Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Vestas Q2 - foreløbigt

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
43 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • A Offline
    A Offline
    asn
    wrote on sidst redigeret af

Det jeg prøver på er at forstå det samlede cashflow for virksomheden, og i det perspektiv er den en hel del længere.

Når Vestas skriver at 'financiel covenants testing' skyldes teknologi problemer, og financial covenants testing is affected by the disappointing results realised by Vestas in the second half year of 2011 and the first quarter of 2012, så er det naturligvis sandt. Disse forhold har været kendt længe og har som jeg skriver i mit forrige indlæg betydning for cashflow.

Det store dræn i cash der har været i Q2 har bare, efter min mening, ikke noget (eller meget lidt) med det at gøre, men skyldes næsten udelukkende de andre punkter i mit indlæg.

At det du anfører har været med til at Vestas har overskredet en eller anden grænse i forhold til hvad der (måske for længe siden) er aftalt med Vestas bankforbindelser er ikke destomindre uomtvisteligt.

1 Reply Last reply
    0
    • C Offline
      C Offline
      cykling

PI har den selv som en nyhed.

Er det ved nærmere granskning at man nu kan se det positive ??

Just a moment...

favicon

(www.windpowermonthly.com)

1 Reply Last reply
      0
      • V Offline
        V Offline
        vebrand

Jeg tror at deres kommunikation til marked har været meget bevist. Vestas og især Engel er godt klar over at troværdigheden ligger et meget lille sted overfor firmaet, derfor var det vigtigt at få de negative ting frem inden regnskabet, for at det ikke skulle tage hele fokuset af regnskabs præsentationen, så jeg forventer at der kommer godt nyt på selve dagen. Selv om alle aktieanalytiker som har vurderet aktien efter meddelsen har pil nedad, så er kursen alligevel steget på aktien, og det er lidt atypisk, så måske lidt breaking news på selve dagen. Vi skal stadigvæk huske på, at der i 2011 har været heftig insider handel i Vestas og alle med køb, og min påstand er selvfølgelig at de ved hvad der foregår i virksomheden også selv om problemerne omkring V 112 ikke var kendte, så har bestyrelsen et kurstarget på over 200 kr. Vi mangler endnu at høre om "en opfindelse der vil få revolutionerende betydning for vindenergien", som deres nu fyrede udviklingschef udtalte i 2010.

MLI er desuden ved at løbe tør for aktier, så på et eller andet tidspunkt skal shorterne til at genkøbe aktien, og det vil typisk komme ved et breaking news, så godt råd om ikke at være short når regnskabet bliver offentliggjort.

1 Reply Last reply
        1
        • C Offline
          C Offline
          cykling

Hej Der er et eller andet helt galt med den forening.Et øjeblik af ophidselse eller vrede kan ske for os alle.Men læs nu hvad han skriver EN GANG TIL FOR PRINS KNUD.Det kan simpelt hen ikke passe at der er nogen moderate / alm tænkende mennesker med i inderkredsen.

1 Reply Last reply
          0

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

With your input, this post could be even better 💗

Tilmeld Log ind

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.
          • First post
            Last post
          0
          • Debatforum
          • Seneste
          • Populære
          • Bruger