Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Apple sælger 5 mio Iphone 5 den første uge

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
49 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • D Offline
    D Offline
    deleted-user
    wrote on sidst redigeret af

Bloomberg har lige meddelt at Efterspørgslen var større end 5 mill. Det var udbuddet der var problemet. De gør det igen

1 Reply Last reply
    0
    • M Offline
      M Offline
      Mullere

150-200 dollar lyder mere rigtigt.

Men jeg tror generelt at man skal passe på med Apple. Læste på et tidspunkt at div. 'eksperter' mente at Iphone alene har samme værdi som Microsoft. Iphone er altså et mode produkt - ligesom Pandoras små glas perler.

Der kommer en ny telefon en gang om året, og det er det!

Den dag de unge finder på noget andet, får Iphone halveret deres salg, eller deres Margin.

1 Reply Last reply
      0
      • S Offline
        S Offline
        Seistrup

Apple eksistere ikke mere efter år 2030, hvis de bliver ved med at udgive disse produkter.

1 Reply Last reply
        0
        • KristianHK Offline
          KristianHK Offline
          KristianH

En anden metode at profitere af apple er, at købe akter hos en af deres leverandører. Eksempelvis Broadcom, Sandisk, LG, Samsung, Qualcomm mv.

1 Reply Last reply
          0
          • D Offline
            D Offline
            deleted-user

Ja og Sharp også

1 Reply Last reply
            0
            • troldmandenT Offline
              troldmandenT Offline
              troldmanden

Første head to head Iphone 5 og Lumia 920 video sammenligning.

favicon

(www.engadget.com)

Og her et interview med Nokia CEO filmet med Lumia 920 Der kommer flere nye pureview teknologier i kommende Nokia tlf. Og de vil begynde at kombinere de forskellige teknologier fra 808, Lumia 920 og kommende teknologier

favicon

(www.engadget.com)

1 Reply Last reply
              0
              • T Offline
                T Offline
                Tonny9

Der er større forskel på de videooptagelser end jeg forventede.
                Med den nye "Nokia standart" er det vel også ved og være tid til og overveje, om der er nogen grund til også og eje et pocketcamera og videocamera og i særdeleshed, om det er værd og slæbe rundt på, ud over telefonen.

Personligt så jeg nu gerne den teknologi blev pakket ned i en mindre telefon, men det er jo ikke lige trenden p.t. med mindre telefoner.

1 Reply Last reply
                0
                • HjulmandH Offline
                  HjulmandH Offline
                  Hjulmand

Appels succes sikres ved konkurrenternes mangel på samme.

Her i huset er der 2 Nokia Lumia 800 og 2 Iphone 4S.
                  Indlægget skal ikke være anmeldelser af de to telefoner, men når alt kommer til alt, så er det funktionaliteten der afgør om telefonen, og dermed salget, er en succes eller fiasko.

Jeg er pro Nokia, men har en Iphone, ganske enkelt fordi den er bedst. Jeg havde meget store forventninger til Lumia. Så store, at jeg købte aktier allerede fra januar 11, da samarbejdet med Microsoft blev annonceret. Men da jeg fik min 800 året efter, kunne den ved normalbrug kun holde batteritid på 6-8 timer. Jeg kunne ikke få apps til min bank, e-boks m.m. Det var tilmed problematisk, at jeg ikke havde en Facebook-side. Fantastisk phone, at have i hånden. Fiasko som smartphone. Jeg gav knægten telefonen efter et par uger, og solgte mine aktier.

Iphone er normen for smartsphone.
                  Jeg begriber ganske enkelt ikke, hvorfor Nokia lancerer en konkurrent til Iphone, uden overhovedet at skelne til årsagerne til Iphones succes. Hvis Iphone skal vippes af pinden, så skal konkurrenterne først og fremmet leve op til normen og herudover slå Iphone på design, ekstra funktioner og ikke mindst pris. Lumia 800 viste med al tydelighed, at design, nye ekstrafunktioner og pris ikke var nok.

Virkeligheden er at, Iphone kun har få svagheder. Vi lever jo allerede med den begrænset adgang til filer m.m., og begrænsningen af kørende funktioner. Priser er høj, men de har ingen seriøse konkurrenter der gør pris til et parameter. Deres cover er sårbart, hvilket jeg mener, er den største svaghed.

Som jeg ser det, er opskriften på den smartphone der skal slå Iphone: Lumia 920 design/cover, Iphone 5 lignende indmad, software og apps, med tilføjelse af adgang til Office og div. Readerer.
                  Den mulighed havde Nokia/MS, men skuffede. Hvis Nokia/MS ikke har tilnærmet sig normen og forbedret batteritid, apps, tilgængeligheden m.m., hvilket jeg ikke forventer, så tror jeg heller ikke på succes for 920.

Iphone har derimod lanceret en videreudvikling af en sikker vinder. De er tilmed fremtidssikret, fordi de til hver en tid kan åbne op for adgang til konkurrentens produkter, og de begrænsninger der er i dag. Se bare Appels computere, der i dag har Office m.m. Og skulle der endelig komme en seriøs konkurrent på teknikken, så er appel også ret godt rustet til konkurrence på prisen.

Det kan meget vel være, at muligheden for en god Nokia, holder nogen tilbage fra at købe Iphone, men jeg ser ingen grund til at tvivle på Appels salgsmål og fremtid, men jeg kan da godt blive bekymret for Nokias.

1 Reply Last reply
                  2
                  • M Offline
                    M Offline
                    Mullere

Fint ræsonnement Hjulmand - Er til dels enig.

Jeg tvivler bare på at det kan forsætte for Apple. Om 2-3 år er der ikke meget nyt tilbage at udvikle, og på det tidspunkt er konkurrenterne på samme niveau som Apple. Også er der kun pris og ideologi at kæmpe om.

Om 3 år vil produktionsomkostningerne være faldet til under det halve. Nokia, Samsung mf. vil sandsynligvis prissætte deres produkter derefter. Apple bliver nød til at reagere på dette - Det bliver spændende at se hvordan. Nokia's billigste telefon i dag, koster vel 30,- kr. at producere.

Men der virker også som om at Apple er noget mere presset. De release'r deres produkter med flere dumme fejl end de før har gjort. Her tænker jeg på en Lion release du suger laptop batterierne tør på et øjeblik. Iphone 5 med lak problemer, og et kort der er helt ude i skoven.

Man kan også citere Bolt fra Matador 'De kan høre Fenrisulven glamme' 🙂

1 Reply Last reply
                    0
                    • HjulmandH Offline
                      HjulmandH Offline
                      Hjulmand

He he, Bolt er en klog mand, der forstår sig på handel med "mærkevarer". 😉

Jeg købte min første Lumia på forventninger, der efterfølgende skuffede fælt, især på batteritid. Resultatet er, at jeg ikke uden videre køber nr. to. Først når produktet er dokumenteret bedre end Iphone, vil jeg overveje et skifte. Jeg er overbevist om, at jeg ikke falder ud fra det normale reaktionsmønster, og alene derfor har Nokia/MS allerede nu tabt vigtige markedsandele.

Enig, Apple kan ikke blive ved med at udvikle telefoner med fernis og pynt, og hvis de ikke holder den ellers høje kvalitet, så slipper Fenrisulven måske løs fra Thors tøjler. Men lige nu er de så langt foran deres konkurrenter, at de end ikke ser dem.

Inden smartphone var alle telefoner forholdsmæssigt, stort set ens. Den udvikling vil gentage sig med smartphone og det er sikkert rigtigt, at om 2-3 år er de alle ens igen. Men lige nu har Iphone sat standarden og det er den der skal slås eller matches. Jeg tror de forskellige selskaber gør klogt i at efterligne Iphone-konceptet så meget som muligt, og de gør fejl i deres forsøg på at udvikle en anderledes måde at hente informationer og funktioner, i et forsøg på at skille sig ud.

Nokia skal tilmed passe alvorligt på ikke at lave nok en dyr fejlstrategi og som jeg ser det, er den eneste telefon der lige nu kan slå Iphone, er en Lumia kasse, Iphone lignende software og apps, og hertil adgang til Office og div. readere. Kardinalpunktet bliver batteritid. Ingen gider have en telefon der skal oplades 3-4 gange hver dag.

Alternativet er et helt nyt koncept, men det har jeg svært ved at se de første 8-10 år.

1 Reply Last reply
                      0
                      • K Offline
                        K Offline
                        kroghet

Jeg synes det er lidt sjovt at i kun snakker om Nokia og Apple, da det faktisk stadig er Android platformen der har føretrøjen. Android har et meget solidt miljø, og nu er Apple begyndt at kopier ting fra Android.

F.eks har de fået navigations bar i toppen. Deres Safari browser kan nu synkronisere mellem PC og Mobil, Panorama i IOS 6. Og flere ting. Alt sammen ting som Android havde før iOS.

Jeg synes stadig de har et rigtig godt produkt, jeg ser bare ikke Nokia som den store modstander, det er Android(HTC, Samsung, LG.....). Og med alle deres slagsmål i retten mod Android, så er folk ved at være trætte af apple. Og de smider Youtube og google maps ud, og deres egen tjeneste er slet ikke godt nok.

Har lige dette sjove billed, men jeg ser bare dette som at mange er træt af Apples måde at gå i retten med "logisk designet" "Runde hjørner" De bliver de nye "onde" som MS var i gamle dage. Eller det er mit gæt 🙂

61058_Must_be_an_Iphone.jpg

1 Reply Last reply
                        0
                        • M Offline
                          M Offline
                          Mullere

AV-AV... Det bliver en dyr fætter.

5499,- kr. for den billigste.

http://www.pcworld.dk/art/220595/av-av-din-nye-iphone-stiger-i-pris

1 Reply Last reply
                          0
                          • troldmandenT Offline
                            troldmandenT Offline
                            troldmanden

Ja jeg havde reseerveret en med 64gb hos telia. Prisen var godt 7000 kr. Udnyttede ikke min forkøbsret. Så venter nu på at se nærmere på Lumia 920. Gætter på den kommer til at koste omkring 5000 kr

1 Reply Last reply
                            0
                            • troldmandenT Offline
                              troldmandenT Offline
                              troldmanden

Nokia DK har faktisk lige sendt en pressemedelelse ud. 4.900 kr bliver prisen

http://nyheder.nokia.dk/nyheder/nokia-lumia-920-i-danske-butikker-fjerde-kvartal-2012/

1 Reply Last reply
                              1
                              • troldmandenT Offline
                                troldmandenT Offline
                                troldmanden

Så 1400 kr billigere end Iphone 5 med 32gb og 600 billiger end Iphone 5 med 16gb

1 Reply Last reply
                                0
                                • H Offline
                                  H Offline
                                  hja

Hvodan finder vi ud af hvor mange der udskyder deres beslutning. Både i Danmark og globalt?

1 Reply Last reply
                                  0
                                  • troldmandenT Offline
                                    troldmandenT Offline
                                    troldmanden

det kan man vel kun finde ud af via bruger undersøgelser.

1 Reply Last reply
                                    0
                                    • M Offline
                                      M Offline
                                      Mullere

Til forskel for Iphone 5, så vil Lumia'en falde i pris hurtigere. Se bare S3'eren som her et par måneder efter 'release date' kan fås 6-700,- kr. billigere.

1 Reply Last reply
                                      0
                                      • D Offline
                                        D Offline
                                        deleted-user

Der er altså også lidt dollar kurs i den pris stigning. Men I har fat i det helt rigtige. At Apple formår at holde deres priser, endda øge dem. Konkurrenternes går hurtigt i priskrig med hinanden. Årsagen? - Økosystemet.

1 Reply Last reply
                                        0
                                        • M Offline
                                          M Offline
                                          Mullere

Tror at Apple's pris politik har nået et leje hvor de vil miste flere markedsandele - hovedsagligt til Samsung.

For 1 år siden havde Iphone en større markedsandel end Samsung. I 2012Q2 sælger Samsung dobbelt så mange smartsphones, som Apple.

favicon

(www.idc.com)

Hvis Apple vil forsætte den fremtidig vækst, bliver de nød til at ændre pris politik. Øko systemet vil ikke kunne rede dem i længden.

1 Reply Last reply
                                          0

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

With your input, this post could be even better 💗

Tilmeld Log ind

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Debatforum
                                          • Seneste
                                          • Populære
                                          • Bruger