AMBU — December 2020
-
lol
-
Så har vi en ny storshorter på banen - endnu en der stiller sig med røven i klaske højde. Dejligt at se Ambu fastholder kursen over 200,
trods en del forsøg på at få prisen ned. Det bliver interessant, at se de samlede shortpositioner om nogle få dage. Mon vi er over 10 % ? -
Tja de må være meget "sikre" i deres sag - Ambussen (høhø) kører videre
op 1.5% i dag -
Syns den artikel fra Finans.dk er noget ensidet på alle de omkostninger som Ambu afholder for tiden. Der bliver intet nævnt omkring markedspenetrering og vækst mulighederne. Det forekommer lidt useriøst af journalisten.
-
Hvis der fyrres chefer rundt omkring i Europa, som finans refererer til, kan det være chasen, som shorterne køber ind i? at det koster "gyldne håndtryk" når chefer udskiftes. Short er nu steget til 4.81% hvilket ikke giver mening, med mindre man er ultra kortsigtet.
-
Artiklen jeg referer til https://finans.dk/erhverv/ECE12597591/ny-topchef-skiller-sig-af-med-stribevis-af-gamle-ambuchefer/ desværre låst.
-
Hvilken kilde har du på shortpositioner på 4,81 %? Det burde være omkring 10 % pt.
-
31/10/20 9,87 %
-
@LLI det er no news - det lyder nærmere som bear jounalistisk placement:)
-
Enig - bear - Nogle vil gerne have aktien ned til morgen. Der kommer i øvrigt tal for shortpositioner pr. 30/11 i morgen d. 4/12
-
128.000 solgt i "tossetimen" og nu tilbage i 200 - som det plejer:)
-
-
(Lars Macher i Børsen)
-
Lars Marcher snakker videre i Medwatch: https://medwatch.dk/Medico___Rehab/article12603475.ece?utm_source=Feed&utm_medium=latest
-
selvom en short % er høj på en aktie kan den jo handles ekstrem mange gange på en dag og derved falder kursen hver gang en aktør går kort i aktien, syntes ikke man kan beregne ud fra hvor mange % over 0,5 % der er shortet det handler om mange flere faktorer

-
@Trafictrader, mange flere (relevante) faktorer? Lytter gerne. Jeg holder selv et vågent øje med udestående shortpositioner målt i %, shortpositioner i forhold til gns. daglig omsætning, handelsmønster og TA samt naturligvis nyhedsflow og FA
-
Hvis en shorter sælger, genkøber og gensælger en aktier, vil shortpositionen forsat være 1 aktie. Derfor har jeg fokus på short-% og gns. daglig omsætning. så har jeg en ide om, hvor stort et købspres shorteren vil skabe, når positionen skal lukkes igen.
-
Vedr. Lars M. nuværende position på 3.8 mio. Hvordan mon fordelingen er mellem reelle aktier og optioner?
-
Børen skriver,
d. 3/12-20, "Han beholder alle sine aktier i Ambu".
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind