Zealand Pharma — Marts 2024
-
Godmorgen

-
OVERBLIK: Disse selskaber er shortet på det danske aktiemarked https://www.proinvestor.com/investornyt/1131019/overblik-disse-selskaber-er-shortet-pa-det-danske-aktiemarked
-
Tak for jeres kommentarer. Der bliver hele tiden nævnt, at de fleste forsøg fejler. Er det i preklinisk at den statistik kommer fra? Jeg har fulgt godt med de seneste 3-4 år. Jeg har generelt været vidne til mange flere succes end fiasko. De fase 3 fejl, jeg lige kan huske, er bavarians RSV og Prostvac.
-
Mornings:)
-
TheNote hvad mener du med P er et simpelt produkt?
-
P kan sagtens kombineres. PT er der dog intet der tyder på ZP reelt arbejder i den retning, udover de ganske givet har lavet en række prækliniske valideringsforsøg med semaglutid og andre peptider. Men jeg ser ikke noget der peger i retning af at ZP skulle pønse på at lave et klinisk kombi forsøg.
-
YPE der findes mange forskellige modeller der viser sandsynlighed for et stof at gå fra en fase til den næste. Og hvad sandsynligheden er for en godkendelse i de enkelte faser. Der kan selvfølgelig være stor varians ud fra hvor striks et givent selskab er med at overhovedet tage et stof ind i klinikken, og også hvilke data der gør de vil tage et stof videre. Novo står f.eks nu i den luksus situation at de allerede har wegovy godkendt, og CagriSema i fase 3 som indikere omkring 25% vægttab.
-
Det gør at de nu også lukker fase 1/2 stoffer ned, som ikke differentiere sig positivt. Altså som enten giver bedre vægttab, bedre safety, bedre formulering mm. Forstået på den måde at de også lukker et stof ned som i sig selv har givet gode data. Som andre selskaber ville gå videre med fordi de endnu ikke har et stof på markedet. På for at sige der er mange nuancer i det her. Men high risk det er det
-
Her er en fin oversigt. Så den siger generisk er der 15,5% sandsynlighed for et Metabolic (herunder fedme) kommer på markedet når det er i fase 1
-
-
Så rent generisk er der altså stadig 85% risiko for at et fase 1 stof IKKE ender med at blive godkendt
-
Og det er vigtigt at have med i sine overvejelser når man investere i denne branche. Vi er mange der har prøvet at vågne til et fald på +30% når et stof er fejlet et forsøg.
-
Investor: Hvis alt går snorlige, skal Zealand mere end fordobles. Betallingslink: https://borsen.dk/nyheder/investor/investor-hvis-alt-gaar-snorlige-skal-zealand-mere-end-fordobles?b_source=borsen&b_medium=row_0&b_campaign=news_4
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind