En klimaskeptikers bekendelser
-
Som jeg husker det så skrev Troldmanden af virksomheden selv har udmeldt at man var i dialog med Vestas.
Men for satan da hvor vi Vestas aktionærer trænger til godt nyt.Hvis man kunne genere den modvind vi har haft om til energi.Så kunne vi trække samtlige hovedstæder på hele kloden de næste 100År.Kæmpe suk
-
Det er fantastisk, er især vild med den her kommentar:
Any source of power OTHER than from coal or oil is communist .... and for sissies!
Signed,
The GOP
Som jo så vist nok er enig med Aka mht. den republikanske lobby...
-
Ja de er i direkte dialog med Vestas. Det har de selv sagt.
Men dette projekt ligger altså stadig langt ude i fremtiden. Ja det synes rent faktisk at ligge endnu længere ude i fremtiden nu end tidligere selvom det ellers fremstår som om det bliver fremrykkete. Men jeg har tidligere set at man forventede godkendelse i 2013. Og nu står der dette på det linket til reshargenews som cykling linkede til
Quartzsite, Desert Harvest and McCoy are expected to receive final permitting and reviews by December this year, according to the statement. The other projects are given various target dates, with Chokecherry's the farthest out at October 2014.
Så hvis godkendelse først forventes okt 2014 så begynder de tidligst at bygge i 2015.
-
Hej Troldmand
Du skriver i chatten at de udskudte projekter i store træk burde være indregnet i Q2.
Vestas har selv fremført at de udskudte projekter ( ca 1 milliard Euro ) vil påvirke både 1-2 og 3 kvartal.
Af omsætningen i første halvår 2012 ikke er historisk imponerende kan vi vel godt blive enige om.Dette kunne indikere at der stadig ligge en stor mængde til endelig overlevering( betaling ) i 3 kvartal.
Resultatet af denne hypotese vil give et MEGA 3 kvartal pga den store produktion i Q2.
End videre ville det et langt stykke hen af vejen forklare Vestas likviditets problemer.
Vi ses i Tivoli
-
Har de ikke sagt det meste vil være overlevet i 1. halvår? Mener jeg bestemt at have set/hørt. Det giver helelr ikke rigtig så meget mening at de skulle være forsinket mere end 6 mdr
Med 2160mw producet og afskibet i Q2 ja så vil Q3 blive med rigtig stor oms. Vi må så håbe cashflow og indtjening følger med op. Men det er der +3 mdr inden vi finder ud af
Kursen rammer ikke 100 inden den 23 sep. i hvert fald ikke 23 sep 2012
-
Nu syntes jeg for en gangs skyld af jeg havde en god pointe, jeg har netop fundet årsagen til likviditets problemet.
Øget produktion gennem 1 halvår.Samtidig med at der mangler de sidste 40-50% betaling af den udskudte omsætning fra 2011 , vil jo belaste likviditeten voldsomt.
Jeg har længe vist der var noget positivt og komme efter, men i dag faldt så 10 øren.:-)
Den gode kok fra tivoli er jo rejst til henne kro.Så måske vi flytter festen.Der er så smukt ved vestkysten i sen sommeren
-
man får løbende betaling for et projekt efterhånden som det går gennem produktionen, transporten og opstillingen. Mig bekendt er det kun ca 10% de får når nøglerne overdrages. Resten har de fået løbende
-
Der er nogen man ikke bør lægge arm med.
Side ikke fundet | Kristeligt Dagblad
Kristeligt Dagblad - Avisen om livets store spørgsmål
(www.kristeligt-dagblad.dk)
Der er ikke en ateist der er død endnu.Så i den sidste ende.
-
Jeg har ikke forstand på Amerikansk politik, men er PTC blevet et alvorligt standpunkts emne,
-
Colorado er måske ikke den sværeste stat og få tilhængere i, hvad vind angår.Men nu er rent vand også en del af Obarmas retorik.
-
Vestas fortæller der pt. er rygende travlt. Det giver sig vel udslag i omsætning og indtjening i den kommende tid eller er det bare noget Vestas siger uden viden.
-
Faktuelt har Vestas aldrig haft mere travlt end som nu.
Desværre er indtjeningen ikke helt optimal.
Men bare de kommer igennem med det lovede EBIT 0-4 så er det ok.
Margin på 0-4 beskriver de i øvrigt selv som værende usikkerhed omkring indtægts føring og ikke drift som sådan.
Det vi mangler er nogle gode meldinger der bekræfter at Vestas er i front og selvfølgelig også politiske tilsagn.
-
Indtjeningen(0-4) er vel et udtryk for udviklingsomkostninger, lagerbeholdning, fabriksbyggerier og lukninger samt prisændringer for møller og betalingsaftaler. Den rentebærende gæld er vel ikke blevet mere omkostningskrævende. Renten er da faldet over tid.
-
Det er hvad de selv skriver
Forventninger 2012 Regnskaber 2012 Regnskaber 2011 Regnskaber 2010 Regnskaber 2009 Regnskaber 2008 Regnskaber 2007 RegnskabspraksisVestas fastholder sin helårs forventning om en EBIT-margin på 0-4 pct. og en omsætning på EUR 6.500-8.000 mio. inklusive serviceomsætningen, der ventes at stige til ca. EUR 850 mio. med en EBIT-margin på omkring 14 pct. før allokering af fællesomkostninger.
På grund af de ekstra hensættelser på EUR 40 mio. til V90-3.0 MW-gearkassen forventes årets garantihensættelser nu at være på omkring 3 pct. af den forventede årsomsætning mod en tidligere forventing om mindre end 3 pct. af omsætningen.
Spændet, der ligger i forventningerne til omsætning og EBIT, tager højde for de store udsving, der kan forekomme inden for disse poster afhængig af tidspunktet for ordreindgang, produktion, afskibninger og endelig overlevering til kunderne.
-
Og når det her bliver linket sammen med kul,gas og olie,så sker der vel noget.
-
Hej Windstyrke.
Renten på Vestas´s lån er ikke historiske lave, den type rente er typisk stigende i disse tider, og tilmed variabel.Mener ikke deres EBIT er udtryk for en hel masse andet end udtryk for overkapacitet og et svært marked de opererere i. Da de havde triple 15 planen, regnede man vel ikke med den voldsomme konkurrence fra Kina, vil komme så hurtigt.
En stigende gæld, udfordrende EBIT og overkpacitet, giver lidt panderynker hos mig. Enig at Vestas er billig, men det er jo ikke nok den er billig hvis de kun kan lave 0-4% i EBIT - så kan det blive virkelig svært at lave positiv cash flow fra driften, når man skal bibeholde sin første plads mht udvikling af nye mølletyper osv.
Jeg ser ikke nogen umiddelbar kurstrigger for Vestas, Nordex bla følger jo meget godt kursen på Vestas også, så skulle den jo også snart ryge i vejret, som mange håber sker for Vestas.
Tror dog det handler meget om politik og vilje til grøn energi worldwide, det sker langsom og skla nok komme, men ikke som en raket.
-
Specielt de sidste linier kunne jeg godt have undværet.
http://www.rechargenews.com/business_area/finance/article319626.ece
-
Vestas sidder med store obligations låne-garantier. Jeg kan ikke forestille mig Vestas anvender/udnytter disse låne-garantier såfremt Vestas kan finde billigere lånerente.
Kan/vil du fortælle hvad der får dig til at skrive "Enig at Vestas er billig" når du synes 0-4% er for lidt, samt du ser ingen kurstigger i vestas.
Hvordan ser du " politik og vilje til grøn energi worldwide" komme og hvor lang tid forestiller du dig der går.
Jeg tror politikken der føres styres af pengemagten som er olie. Derfor vedtager/kriges politikerne om støtte til andre energiformer.
Energiproduktion og -forurening skaber kolossale følgeudgifter for samfund og det enkelte menneske. Vindenergi er en energiform der skaber færrest følgeudgifter. -
Lige et link som beskriver hvordan politikkere forsøger at fiske stemmer.
http://www.rechargenews.com/business_area/politics/article319698.ece?WT.mc_id=rechargenews_rss <p>
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind