Zealand Pharma — August 2023
-
Hvad end vi taler alm licens deal eller takeover, så har det købende selskab altid fortaget en række inhouse prækliniske studier
-
Altså benyttet inhouse validerede prækliniske modeller til at validere data
-
-
troldmanden, det kan meget vel også handle om at vinde markedsandele og fjerne evt. konkurrence i fremtiden. Hvis fx. Eli Lilly ser potentiale i Zealands fedmepipeline, så er det da en dråbe i havet for Eli Lilly nu at betale for køb af ZP og dermed fjerne den risiko.
-
Nu er Eli Lilly selv rimelig etableret på det område. Men se fx. AstraZeneca, Boehringer Ingenheim eller pfizer.
Store giganter, som har sovet lidt i timen ift. fedme. De har få kandidater i pipelinen. Kunne de ikke være interesseret i at snuppe sådan en som ZP og dermed styrke pipelinen? Det tror jeg. -
Godmorgen

-
God morgen
-

-
HYPE - Du spurgte igår om hvorfor ZP har Argot Partners som investorrelation i US? Det er jeg heller ikke sikker på at de har længere. Den aftale blev etableret tilbake i tid da ZP var noteret i USA. Det selskab hjalp med at sikre at ZP overholdt de formelle regler for kommunikation til markedet i USA. Jeg mener at den aftale er opsagt i sammenhæng med afnoteringen i USA.
-
Eli Lily’s opkøb kan bruges som lidt pegepind for validering af værdien af ZP’s pipeline men jeg tror at det er vanskelig at drage for mange konklusioner fordi ZP har en noget andet pipeline og struktur. Men muligt der alligevel kan få lidt afsmittende effekt på kursen. Jeg tvivler selv fordi i mine øjne så har short fonde helt overtaget udviklingen i aktiekursen lige nu.
-
Shortpositioner på danske aktier https://www.proinvestor.com/boards/114681
-
Mornings og tak
-
Spørgsmål til Q&A er meget velkommen

https://www.proinvestor.com/index.php?p=q-and-a&groupid=164 -
YPE du nævner det store spørgsmål er hvem der vinder fedmekapløbet. Det synes jeg er let at afgøre. I hvert fald de næste 5 år. Det er Novo og Eli Lilly. EL har Monunjaro godkendt som diabetes og bliver godkendt til fedme omkring årsskiftet. Dertil har de 2 andre i fase 3. Novo har allerede wegovy og Rybelsus godkendt og Cagrisema i fase 3. Og måske det mest vigtige. De har lige fået data ud fra fase 3 Selecet studiet.
-
Fedmemarkedet er/bliver så stort at der er plads til mange spillere. Men Novo og EL har SÅ stort et forspring at det bliver svært for et 3. selskab at komme forbi dem. Men hey kan man omsætte for 2-5 mia USD så tænker jeg også en hel del andre selskaber vil blive glad for sådan en andel
-
Hvis der på et tidspunkt er et selskab der forsøger at købe ZP, så vil LE være nogle af de sidste jeg vil gætte på. De er umiddelbart dækket af på de mekanismer ZP har
-
UK bliver første land der vil give tilskud til Wegovy. https://www.proinvestor.com/boards/114699/
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind