NOVO — Februar 2026
-
Med de dommedagsoverskrifter ville jeg ønske, at man som aktionær selv kunne lytte med på mediekald … "Novo Nordisk forventer, at når selskabets fremmeste vægttabskandidat, Cagrisema, rammer markedet, vil lægernes bias mod rivalen Eli Lillys lægemiddel Zepbound, mindskes.
Sådan lyder det fra den danske medicinalgigants forsknings- og udviklingsdirektør på et konferencekald med medierne mandag eftermiddag."
-
Berlinske (betalingsmur) https://www.berlingske.dk/virksomheder/analyse-her-er-problemet-der-forfoelger-novo-nordisk--og-igen-koster-investorerne-dyrt?utm_source=social&utm_medium=facebook&utm_content=billede_opslag Her er forklaringen på det ringe forsøgsdesign.
-
Novos forskningschef venter at bias mod Lilly-middel bliver udlignet efter lancering https://proinvestor.com/investornyt/1414169/novos-forskningschef-venter-at-bias-mod-lilly-middel-bliver-udlignet-efter-lancering
-
Uden at læse artiklen fra Berlingske, så har jeg undersøgt lidt hvad der kan menes med lægelig bias. Da cagrisema er et nyt stof kan det være at lægerne har været mindre trygge ved at presse folk på højere dosis vs det mere kendte stof Tirzapatide.. Som forsøget jo også viste nåede flere deltagere op på fuld dosis af Tirzapatide end Cagrisema.
-
@Zuunes "Vi ved, og vi har adskillige gange tidligere set, at åbne studier skaber bias. I dette tilfælde var mere end 40 pct. af undersøgerne (lægerne, red) tidligere undersøgere i studier med det stof, der blev sammenlignet med. De kender stoffet godt, og har sandsynligvis udskrevet medicinen og har tillid til stoffet. Vi ved, at det skaber bias, og det er måske derfor, vi ser de overraskende gode data for det stof, der sammenlignes med, vurderer Martin Holst Lange."
-
Man kan tolke meget men facts er rent kurs mæssigt er det en katastrofe. NOVO som sådan er jo stadig en mastodont der tjener mange penge og gør det godt for DK. Men for dem der vil ind må det bare være en super pris nu. Vi andre må lide et par år før den dobler. For det tror jeg den gør.
-
Novo's deroute slagter bredt de danske virksomheder. Der vil nok været en del fonde m.v., der vil overveje det en ekstra gang, hvis de har haft planer om investering i et dansk selskab.
-
Jeg vil stadig mene, at når røgen har lagt sig og Cagrisema er godkendt og virkeligheden er trådt i stedet for spekulanter, er indlægssedlen den vigtigste: Med pris, bivirkninger, sundhedsfordele og det hele... Så det er godt, at vi ikke bliver stoppet ud før vi selv har lyst til at sælge!
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind