Zealand Pharma — April 2023
-
Shortpositioner i danske aktier https://www.proinvestor.com/boards/112019
-
Mornings_)
-
ahh 220,6
-
En tanke i aftes"hvorfor - mht Bloomberg historien, "hvorfor og rettet til hvem" Hvis det er falsk så hvorfor?. Og hvis rigitgt? Er det det for at ligge pres på køber/sælger/partner? Osv osv. Synes det er interessant i baggrunden og evt formål
-
Svingtraderen - Ja, "Hvorfor" og "Rettet til hvem" er gode spørgsmål. Men før end disse to spørgsmål er der et andet presserende spørgsmål som må besvares:
"Er denne historie sand?" -
Jeg kan virkeligt godt lide Adam Steensberg både som CEO men også som menneske. Jeg er ikke et sekundt i tvivl om at han taler sandt når han gik ud igår og dementeret. Men dette efter næsten et indtryk af nogen taler usandt og dermed peger pilen på de tre Bloomberg Journalister - eller er der en alternativ forklaring som lander midt i mellem?
-
....Men dette efterlader næsten ...
-
enig ES
-
Jeg er kommet frem til en alternative forklaring, som gjøre Steensbergs dementi korrekt men hvor det også er korrekt at Centerview arbejder med en transaktion, hvor både "orphan drug" partnerne og salg kan være i spil.
-
Centerview har formentlig et lukket projekt, hvor han får status først når de har den fulde palette klar til ham. Vil måske kunne forklare sagen.
-
Jeg har igår (og til lidt ud på natten) gennemgået Van Herk's transaktioner på tidligere salg af virksomheder. Møsteret er at de siddet flere år på en investering og har så hyret en investeringsbank til at sælge hele eller dele af firmaet, hvor de har dominerende ejerskab. Det kan være dem som har hyrret Centerview.
-
super pointe
-
Centerview's team er et af de bedste i verden. De har tre stjerne i deres Life Science team: Alan Hartman (MA advokat), Mark Robinson (client netværk), Richard Girling (faglig biotech expert). De har jobbet samme i mange år og har nok den bedste track record i branchen på Biotech/Big Pharma transaktioner.
-
Adam Steensberg ville ikke nødvendigvis blive informeret om dette før end sent i et transaktionsforløb. Måske ikke engang bestyrelseformanden Martin Nicklasson kender til dette på nuværende tidspunkt. Men der kommer et behov for Due Dillegence forløb, hvor det kræver ledelsen involvering. Men i en hel initiel fase (som artiklen også siger det er) har Centerview blot behov for at identificere potentielle parter eller opkøber.
-
Og så svar på spørgsmålet "Hvofor den artikel fra Bloomberg?" og "Hvem er den henvendt til?": Centerview vil gerne have at potentielle køber/partner banker på døren, hvis de er interesseret i at være med på en transaktion.
-
Bemærk at historien fra Bloomberg er både blevet opdateret og den har distribueret ud på en hel stribe andre sites uden at Adam Steensberg's dementi fremgår. Bloomberg føler sig sikker på deres historie har et vist hold i virkeligheden.
-
glimrende iagtagelser - tak
-
Jeg har noteret mig at ZP har udsendt meddelse om at de deltager i Needham Virtual Healthcare Conference på onsdag i næste uge (De har lagt ud link så alle kan deltage). Needham's konferencere er tænkt til at industrien kan møde investorer. Jeg tenker det kan blive ekstra interessat at høre, hvad der har at sige her.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind