Jeg kræver en statsbank
-
Måske er denne debat allerede ved at være forbi, men jeg kan alligevel ikke dy mig:
"Banken (danske bank) anfører, at Tyskland angiveligt bag lukkede døre har givet udtryk for, at landet er parat til, at EU nedskriver Grækenlands gæld. Det vil dog sandsynligvis først ske efter det tyske parlamentsvalg næste år."
"Politikerne er altså allerede nu indstillede på, at Grækenland får brug for en yderligere håndsrækning, og at en nedskrivning af gælden kan komme på tale. Der er derfor ingen grund til at tro, at Grækenland bliver tvunget til at forlade euroen," skriver Frank Øland." (Børsen)
Det siger vist alt om folkestyrets væsen anno 2012 i europa - en kolos på lerfødder!
I øvrigt har jeg lagt mærke til, at når talen falder på "the fiscal cliff" og 1.jan. er det vendinger som: "få klaret problemerne", "finde løsningen", "redde nationen", "stoppe den lurende, globale, finansielle katastrofe" mv. der pryder headlines over alt -
Jamen, det er jo netop det, der ikke sker: Det der sker er da, at nogle politikere, der ikke ved deres levende råd, vedtager at lukke øjnene helt i og tillade en fuldstændig uansvarlig forhøjelse af et låneloft, der i forvejen er alt for højt. -Og bibeholde skattelettelser mv.....De løser intet, får ingen problemer klaret, og uddyber den lurende, globale, finansielle krise - medens de lader landets indbyggere leve, som om intet er hændt! -For en stund...... - De puster bare den ballon op, som vi alle er klar over brister før eller siden....
A
-
Jeg ved godt at det er normalt at private firmaer skal skabe mest mulig afkast til deres ejer. Men hvad nu hvis banken er fonds eller selv ejet.
Så ville det banken tjener forblive i banken og derfor være tilrådighed til kriser eller fordele for kunderne.
Jeg forstiller at man laver en fond
Den fond udsteder virksomheds Obligationer som sælges.Pengene fra salget bruges på at starte banken (købe server, papir, o.s.v.)
Så åbner banken og kunderne åbner konti og sætter penge ind på budget konti, opsparings konti. pengende forrentes ved at låne dem ud til kunderne som prioitets kredit eller andre små lån
Skal vi
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind