Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Vestas Q&A på PI

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
131 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • U Offline
    U Offline
    UCP
    wrote on sidst redigeret af

Gol"fhouse

Jeg beklager at måtte sige, at du fatter intet selvom det bliver skåret ud i pap. Nu har du igen udsat dig for at komme med beskyldninger som er komplet usande, og du har endda fået det forklaret skåret ud i pap!

Hvornår går det op for dig, at når vi i vor henvendelse til IR hvergang skriver fortroligt, så er det fordi vi dermed tilkendegiver, at evt. informationer ikke bliver videregivet. Det betyder at vi henvender os i fortrolighed, som jeg har anført nu adskillige gange. Det betyder ikke at de svar vi får fra IR er så fortrolige at de ikke er offentligt tilgængelige.

Det er kendetegnende her i dette Forum, at debattørerne kun er interesseret i at fordreje fakta på en meget useriøs og uhæderlig måde, enten fordi de ikke forstår det danske sprog eller fordi de ikke vil forstå det! F. eks. så skriver du " så du indrømmer at I itet kontakt har". Jeg formode du mener "ingen kontakt har"!

Kære Golfhouse vi har haft, og vil have masser af kontakt til IR, og vi vil til stadighed anføre "Fortroligt" ved hver indledning af mail, og jeg gentager "vi vil aldrig offentliggøre nogen information fra IR, såfremt IR mod forventning skulle tildele os fortroligt materiale, så enkelt er det, men det er nok for meget forlangt at nu fatter sammenhængen.

Dit forsøg på overfor IR at give det udseende af, at vi påstod at have fået fortroligt materiale fra IR, som ikke allerede var offentliggjort, fortæller lidt om det niveau du bevæger dig på. Så er det sagt endnu engang.

Mvh.

Vagn

"fortroligt"

1 Reply Last reply
    0
    • golfhouseG Offline
      golfhouseG Offline
      golfhouse

Vagn,

Du er desværre tilbage i dit tåbelige jeg, det danske sprog, vagn, svar lige på de 2 forskeligheder Pete henviser til? og så indrøm det er dig der ikke kan se eller forstå hvad vi skriver.

Husk jeg linkede til din side og spurgte IR om det kunne være rigtigt og deres svar ser du ovenover!

Samtidig har du jo indrømmet på din egen side citat: En af vore kontakter til Vestas IR, var, for ½ år siden, ønsket om mere information, hvor vi fik den besked, at man var underlagt lovgivningen omkring udmeldinger, og det måtte vi lade os nøje med.

Ergo har du jo ingen kontakt, med mindre du betragter en afvisning, som en dialog???

Og igen uhæderlig debat????? er det uhæderligt at smide dine ord tilbage igen?

Beklager Vagn, du er desværre blevet for gammel til at lære, hvilket er vigtigt hvis man skal tilpasse sig.

Synes ærligt du skal holde dig på din side og passe de medlemmer som du har opdaget du ikke har og derfor er nød til at kværulere andre steder.

Bemærk, vi kommer med fakta og du svarer ikke på et eneste af dem.

1 Reply Last reply
      1
      • C Offline
        C Offline
        chano

Velkommen RTH og MOVP jeres opbakning kommer helt sikkert til at hjælpe.

Især hvis UCP og andre ville holde sig til at debatere om Q&A i denne tråd.

Jeg har selv købt lidt flere Vestas aktier idag og støtter selvfølgelig Q&A med dem alle

Jeg har nu 4110 stk Vestas aktier

1 Reply Last reply
        0
        • U Offline
          U Offline
          UCP

Golfhouse

Undskyld at jeg nu må spørge er du småt begavet, eller giver du blot udseende af det?

Det er utroligt at du fortsætter som om du umuligt kan forstå hvad der skrives på godt dansk.

Du vrøvler om "kontakt" som om du ikke forstår hvad ordet betyder, gør du det?

Vi har haft masser af kontakt til IR og vil fortsat have det, at IR ikke altid kan give os svar på det vi beder om, betyder jo ikke at vi ikke har haft kontakt.

Du har spurgt IR om noget, som aldrig har været fremsat af os, og således givet IR en urigtig forespørgsel, som IR selvfølgelig svarer på i overensstemmelse med sandheden! Må jeg nu for 10 gang fortælle dig, at vi aldrig har sagt at vi har fået fortrolige oplysninger fra IR.

Du er så indskrænket, at du ovenikøbet citerer vore indlæg, og udsagn som klart (selv om du ikke fatter det danske sprog) fortæller at vi mailer til Vestas i fortrolighed, og derefter modtager information under samme vilkår, men det siger jo ikke, at de informationer vi får er fortrolige som ikke allerede er offentliggorte!

Er din intelligens virkelig så begrænset, at du ikke fatter, hvad der skrives på godt dansk. Jeg må nok skrive til Lars Viladsen og forklare ham sagens rette sammenhæng.

Jeg må sige, at du faktisk er værre end Jens Fup og de andre Landsbytosser, der i sin tid hærgede vor hjemmeside.

Udover ovenstående må jeg betegne både dig og Pete som tidrøvere uden for pædagogisk rækkevidde, og jeg har brugt mere end rimelig tid på noget som kun kan opfattes som ævl uden betydning.

Mvh

Vagn

Vagn

1 Reply Last reply
          1
          • D Offline
            D Offline
            deleted-user

Hej vagn
            Jeg har gentagende gange læst at du ser/opfatter VS opgave som, at hæve kursen på Vestas. Er det hvad VS kan tilbyde som central interesse?

Du beskriver Ditlev som en leder du vil afskedige. Hvad er årsagen?

Hvad vil du foreslå bestyrelsen i Vestas sætter som mål for virksomheden?

1 Reply Last reply
            0
            • M Offline
              M Offline
              Mackeith

@ Administrator: Hvorfor får denne UCP / Vagn lov til at ødelægge dette gode initiativ ???

Tillad mig at fremsætte følgende forslag: Denne debat lukkes; men slettes ikke, samtidig med at skriveadgang for UCP / Vagn spærres. Herefter startes forfra i en ny debat-tråd.

På forhånd tak

Mackeith.

1 Reply Last reply
              1
              • HjulmandH Offline
                HjulmandH Offline
                Hjulmand

Vagn skal have lov til at skrive på PI, alene fordi vi har ytringsfrihed.

PI'er debatterer normalt seriøst og sobert, men i dette tilfælde er det vigtigt, at Vagn har dette vindue til at udstille sin egen inkompetence. For hvert indlæg Vagn skriver, graver han sin egen afgrund dybere, fordi man på PI ikke censurerer hans indlæg væk.

Vi skal stå model til Vagns opførelse, så vi kan udstille formanden for Vestas Shareholders som den person han er. Vi skal stå model til Vagns opførelse, så alle Vestas aktionærer har mulighed for at læse og lære om den person og den forening de overlader deres aktier og mandat.

I forlængelse af mit tidligere indlæg i denne tråd, beder jeg jer igen bemærke mønstret. Dialogen startede dog denne gang i VS forum, men også her i relativt pæne toner fra Vagn, hvorefter hjernen brænder af i eder og forbandelser.

Bemærk også Vagns hovedargumentation, sprogets kvalitet. Alligevel er det Vagn der siger, hvor vi andre skriver, staver forfærdeligt, argumenterer i talesprog med bandeord og eder, sidst men ikke mindst argumentere personligt.

Enhver der ved bare en smule om det danske sprog kan læse, at det er et barn i 8 klasse eller en gammel mand der skriver. I øvrigt hed han ikke Jens Fup, men Jens G.
                Under alle omstændigheder bør det ikke være en voksen mand, der i dag står i spidsen for den pt. eneste aktionærforening for Vestas aktionærer, der skriver sådanne indlæg.

Men fint nok, lad ham grave sin egen grav. Golfhouse, Cykling, Pete, jeg selv og et par andre, har en gammel høne at plukke med Vagn. Men jeg vil stadig opfordre alle til, ikke at kommunikerer med Vagn, da det er næring til hans bål. Vi er helst fri for at debattere med Vagn, men kan ikke blive fri for hans henvendelser. Hvis/når vi argumentere med Vagn, så er det med argumentets magt og ikke personligt. Vi synker ikke ned på Vagns niveau.

Vi beder om nogle enkelte og simple svar fra Vagn, som vi ved han ikke kan give et sandfærdigt svar på, uden at røbe sig selv som utroværdig og løgner. Og vi skal blive ved at kræve disse svar, så længe Vagn udtaler sig offentligt på vegne af VS, og så længe Vagn er til skade for Vestas Wind System.

Vagn har f.eks. påstået, at han havde fortrolige informationer fra IR, og er nu grebet med hånden i kagedåsen, og reaktionen er bare så pinlig og uværdig. .

Men meget værre er det vel, at VS med Vagn som formand, tilsyneladende har foretaget vedtægtsændringer, uden om generalforsamlingen. Hvis det er korrekt, så er det vel mistænkeligt tæt på en kriminel handling, da det er en betalende medlemsforening?

Men hvad ved jeg? Andet end jeg er en af dem der kan dokumenterer det. Men pyt, jeg er lidt ligeglad med den kriminelle del, men jeg er ikke ligeglad med den troværdighed som Vagn skal nyde som formand.

Så vi skal vedholde, at kræve svar på nogle enkelte spørgsmål som Golfhouses: Er der foretaget vedtægtsændringer fra den stiftende generalforsamling og til nu, uden om en generalforsamling?

Intet personligt, blot en særdeles relevant information i debatten.

Husk, det er Vagn der henvender sig til os, ikke omvendt. Vi søger ikke konflikten, det gør Vagn. Vi giver bare svar på tiltale.

Nok for denne gang.

Hjulmand

1 Reply Last reply
                1
                • pete44.5P Offline
                  pete44.5P Offline
                  pete44.5

Vagn,

jeg alene har raadighed over 3 mio VWS aktier men de kan ikke registreres, idet de er laant get the drift.

Mit svar til dig kan du se i dit eget forum da det ikke er til spam herinde.. Her taler vi omkring alvorlige ting saasom VWS. Dette er ikke en klub, hvor der opkraeves gebyr for ingenting her foelger der noget med, hvilket man ikke kan sige om din side.

Svar nu paa de spergsmaal som bliver stillet til dig, istedet for at vige udenom.

Og din kontakt ved Blackrosk kan jeg nu lokalisere, tak for det.

1 Reply Last reply
                  1
                  • pete44.5P Offline
                    pete44.5P Offline
                    pete44.5

Jamen Vagn, der er soerme ingen som har bedt dig om at skrive herinde, nu skriver vi i dit paradis af et forum, saa kan du jo forholde dig til det.Men du sletter vel bare spoergsmaal og indlaeg derinde, naar det ikke passer herren at svare.

1 Reply Last reply
                    0
                    • BiopOrBustB Offline
                      BiopOrBustB Offline
                      BiopOrBust

Du kunne muligvis have tilføjet et spørgsmål mere til Vagn, der er ihvertfald en enkelt ting jeg stadig ikke forstår i hans argumentation (ok der er nok flere).

Når Vagn nu har præciseret sin snak om fortrolighed til at VS ikke modtager fortrolige informationer fra Vestas IR, men blot behandler de offentligt kendte informationer de får i fortrolighed - svarer det så ikke lidt til at ringe til DSB og få oplyst afgangstiderne fra hovedbanen, mod at man lover at at behandle oplysningerne fortroligt?

Man fristes jo til at mistænke manden for udelukkende at bruge ordet fortrolighed for at fremstå vigtigere end han er, men det kan da selvfølgelig ikke passe med det fine menneske.

PS: Jeg regner med at ovenstående indlæg vil blive behandlet i fortrolighed af læserne, og ikke spredt til den del af befolkningen der ikke har en internetforbindelse...

1 Reply Last reply
                      3
                      • U Offline
                        U Offline
                        UCP

Windstyrke

Jeg overlader trygt afskedigelse eller ej af DE til den nye formand. Hvad årsagen er til min opfattelse af DE kan du læse på Vestas Shareholders.

Til Peter og Co så har jeg sagt det som bør siges om useriøs og uanstændig debat, og det må være nok for nu. Jeg har forsøgt at apellere til en anstændighed debat om et emne, men det er blevet, som sædvanlig, til personfnidder og løgnehistorier rettet mod min person, der, uforståeligt for mig, åbenbart er meget interessant. Emnet som burde diskuteres er der ingen der har lyst til at debattere.

Så tak for sangen selv om den lød lidt falsk og hul. Vi kan tales ved en anden gang.

Mvh.

Vagn

1 Reply Last reply
                        1
                        • golfhouseG Offline
                          golfhouseG Offline
                          golfhouse

He he Vagn.

Du trækker dig ydmygt, som en såret hund.

MEn igen vil jeg kommentere for du trækker dig, med indlæg om vi kommer med løgne og lign.??

Det var dig der påstod fortrolighed, selv IR tolkede dit indlæg forkert?

Det er dig der ikke vil fortælle hvorfor i har fusket med vedtægterne?

Det er dig der ikke har indrømmet du reelt sidder på magten, din formodentlig voksne søn bor hjemme (hmm) og arbejder for dig, hvilket betyder han er underlagt dine mærkelige luner. Søren har ingen hørt fra, end ikke et lille forsvar for dig eller foreningen herinde?

Du svarer ikke på hvorfor Peter H. skulle være inhabil hvis han var repræsentant for VS som sikker står for Vagn Schou. (godt tænkt af dig)?

Du redegør ikke hvad de penge du har indsamlet går til, hvilket en bestyrelse i en forening altid bør kunne gøre. kontoudtog kan jo nemt lægges op på din side og nej det er der intet fortroligt i?

Du svare ikke på om det er dig og din søn (som stadig bor hjemme) der er på valg til næste generelforsamling.?

Men Vagn, ingen her havde forventet du kunne svare på et eneste spørgsmål, så det er helt ok, føler med dig.

Det eneste argument du har haft imod rigtig mange herinde og på din egen side er, at vi andre intet forstår, sørgeligt, men der findes faktisk diagnoser for din personlighed.
                          Hvis vi andre ikke forstår, kunne det jo være du formulere det forkert, de fleste af os herinde har faktisk nok flere skoletimer bag os end du har.

Men tak fordi du endnu engang har bevist hvorfor man skal holde sig langt fra dig og din søns, både i dette projekt og hvis man skulle støde på jer i fremtiden. indrømmer jeg også er lidt bekymret for Søren, da han plejer at have tid til at debatere, men nu het har trukket sig tilbage, det ville klæde ham at trække sig fra VS inden hans navn også bliver ødelagt.

1 Reply Last reply
                          0
                          • U Offline
                            U Offline
                            UCP

Hej Lars

Jeg bemærker at Peter Bøgh Larsen har rettet henvendelse til dig for at få din udtalelse omkring en påstået udtalelse på Foreningen Vestas Shareholders hjemmeside. Vedkommende der åbenbart ikke mestrer det danske sprog, kan ikke skelne mellem fortrolighed og fortrolig. Der har fra nogle medlemmer været argumenteret for mere information fra Vestas, til det har vi skrevet på vor hjemmeside, som rigtigt er, at vi har fået visse informationer fra Vestas i fortrolighed, hvilket jo ikke er det samme, som at vi har fået fortrolige oplysninger, hvilket jo ville være i strid med lovgivningen, og vi ville aldrig påstå noget sådant, selv om det havde været tilfældet.

Peter Bøgh Larsen blev i sin tid vraget som kandidat til foreningens bestyrelse, derfor har han et ambivalent forhold til foreningen og min person i særdeleshed.

Vi har forsøgt at fortælle vedkommende, at vi altid indleder vore henvendelser til IR med "fortroligt" som indikerer at vi ikke offentliggør eventulle besvarelser fra IR.

Med venlig hilsen

Foreningen Vestas Shareholders

Vagn Schou

1 Reply Last reply
                            1
                            • golfhouseG Offline
                              golfhouseG Offline
                              golfhouse

Glæder mig til hans svar, for husk Lars har selv læst din udlægning på nettet og selv tolket den

Tvivler på Lars svar er positivt, da jeg som sagt linkede til dit indlæg og spurgte om det forholdt sig sådan, så det er faktisk ham du sviner i mailen, men lov nu at lægge den online

og denne linie er super citat" vi ville aldrig påstå noget sådant, selv om det havde været tilfældet"

1 Reply Last reply
                              0
                              • pete44.5P Offline
                                pete44.5P Offline
                                pete44.5

Vagn, man kan undres over du ikke underskriver dig med formand for Vestas Shareholders, er der en specielt grund til det ????

Nu har vi lavet lidt liv i dit eget debat forum, du kan jo saa passende svare derinde.

Spoergsmaalne er ret vigtige for VS, idet de via det korrekte svar vil belyse om VS har indflydelse, eller aldrig vil faa inflydelse

1 Reply Last reply
                                0
                                • pete44.5P Offline
                                  pete44.5P Offline
                                  pete44.5

Vagn, Vestas har jo svaret, at der ikke er noget fortroligt mellem dem og Vestas Shareholders, kniber det at laese dansk.

1 Reply Last reply
                                  0
                                  • MIFM Offline
                                    MIFM Offline
                                    MIF

Efter ar ha læst brudstykker af alt det her så burde man oprette en forening der støtter Ditlev Engel Tænk alt det han skal stå model til i det offentlige rum!

Jeg er sikker på hans langsigtet model for Vestas vil vise de er på rette vej og har den rette strategi i det uhyrlig svære markedet som pt. hærger branchen. Ingen havde troet den af syndikatet opfundet finanskrise blev så slem!

Så DE forsæt endelig med dit "Pokerface" og lad dig ikke slå ud. Konkurrenterne er ved at falde fra i svinget

MIFFEN

1 Reply Last reply
                                    0
                                    • golfhouseG Offline
                                      golfhouseG Offline
                                      golfhouse

MIF

Den eneste der er i krig mod DE er VS og han har ingen opbakning kan du jo se

Det skal dog retfærdigvis siges at han er ved at lave en kovending overfor bestyrelsen og DE.

Golf.

1 Reply Last reply
                                      0
                                      • D Offline
                                        D Offline
                                        deleted-user

Hej igen Vagn.

Jeg læser ingen svar på mine spørgsmål til dig i det du skriver(henvisning er ikke svar), så jeg paster dem lige igen samt dit svar.
                                        Jeg forstår desuden ikke hvorfor du i dit svar til mig skriver noget jeg anser for fortrolige informationer om dig samt Peter og Co

Jeg spurgte:
                                        Hej vagn
                                        Jeg har gentagende gange læst at du ser/opfatter VS opgave som, at hæve kursen på Vestas. Er det hvad VS kan tilbyde som central interesse?

Du beskriver Ditlev som en leder du vil afskedige. Hvad er årsagen?

Hvad vil du foreslå bestyrelsen i Vestas sætter som mål for virksomheden?

Du svarer:
                                        Windstyrke

Jeg overlader trygt afskedigelse eller ej af DE til den nye formand. Hvad årsagen er til min opfattelse af DE kan du læse på Vestas Shareholders.

Til Peter og Co så har jeg sagt det som bør siges om useriøs og uanstændig debat, og det må være nok for nu. Jeg har forsøgt at apellere til en anstændighed debat om et emne, men det er blevet, som sædvanlig, til personfnidder og løgnehistorier rettet mod min person, der, uforståeligt for mig, åbenbart er meget interessant. Emnet som burde diskuteres er der ingen der har lyst til at debattere.

Så tak for sangen selv om den lød lidt falsk og hul. Vi kan tales ved en anden gang.

Mvh.

Vagn

1 Reply Last reply
                                        1
                                        • golfhouseG Offline
                                          golfhouseG Offline
                                          golfhouse

Vagn,

Er der kommet svar på hvorfor Lars, fra IR tolker dit indlæg på samme måde som resten af befolkningen og ikke som du har skrevet det danske sprog?

Vi vil jo gerne se svaret, så jeg kan sende det tilbage og høre hvorfor han har svaret som han har

Og vedr. det danske sprog er du måske den dygtigste herinde, men din pli til at svare høfligt på spørgsmål og lign. der har du en stor brist.

Smider lige dit link, og et af dine medlemmers svar til dig på det.

Kan især godt lide denne linie Citat "Foreningen er til for alle Vestas aktionærer, er deres ejendom og den administreres kun af mig"

Her svarede du jo så løgnagtigt tidligere, at den blev administreret af en bestyrelse og et udvalg?

62496_Skaermbillede_2012_11_22_kl._08.17.31.png
                                          62496_Skaermbillede_2012_11_22_kl._08.05.07.png

1 Reply Last reply
                                          0

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

With your input, this post could be even better 💗

Tilmeld Log ind

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Debatforum
                                          • Seneste
                                          • Populære
                                          • Bruger