Apple sælger 5 mio Iphone 5 den første uge
-
He he, Bolt er en klog mand, der forstår sig på handel med "mærkevarer".

Jeg købte min første Lumia på forventninger, der efterfølgende skuffede fælt, især på batteritid. Resultatet er, at jeg ikke uden videre køber nr. to. Først når produktet er dokumenteret bedre end Iphone, vil jeg overveje et skifte. Jeg er overbevist om, at jeg ikke falder ud fra det normale reaktionsmønster, og alene derfor har Nokia/MS allerede nu tabt vigtige markedsandele.
Enig, Apple kan ikke blive ved med at udvikle telefoner med fernis og pynt, og hvis de ikke holder den ellers høje kvalitet, så slipper Fenrisulven måske løs fra Thors tøjler. Men lige nu er de så langt foran deres konkurrenter, at de end ikke ser dem.
Inden smartphone var alle telefoner forholdsmæssigt, stort set ens. Den udvikling vil gentage sig med smartphone og det er sikkert rigtigt, at om 2-3 år er de alle ens igen. Men lige nu har Iphone sat standarden og det er den der skal slås eller matches. Jeg tror de forskellige selskaber gør klogt i at efterligne Iphone-konceptet så meget som muligt, og de gør fejl i deres forsøg på at udvikle en anderledes måde at hente informationer og funktioner, i et forsøg på at skille sig ud.
Nokia skal tilmed passe alvorligt på ikke at lave nok en dyr fejlstrategi og som jeg ser det, er den eneste telefon der lige nu kan slå Iphone, er en Lumia kasse, Iphone lignende software og apps, og hertil adgang til Office og div. readere. Kardinalpunktet bliver batteritid. Ingen gider have en telefon der skal oplades 3-4 gange hver dag.
Alternativet er et helt nyt koncept, men det har jeg svært ved at se de første 8-10 år.
-
Jeg synes det er lidt sjovt at i kun snakker om Nokia og Apple, da det faktisk stadig er Android platformen der har føretrøjen. Android har et meget solidt miljø, og nu er Apple begyndt at kopier ting fra Android.
F.eks har de fået navigations bar i toppen. Deres Safari browser kan nu synkronisere mellem PC og Mobil, Panorama i IOS 6. Og flere ting. Alt sammen ting som Android havde før iOS.
Jeg synes stadig de har et rigtig godt produkt, jeg ser bare ikke Nokia som den store modstander, det er Android(HTC, Samsung, LG.....). Og med alle deres slagsmål i retten mod Android, så er folk ved at være trætte af apple. Og de smider Youtube og google maps ud, og deres egen tjeneste er slet ikke godt nok.
Har lige dette sjove billed, men jeg ser bare dette som at mange er træt af Apples måde at gå i retten med "logisk designet" "Runde hjørner" De bliver de nye "onde" som MS var i gamle dage. Eller det er mit gæt

-
AV-AV... Det bliver en dyr fætter.
5499,- kr. for den billigste.
http://www.pcworld.dk/art/220595/av-av-din-nye-iphone-stiger-i-pris
-
Ja jeg havde reseerveret en med 64gb hos telia. Prisen var godt 7000 kr. Udnyttede ikke min forkøbsret. Så venter nu på at se nærmere på Lumia 920. Gætter på den kommer til at koste omkring 5000 kr
-
Nokia DK har faktisk lige sendt en pressemedelelse ud. 4.900 kr bliver prisen
http://nyheder.nokia.dk/nyheder/nokia-lumia-920-i-danske-butikker-fjerde-kvartal-2012/
-
Så 1400 kr billigere end Iphone 5 med 32gb og 600 billiger end Iphone 5 med 16gb
-
det kan man vel kun finde ud af via bruger undersøgelser.
-
Der er altså også lidt dollar kurs i den pris stigning. Men I har fat i det helt rigtige. At Apple formår at holde deres priser, endda øge dem. Konkurrenternes går hurtigt i priskrig med hinanden. Årsagen? - Økosystemet.
-
Tror at Apple's pris politik har nået et leje hvor de vil miste flere markedsandele - hovedsagligt til Samsung.
For 1 år siden havde Iphone en større markedsandel end Samsung. I 2012Q2 sælger Samsung dobbelt så mange smartsphones, som Apple.
Hvis Apple vil forsætte den fremtidig vækst, bliver de nød til at ændre pris politik. Øko systemet vil ikke kunne rede dem i længden.
-
Det er lige meget med markedsandel hvis man ikke tjener penge. Apple skal gøre det de er bedst. Nemlig blive ved med at gøre det de altid har gjort.
Den krise I prøver at afdække er simpelthen jeres egen opfindelse.
-
Apple undskylder. Så har man set det med
Apple har lige sendt nedenstående undskyldning ud omkring deres dårlige maps i IOS6. Og de henviser lige frem til konkurrerende produkter som bla google.....wow. Men det er godt nok også vildt de har lanceet en så mangelfuld kort tjeneste. Det ligner dem slet ikke. Det var nok lige ete år for tidligt de lancerede den service
-
Apple gør det faktisk af en grund. De bliver nemlig nødt til at teste deres nye tjenester i mørket, fordi der er så stor opmærksomhed omkring det de laver.
Giv dem 6 måneder og så er Google slået
-
no way de slår google maps på 6 mdr. Der er ingen der kommer i nærheden af googles detaljer med både fly, biler, cykler og gående personel der mapper alverdens veje og bygninger
Apple skulle have ventet med deres egen map service til de havde en højere standard. Pt er det næste hele feltet af kort services der slår dem. Det er langt under deres standard. Og vel også derfor vi ser det meget udsædvanlige træk at de nu går ud og undskylder og ligefrem henviser til konkurrenterne. De ved godt de har jokket i spinaten
-
Så er den gal igen. Det undre mig virkelig at Apple har været så presset, at de ikke har fået testet IOS'en ordenligt.
-
Batteriet sidder vist hellere ikke så godt fast
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind