Vestas ude af respiratoren!
-
Ja vi skal nok blive enig om 3-4 runder mere og det vil jo være trist så har vi jo ikke noget at skrive om.
Og ja jeg mener det er okay at evaluere DE men det er BN og Bestyrelsen der bestemmer om fortidens synderne er større en den fremtidige gavn DE kan være for Vestas.
Jeg mener stadig ikke man bør kunne udelegere/fraskrive sig ansvar som CEO.
og uvidenhed pga. rejse travlhed er ingen undskyldning da en CEO's job i min bog er at have overbliket og styringen.
Hvis han heller vil være kunde ambasadør er det også iorden men så skal han ikke samtidig være CEO.
Det er ligesom Villy som gerne vil være udenrigsminister og så ikke har tid til styre sit parti.
Som CEO er der også en del rejse aktivitet men det bør være rundt til Vestas projekter og foretninger for at øge CEO'ens Overblik og Kontrol
Mvh
Chano -
Mon ikke vi kan finde nye emner, hvis vi skulle løbe tør her? Vi kan jo altid skrive om VS og Co.
Hvis han ikke har det fulde ansvar, så er det helt sikkert aftalt på forhånd. Så er det ikke uvidenhed, men en del af konstruktionen af ledelsesfordelingen. Og som vi er enige om, så skal vi ikke blande os her, men blot forholde os til, at sådan er det. (hvis det altså er sådan)
Og jeg er slet ikke afvisende overfor en konstruktion, hvor CEO, CFO og CPO refererer direkte til BN, med DE som den øverste af de tre.
-
ved du hvad hjulmand ... Jeg nedgør hverken dig eller andre ..og jeg synes ellers jeg generelt roser mine omgivelser ... Hvilket du også nævner ... Jeg må dog tilføje at jeg mener du er ret nærtagende... Og hvis jeg læser dine seneste indlæg så skulle du måske overveje hvem som er nedladende!!!!
Som jeg læser det på det seneste, så sætter du mig i bås med Vagn Skou, EI , sænke debatniveauet, modsige mig selv, ikke at argumentere... Osv... Og det skal du ha .... På en temmelig raffineret måde... Men jeg gider faktisk egentlig ikke lege med..... Du er overbevist om det du nu mener... Og det er okay med mig...
Hvis du mener at det er et kardinalpunkt at gentage samme spørgsmål et dusin gange ... "Hvorfor DE stadig er ansat " og Iøvrigt i samme åndedrag at gentage et dusin gange at svaret ikke kan besvares for nuværende... Ved du hvad.... Så er det okay med mig....
Når du så efterfølgende beskylder mig for at gætte... Så er det også okay for mig... Det du kalder at gætte, kalder jeg noget andet... Og det fortsætter jeg med at gøre sålænge jeg personligt finder det relevant og indtil jeg får svar på mine spørgsmål ...og efterfølgende enlightment.
Du beskylder mig for at modsige mig selv .... Det er jeg ret uenig i... Jeg kan sagtens mene at jeg dybest set godt kan lide DE, at jeg mener han er visionær og en god kommunikator og på den modsatte side... At han haft et stort ansvar i nogle fatale beslutninger, har været medvirkende til at fordreje/fortie sandheden om Vestas reelle situation og Iøvrigt at det er komplet retarderet at gentagne gange stille et stort frit cashflow i udsigt i 4.kvt ... In mente selskabets nuværende situation og at alle netop er meget optaget af dette nøgletal.... Og begrundelsen accepterer jeg ikke ... Hovsa accepteres ikke længere... Hvis du er villig til at tage mine udtalelser ud af kontekst og kalde dem modsigelser... fred være med det ...
Ved du hvad hjulmand ... Prøv lige at læse dine seneste indlæg... Hvem er det der er nedladende??? Du vender tingene på hovedet på en meget raffineret, og efter min mening ubehagelig måde... Som nævnt jeg gider faktisk ikke lege med... Men jeg forventer vel egentlig at der kommer endnu et indlæg ... Med en masse ...... Og det fører jo så ingen vegne... ... Nå men fra min side er sagen uddebateret .... Den diplomatiske vil vel påstå at det er remis på såvel fakta som nedladenhed... Og det ville egentlig passe mig fortrinligt da jeg ikke ønsker at fortsætte denne debat
Jeg håber meget at du er enig ....
Fortsat vidunderlig aften
Wbi
-
Kære wbi,
Jeg vil gerne give dig en uforbeholden undskyldning, hvis du mener jeg har været nedladende i mit skrivesprog over for dig. Det var ikke hensigten.
Rigtigt, at jeg har strammet tonen, i de sidste indlæg, for jeg bryder mig ikke om at blive nedgjort for mine holdninger, lige som du selv. Som jeg skrev, så beder jeg bare om gensidighed, og det gælder også dig, for du stoppede ikke, da jeg bad der om det, første gang.
Jeg erklærer mig, gerne som taber af denne diskussion, for det er i virkeligheden så uendeligt ligegyldigt.
Det vigtige er, at rigtig mange har en holdning til, hvorfor DE er uduelig, skal fyres m.m, der bliver udtrykt i en temmelig hård retorik, som din. Kun ganske få spørger sig selv, og andre for den sag skyld om, hvorfor DE er der endnu.
Det faktuelle svar, bør kaste et helt andet lys over DE-debatten, og derfor er det vigtigt. Det der ærgrer mig mest er, at du end ikke anerkender jeg har en pointe. At vende argumentationen på hovedet, eller vi kan kalde det, at se tingene fra flere vinkler, kan være ubehageligt. Det er sandheden jo ofte.Min helt personlige holdning til DE skriver jeg sjældent om, men den ligger meget langt væk fra en for/imod diskussion, og at jeg ikke anerkender, at du har både plus og minus på DE kontoen, er bare urigtigt. Jeg kan ikke vide hvad du som person mener, jeg kan kun læse hvad du skriver. Og dine karakteristika af DE er altså selvmodsigende.
Fint nok, hvis du ikke gider lege med, men hvis vi kunne kaste de personlige nedladenheder ud af debatten, så kunne ellers blive interessant.
At jeg gentager spørgsmålet, er ikke nødvendigvis en invitation til dig, om at svare flere gange, det er en invitation til andre, om at komme med deres input. Du har en gang tidligere meldt dig ud af debatten, men sprang alligevel ind igen. Og du skal være velkommen. Men bare fordi du ikke vil skrive med, så stopper debatten altså ikke.Og jeg mener helt seriøst, at din ATP vinkel er rigtig interessant.
Så jeg håber, du vil skrive med, ellers må vi krydse klinger en anden gang. Og igen, undskyld, hvis jeg har været nedladende over for dig, i mine indlæg.
Hjulmand
-
Nu har jeg som ny bruger af Proinvestor læst lidt af det der er skrevet om Vestas her i debatten - og tænk jeg er af den mening at direktion og bestyrelse gør det ganske glimrende i Vestas.
Rent resultatmæssigt går det ikke godt - men sammenlignet med de andre store vindmøllefabrikker, ja så er det såmænd ikke så ringe endda.
De andre store feks. Siemens, Mitsubitshi etc. som laver meget andet end vindmøller - ja de gemmer de store underskud i koncernregnskaberne, så det ser ud som om at deres vindmøllesektor går fint.
Har selv arbejdet i multinationale virksomheder - og det er sådanne at det foregår i praksis.
Siemens i Danmark er fuldt sambeskattet med de andre Siemens datterselskaber. Og de ville da være store idioter hvis de ikke trak underskuddet fra Danmark hjem til Tyskland. Derfor ikke noget underskud i Siemens Danmark
-
Lige et par ord og tanker fra mig - efter at have læst denne framragende og rigtig gode tråd hvor rigtig mange ting bliver vendt.
Denne WBI der.....
Syntes lige i skal læse hans indlæg en gang til.
Har da aldrig hørt nogen argumentere så godt for sig - og så vide hvad han snakker om (nu hvor der bliver diskuteret vestas)Hjulmann - hvis DE ikke har et medansvar i 3*15 og andre ting du siger han ikke er en del af - tror du så han vil stå og tale for det ved Q fremlæggelserne.
Tror du det har foregået sådan her i kulisserne?
BF = bestyrelsesformand: Ditlev - du skal fremlægge vores nye 3*15 plan
DE: Jamen jeg står ikke inde for den så det vil jeg ikke!
BF: Jamen kære DE - det er dit job så det skal du, uanset hvad du siger.
DE: Okay, det gør jeg så - må jeg sige at jeg ikke tror på planen?
BF: Hvad tror du selv DE?
DE: Okay - så tror jeg på planen og fremlægger den.Nej vel? DE er lige så meget en del af den plan som resten af bestyrelsen.
Endnu en gang rigtig mange tak til WBI for dine kommentarer og dine bemærkninger.
Der er ikke mange som dig!
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind