Vestas Q&A på PI
-
UCP, lad os lige faa 2 ting paa det rene.
NR1
Her soeges ikke om indflydelse, her soeges om information sikkert kendt information men til beroligelse af diverse VWS investorer.Nr. 2, lad os side det paa denne maade, du ville aldrig faa informationer af VWS IR eller andre indenfor VWS som ikke er kendt, dette er direkte usandt fra din side, og laengere er den ikke.
Det kan godt vaere du syntes det lyder godt og vigtigt, men tror ikke du skal fortaelle det til VWS, for saa lukkes de sidste doere for jer.
Bent Norberg gad ikke se jer, det tror da f.... naar i gaar efter hans CEO.....
Som jeg fortalte dig dengang du foreslog at private investorer skulle staa sammen i VWS, fortalte jeg dig at der aldrig ville kunne opnaas enighed blandt de private, og det vil aldrig ske.
Forklar lige kontakt til 12 procent af aktiekapitalen, har du kontakt til Blackrock da, for det kan jeg checke.
-
Jeg har egentlig ikke beskæftiget mig med læsning af PI særlig ofte, fordi jeg finder at usagligheden og manglende stillingtagen til realiteter er det fremherskende fra de fleste debattører. Her undslår man sig ikke fra at forvanske indlæg, eller komme med skældsord eller tilmed injurierende påstande, men det er ikke noget nyt fra de af "Tordenskjolds soldater", som til stadighed ikke forstår at føre en seriøs og saglig debat.
Til Pete må jeg sige, at du i høj grad tilhører denne kategori, hvornår har jeg sagt at IR meddeler informationer som man ikke har videregivet til andre? Du tillader dig ovenikøbet at være injurierende!Med hensyn til din indgang til BlackRock, så burde du nok have søgt oplysning, hvorvidt vi har kontakt til BlackRock inden du kommer med din påstand!
Med henvisning til MIF´s rigtige bemærkning om at blande sig i Bestyrelsens arbejde, så falder dette helt i tråd med foreningens opfattelse og ageren, men det udelukker ikke, at vi søger indvalgt vor kandidat til bestyrelsen.
Jeg må sige, at det er svært at finde hoved og hale i jeres mange forskellige statements.
-
".. hvornår har jeg sagt at IR meddeler informationer som man ikke har videregivet til andre?"
"Foreninegen Vestas Shareholders har jhævnligt kontakt med Vestas IR under fortrolighed, hvilket betyder at der ikke refereres om samtalen til vore medlemmer, men vi får en vis grad af informationer." citat dig selv kl 11.51
"Jeg må sige, at det er svært at finde hoved og hale i jeres mange forskellige statements."
Det er fordi der er mange forskellige debattører med mange forskellige holdninger - og det har du tilsyneladende svært ved at forholde dig til baseret på din ageren i Vestas Shareholders!
Hvis du ikke kan lide PI og debattørerne hvorfor så blande dig i denne sag? Lyder til det går strålende i VS, så hvorfor forsøge at hente medlemmer blandt "de vilde"?
-
UCP
Fra dit eget indlaeg forklar venligst
Foreninegen Vestas Shareholders har jhævnligt kontakt med Vestas IR under fortrolighed, hvilket betyder at der ikke refereres om samtalen til vore medlemmer, men vi får en vis grad af informationer.
Nu ved jeg ikke om du har en kalender, men det soendag og jeg formoder ikke der er mange tilstede af de jeg kender i Blackrock, men vi bliver klogere imorgen for der har jeg talt med dem.
At jeg er kritisk overfor VWS, hvad har det med useriositet at goere, hvis du taenker tilbage paa dengang du koebte VWS aktier, koebte du for at tjene penge korrekt ?
Jeg har tjent fint med penge paa VWS, og skal ikke klage.
Injuirende, jamen saa sagsoeg mig, det skal staa dig frit for.
Nu har jeg ikke mere at sige til dig idag, for dette er ikke EI, og skal ikke vaere skueplads for skaenderier.
Ang. Blackrock kommer der en kommentar imorgen.
-
Hvad sker der lige her!
Som ejer af en lille (meget lille) portion Vestas aktier OG som interesseret læser her på siden bliver jeg forskrækket.1 Hvis Vestas valgte at dele info ud her på sitet så ville jeg miste respekten for deres IR . No offense PI men dette er ikke en scene der har publikummer nok.
2 Når nogen tror at den slags er realistisk så bliver jeg bekymret over deres dømmekraft.
At en samlling af aktionærer FORMELT ORGANISERET selvfølgelig kan få en bedre service end små aktionærer er til gengæld helt klart derfor er AKA's indlæg relevant nok.
Til det er der så bare at sige at så skal ledelsen i denne formelle sammenslutning huske at dele sin info med de registrerede medlemmer. I modsat fald bliver det lidt komisk- Lidt a'la Shareholders der siger : Vi får info qua vores størrelse. MEN det er hemmelig info. -
Alle aktinærer bør få samme oplysninger om virksomheden i form af fondsbørsmeddelser og oplysninger på hjemmeside for dem derikke er kurspåvirkende!! Hvis Black Rock (BR) har fået insiderviden pga. de ejer lidt over 5 % er det sku da problematisk fordi denne viden er brugt mod alle vi andre aktionærer.
Jeg kunne med nød og næppe forstå man blev inddraget hvis man besad 20 % og derover af aktierne men igen ikke måtte handle på det. De skide amerikanere har shortet skidtet hel i bund fordi de ingen moral ejer men kun tænker på penge.
Det eneste I kan gøre er at holde jeres aktier. De trofaste skal nok blive belønnet fordi de stjæler jo værdierne fra jer der er bange!!!
MIF
-
Kære MIF! Det minder mig altså ret så meget om situationen Torm var og er i.. dette her! Manglende ordrer, skærpet konkurrence, hvilket presser indtjeningen, høj bank-gæld, der er svær at betale tilbage/forrente, og ikke mindst.. svære fremtidsudsigter grundet finanskrisen.
Og hvis du ser hvordan Torm roder rundt lige nu.. tjah, så er det måske scenariet for Vestas om 1-2 år, medmindre!.. Og det er nok dette "medmindre" der får private aktionærer til at købe lodseddeler i selskabet, frem for at sætte et stramt SL ved køb!Blot en tanke!
mvh.
-
Henvendt til dem der ikke kan se formålet.
Undskyld-Men inden vi kommer helt ud på et sidespor.
Dette er mig bekendt et investor og Aktie forum.
Hvor Vestas fylder en del i den daglige debat.
Selskabets egne meddelelser til markedet og de næsten daglige avis overskrifter diskuteres dagligt.
Årsagen til at man er her på PI. Er at man kan mødes og vende sine egne overvejelser og tanker omkring børs noterede selskaber med andre.
Hvis man ikke syntes at det kunne være spændende og forsøge og etablere en Q&A med Vestas. På et Aktie og investor forum så fred være med det.
Hvis det skulle lykkes og gøre Vestas interesseret.Vil det selvfølgelig blive håndteret i en ordentlig tone af PI.
De af os der så har interesse i og måske har spørgsmål som de kunne tænke sig og få belyst.
Vil så have muligheden og vi vil efterfølgende i vanlig stil kunne diskutere Vestas og selskabets muligheder og problemer.
Det er der vel med al respekt ikke noget forkert i på et Aktie forum.
-
Polopolo, jeg kan forsikre dig om, som ogsaa skrevet ovenfor et eller andet sted, at det ikke er for at faa nye og epokegoerende oplysninger, jeg tror alle paa dette site er klar over hvad der maa oplyses og ikke oplyses.
Til gengaeld ville det vaere rart at VWS kunne vise lidt folkelighed (kva det er en folkeaktie) og stille op til et QA, hvor de selfoelgelig ville kende spoergsmaalne foerst.... dette er jo ikke anlagt paa at skyde dem i saenk.
Og med hensyn til den formelle organasitionsom du kalder den, kan jeg garantere dig for at ingen oplysninger gives til dem uden at det er offentligt kendt. Tror ikke Vestas IR afdeling er stolt over den udtalelse som er ovenfor et sted angaaende det.
Men det ville da vaere rart at du saa ogsaa signede op, kan man regne med det ?
-
Kære Pete
Jeg håber for din egen troværdigheds skyld, at du kan gøre rede for dit forhold til BlackRock, for det kan jeg, endda skriftligt om nødvendigt.
Hvad jeg ikke forstår er, hvad er egentlig jeres ærinde med den meget kulørte debat, som I fører her på PI? Er det kun nysgerrighed for at kunne fortsætte med de luft-kasteller og ønsketænkninger, som ofte fremsættes her på sitet, og som ikke har sin gang på jorden.
Hvornår har vi set et eneste konstruktivt forslag til at afhjælpe Vestas problemer her på PI? Ja jeg spørger bare, hvad er det I vil opnå, der kan gavne Vestas.
I er negative på enhver tænkelig måde, og undser jer ikke for at bruge alle mulige fordrejninger og insinuationer i jeres debatter, anstændigheder og sagligheder er for jer en by i Rusland.
Min indgang til denne debat var, trods min erfaring med debattørerne på PI, den utrolige naivitet som kom til udtryk i jeres ønske om debat med Vestas her på PI! For at gentage et af de meget anvendte udtryk her fra sitet "I må have drukket af natpotten".
Kære venner begynd at koncentrere jer om realiteter, og benyt jer af sandheder omkring de debattører som mishager jer, og lad være med at skyde dem alt muligt "shit" i skoene. Det vil hæve debatten, men det er nok for meget forlangt.
Mvh
Vagn
-
Vagn
Så kender vi dig igen, en masse tomme ord og igen ikke et svar på ovenstående, netop derfor VS er blevet en Tom id'e.
Du svare heller ikke her på spørgsmål men går igen efter personerne herinde.
Prøv lige at kigge indad, undre det dig ikke at VS hjemmeside er død?
Har du prøvet at Google dit eget navn, du fremstår jo som en kværulant.
Kom pænt igen og svar ordentligt, så er du velkommen, og selv du vil lære en masse. -
Hvor ville det dog være rart hvis du var en mand af dit ord Vagn:
"Jeg opfatter hylekoret som useriøse, og uden fornemmelse for, at man selvfølgelig beskytter sin kilde. Det er en skreven lov, som alle journalister henholder sig til, her har vi et kor, der for at tækkes sin egen nysgerrighed fremsætter det ene ukvemsord efter det andet, og oven i købet udsætter sig for retsforfølgelse ved at have fremommet med injurierende usandheder.
Vagn
vil ikke spilde mit krudt på at gå videre i sådanne ørkesløse, og unyttige diskussioner, så min deltagelse i PI er hermed slut"
Du har vist travlt og skal videre...
-
Vagn, for vi er med sikkerhed ikke paa kaere niveau........ hvem jeg kender i Blackrock kommer saadan ikke dig ved, jeg kender faktisk ret mange i de forskellige hedgefunde. Du svarede stadig ikke paa spoergsmaaletomkring IR i VWS, hvorfor jeg imorgen vil copy paste dit indlaeg herpaa siden, og maile de til VWS oig forespoerge hvad dette dog kan vaere.... saa nemt er det som.
Forstaar egentlig ikke du kommer her for at debatere hvis vi er saa userioese herovre, du har dit helt eget debat forum hvor du kan boltre dig som du vil...... men der er maaske kun ekko ????
Du har din sag, PI har en anden ide og lad det vaere det. Er du nervoes for at de faar den succes du ikke fik ?
-
Ville egentlig ikke have deltaget i denne debat, men følte mig desværre provokeret til det.
Og det er lige præcis det der er problemet - du formår at provokere en masse af de gode debattører til at deltage i debatter de ellers normalt ville holde sig fra. Det kan jo som sådan være fint nok, men problemet er at de ender i et meget kedeligt niveau (ikke helt som EI, men dog alligevel).
Det gør du blandt andet ved ikke at forstå at PI handler om mange forskellige tilgange til investering: Nogen har ualmindelig specifik viden om enkelte selskaber, andre finder nyheder, nogle er dygtige til det tekniske, andre til makro, nogle kommer med professionel baggrund osv. Det er udvekslingen og debatten om denne viden der er interessant!Desværre vil du ikke acceptere at man kan være interesseret i et selskab og have viden om det (og evt. være aktionær) uden at ønske og blande sig i selskabets drift. Og når du så samtidig fremfører denne holdning på arrogant vis ved at provokerende kalde debattørerne for kandestøberier og sige at de spilder deres tid, ja så er debatten død og man beder selv om at niveauet falder hjulpet af dem der fornøjes af at provokere yderligere.
Heldigvis er der også plads til at diskutere selskabsdrift og hvordan man kan hjælpe et selskab. Det der ikke er plads til er at have en holdning om at alle andre er fjolser fordi de ikke er enige!
-
Kære Golfhouse
Et gammelt ordsprog siger, at en tosse kan spørge om mere end 10 vise mænd kan svare på.
Da jeg ikke anser mig selv for vis, har jeg ikke til hensigt at bruge min tid på spørgsmål, som ingen relevans har til det som burde optage dig mere.
Du blev, i sin tid, ikke anset som et egnet bestyrelsesmedlem i den påtænkte forening, og derfor har du et ambivalent forhold til Vestas Shareholders og min person.
Hvad jeg ikke forstår er hvorfor min person er så vigtig for debattører på PI? Jeg er kun talerør for foreningen, og er til enhver tid parat til at vige pladsen, såfremt en bedre egnet person viser sig! Der er sagen det drejer sig om, ikke enkelt personer, hvad der øjensynligt ikke er gået op for mange af PI´s debattører!
Men fortæl mig, hvad er det I vil med jeres megen ståhej, hvornår hører vi noget konstruktivt frem for person fnidder fra jer?
Kom med noget konstruktivt, og vis at du ikke tilhører den kategori, som indgår i ordsproget.
Jeg venter spændt på at høre dine ideer om, at hjælpe Vestas i den nuværende situation
Mvh
Vagn
-
Av actdk, bortset fra at mit niveau ofte er særdeles tvivlsomt - selv uden Vagns påvirken, så følte jeg mig nu alligevel ramt. Skulle jeg lave en top 5 over de laveste indlæg jeg har skrevet på PI, så skal jeg vist bare lede i tråde hvor Vagn optræder.
Når det er sagt, så er det lige så meningsløst at debattere med Vagn som det er at dividere med nul...
-
Vagn
Du ved godt det sorte er bogstaverne ikke, jeg var faktisk stadig for din forening umiddelbart efter i startede.
Men det ødelagde du med din personlighed.
Husker også godt vores snak du havde lavet vedtægter og du ville sammensætte en bestyrelse, Vagn sådan foregår virkeligheden ikke.Det klogeste VS kunne gøre nu var at lade Søren som er formand, komme til orde og du skulle trække dig pga. Din skadelige virke for foreningen.
Vagn, hvorfor vil i ikke svare på spørgsmål, her er chancen for at værge medlemmer.
Hvordan kan i få fortrolige oplysninger af et Børsnoteret selskab, skal det ikke ud til alle på samme tid?
Hvorfor kan i ikke som i andre foreninger have åbent dialog, du nævner man kan finde pressemeddelelserne på nettet, hvorfor hjælper du ikke bare medlemmet ved at smide det på?
Hvorfor går du i krig mod et debatforum som er din bedste markedsføringsplads til aktive investorer?
Hvorfor tror du i kan drive Vestas bedre end dem som sidder på posterne?
Hvorfor forventer du at VS kan få dialog om en plads i bestyrelsen og PI ikke kan få dem i dialog om almen viden?
Vagn brug nu fornuften og bed evt. Søren (hvis han stadig er med dig) om at svarer høfligt og konkret.
Jeg vil dog gøre som Pete, og sende både en skærm kopi herfra og fra jeres side hvor du siger du har insider viden, videre til Vestas og Finanstilsynet.
-
Kære Bryan
Du er vist ikke rigtig indsat i det danske sprog og hvad der ikke kan udledes af trykt tekst, men jeg må så skære det ud i pap for dig!
At udveksling af informationer med IR sker i fortrolighed, indebærer ikke at IR meddeler os fortroligt materiale, som ikke tilflyder offentligheden.Der er aldrig blevet antydet at vor forening har modtaget materiale fra IR, som ingen andre har fået, og selv om vi havde ville vi aldrig annoncere med dette. Dit indlæg bekræfter, hvad jeg netop har skrevet om uhæderlig fordrejning af fakta, som desværre er blevet en naturlig ting fra debattører fra PI.
Med hensyn til pressemeddelelser, kunne vi sagtens lægge dem ud på vor hjemmeside, men vi
synes ikke, at vi skulle lade os diktere dette fra en person, som stak os i skoene,at vi sikkert ikke havde udsendt noget sådant, og insinuerede at vi var fulde af løgn!Skulle nogle af vore medlemmer ønske dette lægger vi gerne pressemedelelserne ud på nettet. Iøvrigt viser de mange indlæg fra PIére (selv om det nok ikke var hensigten), med al tydelighed, at mine argumenter fremført ovenfor med al tydelighed rammer plet, og gør ondt, men kom igen og vis noget konstruktivt og genskab den respekt som I har sat over styr. Det venter jeg og 172.000 andre Vestas aktionærer på.
Mvh
Vagn
-
Vagn........... Ud over at du med sikkerhed kun har skrevet her, er at oedelaegge et initiativ. Det vil jeg ikke lade lykkes for dig, af den simple grund at jeg syntes du er en person som omgaaes sandheden lidt for let.
En ting du maaske laerer en dag er, at misundelighed er en grim ting.
Nu maa du forklare hvordan man i fortrolighed kan tale om offentlige oplysninger, hvisker i som i en B film, eller har du haft ringet forkert nummer.
Nu syntes jeg du skulle traekke dig tilbage til din egen webside, og derefter koncentrerere dig om dit formaal... saa skal folk herinde nok finde ud af at koncentrere om det de kan.
Jeg tror de fleste herinde ogsaa er klar over vi ikke har dit niveau................ og det kan du saa tolke som du vil.
Saa tak for idag
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind