Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Jeg kræver en statsbank

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
24 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • doodhaD Offline
    doodhaD Offline
    doodha
    wrote on sidst redigeret af

Jeg har selv Merkurbank - og det fungerer upåklageligt. Og jeg er glad for, at det de tjener på mig gør almen nytte.

Jeg havde tidligere Post-giro, dengang det stadig var statsligt. Men da det blev solgt og blev privat-kapitalistisk, skiftede jeg til Merkur.

1 Reply Last reply
    1
    • C Offline
      C Offline
      chano

Hej Hjulmand

Jeg spørger lige igen. Hvorfor er det vigtig at det er en statsbank ?

Kunne den bank du beskriver ikke ligeså godt være privat ?

Jeg ser ingen øget sikkerhed i at den er stats ejet tvært om da politikerne ikke ville kunne lade bankens penge være når de har lovet mere en de har råd til.

Man må kunne lave en ikke overskudsgivende kedelig privat bank

Måske findes den allerede

1 Reply Last reply
      0
      • C Offline
        C Offline
        chano

Hvor svært vil det endlig være at starte en ny bank ?

Lad os sige det er en ren netbank uden rådgivning da de ikke er troværdige afligevel.

dvs. de ansatte skal være en bestyrelse, direktion, få økonomi folk og it folk alle skal ha en almindelig løn ikke noget med vanvitige lønninger med super aftrædelses bonuser.

Banken skal kun tjene til de ansattes løn og anden drift, evt. overskud skal udbetales til kunderne som øget forrentning af deres penge.

Hvis muligt skal banken være ejet af dens kunder

Kun private kunder.

1 Reply Last reply
        0
        • C Offline
          C Offline
          cykling

konceptet findes eksempelvis inden for bil forsikring GF-Forsikring.

En form for solidarisk hæftelse med der af følgende krav for medlems skab.

Skal VI.

1 Reply Last reply
          0
          • C Offline
            C Offline
            chano

Jeg har en gl server den kan nok trække en netbank med de første 100 konti

Jeg er frisk

1 Reply Last reply
            0
            • HjulmandH Offline
              HjulmandH Offline
              Hjulmand

Beklager at jeg har overset dit spørgsmål.

Både nej og ja. Der er ingen private banker, der ikke skal fremvise overskud. Det er trods alt derfor man driver forretning. Og jeg ønsker ikke at bidrage til en branche, vis eneste mål er at stjæle mine penge.
              En statsbank må ikke være konkurrent, så defor har jeg sikkerhed for at det er non-profit. Hvis jeg skal betale en rente eller afgift for at drive statsbanken, så vil jeg hellere bidrage til det offentlige, end til bankerne.

1 Reply Last reply
              0
              • HjulmandH Offline
                HjulmandH Offline
                Hjulmand

jeg havde også Post-giro. Jeg vil kigge ind til Merkur. Tak for tippet.

1 Reply Last reply
                0
                • AlbertoA Offline
                  AlbertoA Offline
                  Alberto

Måske er denne debat allerede ved at være forbi, men jeg kan alligevel ikke dy mig:

"Banken (danske bank) anfører, at Tyskland angiveligt bag lukkede døre har givet udtryk for, at landet er parat til, at EU nedskriver Grækenlands gæld. Det vil dog sandsynligvis først ske efter det tyske parlamentsvalg næste år."

"Politikerne er altså allerede nu indstillede på, at Grækenland får brug for en yderligere håndsrækning, og at en nedskrivning af gælden kan komme på tale. Der er derfor ingen grund til at tro, at Grækenland bliver tvunget til at forlade euroen," skriver Frank Øland." (Børsen)

Det siger vist alt om folkestyrets væsen anno 2012 i europa - en kolos på lerfødder!

I øvrigt har jeg lagt mærke til, at når talen falder på "the fiscal cliff" og 1.jan. er det vendinger som: "få klaret problemerne", "finde løsningen", "redde nationen", "stoppe den lurende, globale, finansielle katastrofe" mv. der pryder headlines over alt -

Jamen, det er jo netop det, der ikke sker: Det der sker er da, at nogle politikere, der ikke ved deres levende råd, vedtager at lukke øjnene helt i og tillade en fuldstændig uansvarlig forhøjelse af et låneloft, der i forvejen er alt for højt. -Og bibeholde skattelettelser mv.....De løser intet, får ingen problemer klaret, og uddyber den lurende, globale, finansielle krise - medens de lader landets indbyggere leve, som om intet er hændt! -For en stund...... - De puster bare den ballon op, som vi alle er klar over brister før eller siden....

A

1 Reply Last reply
                  0
                  • C Offline
                    C Offline
                    chano

Jeg ved godt at det er normalt at private firmaer skal skabe mest mulig afkast til deres ejer. Men hvad nu hvis banken er fonds eller selv ejet.

Så ville det banken tjener forblive i banken og derfor være tilrådighed til kriser eller fordele for kunderne.

Jeg forstiller at man laver en fond
                    Den fond udsteder virksomheds Obligationer som sælges.

Pengene fra salget bruges på at starte banken (købe server, papir, o.s.v.)

Så åbner banken og kunderne åbner konti og sætter penge ind på budget konti, opsparings konti. pengende forrentes ved at låne dem ud til kunderne som prioitets kredit eller andre små lån

Skal vi

1 Reply Last reply
                    0
                    • MOVPM Offline
                      MOVPM Offline
                      MOVP

1 Reply Last reply
                      1
                      • MOVPM Offline
                        MOVPM Offline
                        MOVP

1 Reply Last reply
                        1

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

With your input, this post could be even better 💗

Tilmeld Log ind

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.
                        • First post
                          Last post
                        0
                        • Debatforum
                        • Seneste
                        • Populære
                        • Bruger