                • Populære
                • Bruger