Vestas er ikke konkurs kandidat
-
Hej mccarthy,
Respekten er gensidig og jeg er enig i, at vil Vestas det bedste. Jeg tror ikke vi er så langt fra hinanden, hvad angår DE. Jeg giver ikke en fribillet for ansvaret, men ønsker bare at pointere, at der må være en grund til at lige netop DE er tilbage, som den (næsten) eneste. Der ville jo ikke være noget nemmere end at fyre ham, hvis han var årsag til det hele?? Især når alle medier og investorer skriger efter det. Når jeg skal forholde mig logisk til det, kan jeg ikke finde andre forklaringer. Kan du?
Jeg har brugt meget tid på FA og også en del penge på at lære TA, men alligevel lykkes det mig med stor "succes", at overbevise mig selv om, at blive i Vestas, også efter Q2 2010.
Morale: Uanset visdom, lange diskussioner og gode argumenter, så er ret eller uret både relativt og uvæsentligt. Din og andres mening, men særligt argumenterne, skal jeg bruge til at underbygge egne holdninger, for jeg ved bestemt ikke alt, tværtimod. -
Ditlev informerer at 2013 bliver et udfordrende år.
Det gør han dels fordi han ved Vestas sidder i forhandlinger om dele eller hele Vestas. Han kender ikke resultat og konsekvens af disse. Hvilke ordrer kan et samarbejde/opkøb resultere i. Derfor udfordrende.
Dels fordi han kender konkurrencen om pris og kvalitet og hvad det koster Vestas at producere. Desuden er US usikker for 2013.
Ditlev fortæller om det han kan se i horisonten og det han har gang i lige nu. Konklusionen er at 2013 bliver udfordrende. Fremtiden for Vestas er usikker og på mange måder kun et gæt.
Det jeg er sikker på er at Vindenergi er her for at blive og Verden har brug for energien.Lige et link om Texas
http://www.rechargenews.com/energy/wind/article321354.ece -
Det er ingen nyhed.Syntes bare det fortjener en snak.Det er ikke 7MW .Men det kan heller ikke være en almindelig 3MW.Hvad mon det er ?
http://energyvision.dk/nyheder/2012/vestas-tester-i-oesterild-allerede-i-2013.aspx
-
Hej Cykling,
Læste det godt, og den første tanke der fløj gennem hovedet var panik. Vi ved at Vestas er presset på Konkurrenternes 6MW og taber terræn på den konto. Man kunne så frygte, at de vil prøve at presse 4 eller 5MW ud af nuværende teknologi. Omvendt, ville det være underligt, hvis ikke Vestas fortsatte sin udvikling af land-møllerne? Og der lod jeg den ligge. -
Når I engang har solgt alle jeres aktier bør I ikke købe flere af nogen som helst aktier. Syndikater styrer alle børser og gør hvad der passer for egne vindings skyld. Det er vanvittigt de selv ejer børserne og tilsyneladende er der ingen kontrol fra myndighederne. Det er bankstere der leger med alle vores penge. I sidste ende får de de fleste af dem med deres usympatiske og ulovlige metoder.
MIF
-
MIF Der er intet der får mig til og sælge Vestas.
Kaptajnen bliver på skibet selv om det tager vand ind.
Så vi matroser passer selvfølgelig vores arbejde.Måske dør vi sammen med kaptajnen fattige og til grin.Men ingen raslen med sabler og og lidt bølger får rigtige sømænd til og gå i redningsbådende.
-
De sidste tåber skulle lige narres i dag for syndikatet kunne få de aktier de mangler. Noget stort erpå vej nu kan det kunm være et spørgsmål om få dage før vi ser noget total vanvittigt
Jeg tror sku der kommer flere spillere på banen nu der har interesse i Vestas og har købt pænt op 
God vind
MIF
-
Se og hør her hvor dine børnebørn skal flytte hen efterhånden som naturen overtager territoriet.
Der bliver trængsel på områderne og brug for enorme mængder energi.
http://thinkprogress.org/climate/2012/09/05/799721/climate-change-how-the-wet-will-get-wetter-and-the-dry-will-get-drier/ -
Det er i det mindste altid noget, at short-handel bliver gjort mere synligt i EU efter 1. november, hvor en ny EU-forordning træder i kraft.
Jeg tror, det vil få en begrænsende effekt på shorthandel - og sandsynligvis vil der alene af denne grund blive lukket shorts i stor stil i Vestas de næste par måneder.
-
Med de her fremtids udsigter så bliver der brug for alle de vindmøller man kan nå og producere.
-
Det bliver hele kloden der får behov for mere energi.
Befolkningsvækst, modernisering(fra piskeris til elpisker), nedlægning af atomkraft og kulfyrrede værker, global opvarmning kræver kølesystemer og varmekilder til stabilisering af temperaturen i bolig og arbejdsrum.I 2030 er der sikkert ikke mange benzin og diseldrevne biler på vejene fordi drivmidlerne er for dyre og det vil forlænge oliens levetid.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind