AMBU — December 2020
-
Enig - bear - Nogle vil gerne have aktien ned til morgen. Der kommer i øvrigt tal for shortpositioner pr. 30/11 i morgen d. 4/12
-
128.000 solgt i "tossetimen" og nu tilbage i 200 - som det plejer:)
-
Lars Marcher om aggressiv Ambu-strategi: “Jeg havde måske trykket lidt mindre på speederen”
Lars Marcher er historie i Ambu, men troen på potentialet er intakt. Han mener dog, at den nye chef går for hurtigt frem Den tidligere topchef i Ambu Lars Marcher, der blev sendt ud af bestyrelsen, og
borsen.dk (borsen.dk)
-
(Lars Macher i Børsen)
-
Lars Marcher snakker videre i Medwatch: https://medwatch.dk/Medico___Rehab/article12603475.ece?utm_source=Feed&utm_medium=latest
-
selvom en short % er høj på en aktie kan den jo handles ekstrem mange gange på en dag og derved falder kursen hver gang en aktør går kort i aktien, syntes ikke man kan beregne ud fra hvor mange % over 0,5 % der er shortet det handler om mange flere faktorer

-
@Trafictrader, mange flere (relevante) faktorer? Lytter gerne. Jeg holder selv et vågent øje med udestående shortpositioner målt i %, shortpositioner i forhold til gns. daglig omsætning, handelsmønster og TA samt naturligvis nyhedsflow og FA
-
Hvis en shorter sælger, genkøber og gensælger en aktier, vil shortpositionen forsat være 1 aktie. Derfor har jeg fokus på short-% og gns. daglig omsætning. så har jeg en ide om, hvor stort et købspres shorteren vil skabe, når positionen skal lukkes igen.
-
Vedr. Lars M. nuværende position på 3.8 mio. Hvordan mon fordelingen er mellem reelle aktier og optioner?
-
Børen skriver,
d. 3/12-20, "Han beholder alle sine aktier i Ambu". -
Tænker også at alle warrants "muligvis" blev afviklet ved fratrædelsen og selskabet har købt ham ud
-
Interessant udvikling kursen viser. Håber at støtten kan holde i 190!
-
Den er kommet noget under pres de sidste par dage.
-
I weekendens ØU 1 sides skriv med focus på organisk vækst og den nye fabrik i Mexico som skal sikre vækst de kommende 10 år - fortst buy rec - target 209
-
@Lexus - helt enig. Bliv hængende på toget, spar alle handelsomkostninger og se fremad hvis man tror på casen. Ellers bliver man langsomt kørt over af kortsigtede market makers. Kan stadig glædes over hoppet tilbage omkring jan/feb, da Ambu ramte ca. +25 % på en dag. Vil ikke være overrasket hvis Ambu tager et tilsvarende hop. målt i point, i en nær fremtid. Ærgerligt for folket på perronen. Glem alt om kurs 160 - måske når den er splittet 1:5
-
Short opdatering - aktuel shorts 30/11 - 10,83 %. (31/10 - 9,87 %) "Toppede" d. 24/11 - 11,18.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind