Zealand Pharma — Juni 2023
-
God morgen
Ny dag, nye muligheder! -
mornings - vi er klar til dagen!
-
EASE er Fase 3 programmet for glepaglutide til SBS. EASE-1 er et Fase 3 pivotalt studie (24 uger), som vi præsenterede resultater fra 30. september sidste år (meddelelse vedhæftet).
EASE-2 og EASE-3 er de her forlængelsesstudier (104 uger), som kommer til at fortsætte, men registreringsansøgningen bliver som nævnt baseret på interim resultater fra de studier.
EASE-4 er et mindre mekanistisk studie.
-
Der er god interesse fra potentielle partnere. Vi forventer at indlede mere fortrolige dialoger, herunder due diligence, og åbne datarum i forbindelse med registreringsansøgningen til FDA (det er derfor jeg nævner, at det forventes i H2 2023)."
Adam Klyver Lange
Investor Relations Office
-
stor tak @YPE
-
Eliot: Ja man kan ikke fortage præcise vurderinger på tværs af forskellige studier fortaget af forskellige selskaber/protokol. Men 25% drop out ER højt. Så de skal flyttes signifikant. Vi er meget klogere om 2-3 år
-
Forsøgte at finde titrering protokol for deres fase 2. Men fandt den ikke. Ved du hvor mange steps der har været til den endelige dosis? Det eneste jeg har set er en kommentar om at de nok vil forlænge hver dosis periode med 1 uge. Wegovy er 4 uger per dosis med 5 trin til 2,4mg. Novo har så startet et fase 3 med 7,2mg!!! De går direkte fra 2,4mg til 7,2. Tænker det må give vildt højt drop out. Dem der gennemføre taber sig så mere. Men det er et dyrt eksperiment for Novo.
-
I øvrigt er der 126 aktive forsøg med semaglutide. En del er mindre universitets studier. Men let at se dt er Novos cash cow. For de køre selv studier i mange forskellige indikationer.
-
Novo har et fase 3 NASH med 1200 patienter. Dertil et par NAFLD studier som er mindre. NASH er en subgruppe af NAFLD
-
De får brugt et pænt 10-cifret beløb hvert år på Semaglutide i denne tid. Inkl high risk forsøg som 7,2mg og 2 store fase 3 studier i Alzheimers. Så der skal nok komme en række mindre favorable resultater fra nogle af forsøgene
-
Efter Pfizer stoppede deres udvikling af et lignende produkt mod obesity, kan de så
være en potentiel køber til Zealand Pharmas lægemidler mod obesity? -
Pas. Alt er muligt. Men resten af ZP obesity pipeline er early stage. Så det første man nok vil screene for, er fase 2 stoffer som endnu ikke er inkluderet i en partner aftale
-
Jeg oplyst igår aftes at aggregerede short nettoposition for ZP var øget til 3.23 % kl. 13.18 i går eftermiddag (d. 27/6-23) men i dag (28/6-23) kl. 12:30:09 er short faldet til 3.16, hvilket svarer til 41.000 stk tilbakekøbt.
-
Aps Invest - Jeg mener ret sikkert at Pfizer har "et skudt mere i bøssen". Jeg mener de har yderligere et projekt de køre på anti-obe
sity. Med hensyn til opkøb: Det kunne være en mulighed men lidt mere et wildcard. -
Ser ud som om salgspresset er
ved at “dampe af” her omkring 240, og den værste “panik” er ved at være ovre. Ny købsanbefaling fra Nordea med target 275 og overskriften: “En købsmulighed i Zealand Pharma efter de seneste dages fald“, hvis man overhovedet kan bruge det til noget
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind