TESLA — April 2024
-
Det er rimeligt at antage, at Tesla allerede har været i dialog med relevante myndigheder og forsikringsselskaber i lang tid angående deres Full Self-Driving (FSD) teknologi. Det er ikke sandsynligt, at de først bygger bilen/robotten og derefter tænker på at inddrage myndighederne. Efter min bedste overbevisning er de allerede involveret i en vis grad.
-
Tesla er førende inden for indsamling af store mængder køredata til deres Full Self-Driving (FSD) teknologi. Den store mængde data, som Tesla har opsamlet fra deres fleet af biler, har været en afgørende faktor i udviklingen af deres avancerede førerassistentsystem.
-
Selvom der er andre virksomheder, der også arbejder på avancerede førerløse teknologier, har Tesla været i front med hensyn til mængden af køredata, de har indsamlet og anvendt til at forbedre deres system. Dette kan give dem en konkurrencefordel, da mere data generelt kan føre til mere robuste og pålidelige systemer. Tesla forventer at runde 6 mia miles køre data inden udgang af 2025 og konkurenterne har ikke engang 1 million miles
-
Musk bekræfter og afviser så meget
Men han har ikke indkaldt til præsentation af model 2 -
Jeg er ikke et sek i tvivl om vi får autonom level 5. Jeg tror bare mange undervurdere alt det der ikke har med udvikling af selve systemet at gøre. Det bliver ekstremt komplekst og også meget sensibelt/etiske kampe der ligger forude. Og det er ikke noget Tesla eller andre kan styre hverken timing eller udfald
-
Så firstmover bruger ekstraordinær meget tid på både R&D men ikke mindst alt det der ligger i myndigheds og forsikrings regi
som follow on kan -
Det betyder follow on kan skære meget af den samlede udviklings og implementerings tid væk
-
-
Lad os se hvordan det går når man vil begynde at tilbyde level 4 og 5 i Europa. Det at køre over grænser og videre ud på bøhlandet
-
Særlig det etiske aspekt kan betyde at 2 forskellige lande har vidt forskellige regler sat op for hvem det er det skal gå mest ud over når en ulykke bliver uundgåeligt. Chaufføren, de unge børn der cykler eller det gamle ægtepar der går
-
Der går adskellige år inden tesla kommer til at sælge robotaxier i 7-cifret antal
-
Men model 2 til 25000 euro kan de sælge 7-cifret af i 2025/26
-
US er klart mere liberalt hvad lovgivning angår. Så level 4 på tværs af landet inkl midt ude i ingenting kommer helt sikkert hurtigere på plads end ditto på tværs af flere lande her i europa. Jeg er skeptisk for vi kommer til at se det i dette årti
-
Lad os se hvad de præsentere til aug. Der er i hvert fald også en hel del forskellige kilder der siger musk har nedprioriteret model 2
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind