Politiken.dk i Rio: Stor grøn aftale er på plads
-
Forhandlere er enige om en sluterklæring ved Rio+20-mødet, siger diplomater. Miljøorganisationer er skuffede.
-
Vi må se hvad aftalen indholder.
Lige nu er jeg bare mere end skuffet over Lars løkke.
Hvis ikke han har tid til og passe sit arbejde og hellere vil prioriterer sin familie så er det selvfølgelig ok.
Men og blive væk fra så vigtigt et møde.Burde med øjeblikkelig varsel sende ham på en sikkert velfortjent familie ferie.
-
I tidernes morgen da jeg gik ind i Vestas i kurs 250.
Var det min overbevisning at jeg investerede i et industriselskab med væsentlige vækst muligheder.
Siden hen er det så gået stærkt ned af bakke og de bak spejls kloge kalder nu Vestas for en Lotto Aktie.
Vestas nuværende kurs leje afspejler i dag en total mistillid til firmaet og branchen som sådan.
Jeg tror at blot en lille indikation i retning af bedring for Vestas vil medføre en stigning i aktien.
Som vil føre den tilbage som et minimum i kurs 200.
I morgen vil vi se om det nuværende meget lave kurs leje, bliver afløst af et mere realistisk.
-
Ja - den skal nok komme tilbage. Det trøster jeg mig også altid med... Jeg ærgrer mig bare over, at jeg gik massivt ind alt for tidligt - men på bare lidt længere sigt er det nok ikke så galt. Det skal nok går alt sammen...
I morges supplerede jeg forholdsvis pænt i kurs 29,5 - inden den begyndte at stige. Det er altid en god fornemmelse...
I øvrigt er jeg også spændt på EU-topmødet sidst i juni, hvor der ventes at komme nogle vækst-initiativer med fokus på bl.a. infrastruktur og (grøn) energi.
Som jeg har forstået det, er det realistisk, at der virkelig kommer penge på bordet, fordi der er store ubrugte midler i strukturfondene som kan bruges.
Grunden til at der er disse store ubrugte midler er, at der skal lægges en andel national offentlig medfinansiering for at kunne søge strukturfondsmidler - og med de slunkne kasser har det været svært at finde midler til medfinansieringen. Jeg mener, det var noget med 80 mia. € ubrugte midler, som det var i strukturfondene - og som ville kunne udgøre en stor del af en vækst-pakke.
Det var noget, jeg hørte i radioen for en måneds tid siden.
-
Det er alt sammen godt nok.Men få nu kontrakterne skrevet under.
-
Ja der er et ineressant potentiale i Ukraine. Og pt står der vestas på ret mange af udviklings projekterne. Det er dog naturligvis ikke det samme som vestas ender med at få alle disse. Men det ser fornuftigt ud for de kommende 3-5 år i ukraine
-
Vestas udvikler og driver mig bekendt kun den chilienske park. Men som jeg husker det leder de efter endnu et godt projekt for at få dækket deres egen strømforbrug 100%.
Men overordnet set så er vestas IKKE en developer der bygger en masse parker på deres egen bog. Det er KUN for at dække strøm forbruget 100% med vindmølle strøm
-
Count you in what?
-
Hvad går det her så ud på.Har søgt på , nettet og der står generelt købt af vestas.
-
Det ved jeg ikke. Det kan sagtens være journalistend er har misforstået det og det blot er en park med vestas mølle de har købt og ikke at det er selve parken de har købt af vestas.
-
ahh ok så er jeg med
Spørgsmålet er så hvad årstal det bliver i
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind