Zealand Pharma — Juni 2023
-
Troldmanden - Jeg kan se du diskutere de 24,7 % drop out rate. Jeg syntes at det er meget vanskligt at forhold sig til dette uden at kende dybden i data. Jeg er ret sikker på at kunne huske at Novo Nordisk også havde 20 % drop out rate på et fase 2 studie med lav-dose semaglutide men dette blev jo meget bedre senere ved godt design i fase 3. Så jeg tror vi skal lade BI vurderer hvad de vil videre.
-
Aggregerede short nettoposition for ZP er øget fra 3,09 % d. 23/06-23 til 3.23 % (kl. 13.18 i eftermiddag) d. 27/6-23. Det er en øgning på ca. 82.000 stk aktier.
-
Troldmanden - Du skriver "NASH er bestemt også et interessant space. Der er Zealand vel endnu længere bagefter (timing) end LL og novo". Hvor langt er de da fremme? BI&ZP er i fase 2 med fast track status hos FDA i USA.
-
I studiet "Semaglutide 2·4 mg once weekly in patients with non-alcoholic steatohepatitis-related cirrhosis: a randomised, placebo-controlled phase 2 trial" (Juni, 2023) var konklusionen følgende: In patients with NASH and compensated cirrhosis, semaglutide did not significantly improve fibrosis or achievement of NASH resolution versus placebo. No new safety concerns were raised.
' -
Det kan meget vel være at Novo Nordisk har noget andet spændende i pipeline for NASH men jeg har |bare ikke lige det overblik. Men jeg er meget nysgerrig, hvis nogen kan hjælpe her.
-
Godmorgen

-
God morgen
Ny dag, nye muligheder! -
mornings - vi er klar til dagen!
-
EASE er Fase 3 programmet for glepaglutide til SBS. EASE-1 er et Fase 3 pivotalt studie (24 uger), som vi præsenterede resultater fra 30. september sidste år (meddelelse vedhæftet).
EASE-2 og EASE-3 er de her forlængelsesstudier (104 uger), som kommer til at fortsætte, men registreringsansøgningen bliver som nævnt baseret på interim resultater fra de studier.
EASE-4 er et mindre mekanistisk studie.
-
Der er god interesse fra potentielle partnere. Vi forventer at indlede mere fortrolige dialoger, herunder due diligence, og åbne datarum i forbindelse med registreringsansøgningen til FDA (det er derfor jeg nævner, at det forventes i H2 2023)."
Adam Klyver Lange
Investor Relations Office
-
stor tak @YPE
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind